English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Yann-Erik de Lanlay
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 35, 36, 37  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 09.01.2015 16:33    Post subject: Reply with quote

10 mill ja... egentlig bra at Viking sa en såpass høy pris. Han ville ikke blitt noen forsterkning for Rosenborg så bør aldri bruke mye penger på en spiller av slik kvalitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 09.01.2015 16:56    Post subject: Reply with quote

Er vel litt som kjøpet av Søderlund dette, men da hadde RBK noen kroner å skrape sammen.
Har vært en ok spiller, klubb priser alt for høyt, men RBK finner ingen bedre alternativer.

Tror ikke DeLanlay er noe bedre en de andre vi har nå.
Ingebrigtsen liker han kun for at han er uredd. Det er noe RBK mangler. Er vel kun Helland i hans øyne som er offensiv i hodet.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2025
Location: Bodø

PostPosted: 09.01.2015 17:15    Post subject: Reply with quote

Riku Riski oooog Tobias Mikkelsen var begge mye bedre i fjor enn de Lanlay som vinger. HÃ¥rreisende om vi skulle hente ham for over fire millioner, vil jeg mene.
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 09.01.2015 17:53    Post subject: Reply with quote

Riski og Mikkelsen mye bedre? de Lanley ble #18 på altomfotball sin børs for 2014 og #34 på vgbørsen. Følger ikke så mye med på andre lag og spillere enn RBK, så mulig jeg har oppfatta han som en bedre spiller enn han er. Ingebrigtsen burde jo strengt tatt vite hva han snakker om når det gjelder en spiller han har trent før. Enig i at 10 millioner er for mye, selvfølgelig. Men et bytte mot Mikkelsen + en slant hadde vært veldig fint Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 09.01.2015 17:56    Post subject: Reply with quote

Spilere kan utvikle seg. Yanni er bare 22 år. Og rosenborg har sagt at de må selge før de kan kjøpe. Kanskje er mikkelsen eller risku på tur ut? Jeg er ikke negativ til at Kåre skal få forme sitt eget lag så lenge det foregår innenfor fornuftige rammer og priser. Regner med at - som meg selv-de fleste her inne ikke har sett mer enn en håndfull vikingkamper og at Kåre er den beste til å bedømme potensialet til yanni.-
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 09.01.2015 17:57    Post subject: Reply with quote

andrezinho wrote:
Riski og Mikkelsen mye bedre? de Lanley ble #18 på altomfotball sin børs for 2014 og #34 på vgbørsen.


Vi bør vel sikte høyere enn tippeligaens 34. beste spiller? Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 09.01.2015 18:13    Post subject: Reply with quote

Antar at de færreste har sett Lanlay spesielt mye i aksjon. Det gjelder også meg. Har dog et inntrykk av at De Lanlay er en meget spennende spiller. Han passer utmerket inn i 4-3-3 (noe han har vist på u-21 gjentatte ganger). Han har som kåre nevner spisskompetanse i å passere motspillere, og tror han kunne gjort seg godt som innoverkant fra venstre (da Helland SKAL spille på høyre).

Det De Lanlay lider av, er at innleggsfoten er så som så. Hvis han terper innlegg mer, kan han bli bedre, og vil ha flere assist. Han lider også av å spille på et av eliteseriens klart mest tafattige lag (noe de ikke var mens Kåre fortsatt var der). De Lanlay virker å være bedre teknisk besatt enn de aller aller fleste i tippeligaen.

Likevel, jeg mener, som mange andre, at vi ikke trenger De Lanlay. Kant er kanskje den posisjonen hvor vi har flest spillere som besitter et godt tippeliganivå. Vi har ok kanter i Mikkelsen, Skjelvik, Riski og til nød Gamst Pedersen (bedre som kant enn som indreløper hittil i RBK-karrieren). Vi har i tillegg spennende typer som Midtsjø (som absolutt er en habil kantspiller) og Emil Nielsen. Og det er før jeg engang har nevnt at vi har tippeligaens beste høyreving i Pål Andre Helland (det mener jeg 100% seriøst etter å ha sett ham i høst).

Har derfor mye mer lyst til at vi skal hente de to med fornavn Fredrik.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 09.01.2015 18:19    Post subject: Reply with quote

I hvertfall den utgaven av tippeligaen vi har om dagen.

Edit:

Tror nok alle ser at DeLanlay ikke er en dårlig spiller, men at det er totalt meningsløst med den stallen vi har i dag og bruke så ufattelig (for mye) penger på en slik spiller, som i de siste to sesongene har stått for ekstremt få målpoeng til å være en angrepsspiller på et Vikinglag som hevder å være blandt norges største klubber. Tror det er mulig å få utrolig mye mer ut av 5-10 mill enn å bruke alt på han.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 09.01.2015 20:23    Post subject: Reply with quote

Haha 10millioner????

Viking har røyka sokkene sine fra i fjor uten å vaske de først!!!!

de Lanlay er nok uten tvil en spennende fremadstormende norsk spiller, men det får da være måte på hva man skal betale innad i landet for spilelre som ikke dominerer ligaen.

hvis viking hadde godtatt % av videresalg og prestasjonsbasert overgangsbeløp hadde jeg vært utelukkende positiv om vi pratet en totalramme på 4-5mill, men skal det kontant ut for ham pr i dag så vil jeg si at 3-3.5mill bør være max om vi da ikke har konkurranse. OG det må da bety at Mikkelsen er på tur ut?

Ser ikke helt at vi trenger mere forsterkninger fremover på banen om vi da ikke har beilere på dør for flere en Mikkelsen ><

Hent Hummels 300mill, verd hver krone!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 09.01.2015 20:24    Post subject: Reply with quote

Har sett De Lanley et antall ganger (kanskje ti) for Viking og da har han stort sett spilt på høyrekanten. Der har vi Helland, som er en klart bedre spiller etter min mening. Om det er slik at han (De Lanley) kan spille på den andre siden også, kan det være et helt kurant grep for RBK å få ham inn mot at en annen spiller (Riski eller Mikkelsen) går ut.

Har alltid hatt tro på Mikkelsen, men han har fått mange sjanser uten å virkelig blomstre. Har ofte vært en frustrert (og frustrerende) spiller. Kanskje det kan skje ting i 2015-sesongen med Kåre som boss og et lag som kjører hardere framover og satser på å få vingspillerne framovervendt så ofte som mulig? Riski skal per definisjon være hakket mer målfarlig, men hadde en fjorårssesong der han varierte i utakt med RBK som helhet. Hadde lyse stunder da laget ellers var dårlig, men fikk en svak høstsesong parallellt med at resten løftet seg mange hakk. Pussig opplegg.

I sum: Kan godt tenke meg De Lanley inn for enten Mikkelsen eller Riski dersom det ikke medfører et stort nettotap økonomisk sett. Men han er vel en spiller som er ansett som verdifull for Viking så de slipper han vel ikke så billig til en konkurrent. Kanskje MÅ de selge han for å få råd til en skikkelig midtspiss, noe de ikke har.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 09.01.2015 21:14    Post subject: Reply with quote

"De Lanley er den som produserer alt som er av sjanser hos Viking, takket være fart, dribleferdigheter, finteregister og uforusigbarhet.

Er ikke hans skyld at resten av Viking-laget er totalt udugelige."

Står på en melding fra en venn som følger Viking tett.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 09.01.2015 21:19    Post subject: Reply with quote

Sier ikke nei til De Lanley inn og Mikkelsen/Riski ut. Er alltid bra å ha ledig plass på utlendingskvota slik at man kan hente skikkelig kvalitet til billig penge når de er innen rekkevidde.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.01.2015 21:39    Post subject: Reply with quote

Jeg har tidligere vært veldig hypp på å hente de Lanlay, og selv om det har roet seg noe er det en spiller jeg gjerne ser hos oss. Han er en type jeg liker, og han har litt unorske evner som gjør seg godt i vår type fotball. Han er rask, brukbar teknisk, god en mot en, flink til å utfordre, og god til å passere motspiller. Han her lite målpoeng, men det hører med til historien at han spiller på et lag som ikke akkurat har briljert offensivt de siste årene. Han har skapt lite i et dårlig offensivt kollektiv. Hos oss tror jeg han kan blomstre når han får flere bevegelser å spille på, og medspillere som bidrar bedre i å gi ham rom.

Problemet nå er som andre også sier at vi har en (sannsynligvis) bedre mann i hans rolle. Jeg forstår ikke kjøpet med mindre Helland selges i løpet av nær fremtid.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 09.01.2015 21:57    Post subject: Reply with quote

Yepp! Og venstre kantspiller har vi allerede i Emil Nielsen!

rbkweb.no: - MÃ¥ venne meg til tempoet
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.01.2015 13:37    Post subject: Reply with quote

Bytter gjerne Mikkelsen med De Lanley, men ikke for 10 mill. Det er ikke SÅ dårlig stelt med kantspillere at vi bør tømme sparegrisen fullstendig her. Kjøp heller en spiss som scorer Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 10.01.2015 14:21    Post subject: Reply with quote

Jonevret har vel sagt i ett intervju at RBK var interessert i en byttehandel med deres reserve, med DeLanlay.
Hvem kan det være...?
Mikkelsen, siden han er den som ser etter andre klubber nå...?
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 13.01.2015 21:01    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Riku Riski oooog Tobias Mikkelsen var begge mye bedre i fjor enn de Lanlay som vinger. HÃ¥rreisende om vi skulle hente ham for over fire millioner, vil jeg mene.


Jøss...!
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 13.01.2015 21:03    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
"De Lanley er den som produserer alt som er av sjanser hos Viking, takket være fart, dribleferdigheter, finteregister og uforusigbarhet.

Er ikke hans skyld at resten av Viking-laget er totalt udugelige."

Står på en melding fra en venn som følger Viking tett.


100% enig.

Utkonkurrerer våre vinger glatt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 14.01.2015 11:14    Post subject: Reply with quote

Dølland Lie = Trond Olsen, i hovedsak. De gangene jeg har sett begge på banen samtidig, har forskjellen mellom de to stort sett vært i favør vår gamle venstrekant, fordi han er en mer effektiv spiller. Mer sluttresultat, altså. Lønnsutgift med prestisjesigneringsstempel og delvis klippekort fra treneren som elsker ham - det kan fort ende med en ny Dockal-situasjon når Helland ikke får det like godt til på venstrekanten, og havner på benken.

Hvis vi bruker mer enn 2 millioner på å hente ham varsler jeg allerede nå generaltabbe. Eller, egentlig, med tanke på nivået på de som skal kvitte seg med ham når han ikke slår til, så varsler jeg generaltabbe hvis han hentes i det hele tatt. Bosmanspiller 2018.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 14.01.2015 13:46    Post subject: Reply with quote

Jeg er av samme oppfatning. Synes Trond Olsen har sett vesentlig mye skarpere ut i de kampene jeg har sett.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 14.01.2015 14:18    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
KitWalker wrote:
"De Lanley er den som produserer alt som er av sjanser hos Viking, takket være fart, dribleferdigheter, finteregister og uforusigbarhet.

Er ikke hans skyld at resten av Viking-laget er totalt udugelige."

Står på en melding fra en venn som følger Viking tett.


100% enig.

Utkonkurrerer våre vinger glatt.


Uenig. Helland er langt bedre ving, han er mer effektiv med andre ord. Så alternativt så bør De Lanley være en konkurrent til Mikkelsen/Riski.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 14.01.2015 14:36    Post subject: Reply with quote

Å påstå at "Dølland Lie" overgår Helland så til de grader er jo helt bak mål. Helland var såppass god at han fikk landslagsplass på høsten i fjor, og det var det meget gode grunner til. Vikingspilleren derimot har vært medioker pluss, og medioker minus minus på målpoeng
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 14.01.2015 15:29    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
"De Lanley er den som produserer alt som er av sjanser hos Viking, takket være fart, dribleferdigheter, finteregister og uforusigbarhet.

Er ikke hans skyld at resten av Viking-laget er totalt udugelige."

Står på en melding fra en venn som følger Viking tett.


Samme vurdering jeg fikk fra min venn som er Vikingfan.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 14.01.2015 15:55    Post subject: Reply with quote

Jeg bare lurer på, har det vært noe konkret om at vi skal hente ham eller er det sånn at Kåre på et tidspunkt sa at han kunne tenke seg De Lanley og når Jonevret ble konfrontert med dette av en journalist sa "ikke for under 10 mill"? For sånn jeg ser det så skjer det nok ikke mye med mindre vi selger minst en spiller på vingen, med mindre Hoftun/Kåre tar en Tarik/Søderlund overgang og henter en spiller som vi skal bruke i en posisjon han ikke passer i og bruker han i en annen posisjon fordi Hoftun. Henter vi Ulvestad så har vi 22 spillere og det er den størrelsen vi skal ha på stallen i følge sportslig avdeling i klubben, hvis ikke er det for så vidt mulig å få spillere som vi trenger mer. Vi punger ikke ut 10 mill for De Lanley med mindre vi selger en spiller til minst 10 mill selv.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1271

PostPosted: 14.01.2015 16:19    Post subject: Reply with quote

http://www.aftenbladet.no...4156_1.snd

Quote:

Da fotballsesongen 2014 nærmest seg slutten fikk Viking en konkret forespørsel fra Rosenborg, som bekreftet at de gjerne ville diskutere muligheten for et kjøp av de Lanlay. Prisforlangende var imidlertid så høyt at ballen ble lagt død.


Viking-trener Kjell Jonevret visste om Rosenborg-interessen:

- Joda, Rosenborg ville gjerne bytte de Lanlay mot noen av sine reserver. Det var vi ikke interessert i, og for meg er dette et tilbakelagt kapittel. Jeg forholder meg også til at Veton Berisha er under kontrakt med Viking fram til sommeren, sier han til Aftenbladet.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 35, 36, 37  Next
Page 2 of 37

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb