View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
3% |
[ 7 ] |
Svensson |
|
0% |
[ 1 ] |
Eyjolfsson |
|
0% |
[ 1 ] |
Strandberg |
|
4% |
[ 9 ] |
Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
Jensen |
|
1% |
[ 3 ] |
Selnæs |
|
6% |
[ 12 ] |
Midtsjø |
|
82% |
[ 157 ] |
Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 191 |
|
Author |
Message |
Jondahl Veteran
|
Posted: 04.05.2015 17:12 Post subject: |
|
|
er dette noe nytt Fagermo har begynt med i år ?
kan ikke huske at han har hatt fokus på ballbesittelse før. _________________ «Ingen betaler hundrevis av kroner for å se på dødball!» |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 04.05.2015 17:20 Post subject: |
|
|
Reprise på sportskanalen nå |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 04.05.2015 17:28 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Ingen norske lag tjener på og spille possesion fotball..Det ser vi når vi skal ut i europa også,Spillerne faller lett igjennom.
Fagermo må bare ha ballen og bli rundspilt han..Han har ikke kreativ kraft og gode nok spillere til og spille ut lag som bestandig er på rett side.
Vi har sett nok lag i norge også som skulle være barcelona. Men det blir statisk trilling uten tempo. |
Noe vi erfarte på bitreste vis i kampen borte mot Saint-Etienne. Dagen blir ødelagt hver gang jeg tenker på den kampen. Der falt vi ikke igjennom. Tvert imot var det en match vi kjørte motstanden hardere enn i bortekampen mot Valencia. Og likevel satt vi igjen med 0-3 i sekken. |
|
Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 04.05.2015 17:43 Post subject: |
|
|
Jondahl wrote: | er dette noe nytt Fagermo har begynt med i år ?
kan ikke huske at han har hatt fokus på ballbesittelse før. |
Vi er tilbake dit at motstandere og kommentatorer leter med lys og lykte etter ting de kan ta RBK på, som igjen skal vise at RBK egentlig ikke er så gode.
Husker Molde-fans og andre som ikke holdt med RBK plutselig ble opptatt av hvem som hadde ballen mest mot slutten av 90-tallet, etter at RBK hadde dratt i land enda en seier. Til og med Drillo ble opptatt av hvor mye Vålerenga hadde hatt ballen etter at de tapte 0-5 mot RBK på egen hjemmebane.
Ballbesittelsegreia gikk ofte hånd i hånd med mantraet om hvor effektive RBK var, noe vi også så tendenser til ble gjentatt tidligere i år.
En annen ting er at RBK ikke har spesielt gode enkeltspillere, men profiterer på et godt kollektiv. Greit nok det, men det blir for dumt når Drillo tar ut alle andre enn RBK-spillere på landslaget (90-tallet), og Ole Martin Årst på FotballXtra i forrige uke påstod at kun Mike Jensen (til nød) var god nok til å få en plass hos Moldes første-11er.
Sjalusien lever fortsatt, og jeg tar det som et godt tegn på at RBK er på vei tilbake dit vi var. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 04.05.2015 19:10 Post subject: |
|
|
Molde spiller på en helt annen måte. Ikke alle MFK spillere som hadde tatt en plass på laget vårt heller forruten kanskje Linnes, Forrhud, Mostrøm (meget undervurdert) og Moi.
Tipper Mike lett hadde spilt fast på MFK's midtbane og at Muligens skjelvik hadde fått mere spilletid hos de enn hos oss.
Blir litt bingo det her, kan også si at Midtsjø ikke får plass i LSK fordi han er for liten... _________________
Lomaxx wrote: | Merker at jeg ikke er redd i det hele tatt når Tavares har ballen. Mannen er jo så treg at han får Besart Berisha til å se ut som bippe stankelbein |
|
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 04.05.2015 20:09 Post subject: |
|
|
Borden wrote: | Greit nok det, men det blir for dumt når Drillo tar ut alle andre enn RBK-spillere på landslaget (90-tallet), og Ole Martin Årst på FotballXtra i forrige uke påstod at kun Mike Jensen (til nød) var god nok til å få en plass hos Moldes første-11er.
Sjalusien lever fortsatt, og jeg tar det som et godt tegn på at RBK er på vei tilbake dit vi var. |
Et festlig moment oppe i dette er at når man har hørt Drillo i kampen Viking-Molde, virker det som om kun Forren er god nok for Moldes førsteellever fra deres store stall også. _________________ - Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl, men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode. |
|
Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 04.05.2015 20:13 Post subject: |
|
|
Takker vegran  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven
Last edited by Rånny on 04.05.2015 20:24; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 04.05.2015 20:19 Post subject: |
|
|
Var en godset-kamp i fjor eller 2 år siden som hadde 40-50 sider om jeg ikke husker feil
Edit. Jeg tok kanskje litt i, men 39 sider var det.
http://www.rbkweb.no/foru...mp;start=0 |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 04.05.2015 20:22 Post subject: |
|
|
Opta Nor:
66 - @RBKfotball og @strmsgodset hadde færrest antall langpasninger denne runden #2FX #Cmore |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.05.2015 23:41 Post subject: |
|
|
Egentlig enig med Moen der. Mikkelsen går ned som en potetsekk. |
|
Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 05.05.2015 00:12 Post subject: |
|
|
For kroppstaklende sidebekk Ruuds åsyn er vi alle potetsekk.
Merkelig kommentar fra Moen angående logikken bak Odds straffe også. Han sier flere ganger at han var "veldig usikker". Jeg visste ikke at tvil skulle komme angripende lag til gode i straffesituasjoner også, trodde det var forbeholdt offside. Smått fantastisk å basere hele avgjørelsen på at "ballen ikke skifter retning". |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 05.05.2015 00:39 Post subject: |
|
|
Elendig avgjørelse Odds straffe, ja. Er jo også veldig tydelig at ballen faktisk skifter retning! |
|
Back to top |
|
 |
Henning Legende

|
Posted: 05.05.2015 06:56 Post subject: |
|
|
For å være ærlig så synes jeg ingen av de tre situasjonene er straffe (Mikkelsens er den som er mest diskuterbar), men det var et par brytekamper tidligere i kampen hvor vi kanskje skulle hatt straffe. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 05.05.2015 08:12 Post subject: |
|
|
Nå sa jo Moen at han hadde varslet spilleren som rev ned Søder fem ganger om å slutte å rive. Da får du som fortjent. At du ikke synes Mikkelsen fortjente straffe får stå for din regning. Er enig i at det ikke er like tydelig fra alle vinkler, men fra bak mål ser den soleklar ut. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.05.2015 08:17 Post subject: |
|
|
Tidligere Tippeligadommer Staberg, som nå jobber i TV2, mente at vi skulle hatt to straffer og Odd ingen. Jeg er ikke i tvil om at det ville vært det riktige selv. Soleklar obstruksjon og holding. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 05.05.2015 08:18 Post subject: |
|
|
Feilen er i så fall at han ikke blåste de fem første gangene denne spilleren "rev".
Begge straffesparkene våre (både det vi fikk og det vi ikke fikk) er naturligvis soleklare. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran

|
Posted: 05.05.2015 08:34 Post subject: |
|
|
Vi skulle hatt to, ja. Mikkelsen blir jo regelrett løpt overende. Kroppstaklet rett og slett. Og Odd sin er soleklar feildømt. Det er andre situasjoner i kampen hvor Odd kanskje burde hatt straffe. Eyolfsson holdt mye i feltet og jeg var livredd for straffe i mot ved minst to anledninger ifm holding. Husker ikke helt når i kampen dette var. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Legende

|
Posted: 05.05.2015 08:37 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Tidligere Tippeligadommer Staberg, som nå jobber i TV2, mente at vi skulle hatt to straffer og Odd ingen. Jeg er ikke i tvil om at det ville vært det riktige selv. Soleklar obstruksjon og holding. |
Det praktiseres vel knapt lenger (det virker i alle fall slik), men obstruksjon gir i utgangspunktet indirekte frispark, noe som også kan blåses inne i feltet. Det kunne kanskje vært et fornuftig kompromiss? Uansett er jeg også krystallklar på at Mikkelsen skulle hatt straffe. Han blir tatt, ferdig snakka. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Veteran

|
Posted: 05.05.2015 08:42 Post subject: |
|
|
Obstruksjon? Det er en klar felling. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.05.2015 09:09 Post subject: |
|
|
Jeg ville normalt ikke omtalt det som en obstruksjon, men det er jo i realiteten det han gjør da han løper inn kroppen for å hindre Mikkelsen fra å nå ballen. Samtidig er det såpass grovt at det blir ei felling. Forstå meg rett. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Veteran

|
Posted: 05.05.2015 09:45 Post subject: |
|
|
Obstruksjon brukes i fotball når en spiller stiller seg i veien for en motspiller, og er vanskeligere å skille fra en skjerming av ballen enn fra en felling, slik jeg forstår det. En obstruksjon forutsetter at man er foran motspilleren, som hvis Mikkelsen hadde løpt inn i ryggen på en Oddspiller som stopper opp for å hindre Mikkelsen å løpe forbi. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.05.2015 10:02 Post subject: |
|
|
Hallo, jeg vet da hva en obstruksjon er. Jeg kalte det en obstruksjon for å understreke at det var en forseelse uansett om "Mikkelsen falt som en potetsekk", som noen skrev her. Det at han falt, er irrelevant. Poenget er at han ble hindret fra å nå ballen på ulovlig vis. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Veteran

|
Posted: 05.05.2015 10:51 Post subject: |
|
|
Du er altså enig med meg om hva en obstruksjon er og ville normalt ikke omtalt det som en obstruksjon, men mener det i realiteten er en obstruksjon og kaller det det for å understreke at det er en forseelse og at han ble hindret?
Ikke meningen å kverulere men du er ganske uklar, hehe. De som mener Mikkelsen falt som en potetsekk kan møte meg på løkka også kan jeg løpe inn i de sånn som Mikkelsen ble nedløpt så får vi se om de er potetsekk også  |
|
Back to top |
|
 |
Jondahl Veteran
|
Posted: 05.05.2015 10:52 Post subject: |
|
|
ingen intervju med Kåre etter kampen ? _________________ «Ingen betaler hundrevis av kroner for å se på dødball!» |
|
Back to top |
|
 |
|