English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Odd - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 31, 32, 33  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
3%
 3%  [ 7 ]
Svensson
0%
 0%  [ 1 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 1 ]
Strandberg
4%
 4%  [ 9 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 1 ]
Jensen
1%
 1%  [ 3 ]
Selnæs
6%
 6%  [ 12 ]
Midtsjø
82%
 82%  [ 157 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Mikkelsen
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 191

Author Message
Hedning
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 14:42    Post subject: Odd - Rosenborg Reply with quote

|
VS.
|
Søndag 03.05.2015 kl. 20.00
Skagerak Arena
Kampen vises på TV Zebra
|
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 14:44    Post subject: Reply with quote

Irriterer meg litt at en av sesongens potensielt vanskeligste bortekamper kommer to dager etter kamp for oss, men 3 dager etter kamp for odd, i tillegg til at odd har hjemmebane. Tror ikke vi kommer til å avgjøre denne på slutten, for å si det sånn.
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 14:45    Post subject: Reply with quote

Odd slipper til nest flest sjanser i Tippeligaen så langt: 7,20 i snitt.
Rosenborg skaper flest sjanser i Tippeligaen så langt: 9,60 i snitt.

Burde være muligheter her. De legger seg nok heller ikke bakpå som Start gjorde. Gjelder å være våken fra kampen blåses av, tror utholdenheten vår skal være bra. Vi har også spillere å sette på om vi blir trøtte, spesielt Hendo.

Forøvrig vant vi både i 2014, 2013, og i 2012 1-0 på bortebane mot Odd.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.05.2015 17:25    Post subject: Reply with quote

Søderlund:

- Det blir spennende. De har ikke akkurat vært steike bra i det siste, så vi har store muligheter. Vi slo dem i fjor, så jeg tror de gruer seg!

Les meer: - Jeg kan ikke unngå å score

Blir vel Riski som ryker for Helland. Kan Brutter'n evt. overraske med Skjelvik slik som i fjor?

Forresten: RBK-magasinet til Adressa
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EspN
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 17:40    Post subject: Reply with quote

http://www.varden.no/spor...-1.1403364

Odd-magasinet..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
number10
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 17:47    Post subject: Reply with quote

RBK har egentlig 1 oppgave og det er å passe på Frode Johnsen. Ellers så er de finke til å kløne det til i forsvaret ganske så ofte, så RBK må kjøre høyt press.
Det kommer til å bli målsjanse-bonanza:)
Tværrliggern
Proff

PostPosted: 01.05.2015 17:49    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Irriterer meg litt at en av sesongens potensielt vanskeligste bortekamper kommer to dager etter kamp for oss, men 3 dager etter kamp for odd, i tillegg til at odd har hjemmebane. Tror ikke vi kommer til å avgjøre denne på slutten, for å si det sånn.

Det er vel i denne kampen vi får syretesta hvor godt vi har trent, er jo på forhånd blitt prata mye om treningsmengde osv, så blir spennende å se RBK
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 18:24    Post subject: Reply with quote

anbefaler odd magasinet. Ikke måte på hvor stort det er å få RBK på besøk, snakkes om det nærmeste de kommer CL stemning:)
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 18:34    Post subject: Reply with quote

Vi skal slå dette Odd-laget 9 av 10 ganger.
Back to top
Batigol
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 20:40    Post subject: Reply with quote

Fagermo veldig selvsikker på Tv2 Sporten nå. Mente Odd er det beste laget i Norge fordi de har ballen mest i laget men har ikke klart å omsette det i 3 poeng alltid. RBK mener han kun er et kontringslag og har ballen for lite til å bli seriemester.
Får håpe vi klarer å ta 3 poeng i Skien og spille god fotball på søndag.
number10
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 21:32    Post subject: Reply with quote

Fagermo er veldig selvsikker og så klart det er bra han har troa på sitt eget lag.
Synes det er greit at en annen trener går ut å setter litt fyr før kampen, gir litt mere trøkk og blæst rundt kampen.
Fagermo kan jo selvfølgelig ikke gå rundt å skryte av RBK, han vil jo helst vinne.

Odd - RBK 1 - 5
Jondahl
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 21:34    Post subject: Reply with quote

– Rosenborg er ikke gode nok til å vinne Tippeligaen

http://www.tv2.no/2015/05...dd/6871484

haha nå ga han RBK spillerene noen prosent ekstra inn mot kampen Tommel'n opp!
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 21:35    Post subject: Reply with quote

Greit å fyre litt opp før en kamp, men synes det der var å regelrett drite seg ut av Fagermo.

Pratet også om statstikker hvor Odd var best, og jeg må si jeg lurer på hvilke statistikker det er, med unntak av ballbesittelse da kanskje som jeg regner med de topper siden han ikke mener RBK har ballen nok.

RBK har scoret klart flest mål, sluppet inn minst av alle bortsett fra Stabæk, skaper klart flest sjanser for og minst sjanser imot som Rånny nevnte i går:

Rånny i går:
Quote:
VGlive:

Etter dagens kamp så har vi 8.2 målsjanser i snitt per kamp, Molde nr 2 med 6.6, Godset nr 3 med 6.0.

Vi har sluppet til 1.2 målsjanser i snitt(!!!!) per kamp, noe som er helt vanvittig!

Molde nr 2 med 3.0 i snitt, mens LSK og VIF er på delt 3 plass, med 3.4 i snitt.

De 4 nevnte statistikkene RBK gjør det knallbra på vil jeg si er vesentlig mer viktig enn det å ha ballen mest/klart mest i en fotballkamp.

Kan jo minne om denne Mr Fagermo når det kommer til ballbesittelse (som det virker som om han tror er elementært for å vinne fotballkamper): https://www.google.no/sea...B600%3B450
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 21:49    Post subject: Reply with quote

Helt greit at Fagermo mener at vi er et kontringslag. Nils Arne Eggens RBK var ikke tuftet på ballbesittelse, ballbesittelse kommer av resultat av RBKs evne til å utnytte motstanderens ubalanse.

Utnytter man et lags ubalanse ofte nok vil man få belønningen i høy ballbesittelse. Logisk egentlig.

Fagermo, Deila og Nielsen har høy ballbesittelse innbakt i sine prinsipper. Dette finnes ikke i RBKs tankegang,her kommer høy ballbesittelse på grunn av at de lykkes med flere faktorer, blant annet å utnytte at man spiller hurtig i lengderettningen, at man lykkes å spille i rom osv.
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 21:53    Post subject: Reply with quote

Jeg synes han har et poeng. Under Kåre har vi blitt gode i høyt press og kontringer. Vi har derimot mye å gå på når det gjelder lavt press og spill mot etablert. Første halvtimen mot Start er et tydelig bevis.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.05.2015 21:55    Post subject: Reply with quote

Glimrende det her, kommer til å fyre opp spillerne skikkelig!
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 21:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Fagermo får helt rett, jeg tror heller ikke vi vinner ligaen i år, når det er sagt så blir det for dumt når han sier vi ikke har et godt nok angrepsspill.
Se på fakta mann!

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 01.05.2015 22:01    Post subject: Reply with quote

Dagens angrepsspill er langt fra godt nok, og lista har våre tidligere årganger satt. Men det holder jo til å skåre en del mål mot tullelag i vår tulleliga.
Jondahl
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 22:11    Post subject: Reply with quote

ganske kynisk av Fagermo egentlig, prøver å sette alt fokus og press på oss inn mot kampen.
Pokie
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 22:31    Post subject: Reply with quote

Tror vi er mer enn gode nok Jeg. Den statistikken til rånny med 8.2 sjanser er jo også feil. Vi hadde 41 sjanser før den kampen, og nå har vi i følge de 7 sjansene som ble talt i går av VG 48 sjanser. Det blir vel heller 9.6 sjanser per kamp det i mitt hode.

Altså overlegent mest i ligaen. Overlegent flest mål har vi også, og det er jo det fotball handler om. Vi har definitivt noen problemer, men når jeg så Molde her om dagen slo det meg at vi kommer til å skape mye mot dem også.

Og husk at de beste lagene i verden ofte er ganske direkte. Barca klarte ikke å vinne champions League for noen år siden fordi de ble utspilt av Bayern som var langt mer direkte, og i finalen Møtte de Dortmund som også er direkte. I fjor møttes real og atletico i finalen, også to lag som er direkte. På de to årene Guardiola har trent Bayern, har de tatt over barca sin rolle som possesion-lag, mens Barcelona er langt mer framoverrettet enn før. Hvem er favoritter nå? Jeg tipper barca slår Bayern, som de ble lekt med fpr to år siden.

Det viktigste i fotball er ofte hva som skjer i de øyeblikkene hvor ballen bytter eier, og der har vi vært overlegne i år. Vi har ofte omstilt oss godt defensivt, men har vært enda flinkere til å ta lag i ubalanse På vei framover.

Og når det skal sies så har vi vært helt OK mot etablert. Men faktisk har vi vært såpass flinke i enkelte kamper at vi aldri har spilt mot etablert. Hvis man lykkes å ta et lag i ubalanse, og har tempo på det man gjennomfører, rekker de aldri å ETABLERE seg. Det er viktig å huske.

- George Best
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 23:03    Post subject: Reply with quote

Og hylle molde sitt angrepspill er iallefall bommert.Noe så dørgende kjedlig.

Men han har rett at vi har mye og gå på,men sier litt om lave nivået på ligaen.

Men for første gang på mange år,Så virker vi på vei..og vi har en lærer(Eggen)som observatør som andre lag kan drømme om.

Vi trenger europacup for og spille på et høyere nivå itillegg.
Back to top
Vante
Junior

PostPosted: 01.05.2015 23:15    Post subject: Reply with quote

Tror ikke Fagermo skal si så mye om mål fra etablert spill. Odd har scoret 10 mål i årets Tippeliga, der 6 av dem har kommet direkte fra dødball...

4 mål (derav ett selvmål) fra Odd sitt fantastiske ballbesittende angrep gjør ikke til at jeg må sove med lyset på i natt. Razz
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 23:26    Post subject: Reply with quote

Han må gjerne fyre opp med sine elleville påstander, men den selvtilliten hans er nesten bare til å le av. Har kun mistet Shala og Hansen, forsterket med Ruud og Occean men spiller vesentlig dårligere enn i fjor. Allikevel er han bombesikker på at han hadde vunnet serien med 10 mill ekstra å rutte med. Kom deg ut av tåka mann!

At de fleste har et sterkt behov for å påpeke at vi ikke er noe gode, er faktisk bare deilig å høre på. Fergegutta, Fagermo, ja selv Mons snakker om at vi ikke overbeviser. Men hyllesten lar ikke vente på seg for VIF og Molde som ikke klarer å slå tilsynelatende tippeligaens dårligste lag i Aafk og FKH. La oss bare jobbe under radaren, plukke poeng så får vi bare vente på kommentarene om et "ufortjent seriegull" eller noe i den duren til høsten. Jeg gleder meg RBK

For øvrig spent på kampen. Tror nok vi slipper inn minst et mål, men tror også vi vinner sjansestatistikken. Så da gjelder det bare å sette sjansene.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 23:48    Post subject: Reply with quote

Pokie! Tommel'n opp!

@Megafritz: Var vel ikke 10 mill. men nærmest 100 mill. i forskjell. Vesentlig forskjell det!
nidaros997
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 23:52    Post subject: Reply with quote

Han sier vel at han kunne klart det om de så bare fikk 10 millioner mer å handle for.

Uansett, synes han begynner å bli barnslig i sine uttalelser og forsøk på å hisse opp motstanderne. Dette vil bare slå tilbake på ham i det lange løp.

Skal bli interessant å se dagens Rosenborg mot en annen medaljekandidat. Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 31, 32, 33  Next
Page 1 of 33

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb