View previous topic :: View next topic |
Hvem var BB mot Godset? |
Hansen |
|
1% |
[ 1 ] |
Jonas |
|
1% |
[ 1 ] |
Eyolf |
|
2% |
[ 2 ] |
Stefan |
|
33% |
[ 29 ] |
Micke |
|
0% |
[ 0 ] |
Midtsjø |
|
0% |
[ 0 ] |
Ole K |
|
15% |
[ 13 ] |
Fisse |
|
5% |
[ 5 ] |
Mikkelsen |
|
39% |
[ 34 ] |
Riku |
|
0% |
[ 0 ] |
Søder |
|
1% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 86 |
|
Author |
Message |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 19.04.2015 12:26 Post subject: |
|
|
Sumo. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
Rånny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 19.04.2015 12:27 Post subject: |
|
|
Sumo. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
Rånny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
DonQuiote Rutinert
|
Posted: 19.04.2015 12:29 Post subject: |
|
|
C-more ja. Mangler jo de første kampene som gikk på TV2 da. Skal være mulig å se på C-more på nettet eller Csport, men har ikke fått det til enda. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 19.04.2015 12:35 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke at folk gir SS 7 når han slipper Kovacs så lett til på målet. |
|
Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 19.04.2015 12:41 Post subject: |
|
|
Hvor mye mener du at en slik baklengs-involvering skal telle?
Hva med sklitaklingen som hindret godset mål? _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 19.04.2015 13:13 Post subject: |
|
|
Poll? |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 19.04.2015 13:20 Post subject: |
|
|
Synes Even Smith Wergeland har noen bra poeng i sin analyse av gårsdagens kamp.
- RBK fikk slitne bein etter en veldig intens åpning. Gjenvinninga i store deler av 1. omgang var jo suveren. Selv Mikkelsen bidro til dette.
- Selnæs ble tatt ut av Godset og i andre enden fikk Abu lov til å styre mer og mer.
- Godsets 4-2-3-1-formasjon utligna den matematiske fordelen til RBK på midtbanen kontra 4-4-2-lagene Haugesund og AaFK, samtidig som de tok godt vare på ballen da de hadde den.
- Som Knerten var inne på i Troillprat-podcasten med Midtsjø vs. Mix, havnet midtbanen ofte i ubalanse som følge av alle tre fosset fremover. RBK må bedre finne ut hvem av de tre som skal gå og hvem som skal holde igjen.
- Godset evnet i større grad å til endre spillet bl.a. med byttene Storflor og Kovacs, enn RBK som ikke hadde noen tydelig plan-b etter 1-1 og kampen ikke havnet i riktig spor. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
senador Veteran
|
Posted: 19.04.2015 14:28 Post subject: |
|
|
Ja, og derfor må RBK ha en plan når de vet at de møter lag som er eksperter på å ta ut Selnæs. Jeg sier ikke at de skal endre mønster og strategi, men midtstopperne må gå mer fram for å få til overtall i oppspillet. Jeg håper de ser dette og trener på det.
I tillegg må presisjonen og aggressivitetet opp. Strømsgodset fikk slå upresset mange pasninger og da blir det farlig.
Håper de har lært av dette og har en knallhard treningsuke. Neste kamp bør Mikkelsen og Helland få spille. |
|
Back to top |
|
 |
gm Rutinert
|
Posted: 19.04.2015 15:38 Post subject: |
|
|
Huber wrote: | Skjønner ikke at folk gir SS 7 når han slipper Kovacs så lett til på målet. |
Strandberg gjør en grov feil der ja. Han sier han var redd for innlegg på bakerste, men det er jo selvfølgelig langt farligere når Godset kan legge inn på første i den situasjonen. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran

|
Posted: 19.04.2015 15:42 Post subject: |
|
|
Det er viktig å puste med magen etter en slik kamp. Vi har 7 poeng 12-1 i målforskjell etter 3 kamper. Holder B/G stillingen nå så leder vi også etter all sannsynlighet etter 3 serierunder. Vi har manglet våre to beste spillere i to av kampene i Helland og Reginiussen. Det er så utrolig mye mer positivt å se frem imot, enn å se negativt på alt som gikk galt i denne kampen. Den viser mye vi må jobbe med, og det tror jeg også Kåre så.
Vi er tilbake neste runde igjen!  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Henning Legende

|
Posted: 19.04.2015 15:54 Post subject: |
|
|
Det blir minst like vanskelig neste helg. Men selv om vi skulle spille en dårlig kamp og tape i Stavanger så er jeg positiv. Det er fordi for første gang på mange, mange år så tror jeg på det de holder på med, og jeg føler meg trygg på at det kommer mange oppturer som kampene mot AaFK og FKH etterhvert. Så får vi se hvor høyt på tabellen det fører oss. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.04.2015 16:17 Post subject: |
|
|
Kan trådstarter eller moderator legge til poll? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Legende

|
Posted: 19.04.2015 16:18 Post subject: |
|
|
Jeg tror kanskje vi trengte en slik kamp. Etter mye flyt i de to første kampene er det nyttig å få en reality check og se at ting ikke går av seg selv. Ett poeng mot et av de antatt bedre lagene i ligaen er en "billig" måte å lære på.
Det ble litt døsig etter målet, og laget ble litt ukonsentrert. Vi våknet ikke ordentlig før det sto 1-1, og da parkerte Godset bussen. Vi har fortsatt en meget god sesongåpning, og det er fryktelig langt unna noen krise med uavgjort mot Godset. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Veteran

|
Posted: 19.04.2015 16:18 Post subject: |
|
|
STRANDerGUD wrote: | Holder B/G stillingen nå så leder vi også etter all sannsynlighet etter 3 serierunder.: |
Nå ble det ikke slik, men tar Aafk poeng mot Molde på røkkeløkka i kveld skal jeg være greit fornøyd med runden likevel  |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran

|
Posted: 19.04.2015 16:29 Post subject: |
|
|
Hehe jepp, det skal jeg være enig med deg i! _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.04.2015 17:27 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Kan trådstarter eller moderator legge til poll? |
Synes de som absolutt skal starte tråder bør ha det i bakhodet at dette hører med på trådstarter-ansvaret. Men nå har jeg lagt til poll. Pft.
Mike Jensen får min stemme. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 19.04.2015 18:02 Post subject: |
|
|
Hansen 5
Svensson 5
Holmar 6
Strandberg 7
Dorsin 5
Midtsjø 6
Selnæs 6
Jensen 6
Riski 4
Søderlund 5
Mikkelsen 7BB
Skjelvik 5
Henderson 5
Vi blir litt for komfortable på 1-0 og det virka nesten som om det var litt handlingslammelse på RBK benken da SIF begynte å kjøre i 2 omg.
Når Kovacs kom på banen så skjønte jeg at dette ble farlig, og desverre så fikk mannen som skulle vært forvist fra all norsk fotball etter den famøse episoden mot Brann være den som satte den første bak Hansen i årets serie.
Ellers så er det godt å se at vi har et gir til når vi trenger det, og vips så produserer vi sjangser på løpende bånd, der uflaks (ditto flaks) og udyktighet gjør at vi ikke scorer igjen.
Søder sitt forsøk hadde blitt en kandidat til årets mål hadde han fått den til å fly litt lengre.
Vi rister av oss skuffelsen, godtar at vi ikke lever helt opp til forventningspresset og kjører på knallhardt mot Viking. (Mot Vuku og for all del...) |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 19.04.2015 19:05 Post subject: |
|
|
Hjelde wrote: | Plan B, Plan C, Plan D... osv. Akkurat nå er det Rosenborg skal prøves. Vi har spilt to fantastiske kamper etter en klar plan, og en middels. Nå skal vi holde på planen vår, tro 110 % på den, og bare trene oss på å bli bedre i akkurat den. ... Dersom vi skal finne go- fot i en plan, så kan vi ikke gå bort fra den straks det oppstår humper i veien. |
Enig.
Det jeg prøvde å få frem i et innlegg i går var egentlig å holde på planen, men prøve en forsiktig rotering/posisjonsskifte, innenfor planen, når Selnæs var markert ut. Dette som et alternativ til den lange oppspillsvarianten som ble brukt litt i går når Selnæs var avstengt.
Med flere mulige variasjoner av samme tema, (vi kjører samme roller, men navnet på utøveren kan variere) vil motstanderne også tvinges til å legge om.
Å kalle variantene for plan B (stopper forserer gjennom ledd) og C (rotasjon mellom indreløper og sentral) er kanskje egnet til å skape misforståelser. De er alle ingredienser i samme plan, men kastes i stekepanna alt etter som hva man vil få frem mer av. _________________ - Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl, men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 19.04.2015 19:42 Post subject: |
|
|
Skrivefeil i kamprapporten, så ifølge de offisielle dataene fra NFF spilte ikke Emil Nielsen i går. Henderson derimot kom inn fra benken i det 80. minutt samtidig som han var på banen fra det 75.
Slurv som kunne vært unngått ved to sekunders oppmerksomhet fra primært eget lags lagleder eller dommer før de signerte, og med det ga dokumentet legitimitet.
Kampfakta fra NFF.
 _________________ - Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl, men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 19.04.2015 20:03 Post subject: |
|
|
Omkamp! Kamprapporten er feil! |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5175 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 20.04.2015 13:41 Post subject: |
|
|
En liten bønn fra meg: Kan den som lager avstemming etter kampen bruke ordentlig navn på spillerne? Vær så snill?  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Veteran

|
Posted: 20.04.2015 13:42 Post subject: |
|
|
Ole K er spesielt irriterende. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5175 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 20.04.2015 13:45 Post subject: |
|
|
Nei, ikke for meg. Skriv gjerne fornavn, f.eks. Mike. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 20.04.2015 14:41 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: | Ole K er spesielt irriterende. |
+1
Bruk gjerne kallenavn, men da i tillegg til det vanlige? |