English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Strømsgodset
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var BB mot Godset?
Hansen
1%
 1%  [ 1 ]
Jonas
1%
 1%  [ 1 ]
Eyolf
2%
 2%  [ 2 ]
Stefan
33%
 33%  [ 29 ]
Micke
0%
 0%  [ 0 ]
Midtsjø
0%
 0%  [ 0 ]
Ole K
15%
 15%  [ 13 ]
Fisse
5%
 5%  [ 5 ]
Mikkelsen
39%
 39%  [ 34 ]
Riku
0%
 0%  [ 0 ]
Søder
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 86

Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 19.04.2015 01:39    Post subject: Reply with quote

Synes man ikke skal gå så langt å si det var Perry nivå på denne kampen (som flere nevner), selv om den ikke var så bra som de to forrige så så man litt av det samme man så mot Aafk og Haugesund.

De fikk det til av og til men det var mye mer slurv i tillegg til at Godset var gode på å ta ut spesielt Selnæs. Men det var ikke like svak kampplan som det var under Perry, selv om de ikke fikk det til så så man at de prøvde og de fikk jo det til av og til. Var jo noen gode angrep som det i de to andre kampene nok vill være scoret på om de hadde vært like effektive foran mål.

Cahill: Synes du er litt vel streng mot Selnæs, han ble riktignok tatt ut i deler av kampen av Godset men han gjorde noen veldig gode ting av og til. Hadde jo ett raid fra sentralt i banen hvor han kom ut på siden og så innover i feltet, noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle se Selnæs gjøre. Kan se at han har tatt utrolig mange steg i spillet sitt offensivt og defensivt det siste året.

Er optimistisk til nesten serierunde, tror det fort kan ha vært "bra" at de fikk seg en på tryne mot slutten etter svakt spill. Det kan forhåpentligvis skjerpe dem i kampene fremover, slik at de ikke tror at de kan slå alle enkelt uten å være 100% skjerpa.
Back to top
View user's profile Send private message
SuperTimCahill
Veteran


Joined: 05 Nov 2010
Posts: 1226

PostPosted: 19.04.2015 01:51    Post subject: Reply with quote

Du har selvsagt helt rett, Vegard. Hadde rett og slett glemt det raidet. Husker han også hadde et godt innlegg med yttersida av foten etter en kort corner. Men det var alt for mye rusk i dag til at han fortjener karakter høyere enn 4 på Storflor-skalaen.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 19.04.2015 02:06    Post subject: Reply with quote

Strømsgodset var flere klasser over Haugesund og Aafk. I etablert angrepsspill minst på nivå med oss. Skuffende at vi lot dem få så mye initiativ. De hadde en veldig god periode første halvdel av 2. omgang. Ironisk nok scoret de i en god RBK-periode. Vi hadde selvsagt fortjent seieren da vi hadde klart flere sjanser enn dem, men vi lot dem "styre" litt vel mye, synes jeg. Godset viste ganske god fotball tidvis. Fossum er veldig god, og Storflor viste som vanlig klasse. RBK har litt sterkere og raskere spillere enn Godset i omtrent samtlige posisjoner, noe som var veldig synlig. Timingen i angrepsspillet skuffet dessverre noe.
Back to top
View user's profile Send private message
kentosd
Rutinert


Joined: 11 Nov 2014
Posts: 702

PostPosted: 19.04.2015 02:15    Post subject: Reply with quote

Jeg velger å ikke se så ille på det. Problemet i dag var urovekkende mye feilvalg i angrep. De siste 20. minuttene ser vi at Godset egentlig ikke henger helt med, og RBK skaper mange sjanser, selv om det er i denne perioden godset kontrer inn utligningen. Kan ta for meg noen av de:

- Skjelvik burde scoret i det 70. min. da Søder header inn til han, men han header rett på keeper.

- Like etter kunne vi scoret. Godset mister og RBK kontrer, Mikkelsen får ballen skrått mot keeper, men i stedet for å ta et touch på ballen å vente med å legge inn til Skjelvik som kommer inn på bakerste, ev sikte på knollen til Søder.

- I det 72. min. dribler Jensen seg inn i 16. meteren og skyter. Greit nok, men Søder står alene på 11 meter, så en bedre løsning kunne vært å sende ballen til han.

- Svensson burde scoret i det 83. min, bra a men valgte i setdet for å bredside den inn i hjørnet et klønete forsøk på stupheading.

- Rett etter, Søderlund sitt som treffer Vaslvik fra 4 m kunne fort ha gått inn. Veldig bra bvegelse inne i feltet på Søder her.

De siste 10 (medregnet tillegg) blir det mye lange baller og rævafotball.
Har ikke orket å se alt av de første 70 fordi jeg følte det var ganske ræva. Bare sett enkelte sjanser osv. Poenget er at dt fort kunne blitt 2-3 mål til for RBK. Men mulig jeg er overpositiv nå.
Back to top
View user's profile Send private message
kentosd
Rutinert


Joined: 11 Nov 2014
Posts: 702

PostPosted: 19.04.2015 02:18    Post subject: Reply with quote

Med Helland tilbake neste runde er jeg sikker på at effektiviteten er tilbake Tommel'n opp!

Må også nevne at tidspunktene jeg nevner i forrige post nok er noe upresise, men vanskelig å få eksakt når scoringstavla er tatt bort på opptaket av kampen som ligger ute på TV 2 sumo. Så jeg brukte VGlive sine tidspunkt.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 19.04.2015 02:52    Post subject: Reply with quote

Måtte desverre jobbe i dag, regner med å komme meg på neste. Problemet med å drive studentpub...

Får ikke mye ut av det dere har skrevet. La vi oss bakpå etter 1-0 som under Perry? Var vi uheldige med uttelling og et godt organisert motstanderlag, eller tapte vi på feighet? For så lenge vi ikke la oss på egen 16 etter 1-0 så har jeg fremdeles trua!

EDIT: Veldig trua!
Back to top
View user's profile Send private message
Lillebjørn
Rutinert


Joined: 14 Dec 2012
Posts: 959

PostPosted: 19.04.2015 08:05    Post subject: Reply with quote

Denne kampen ble slik jeg egentlig hadde forventet første kamp av året. Upresist, ustabilt, men med tilløp til konturer av angrepsmønster. Typisk Norsk vårfotball med andre ord. Men: Vi hadde en del angrep i denne kampen vi ikke var i nærheten av under Perry, samtidige bevegelser og løpskraft. Synes fortsatt at ting er lovende, men uferdig. Synd at vi måtte vente i 80 minutter for å legge skikkelig press.

Ellers er Mikkelsen som forvandlet, og jeg blir overrasket hvis han ikke starter neste kamp istedet for Risi, som var veldig svak.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 19.04.2015 08:32    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke alt skytset mot Selnæs, han var absolutt ikke dårlig i går. Synes problemet først og fremst var at Godset var vesentlig bedre organisert enn FKH og AaFK og hadde samtidig bedre evner til å holde på ballen når de snappet fremspillene. De virket bedre forberedt. Jeg er imidlertid enig i at det er litt skuffende at vi for raskt tyr til den lange bakfra når de klassiske oppspillene er stengt, håper det er noe som henger igjen fra Hansen/Wiggen-epoken.
Back to top
View user's profile Send private message
KRS
Proff


Joined: 19 Oct 2007
Posts: 306
Location: Oslo

PostPosted: 19.04.2015 08:34    Post subject: Reply with quote

Vi mistet initiativet etter 1-0. Det høye presset besto av to og to som presset høyt, ikke det kollektive presset vi har sett i de to første. Selnæs forsvant litt da Adu var tidvis veldig god. Det lugget veldig i pasningsspillet, og vi hadde dårlig rytme. Midtsjø og Dorsin klarte ikke følge opp den gode starten, og det var kanskje også grunnen til at Riski også var nesten usynelig. Kan virke som vi la oss bakpå etter første målet, men ikke sikker på om det var bevisst, da vi giret kraftig opp etter utligningen.

+ Mikkelsen, Strandberg, Jensen

- Midtsjø, Dorsin, Riski

Henderson inn for Midtsjø, og Riski ut på bekostning av Helland i neste kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 19.04.2015 09:17    Post subject: Reply with quote

Kamp 2 hvor vi får øve mot ok motstand denne vinteren/våren.
Viking forrige gang.
Øving har gjort oss gode mot baktunge lag.Dette var god øving mot et av TL,s beste lag,et lag som kunne gjøre noe med ballen selv.
Gode enkeltspillere på SIF.
Fin påminnelse for trenere og spillere om at man må justere seg litt I forhold til motparten I minst 4-5 kamper denne sesongen.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 19.04.2015 09:27    Post subject: Reply with quote

VG-Børsen

Drillos perspektiv på denne kampen må vel være "hypereffektive Godset".
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 19.04.2015 10:07    Post subject: Reply with quote

Jeg synes noen av de som er mest frustrerte over en middels kamp, skal ta en titt på rbkmagasinet ca 11,20 ut i programmet hvor Mini snakker oom at han har gjennomgått en god del gamle kamper i forbindelse med en oppgave. Han sier omtrent:

Det var utrolig mange dårlige/kjedelige kamper.

Selv om vi lett husker alle de store prestasjonene, var det også under NAE mange grå hverdager. Det som imidlertid gjorde at vi likevel ble seriemester hvert år, var evnen til å plukke poeng på slike dager. Lagene under NAE, de vant eller spillte uavgjort på de aller fleste grå dager. Da blir man seriemester.

I går hadde laget den evnen, og kunne med litt hell på slutten, faktisk fått med seg 3 poeng.

Fortsetter dette laget å karre til seg poeng på de dårlige dagene, og samtidig fortsetter å forbedre spillestilen slik vi har sett hittil under Kåre, er jeg rimelig sikker på at vi blir seriemester i år eller neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK 2014
Junior


Joined: 08 Jul 2013
Posts: 62

PostPosted: 19.04.2015 10:21    Post subject: Reply with quote

Hvordan var børsen i Adressa?
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 19.04.2015 11:23    Post subject: Reply with quote

Som flere sier før meg her, dette er hverdagen. Godset kom uhyre forberedt til Lerkendal. De presser oss høyt, tar ut Selnæs og backene våre. Tvinger oss dermed til å bruke midtstopperne mer aktivt i fremoverspillet, men da stoppet bevegelsene opp og det var mye upresist pasningsspill kampen igjennom. Synes dog at vi har god kontroll på kampen og vi slipper ikke Godset til foran mål. På scoringen deres er derimot Jonas totalt på bærtur og Strandberg burde presset Kovacs tøffere. Men alt i alt ingen vits i å henge med hodet og hyle om perry fotball og krise. Vi kommer bare til å bli bedre og bedre utover.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 19.04.2015 11:27    Post subject: Reply with quote

Enig.

Vil påstå at RBK ikke er i toppform, ennå. Er ikke bekymret.

Men til høsten derimot skal vi få se et RBK-lag i full blomstring.

Som i gamle dager.
Back to top
View user's profile Send private message
AlexanderHallberg
Proff


Joined: 30 Aug 2011
Posts: 284
Location: Nøtterøy

PostPosted: 19.04.2015 11:29    Post subject: Reply with quote

Ja, synes ikke vi skal grave oss ned etter denne kampen. Dette var læring for både Kåre og laget. Det vil sikkert komme flere kamper der RBK kommer til å bli overrasket av motstanderens taktikk... Dette laget trenger erfaring som må bygges videre på.
_________________
Det går som det går mot toppen
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 19.04.2015 11:48    Post subject: Reply with quote

Vi burde selvsagt ut fra sjanser vunnet denne,men Godset hadde analysert RBK bra og var gode. Tror nok trenerteamet bør ta med seg noen "lessons learned" frem mot neste kamp, både mhp laguttak (Midtsjø,Riski ut, Henderson,Helland inn) og tilnærming til kampen. Skal man fortsatt løfte backene høyt i banen og etterlate store rom bak så holder det ikke med 70% press som i går, Adu fikk fritt spillerom til å slå pasninger fra sin midtbaneposisjon og åpnet oss på kantene gang på gang.

Det som gjør meg litt skeptisk er om RBK har en plan B til bruk mot de bedre lagene i TL,spesielt på bortebane.

Plan A, spill mot etablert forsvar mot svakere lag fungerte jo fint i de to første kampene,men i går ble det til tider litt deja vu fra i fjor med balltrilling bak og lange mot Søderlund. Ikke fordi det var en del av kampplanen,men pga manglende oppspillspunkt foran. Dog er viljen tilå ta de sjanser som byr seg lysår foran fjoråret med Perry.

Lurer litt på om å legge seg lavere i banen og kontre ned Viking kan være lurt neste helg ..?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 19.04.2015 11:56    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
På scoringen deres er derimot Jonas totalt på bærtur
Noe han er flere ganger hver kamp. Målet i går viser hvorfor jeg ikke syns Svensson er god nok som back. Totalt feilplassert defensivt og motspillere får stå alene med en kvart banehalvdel foran seg. Når han da ikke har farten til å løpe opp motspilleren blir det enkel match. Heldigvis har vi ikke blitt straffa oftere. Eller, om vi hadde blitt det så kanskje man hadde gjort noe med problemet?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
angvik
Proff


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 486
Location: Oslo

PostPosted: 19.04.2015 11:58    Post subject: Reply with quote

Adressa-børsen

5 - Andre Hansen
Sikker i distribusjon med utspark og utkast. Trygg i feltet. Ga en retur og kan ikke klandres for målet.

4 - Jonas Svensson
Har funnet sin stil i backrollen offensivt og kom ofte høyt i banen. Konsentrerte for mye inn sentralt før 1-1.

6 - Holmar Ørn Eyjolfsson
Var i offside, men fikk assist til 1-0. God i nærkamper. Åtte duellseire av åtte. Kom lite fremover med ball.

7 - Stefan Strandberg
Ryddegutt og godt posisjonert. Ti av ti duellseire. To viktige skli-taklinger. Gikk gjennom presseledd.

5 - Micke Dorsin
Fem av fem duellseire i 1.omg. God relasjon med Midtsjø. Færre initiativ i 2.omgang.

5 - Mike Jensen
Løp mye både til høyre og venstre og oftest riktig. Tre gjenvinninger høyt i banen. Nære 2-0, men er mål-løs så langt..

5 - Ole Selnæs
Ballvinner defensivt. Seks gode ballerobringer. Tre pasningsfeil. Fikk ikke styrt spillet som ønsket i 2.omg.

4 - Fredrik Midtsjø
Klassisk indreløper. Truet ledig rom og motspiller rettvent. God link med Dorsin. Lite synlig i 2.omg.

5 - Tobias Mikkelsen
Slapp fri fra offsiden, brukte skuddfinta og plasserte inn 1-0 med innsida. Nære 2-0. Tullet bort en god kontring i 2.omg.

4 - Alexander Søderlund
Løp mye og rev opp forsvaret. Tapte mye mot Horn i lufta og laget en del unødvendige frispark.

5 - Riku Riski
Utfordret rett mot backen og bidro med farlige innlegg i 1.omg. Havnet for lavt i banen i 2.omgang.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 19.04.2015 11:59    Post subject: Reply with quote

Hverdagen må jo komme en gang, og at den kom i form av en noe skuffende kamp hjemme mot Godset der det blir 1-1 er vel greit. Sjansemessig burde vi vunnet denne kampen.

Ikke noe vits å grave oss ned etter dette. Vi slipper knapt Godset til sjanser - hvor mange sjanser er skapt mot oss på tre kamper? Veldig få. Dessuten slippet inn kun ett mål. Om dette var "smellen" vår så var det langt bedre enn jeg fryktet.

Som andre sier her: bare å fortsette å dyrke det vi holder på med nå. Godset er et bra lag, men vi var bedre enn dem - med mer dyrking av det vi er gode på så tar vi dem på bortebane.

Jeg ble litt skuffet over byttene. Greit at Henderson kom inn (han var også bra), men at en urutinert spiller som Nielsen skal inn for en av våre beste i går, Mikkelsen, er veldig rart. Hvorfor ikke sette inn en av våre mest målfarlige spillere - Malec - for å få litt mer pondus inn i boksen?

Jaja, vi vinner neste!
Back to top
View user's profile Send private message
angvik
Proff


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 486
Location: Oslo

PostPosted: 19.04.2015 12:08    Post subject: Reply with quote

Det var i perioder store avstander mellom lagdelene i går. Like før Godsets utligning hadde vi et par gode sjanser som kanskje forklarer hvorfor midtbanen sto relativt høyt. Etter utligningen synes jeg ofte det var omvendt der Selnæs virket helt kjørt. Godset gjorde nok et godt stykke arbeid i forkant av kampen og tok ut Selnæs relativt enkelt i store deler av kampen.

Det er mulig min forklaring er relativt søkt når det gjelder Godsets mål. Svensson skal ikke ha all skyld for feilplasseringa. Han ligger for langt inn i banen, men det skyldes muligens den store avstanden mellom Selnæs (og midtbanen generelt) og forsvarsrekka. Selnæs ligger for høyt slik at Homlar må dekke opp høyt, mens Svensson må kompensere ved å gå inn i banen. Da blir det helt åpent på vår høyreside.

Etter min mening (skyt meg gjerne hvis jeg er helt på bærtur!) burde Selnæs ligge rundt det striplede området for å dekke opp. Da ville rommene vært mindre og Svensson kunne hatt bedre kontroll på sin side. Når det er sagt er ikke det noen unnskyldning for at Svensson burde ha sett løpet til Hanin langt tidligere.

Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 19.04.2015 12:08    Post subject: Reply with quote

Plan B, Plan C, Plan D... osv. Akkurat nå er det Rosenborg skal prøves. Vi har spilt to fantastiske kamper etter en klar plan, og en middels. Nå skal vi holde på planen vår, tro 110 % på den, og bare trene oss på å bli bedre i akkurat den. Dersom KI allerede nå begynner å gjøre endringer etter Strømsgodset- kampen, så mister jeg trua på han. Da er han akkurat som Perry, og det endte til slutt i et eviglangt ørkenlandskap både for spillere, klubb og trener.

Uansett hvilken plan vi går for, vil det komme både middelmådige og dårlige kamper med den planen. Poenget er summen etter en sesong. Dersom vi skal finne go- fot i en plan, så kan vi ikke gå bort fra den straks det oppstår humper i veien.

Nei, nå skal Helland inn for Riski i neste kamp, ellers er det samme lag og samme plan!
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 19.04.2015 12:19    Post subject: Reply with quote

Så igjen første omgang nå. Kan egentlig ikke si at det var enkeltspillere som var spesielt dårlige. Riski blir lite involvert når vi slår inn langt bakfra på søken etter Søderlund eller indreløpere på vei.
I alle fall en av indreløperne kunne godt vist seg litt mer fram i oppspillsfasene. Særlig Midtsjø har litt igjen på tempo og presisjon, men ser litt for lite til Mike også.
Søderlund er mye engasjert i første del av omgangen. I en situasjon blir han stående på 16-meteren og vente på initiativ, finner det ikke og mister ballen. Sælnes sitt raid er jo et kunststykke som bare mangler prikken over I-en.
Konklusjonen er nok at Strømsgodset er adskillig bedre i forsvar enn Ålesund og Hausesund.
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 19.04.2015 12:22    Post subject: Reply with quote

Ja, det er jo desverre ikke til Ã¥ stikke under en stol at Jørgen Horn er en jævlig god midtstopper. 👎 Tror ikke han tapte en eneste duell mot søder igÃ¥r. 😪
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK 2014
Junior


Joined: 08 Jul 2013
Posts: 62

PostPosted: 19.04.2015 12:25    Post subject: Reply with quote

Hvor kan man se kampen i reprise? Bare på C-more eller?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 26, 27, 28  Next
Page 27 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb