English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Odd - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 31, 32, 33  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
3%
 3%  [ 7 ]
Svensson
0%
 0%  [ 1 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 1 ]
Strandberg
4%
 4%  [ 9 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 1 ]
Jensen
1%
 1%  [ 3 ]
Selnæs
6%
 6%  [ 12 ]
Midtsjø
82%
 82%  [ 157 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Mikkelsen
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 191

Author Message
TI-84
Senior

PostPosted: 02.05.2015 21:22    Post subject: Reply with quote

Dessuten vil ett prosent i ballinnehav tilsvare cirka et minutt med ballen i laget (1 minutt og 6,67 sekunder). Siden Odd har en ballbesittelsesprosent på 55,46 og Rosenborg 53,48 % har Rosenborg hatt ballen i cirka nøyaktig to minutter mindre per kamp.

Målforskjellen til Rosenborg er 19-4, det vil si at motstanderen har tatt 15 flere avspark, tilsvarende tall for Odd er 10-7, altså har Odds motstandere tatt tre flere avspark enn Odd.

Poenget med denne mer eller mindre meningsløse posten er at i snitt har Rosenborgs motstandere tatt 3,8 flere avspark per kamp enn Rosenborg . Tilsvarende for Odd blir 0,6. Hvor mange sekunder ballbesittelse er avsparkende lag "garantert"? I denne sammenligningen har Rosenborg gått glipp av 3,2*x sekunder = y minutter (som igjen gir oss z % ballbesittelse) i forhold til Odd, kun gjennom å skåre mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Jomer
Rutinert

PostPosted: 02.05.2015 23:21    Post subject: Reply with quote

Om du tar turen til Skien i morgen, ta med kontanter og støtt tt05. Står en knakende kjekk kar med en bøsse ved borteinngangen.
Jondahl
Veteran

PostPosted: 03.05.2015 06:46    Post subject: Reply with quote

kvir meg til Davy og Drillo i dag, noen nevner en mulighet med Cmore. må man på nett for å se kampen uten Drillo og Davy ?
josinho
Veteran

PostPosted: 03.05.2015 10:34    Post subject: Reply with quote

Er litt spent på Holmar i dag i kamp mot sterke Johnsen/Occean. Islendingen har ikke overbevist meg 100% i starten på sesongen. Taper en del dueller og er litt for lite spillende.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 03.05.2015 10:40    Post subject: Reply with quote

Jomer wrote:
Om du tar turen til Skien i morgen, ta med kontanter og støtt tt05. Står en knakende kjekk kar med en bøsse ved borteinngangen.

Oi! Da skal jeg ta med penger!
Trondheim
Veteran

PostPosted: 03.05.2015 10:46    Post subject: Reply with quote

Er det mange som tar turen? Har kjernen begge bortefeltene? Da er det i såfall utsolgt i kjernen nå
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 03.05.2015 10:55    Post subject: Reply with quote

Gikk greit å holde av 30 billetter, så tviler litt på det?
Gleder meg til å dra på bortekamp igjen RBK
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 03.05.2015 11:41    Post subject: Reply with quote

Trondheim wrote:
Er det mange som tar turen? Har kjernen begge bortefeltene? Da er det i såfall utsolgt i kjernen nå
Ingen organisert tur fra Trondheim, men mye Østlandsbaserte trøndere som tar turen.
rbkidrammen
Senior

PostPosted: 03.05.2015 11:57    Post subject: Reply with quote

Snart kamp! RBK
Dere som har kjørt nedover mange ganger tidligere, anbefaler dere å kjøre over Siljan eller langs E18?
Kjørte over Siljan i fjor og Makan til kronglete og kjedelig vei.
alle gpser sier jeg burde kjøre over siljan, men i følge kartet er det bare litt lengre å kjøre om É18. Men hva
anbefaler dere?

Troillan på topp! RBK
Back to top
AlexanderHallberg
Proff

PostPosted: 03.05.2015 11:58    Post subject: Reply with quote

Kommer 3 stk fans fra Tønsberg i hvertfall RBK
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 03.05.2015 11:58    Post subject: Reply with quote

Kjappest om siljan.
gisp!
Legende

PostPosted: 03.05.2015 13:29    Post subject: Reply with quote

Quote:
Poengfangsten har vært bra, men spillet har hanglet så langt. Mange mener grunnen heter Fredrik Oldrup Jensen. 21-åringen startet serieåpningen mot Molde, men måtte ut med skade i pausen mot Stabæk. Mot Sarpsborg 08 kom den sårt savnede ballfordeleren inn den siste halvtimen. Mot Rosenborg starter han etter all sannsynlighet igjen sentralt på midtbanen.

[ ... ] Aldri før har motstanderne tatt så mye hensyn til hvittrøyene som nå. Nærmest mannsmarkering av indreløpere og/eller aggressivt press på Odds sentrale midtbanespiller har vært gjennomgangsmelodien så langt.

– Ja, vi har merket at de andre lagene er bedre forberedt enn tidligere. Løsningen? Nei, hvis de tar ut to av våre menn, for eksempel, så er jo to av deres spillere også borte. Eller hvis de slipper ned en spiss på vår sentrale midtbanespiller, blir det mer plass til våre midtstoppere. Vi må rett og slett være bedre på å utnytte de rommene som blir igjen. Kanskje det ikke er de rommene vi er vant til å utnytte, men vi må nok tilpasse oss litt mer, sier han.

– Vi kommer til å fortsette å spille slik vi alltid har gjort, og det er ikke så mye som må endres for at vi skal lykkes.

[ ... ] – Jeg regner med at det blir mer rom i denne kampen, også får vi regne med at RBK, som har startet veldig bra, har noe å komme med her også. Det kommer nok til å bølge litt mer fram og tilbake. Tempoet kommer nok til å være høyt, men det er bare gøy. Og nå er det på tide å slå Rosenborg igjen, sier Fredrik Oldrup Jensen til slutt.

Mer i TA: -Bare Barcelona kan friste Oldrup Jensen fra ny Odd-kontrakt
Knowrud
Veteran

PostPosted: 03.05.2015 16:34    Post subject: Reply with quote

De har ikke mye annet å være stolt av i Skien enn at Rosenborg het Odd en gang i tiden.

http://www.adressa.no/100...9867_1.snd
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 03.05.2015 16:37    Post subject: Reply with quote

Once we were Odd - You still are
Back to top
HOFFA
Veteran

PostPosted: 03.05.2015 17:06    Post subject: Reply with quote

Desv. kan de være stolte når de har slått oss ikveld.. Jeg frykter at vi får se mer av det vi har sett i de to siste hjemmekampene (jada, vet det er på bortebane, men..) og da holder det ikke mot et kjedelig men effektivt Odd lag..
hello
Veteran

PostPosted: 03.05.2015 17:09    Post subject: Reply with quote

Mer av det vi har sett i de to siste hjemmekampene? Vi har noe sånt som 14-4 i favør oss når det kommer til målsjanser de to siste hjemmekampene, for ikke å snakke om de 4 poengene. Er vi så overlegne i sjansestatistikken igjen så vinner vi greit.
Back to top
HOFFA
Veteran

PostPosted: 03.05.2015 17:14    Post subject: Reply with quote

Spillemessig mener jeg vi har vært begredelig... ok, jeg skal moderere meg litt... 2.omgang hjemme mot start så vi langt bedre ut, men vi fikk også god hjelp av at Start "stoppa" litt. Så jeg står på mitt... Spiller vi med den kvaliteten vi har gjort i de to siste hjemmekampene (noe jeg tror vi gjør idag) kommer årets første tap. Vi får se kampen og håpe på det beste Smile
senador
Veteran

PostPosted: 03.05.2015 17:17    Post subject: Reply with quote

Sier meg enig med HOFFA. Aggressiviteten må opp flere hakk og jeg har mine tvil om at det skjer med bare to dagers hvile og tilnærmet samme mannskap.

Typisk lagt til rette for Frode Johnsen og Ocean. Med dårlig press blir det lett å serve gode innlegg til dem.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.05.2015 17:21    Post subject: Reply with quote

Likevel mer interessant å se på bortekampene?

Aggressiviteten var veldig god i Haugesund, og jeg kan ikke huske at Viking vant så mange flere dueller enn oss. Var derimot mye rot det første kvarteret i Jåttåvågen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JanneB
Veteran

PostPosted: 03.05.2015 17:36    Post subject: Reply with quote

HOFFA wrote:
Spillemessig mener jeg vi har vært begredelig... ok, jeg skal moderere meg litt... 2.omgang hjemme mot start så vi langt bedre ut, men vi fikk også god hjelp av at Start "stoppa" litt. Så jeg står på mitt... Spiller vi med den kvaliteten vi har gjort i de to siste hjemmekampene (noe jeg tror vi gjør idag) kommer årets første tap. Vi får se kampen og håpe på det beste Smile

Spiller vi slik som vi gjorde i 2.omgangen mot Start, eller slik vi gjorde i 75 min mot Viking blir vi å wipe the floor med Odd i dag.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 03.05.2015 17:36    Post subject: Reply with quote

RBK kjører live på periscope! (livestreaming fra telefon)

https://www.periscope.tv/...Rjta-uVceI
Back to top
Podgy
Senior

PostPosted: 03.05.2015 17:43    Post subject: Reply with quote

Kampen i dag klarer jeg ikke å forutsi. Har truffet bra med antagelsene i kampene som har vært, særlig poengmessig.
I dag sier jeg meg fornøyd med ett poeng, så lenge innsatsen er på topp.

Tror Odd vil gå ut i høyt tempo og styre første 15, så det er viktig at vi unngår baklengs da. Vi må ligge med kort avstand mellom lagdelene og ha andre alternativ enn å spille sentralt til Selnæs.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 03.05.2015 17:47    Post subject: Reply with quote

Generelt

• Dommer: Svein Oddvar Moen, SK Haugar

• Lagene har møtt hverandre 32 ganger i TL. RBK har 21 seirer, Odd har tre, mens åtte har endt med U.

• I Skien har RBK vunnet 11 av 16 møter, fire har endt uavgjort, mens Odd har kun én seier, 3-0 i sept. 2004.

• RBK har vunnet de fem siste TL-kampene mot Odd, og de tre siste i Skien har endt med 1-0 seier til RBK.

• Tilsvarende oppgjør forrige sesong endte 1-0 til RBK den 2.november. Jørgen Skjelvik (50’) ble matchvinner.

• Odd har ikke vunnet på de 18 siste TL-kampene mot Rosenborg, siden 3-0 hjemme i september 2004.

• 18 kamper uten seier er den nest lengste rekken av dagens TL-lag mot en gitt motstander, sammen med Aalesunds rekke mot Molde på 18 kamper. Den lengste nålevende rekken ble forlenget for en uke siden da RBK fikk sin 19.strake kamp uten tap mot Viking.

Odd

• Tap mot Sarpsborg 08 i forrige runde hindret Odd å få sin beste start noensinne i Tippeligaen. 10 poeng etter fem runder er to poeng svakere enn i 2003. Laget hadde også 11 poeng i 2004. 10 poeng er imidlertid tre poeng bedre enn laget åpnet med forrige sesong. En seier her vil imidlertid gi Odd sin beste start noensinne etter seks kamper, laget har aldri tidligere hatt mer enn 12 poeng etter seks kamper (2003 og 2004).

• Alle Odds seks tap i TL forrige sesong kom mot lag som endte blant de fem beste lagene til slutt (2x Rosenborg, 2x Lillestrøm, 1x Molde og 1x Strømsgodset).

• Sammenligner vi med tilsvarende motstandere for Odd forrige sesong, så har laget plukket like mange poeng i år som mot de samme lagene i fjor. Da regner vi inn to poeng tapt i 2015 mot Mjøndalen, MIF var ikke i TL forrige sesong, men Odd vant begge sine hjemmekamper mot nyopprykkede lag i 2014.

• Frode Johnsen spilte 145 TL-kamper og scoret 80 mål for Rosenborg fra 2000-2006.

• Olivier Occean har scoret fire mål på seks hjemmekamper mot RBK i TL.

• Dag Eilev Fagermo har én seier, seks uavgjorte og sju tap mot RBK på 14 TL-møter med klubben som trener. Seieren kom som trener for Strømsgodset.

• Espen Ruud har to gule kort og må stå over neste kamp ved ny advarsel.

Rosenborg

• Ny seier for Rosenborg i forrige runde gir laget 13 poeng på de første fem rundene. Det er 11.gang i historien at RBK starter med 13 poeng (alle sesonger omregnet til tre poeng for seier). Åtte av de 10 foregående har endt med gull, én sølv (1973) og én bronse (1981).

• Laget har kun åpnet bedre én gang, i en annen gullsesong, nemlig 2003, da laget vant sine sju første kamper.

• 19 mål på de første fem kampene er kun slått én gang tidligere i serien, i 1996, da RBK scoret 21 ganger på de fem første (mye takket være 10-0 mot Brann i fjerde kamp). Etter seks serierunder er scoringsrekorden 22 mål, som Molde har etter at de slo Hødd 7-2 i den sjette runden i 1995. RBK har 21 mål som sitt maks etter seks runder (de tapte 0-3 mot Lillestrøm i sjette kamp i 1996).

• Rosenborg har ikke tapt på sine 11 siste kamper i TL, siden 1-2 mot Haugesund borte den 21.september i fjor.

• RBK har scoret i sine 28 siste TL-kamper. Den eneste av 30 TL-kamper i 2014 hvor laget gikk av banen uten å score var 0-2 hjemme mot Molde den 4.mai.

• Mike Jensen har sju målgivende pasninger på fem spilte kamper denne sesongen. Det er flest i TL. Jensen har hatt fire målgivende til sammen på sine to første sesonger i TL. I 2013-sesongen spilte Jensen 1126 minutter for hver assist, i 2014 ble det 1295 minutter for hver målgivende. Så langt i 2015 har Jensen servert til en scoring hvert 64.minutt han har spilt. Forrige sesong hadde Bjørn Helge Riise (LSK) flest målgivende med 10 på hele sesongen.

• Jensen og Tobias Mikkelsen fikk begge sin debut for RBK da laget vant 1-0 i Skien den 17.mars 2013. Jensen scoret også kampens eneste mål.

• André Hansen spilte 111 TL-kamper for Odd fra 2011-2014.

• Ole Kristian Selnæs har to gule kort og må stå over neste kamp ved ny advarsel.

hello
Veteran

PostPosted: 03.05.2015 18:04    Post subject: Reply with quote

HOFFA wrote:

Begredelig blir flåsete å si.

Tror ingen synes vi har spilt veldig bra mot Strømsgodset eller Start(pre rødt kort), men likevel blir vi på ingen måte spilt ut, styrer kampene og er overlegen i sjansestatistikken. Spiller vi en bra kamp så skal ikke Odd ha sjans, og jeg tror vi får se en bra bortekamp i dag, mot et Odd som kommer til å prøve på sitt spill, noe som passer oss fint.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 03.05.2015 18:07    Post subject: Reply with quote

Perry wrote:
Jeg er veldig fornøyd med tre poeng i dag. Det må ikke være sånn at vi går rundt og griner når vi vinner fotballkamper, det er det alt for mange som gjør. Man kan ikke spille blendende fotball hele tiden,
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 31, 32, 33  Next
Page 3 of 33

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb