English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2017
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Yann-Erik de Lanlay
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 24.06.2017 18:32    Post subject: Reply with quote

suruk wrote:
Tror Helland har hatt hodet helt andre plasser siden han smelte dama på tjukken før sesongen. Nå som det endelig er ute vil han sprudle og levere mål og assist på løpende bånd.

Ja for nybakte foreldre er jo kjent for å sprudle og ha ekstra overskudd. Rolling Eyes
Altitude
Proff

PostPosted: 24.06.2017 18:48    Post subject: Reply with quote

Det er bare å glede seg til å se Yanni spille kamp for RBK igjen. Han har sprudlet på trening i det siste. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Veteran

PostPosted: 24.06.2017 18:59    Post subject: Reply with quote

Mustrum - det var vel vinduet mellom nå som nyheten slapp og poden kommer på slutten av sesongen vi kunne forvente Helland i storslag. Selv tror jeg han kan ha godt av å være med på Lamazekurs - kanskje han får mer pust til å bli med å springe hjem igjen.

Angående folk som sprudler på trening - i RBK har vi hørt det der en del ganger før uten å se at det overføres til bra spill på banen under kamp. Dempet optimist...
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 24.06.2017 19:42    Post subject: Reply with quote

Gi han klippekort! Var beste RBK spiller.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 24.06.2017 22:13    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Mustrum - det var vel vinduet mellom nå som nyheten slapp og poden kommer på slutten av sesongen vi kunne forvente Helland i storslag. Selv tror jeg han kan ha godt av å være med på Lamazekurs - kanskje han får mer pust til å bli med å springe hjem igjen.

Angående folk som sprudler på trening - i RBK har vi hørt det der en del ganger før uten å se at det overføres til bra spill på banen under kamp. Dempet optimist...

Jo, litt kjapp i svingen der. Ikke bare Pål som sliter med timingen i svingene ser du. Sorry, men måtte dra en Hellandvits når det handler om ham.
Hulken
Proff

PostPosted: 09.08.2017 19:38    Post subject: Reply with quote

Skadet?
zaphod81
Veteran

PostPosted: 11.09.2017 07:49    Post subject: Reply with quote

Nå, en god stund inne i comebacket sitt etter skade, så synes jeg De Lanlay viser veldig tydelig grunnen til at jeg har stilt meg litt uforstående til den tilsynelatende bunnløse tilliten han har på rbkweb.

Fysisk ser han jo ganske pigg ut nå, holder kampene ut og løper masse, men det fotballmessige teknisk og spesielt taktisk er og blir en hemsko hos De Lanlay. Og det er faktisk ikke noe nytt som han bare må spille av seg etter skadeperioden - han har hatt problemer med det å treffe riktig valg raskt nok gjennom hele Rosenborg-karrieren, og faktisk også for Viking. Disse problemene blir bare mer tydelige både når rommene blir små mot en baktung motstander, og når tempoet øker mot god europeisk motstand, og det er ingen god kombinasjon for en Rosenborg-ving. Det er grunnen til at spillere som Helland og Jevtovic er langt mer effektive når de velges. Fotballintelligensen settes faktisk også på prøve defensivt, der vi har sett at Jevtovic framstår som en bedre forsvarsspiller grunnet bedre posisjonering, mens De Lanlay stiller seg 'på plassen sin' og lar mannen stikke i rom.

De Lanlay har noen nyttige ferdigheter når han får litt tid og plass til å sikte; da har han fart og bevegelighet nok til å utfordre på store flater, og god nok fot til både å løsne innlegg og skudd. Hans 'gode periode' i fjor besto da også av noen kamper der han ofte lyktes med sånne involveringer. Derfor tror jeg at det innhoppet han hadde som back kan (bør?) ha vært et frempek mot hans fremtid som RBK-spiller. For med Samuel i stallen forsvinner egentlig alle grunner til å velge De Lanlay fra start.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 11.09.2017 08:47    Post subject: Reply with quote

Scoret mot Dundalk på hjemmebane og slo det avgjørende innlegget til 100% jesus mot Ajax. Jobber bra deffensivt og viser formstigning. Han var outstanding i fjor, før han ble skadet. Har tros på Dølle.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 11.09.2017 08:51    Post subject: Reply with quote

Vi begynner å få et skikkelig luksusproblem på vingene nå. Jevto er "expendable", men også den mest skapende av vingene våre om man teller målpoeng. Helland produserer også mye, elv i kamper han ikke spiller bra. I tillegg er han trønder og har x-faktor en-mot-en og et meget godt skuddbein. Levi er naturligvis bakerst i køa som prospekt og utviklingsspiller.

Dilemmaet for Kåre og co er at de Lanlay og Adegbenro, begge kjøpt fra Viking for +/- 10 mill, langt på vei er tunge prestisjesigneringer. Noen må nødvendigvis vike da det neppe finnes gode formasjoner basert på tre-fire vingspillere, og per nå er de Lanlay svakest og/eller minst produktiv av de fire etablerte.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 11.09.2017 09:27    Post subject: Reply with quote

konrad4ever wrote:
Scoret mot Dundalk på hjemmebane og slo det avgjørende innlegget til 100% jesus mot Ajax. Jobber bra deffensivt og viser formstigning. Han var outstanding i fjor, før han ble skadet. Har tros på Dølle.

De to øverste faktaopplysningene er selvfølgelig korrekte. En litt heldig krigescoring i bakrom etter en veldig dårlig touch, og et godt eksempel på hva han faktisk kan bidra med når han får god tid til å prikke et innlegg.

Formstigning? Tjah. Virkelig? Jeg synes vel han har fremstått som 'rusten' og klønete teknisk helt fra comebacket og frem til nå. Det er formstigningen jeg savner.

Outstanding i fjor, til han ble skadet? Vel, loggen viser at han vel spilte fire-fem gode kamper i april-mai, der han selv mener at synet på prestasjonen er farget av at han scoret noen mål, og at han egentlig leverte like gode kamper tidligere. Det var vel et par scoringer på veldig gode enkeltmannsprestasjoner, men samspillsmessig synes jeg ikke han var spesielt bra.

Enig i Zorac sine vurderinger, forøvrig. Det er ikke at Lanlay er noen dårlig spiller, men sammenlignet med konkurrentene blir det vanskelig å si hvorfor man skal velge Lanlay.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.09.2017 09:29    Post subject: Reply with quote

De Lanlay har ikke vært like rå etter skaden som han var i tiden før. Da gikk han rett på mål og kom seg i scoringsposisjon så ofte han kunne. Synes han er mer avventende nå, litt som i sin første tid i klubben. Mulig det skorter litt på selvtillit, igjen. Fremstår kanskje som en litt skjør type, men har en fascinerende råskap når han er i slag. Voldsomt tilslag på ballen de tynne beina har. Synd 90% av avslutningene går 20 cm over tverrliggeren.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
robbie
Veteran

PostPosted: 11.09.2017 09:44    Post subject: Reply with quote

Vi må ha litt perspektiv her. Yølle har vært ute i nesten et år. At han faktisk har både mål og målgivende er over enhver forventning. Jeg trodde på forhånd at denne sesongen skulle bli en avskriving og at han ville komme sterkere tilbake i 2018.

Men kanskje som et resultat av skadeproblemer på andre spillere har han kommet inn og bidratt. Det står det respekt av.

Men ja, han har definitivt mistet fart.
Back to top
SvennO
Proff

PostPosted: 11.09.2017 10:27    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
De Lanlay har ikke vært like rå etter skaden som han var i tiden før. Da gikk han rett på mål og kom seg i scoringsposisjon så ofte han kunne. Synes han er mer avventende nå, litt som i sin første tid i klubben. Mulig det skorter litt på selvtillit, igjen. Fremstår kanskje som en litt skjør type, men har en fascinerende råskap når han er i slag. Voldsomt tilslag på ballen de tynne beina har. Synd 90% av avslutningene går 20 cm over tverrliggeren.

han er faktisk mye bedre som forsvarer enn som angriper nå.
Jobber hardt defensivt.
Back to top
Dew
Veteran

PostPosted: 11.09.2017 10:33    Post subject: Reply with quote

Yanni kommer seg. Det har vi også tid til å vente på med alle alternativene som er på kantplass.

Er forøvrig uenig i at han ikke har relasjonelle ferdigheter. Det viste han at han i aller høyeste grad har at han har i fjor. Linken mellom han og Midtsjø var helt enorm før skaden (våre to beste spillere våren 2016 IMO). Han viste også bra spilleforståelse og link-up play for U21 da de kvalifiserte seg til EM i 2012/13. En av nøkkelspillerne offensivt der.

Er også lett å tilgi de Lanlay sine feilvalg når man ser hvordan han jobber hjemover i går etter tapt ball. Full spurt.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 11.09.2017 12:10    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Linken mellom han og Midtsjø var helt enorm før skaden (våre to beste spillere våren 2016 IMO)

Hva?? De to har jo vært en uuttømmelig kilde til frustrasjon, der Midtsjø ikke kan time pasninger og De Lanlay ikke kan time løp. Det fungerte jo bare når feiltimingen var lik hos begge samtidig.

Og jeg minner nok en gang om at den der mytiske 'storhetstida' til De Lanlay dreier seg om ca. 5 kamper. Blaff, noen? Omtrent som den mytiske storhetstida til Helland i 2015, tilfeldigvis i samme del av sesongen?

Innsatsen kan ingen ta fra ham, den skal han ha. Løper helt sikkert mest av alle spillerne våre. Men det er udyktigheten til Godset som gjør at ikke De Lanlay ble stolpegris og syndebukk i går, for noen av de balltapene han gjør, spesielt etter offensiv corner, er faktisk småguttefeil som voksne spillere ikke skal gjøre. Og det var mange av de.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 11.09.2017 12:41    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
De to har jo vært en uuttømmelig kilde til frustrasjon, der Midtsjø ikke kan time pasninger og De Lanlay ikke kan time løp. Det fungerte jo bare når feiltimingen var lik hos begge samtidig.

Haha! Selv en ødelagt klokke går rett to ganger i døgnet?
Sylta
Veteran

PostPosted: 11.09.2017 16:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tror De Lanlay hadde hatt godt av å spille på høyresiden fremfor venstresiden. Han er god defensivt og når spillet er foran ham. Det passer også bedre inn med Hedenstad i mine øyne, som er en god spillende back, men ikke fullt så angripende. Han har en god innleggsfot, noe Bendtner, Adegbenro og Konradsen kan utnytte i større grad enn materiellet man hadde i 2016.

Noe jeg ønsker å se er et spillemønster der formasjonen ofte er 3-4-1-2. Hedenstad er den spillende backen som trekker innover i banen for å skape overtall sentralt. Meling er den angripende backen som overlapper rundt Jevtovic/Adegbenro og bidrar rundt boksen. Reginiussen er midtstopperen som holder igjen sentralt. Skjelvik dekker rommene bak Meling. De Lanlay er breddeholder på høyre og hjelper Hedenstad på yttersiden. Adegbenro og Mike Jensen varierer med å trekke oppover i banen for å støtte opp om Bendtner. Konradsen kan fortsette i ankerrollen dersom tilpasningene tar tid, men trekker mer mot høyre slik at Trondsen blir en partner.

Konstellasjonen blir tidvis seende slik ut, selv om grunnformasjonen er 4-3-3:

------------Hedenstad---Reginiussen---Skjelvik-------------
De Lanlay--------Konradsen--------Trondsen---------Meling
-------------Jensen---------------------------Adegbenro------
-------------------------Bendtner-------------------------------
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 11.09.2017 17:26    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen som hengende spiss er noe jeg håper jeg har sett for siste gang.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 29.09.2017 09:03    Post subject: Reply with quote

Som FM ville ha sagt:

Quote:
The player's poor intelligence on the football pitch is underpinned by his lacking ability to make the right decision at the right time

Fysisk form? Neppe, der skårer han nok ganske høyt i forhold til resten av troppen. Kamprusten? Det burde han faktisk ikke være etter to måneder for full maskin der han starter to tredeler av kampene. Selvtillit? Tja, det er jo alltids et tema, men det er vel egentlig ingen unnskyldning?

For meg handler såpass svake prestasjoner som gårsdagens om det samme som alltid har hemmet De Lanlay som fotballspiller, og det er spilleforståelsen hans (i tillegg til et førstetouch som ikke står i stil til teknikken for øvrig, eller 'tarik-syndromet' som det også kalles). Han sliter enormt med å treffe med valgene sine offensivt, til tross for de gode posisjonene bevegeligheten hans setter ham i, og derfor handler målpoengene hans ofte om individuelle prestasjoner eller veldig enkle situasjoner.

Tenk hvor god De Lanlay ville vært med Hellands hode stiftet fast på den fotballkroppen!
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 29.09.2017 09:05    Post subject: Reply with quote

Yanni har vært utrolig svak i høst, men han hadde veldig gode kamper rett før skaden så jeg har trua på at han kommer tilbake.
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 29.09.2017 09:09    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Yanni har vært utrolig svak i høst, men han hadde veldig gode kamper rett før skaden så jeg har trua på at han kommer tilbake.

Helt klart. Han har også hatt gode kamper etter skaden, og vi skal ikke undervurdere et sykefravær på ett år.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 29.09.2017 09:32    Post subject: Reply with quote

Men den fotballintelligensen er jo et mer permanent trekk hos ham? Spesielt rundt hans rake motsetning Bendtner blir vi veldig sårbare når Yanni bare ikke er tilkoblet det samme nettet som de andre.

Han hadde noen få kamper på tidlig vår som var gode, men det var jo mest noen vellykkede avdriblinger og kanonskudd fra hjørnet av seksten, så vidt jeg husker. Lite som tyder på at han noen gang har vært i ferd med å 'ta' rollen sin, egentlig?

Men for all del: arbeidskapasiteten og foten hans gjør ham jo til en nyttig rollespiller for oss. Jeg har bare sterk tvil om hvorvidt han noen gang blir god nok til å være et førstevalg som ikke svekker laget som kantspiller. Jeg synes derimot han har større potensial som ultraoffensiv vingback.
Back to top
momonster
Senior

PostPosted: 29.09.2017 09:51    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg synes derimot han har større potensial som ultraoffensiv vingback.

Veldig interessant tanke. Han har jo god arbeidskapasitet og fart, og med tanke på at Midtsjø spilte litt høyreback i ny og ne så er det åpenbart ikke store krav til mye annet på backplass i RBK. Når vi overlapper på kant så er det som regel backen som kommer i innleggsposisjon, så da kan Yanni få smelle noen innlegg inn i boks. Tror han kunne vært god i den rollen i kamper hvor vi står høyt og dominerer spillet.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 29.09.2017 09:57    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Men den fotballintelligensen er jo et mer permanent trekk hos ham?

Ja, men har ikke tenkt på at han mangler fotballintelligens.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 29.09.2017 11:07    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Fysisk form? Neppe, der skårer han nok ganske høyt i forhold til resten av troppen. Kamprusten? Det burde han faktisk ikke være etter to måneder for full maskin der han starter to tredeler av kampene. Selvtillit? Tja, det er jo alltids et tema, men det er vel egentlig ingen unnskyldning?

Jeg har null peiling på fysioterapi, men var ikke skaden hans en slik skade som spillere ofte bruker et eller flere år på å komme seg tilbake etter?

Jeg tror han kommer tilbake sterkere når han har fått seg en kåreansk vinter i kroppen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Next
Page 26 of 27

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2017 RBKweb