English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Inge Bjørnebye
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ballbingen
Proff

PostPosted: 16.07.2019 17:24    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Registrerer at folk her inne synes det er greit å stjele dikt, uten tillatelse fra den som har skrevet det, og dele det i et helt annet forum. Det er visst også innafor å angripe familien til de som er ansatt i klubben. Jeg synes det er flaut at voksne mennesker synes det er greit.

Det er faktisk ingen som har stjålet dette diktet Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 16.07.2019 17:30    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Registrerer at folk her inne synes det er greit å stjele dikt, uten tillatelse fra den som har skrevet det, og dele det i et helt annet forum.

Du er på ville veier.
Det er ikke ulovlig å sitere innlegg som publisert på sosiale medier.

Quote:
- Når du sier noe på Facebook, er det en offentlig ytring. Hvis det kan ses av mer enn 20-30 personer, er den rådende tolkningen. Også om det er sagt på en lukket profil, side eller gruppe.

Det er den klare beskjeden fra pressejurist Kristine Foss, under journalistkonferansen Gull og Gråstein på Sundvollen hotell.

Og ingen har stjålet noe dikt. Man har sitert det. Og diskutert innholdet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.07.2019 18:39    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Om du tror at det er alder og kjønn jeg reagerer på Hedon så har du misfostått fullstendig hva jeg reagerer på. Les det en gang til.

Du nevner det eksplisitt, som om at det er skjerpende at det er snakk om en ung dame. Jeg ser at det ikke er hovedpoenget ditt, men når du sper på med slike ting er det selvsagt for å gjøre det hele verre/mer dramatisk enn det er.

Blar du det gjennom riksavisene vil du daglig finne saker som er bygget rundt diverse instagram-poster, som ofte blir gjengitt i sin helhet i avisa. Det har virkelig ingenting med åndsverk å gjøre, og det er (dessverre?) en grunn til at ting blir postet på sosiale medier. Folk skriver og deler for å bli sett. Dette er oppmerksomhet hun selv har oppsøkt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 16.07.2019 19:44    Post subject: Reply with quote

Denne tråden Tommel'n opp! Very Happy
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 16.07.2019 20:17    Post subject: Reply with quote

Det er noen ting i denne diskusjonen som jeg ikke helt forstår. Det kan være fordi jeg ikke har lest kritikken fra Løfaldli, og kun skumlest dette diktet ( som jeg egentlig ikke fikk så mye utav). Men hvem er det som kritiserer og angriper familien til Bjørnebye? Jeg har bare fått med meg kritikken mot jobben til Bjørnebye, nemlig Sportsdirektør jobben. Den jobben har jeg selv på flere områder vært kritisk til. Det er likevel ganske stor forskjell på det, og et personlig angrep på en familie. Ser disse bildene som viser til at noen «føkker» med familien Bjørnebye. Dersom det stemmer, så er det ekstremt lavmål. Det samme må det vel sies å være dersom familien tolker kritikk mot SD jobben til Stig Inge som et angrep mot familien. SD stillingen er vel ikke en familiebedrift? Det er vel så enkelt at dersom familien tolker dette som en agenda mot dem, da har de misforstått og overreagert en smule. Det kan vi skrive på «litt varm i toppen» kontoen, og la det ligge med det. Dersom det derimot ER noen som retter skyts mot FAMILIEN Bjørnebye, da bør de beklage seg og slutte med det.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 16.07.2019 21:51    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Ser disse bildene som viser til at noen «føkker» med familien Bjørnebye. Dersom det stemmer, så er det ekstremt lavmål.

Og i tillegg er det åpenbart helt feil fam.
Zorac
Legende

PostPosted: 16.07.2019 22:45    Post subject: Reply with quote

Hvis det er sånn at moteskaper Fam Irvoll sitter på Oslo Fashion Week og trekker i trådene, forstår jeg mer av forsvaret av Stig Inge. I så fall bør vi imidlertid se på både kravspesifikasjoner og organisasjonsstruktur i klubben.

Last edited by Zorac on 17.07.2019 07:55; edited 1 time in total
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 16.07.2019 23:50    Post subject: Reply with quote

Fremstår kanskje noe merkelig at Trond Alstad bruker tid på å forhåndsgodkjenne Leif Husviks e-poster i disse dager...
^Mirth
Veteran

PostPosted: 17.07.2019 13:34    Post subject: Reply with quote

Jeg, for min del, lurer på om S.I. Bjørnebye har riktig fokus inn mot kommende overgangsvindu, nå som det ser ut til at hele familien går ut i et slags forsvar og "mener alle andre er idioter". Ref nevnte dikt (som jeg faktisk syntes var litt bra).

Kan være litt vanskelig å gå inn for å gjøre best mulig jobb, om man føler "alle" er ute etter å ta ham. Ikke alle står tilsynelatende så rett i en storm som Horneland.
Fosningen
Proff

PostPosted: 17.07.2019 13:54    Post subject: Reply with quote

Man må jo klare å skille sak og person. Det oppgulpet mot journalisten er iallfall ikke veldig saklig, men derimot sleivete personangrep. I tillegg er det formidlet på en uheldig måte, for å si det litt diplomatisk. Hvis noen har gjort det samme mot Bjørnebye-familien, så fortjener de selvsagt samme kritikk den veien. Men har Løfaldli virkelig angrepet personen Stig Inge på en stygg måte, og ikke saklig kritisert Stig Inge sin utøvelse av rollen sin? Har han blandet inn familien til Bjørnebye i tillegg? Det høres merkelig ut, og jeg tviler sterkt på det. Uansett er personangrep tilbake ikke akkurat riktig måte å svare på.

Ja, det er forståelig at noen blir opprørt, når et familiemedlem er under sterkt press og får mye kritikk. Ikke minst når noen ønsker at vedkommende bør trekke seg fra jobben. Men i fotballverdenen er ikke dette unormalt, selv om det kan såre familien rundt. At en person skriver noe dumt i sinne, og poster det offentlig, er også forståelig. Men når det gjøres på en så åpenbart uheldig måte som her, med personlige angrep i tillegg, så slår det selvsagt tilbake på kritikeren. Det var selvsagt en tabbe å lire av seg disse greiene, selv om det sikkert gjorde godt "å få det ut". Men alle folk gjør feil, og saken er ikke større enn at den er glemt om kort tid. Så lenge det ikke var Bjørnebye selv som uttalte seg, er dette uansett en helt uskyldig sak. At noen setter seg selv i et dårlig lys skjer stadig vekk. Også at noen dummer seg ut offentlig. Tanken var helt sikkert god, og jeg forstår godt at kritikk mot et familiemedlem er vanskelig å takle. Så får man heller se gjennom fingrene med utførelsen av tilsvaret. Fokuser på Stig Inge og Rosenborg, så er det bare å glemme denne tullesaken først som sist.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 17.07.2019 14:45    Post subject: Reply with quote

^Mirth wrote:
Jeg, for min del, lurer på om S.I. Bjørnebye har riktig fokus inn mot kommende overgangsvindu, nå som det ser ut til at hele familien går ut i et slags forsvar og "mener alle andre er idioter". Ref nevnte dikt (som jeg faktisk syntes var litt bra).

Kan være litt vanskelig å gå inn for å gjøre best mulig jobb, om man føler "alle" er ute etter å ta ham. Ikke alle står tilsynelatende så rett i en storm som Horneland.

Akkurat, det er vel dette som er essensen her.
Han er ikke rett mann som sportslig leder.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 17.07.2019 15:04    Post subject: Reply with quote

Føler SIB at alle er ut etter å ta han da? Det var en kreativ tolkning på datterens Facebook-post.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 17.07.2019 16:09    Post subject: Reply with quote

Herregud for en farse. Blir jo fullt reality show rundt fotballen om det skal være full familiemobilisering hver gang en trener eller sportsdirektør blir kritisert for jobben han gjør Razz

#medgangssupportere
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 17.07.2019 16:41    Post subject: Reply with quote

Gleder meg allerede til 'du tuter i feil Horn' fra Dennis (17) når den tid ubønnhørlig (i fotballsammenheng) kommer.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 17.07.2019 17:24    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Herregud for en farse. Blir jo fullt reality show rundt fotballen om det skal være full familiemobilisering hver gang en trener eller sportsdirektør blir kritisert for jobben han gjør Razz

Det er mange jobber som har betydelig mer negativt fokus ( Jaglands sønn har stått frem, og sagt at han ble mobbet ). Vi litt eldre husker det kjøret Jagland ble utsatt for ( både fra pressen, andre partier og eget parti). Bjørnebye har vel knapt vært nevnt før den siste måneden.
sidney
Veteran

PostPosted: 17.07.2019 17:36    Post subject: Reply with quote

Det er nok litt spesielt å være målskive for ei supportergruppe. Du får skit fra folk som støtter det samme laget du har spilt for og jobber for. Det er nok litt annerledes enn press i andre deler av arbeidslivet. Tror du skal ha ganske store baller for å stå imot kritikk fra supporterne.
6Strand
Senior

PostPosted: 17.07.2019 17:55    Post subject: Reply with quote

Gud for et oppstyr rundt Norges svar på the Kardashians. Hun skriver om intelligens, men agerer som en deltaker i Paradise Hotel. Gsus crayst.

La nå denne saken fare, og konsentrer dere om alle suksessfulle spillerkjøp som har funnet sted i Kardashians tid som SD.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 17.07.2019 17:56    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Det er nok litt spesielt å være målskive for ei supportergruppe. Du får skit fra folk som støtter det samme laget du har spilt for og jobber for. Det er nok litt annerledes enn press i andre deler av arbeidslivet. Tror du skal ha ganske store baller for å stå imot kritikk fra supporterne.

Det er mange trenere som har fått mye mer tyn enn SIB bla ingvar Stadheim, Per Høgmo og E Horneland. Også spillere bla Søderlund.

Velger du en jobb innen fotball er det ganske klart at veien fra ¨geni tiil idiot er kort ( er drømmen en anonym a4 jobb søker du ikke jobben som sd i RBK). Selv om det helt klart er grenser for hva en skal finne seg i.
Willoch
Veteran

PostPosted: 17.07.2019 18:03    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Gud for et oppstyr rundt Norges svar på the Kardashians. Hun skriver om intelligens, men agerer som en deltaker i Paradise Hotel. Gsus crayst.

La nå denne saken fare, og konsentrer dere om alle suksessfulle spillerkjøp som har funnet sted i Kardashians tid som SD.

Chuckle of the day der:D
tokik
Junior

PostPosted: 17.07.2019 18:20    Post subject: Reply with quote

I utgangspunktet er jeg ikke glad i å tippe hva mer som ligger bak, på samme måte som kommentatorer i aviser konkluderer fra rykter og psykiatere og psykologer fjerndiagnostiserer ut fra annenhånds informasjon.

Men.. oss som er litt voksne husker at det var mye støy rundt avgangen k Start. Bjørnebye har vært åpen om hvordan dette påvirket familien.

https://www.aftenposten.n...tet-jobben

At barna, kona, bjørnebye selv blir påminnet dette nå er ikke så rart. Så hvis barna skulle lese, jeg er sikker på at ingen her inne har noe i mot Bjørnebye. Han fremstår som en meget fin type. Hyggelig. Stødig. Lun og god. Er sikkert en kjempepappa og ektemann. Men det er jobben hans det stilles spørsmål om, en jobb man ofte ikke har i mange år fordi man blir stående fast.

Hvis det er slik at Bjørnebye ikke føler noe støtte innad i klubben er jo dette leit, slik at han føler seg utrygg i jobben. Men både og håper og trur at Dyrhaug er støttende og har god dialog med sin ansatte. Bjørnebye vil alltid være en Rosenborger selv om han ikke sitter i den jobben for alltid Smile

god kamp
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 17.07.2019 18:51    Post subject: Reply with quote

Rart at han da søker seg til en sd jobb i rbk. Hadde vel utfordringer ¨åde i Start og Liverpool. God kamp.
Zorac
Legende

PostPosted: 17.07.2019 19:04    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Det er nok litt spesielt å være målskive for ei supportergruppe. Du får skit fra folk som støtter det samme laget du har spilt for og jobber for.

A: Å være vaktbikkjer er en av supporternes viktigste oppgaver. Det er både en rettighet og en plikt for å si ifra når noe ikke er godt nok, spesielt for den andelen som i tillegg er medlemmer i klubben. Fotball handler om følelser, gjerne i ytterpunktene av skalaen, og det tar jeg for gitt at alle med ansvar for produktet er klar over. Er det for tøft her, kan han søke jobb i Molde som både har seddelpresse på bakrommet og supportere som sitter på hendene sine. Alle sju.

B: Hvor mye pes har Bjørnebye egentlig fått? Koteng har tatt hele støyten for klubben i rundt trenerbyttet, og Horneland selv har fått det som ble til overs. Resten av styret, som var enstemmig i sparkingen, og Bjørnebye som hadde hovedansvaret for å finne ny trener (assistert av de påstått kompetente i styret) har fått omtrent nada kritikk, eller oppmerksomhet i det hele tatt. Det var supporterne selv som måtte dra lokket av denne boksen, siden journalistene på sedvanlig vis ikke vet hva de skal fokusere på om ingen peker på det, og da er det liksom helvete løs.

Hallo. Et åpent kritisk brev til en som har vært direkte involvert og sågar hatt ansvaret for mye av det som har skapt støy rund klubben det siste drøye året er jaggu ikke mye å grine over, i hvert fall ikke når dette er omtrent eneste kritikken han har fått.
sidney
Veteran

PostPosted: 17.07.2019 21:20    Post subject: Reply with quote

Jeg sier ikke at kritikken er ufortjent, jeg sier bare at den sikkert rammer ganske hardt.
Willoch
Veteran

PostPosted: 17.07.2019 21:32    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Jeg sier ikke at kritikken er ufortjent, jeg sier bare at den sikkert rammer ganske hardt.

Hvordan skal man da kritisere en sportsdirektør?
Zorac
Legende

PostPosted: 17.07.2019 22:41    Post subject: Reply with quote

Det var for øvrig ikke et tilsvar rettet direkte mot deg, sidney, men mer en generell mening om Bjørnebyes rolle og dekningen av ham det siste året.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64  Next
Page 60 of 64

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb