English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrik Ulvestad
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1960
Rutinert


Joined: 31 May 2014
Posts: 825
Location: Stjørdal

PostPosted: 31.12.2014 16:27    Post subject: Reply with quote

Ulvestad vil være en kjempesignering, tatt i betrakning vår økonomiske situasjon.
Dekningen på midtbanen er pr nå syltynn.
Jensen, Selnæs, Midtsjø er vel strengt tatt de eneste som holder mål.
Gamsten viste i 2014 at han ikke har nødvendig tempo inne.
Selv med Ulvestad vil dekningen være tynn når vi begynner å spille to kamper i uka med EL kvalikk!
Ulvestad, JA TAKK.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 31.12.2014 16:56    Post subject: Reply with quote

Ser bare en negativ ting, som taler mot Ulvestad, og det er at han blir en direkte konkurent til Midtsjø. Hadde vært greit med 3-årskontrakt, for å selge etter 2 år. Han har litt landslagserfaring, og er ung, så her er det et videresalgspotensiale. Som en bonus så kommer han billig, lønnsreduserende i forhold til Mix.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 31.12.2014 16:58    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo ikke gå inn i en sesong med kun to spillere som har gjort det bra på midtbanen for Rosenborg tidligere i Selnæs og Jensen. Midtsjø er en fin type og har et spennende potensiale, men å satse alt på at han skal lykkes og gå rett inn som en nøkkelspiller er vel mye gambling. Og hva skjer om noen av de faste blir skadet/suspendert? Vi trenger dekning, og vi trenger gode spillere. Ulvestad er perfekt.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 31.12.2014 17:19    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Ser bare en negativ ting, som taler mot Ulvestad, og det er at han blir en direkte konkurent til Midtsjø. Hadde vært greit med 3-årskontrakt, for å selge etter 2 år. Han har litt landslagserfaring, og er ung, så her er det et videresalgspotensiale. Som en bonus så kommer han billig, lønnsreduserende i forhold til Mix.


Ingen negativ ting at han blir en direkte konkurrent til Midtsjø. Vi skal spille 40-45 kamper i alle turneringer og vi har 2 indreløpere for 2 indreløperposisjoner(Mix forsvinner). Vi har også 1 sentral midtbanespiller til 1 sentral posisjon. Dette er rett ut fuckings galskap!

Selvsagt trenger vi spiller inn om Mix forsvinner. Selv med Ulvestad inn er det relativt tynt på midten. Skader, formløshet og suspensjoner vil ramme oss som det rammer alle andre.

Argumentet om videresalg er godt, men med kun 3 årskontrakt så bortfaller dette argumentet så og si. Da må han selges allerede sommeren 2016 for å få noe særlig penger. Spiller han 2 fulle sesonger til oss og selges i vintervinduet 2017 så har han under 12 mnd igjen av kontrakten og vi vil kun få "vekslepenger".

Minimum kontrakt er 3,5 år, men selv det har historien vist er for kort.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 31.12.2014 18:26    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:

En ting er sikkert, du har ikke store forventninger til hvordan laget skal være når du sier at Midtsjø og Selnæs er selvskrevne..... Det er jo galskap!!! De er greie backuo spillere med lang lang lang fra gode nok til å spille fast på Rosenborg. Blir så frustrert over folk som tror at dette er spiller som skal klare å få denne klubben til gull i 2015. En ting er sikkert, Molde kommer å pisse langt oppover ryggen til Rosenborg hvis Midtsjø og Selnæs skal være standard kvalitet på midtbanen. Vi har ikke en sjanse til å hverken hevde oss i ligaen, cupen eller i europa slik ståa er nå. Vi er frakjørt, fraløpt og pissa på!!!!


Kunnskapsløst å påstå at disse er langt unna å være gode nok, med tanke på hvilken forfatning ligaen vår er i.

Midtsjø er kvalitet med en masse forbedringspotensiale - at brukeren aaleby er i overkant positiv til spillere på midt-på-tabellen-laget sitt er ikke noe nytt i det hele tatt - men vi som har sett Ulf kjempe i bunnen av ligaen i år, vet hvor god Midtsjø kan være.

Med tillit er jeg hundre prosent sikker på at Midtsjø vil være ansett som en av de beste midtbanespillerne i ligaen på dette tidspunktet neste år. Kanskje den beste, og et hett overgangsobjekt for større klubber.

Kan moderere meg til å si at Selnæs ikke er bankers om Ulvestad skulle signere - det kommer litt an på om Ulvestad kan takle den helt sentrale rollen på midten. Rollen jeg håper Sæter blant annet kan være med å kjempe om. Sæter har et talent som går langt utenpå Ulvestad sitt, eller noen av de andre i klubben for den saks skyld. Han må matches nå, han er moden nok.

PS: video av Midtsjø som pisser på laget du hyller Wink

http://www.sandnesulf.no/...ippeligaen
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 31.12.2014 19:20    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Stano_11 wrote:

En ting er sikkert, du har ikke store forventninger til hvordan laget skal være når du sier at Midtsjø og Selnæs er selvskrevne..... Det er jo galskap!!! De er greie backuo spillere med lang lang lang fra gode nok til å spille fast på Rosenborg. Blir så frustrert over folk som tror at dette er spiller som skal klare å få denne klubben til gull i 2015. En ting er sikkert, Molde kommer å pisse langt oppover ryggen til Rosenborg hvis Midtsjø og Selnæs skal være standard kvalitet på midtbanen. Vi har ikke en sjanse til å hverken hevde oss i ligaen, cupen eller i europa slik ståa er nå. Vi er frakjørt, fraløpt og pissa på!!!!


Med tillit er jeg hundre prosent sikker på at Midtsjø vil være ansett som en av de beste midtbanespillerne i ligaen på dette tidspunktet neste år. Kanskje den beste, og et hett overgangsobjekt for større klubber.


Spillervurderinger er jo en subjektiv greie osv, men skal si du har tiltro til Midtsjø Dew. Jeg tror som Stano_11 at vi kan se langt etter ligagull om vi ikke erstatter Mix med en på samme nivå, og av det jeg har sett fra Midtsjø så er ikke han helt der. Trond Nordsteien sa noe om at Midtsjø var en veldig spennende kar med noe uforløst over seg, så jeg har lenge ventet på at spådommen skulle slå til, men det må da byne å bli 2-3 år siden Nordsteinen sa dette. Jeg håper fortsatt på Midtsjø, men er ikke imponert over det jeg har sett de siste par årene.

Vi må nok ha spillere vi VET kommer til å levere, om det skal bli noe å juble for i 2015. Kanskje Ulvestad kan bli en åpenbaring på midtbanen(?) Har mer tro på han enn Midtsjø må jeg innrømme
Back to top
View user's profile Send private message
Jakob
Veteran


Joined: 31 Dec 2013
Posts: 1025

PostPosted: 31.12.2014 19:20    Post subject: Reply with quote

Sæter regnes vel først og fremst som indreløper?
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 31.12.2014 20:11    Post subject: Reply with quote

Indreløper ja. Ulvestad er en bevegelig spiller som har et bra trøkk i spillet sitt. Velkommen til ham, viss han vil spille for RBK!!!
Back to top
View user's profile Send private message
aaleby
Senior


Joined: 05 Aug 2012
Posts: 126

PostPosted: 31.12.2014 22:34    Post subject: Reply with quote

Til de som har 15 minutter å avse; en video som oppsummerer skåringer og en del andre bidrag fra Ulvestad slo gjennom og frem til i dag. Størst fokus på spill rundt 16-meteren og man mister dermed innblikk i kanskje Ulvestads viktigste egenskap; evnen til å forsere forbi motstanderens midtbaneledd. 8:45 inn i videoen gir et glimt av ulvens eminente evne til å føre ball. 12:04 viser en kombo av denne, samt overblikk. 13:17 viser noe som ulven gjør alt for sjelden, ferdighetene tatt i betraktning; forserer rett mot mål og avslutter selv.

https://www.youtube.com/w...5U6Y_0IdGk
Back to top
View user's profile Send private message
aaleby
Senior


Joined: 05 Aug 2012
Posts: 126

PostPosted: 31.12.2014 22:59    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:

Midtsjø er kvalitet med en masse forbedringspotensiale - at brukeren aaleby er i overkant positiv til spillere på midt-på-tabellen-laget sitt er ikke noe nytt i det hele tatt - men vi som har sett Ulf kjempe i bunnen av ligaen i år, vet hvor god Midtsjø kan være.

Med tillit er jeg hundre prosent sikker på at Midtsjø vil være ansett som en av de beste midtbanespillerne i ligaen på dette tidspunktet neste år. Kanskje den beste, og et hett overgangsobjekt for større klubber.


Ulvestad er, i et TL-perspektiv; fotrapp, en enorm arbeidskapasitet som gjør at han evner å dekke store rom, god defensivt, god i gjenvinningsfasen, presis pasningslegger, meget godt blikk for spillet, en unik evne til å ikke miste ballen, dyktig til å føre ball i stor fart, god timing i hodespillet og ikke minst; bommer aldri på straffe. Bryr meg minimalt om dine smålige forsøk på hersketeknikk, men forklar gjerne hva som gjør deg så sikker på at Midsjø har et større potensial enn Ulvestad. Pdd er det i min bok ikke tvil om hvem som er den mest komplette spilleren, by far.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 31.12.2014 23:34    Post subject: Reply with quote

Høres vel egentlig ut som en spiller vi bør hente når han er gratis. Veldig merkelig at det kun er Molde og Enga som ønsker han hvis han er så habil som flere legger frem.
Back to top
View user's profile Send private message
aaleby
Senior


Joined: 05 Aug 2012
Posts: 126

PostPosted: 31.12.2014 23:46    Post subject: Reply with quote

Det handler vel om å kjenne sine begrensninger. Ingen andre som har en realistisk sjans på å få fatt i signaturen.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 31.12.2014 23:58    Post subject: Reply with quote

Jakob wrote:
Sæter regnes vel først og fremst som indreløper?


Han kan bekle alle de tre midtbanerollene på laget vårt. Ikke samtidig, altså Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 01.01.2015 00:03    Post subject: Reply with quote

aaleby wrote:
forklar gjerne hva som gjør deg så sikker på at Midsjø har et større potensial enn Ulvestad. Pdd er det i min bok ikke tvil om hvem som er den mest komplette spilleren, by far.


Jeg synes Midtsjø virker mer ekstrem. Mer eksplosiv, mer smidig, bedre med ball i fart - i stand til å gjøre alt på egenhånd. Det viste han flere ganger for Ulf/Sandnes.

Forøvrig:

Fredrik Ulvestad, 2610 minutter - 5 målpoeng (3 mål, 2 assist)
Fredrik Midtsjø, 1757 minutter - 6 målpoeng (5 mål, 1 assist)
Back to top
View user's profile Send private message
aaleby
Senior


Joined: 05 Aug 2012
Posts: 126

PostPosted: 01.01.2015 00:18    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
aaleby wrote:
forklar gjerne hva som gjør deg så sikker på at Midsjø har et større potensial enn Ulvestad. Pdd er det i min bok ikke tvil om hvem som er den mest komplette spilleren, by far.


Jeg synes Midtsjø virker mer ekstrem. Mer eksplosiv, mer smidig, bedre med ball i fart - i stand til å gjøre alt på egenhånd. Det viste han flere ganger for Ulf/Sandnes.

Forøvrig:

Fredrik Ulvestad, 2610 minutter - 5 målpoeng (3 mål, 2 assist)
Fredrik Midtsjø, 1757 minutter - 6 målpoeng (5 mål, 1 assist)


Poenget med Ulvestad er at han er alt i en pakke. Defensivt i stand til å balansere midtbanen, samtidig som han er en offensiv kraft i seg selv som er kapabel til å forsere gjennom enhver norsk midtbane. Et RBK med ambisjoner trenger toveis-spillere som både har offensiv og defensiv kraft. I Ulvestad får dere en spiller som er meget god på begge fronter. Mitt største ankepunikt med ulven er at han ganske enkelt ikke benytter sine forcer ofte nok. Når han først tar et offensiv raid, så mislykkes han svært sjelden. Problemet er at han litt for ofte sentrer ballen videre istedenfor å selv ta offensivt ansvar. Samtidig er han dyktig til å holde oppe tempoet ved å kjapt sentre videre til bedre plasserte spillere. Potensialet er hvertfall skyhøyt om han bare får en trener som evner å være tøff nok og nærmest kreve at Ulvestad forblir mer ambisiøs i sitt eget spill.

Statistikken har forøvrig null verdi da Ulvestad i 2014 hadde et vesentlig større defensivt ansvar enn i 2013, samtidig som AaFK tok færre offensive sjanser enn tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
simvik91
Rutinert


Joined: 14 Aug 2011
Posts: 661

PostPosted: 01.01.2015 07:49    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:

Fredrik Ulvestad, 2610 minutter - 5 målpoeng (3 mål, 2 assist)
Fredrik Midtsjø, 1757 minutter - 6 målpoeng (5 mål, 1 assist)

Nå har vel Midtsjø spilt i en mer offensiv rolle enn Ulvestad, så denne statistikken sier strengt tatt ikke mye.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 01.01.2015 11:46    Post subject: Reply with quote

Statistikk kan (mis)brukes til så mangt. Ulvestad har f.eks. bare ett målpoeng mindre enn Mike Jensen på de siste to sesongene (altomfotball), fra en mindre framskutt rolle. Men det skal både Ulvestad og Midtsjø ha: begge ser ut til å produsere endel målpoeng - og viser potensial til å kunne produsere en god del mer, det er viktig. For meg fremstår utviklingen og kanskje også potensialet til Ulvestad å ligge noen hakk foran, uten at jeg kan påstå å ha sett de så mye.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 01.01.2015 13:53    Post subject: Reply with quote

Tvilsom agent og vil vurdere "kontraktlengde". Er heller ikke overbevist om at han kommer til å løfte laget. Om han i tillegg kunne forsvinne hele sesongoppkjøringen hadde han vært den perfekte erstatning for Mix.

Sats heller på noen som virkelig vil være i RBK. Midsjø er hentet inn igjen, og bør få sjansen nå. Eventuelt får man hente noen som virkelig hever laget, men da er vel ikke indreløperplassen den første som skal fylles?

Lukter lang vei av tullesignering på en plass vi ikke har behov. Spilleren er også tydelig mest opptatt av å komme seg ut så fort som mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
aaleby
Senior


Joined: 05 Aug 2012
Posts: 126

PostPosted: 01.01.2015 14:34    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:

Lukter lang vei av tullesignering på en plass vi ikke har behov.
Skal passe meg for å spamme denne tråden for mye, men det er her du med flere tar grundig feil. Ulvestad var i 2013 en av tippeligaens beste midtbanespillere og har vesentlig mer inne. På mange måter har han nok gjort sitt i AaFK og behøver å komme til et miljø hvor det forventes at han virkelig gir av seg selv. Ulvestad fikk i sin tid tyn av Rekdal for å være for beskjeden på banen og på sett og vis er dette fortsatt hans største drawback; han utfordrer ikke seg selv og sitt eget talent i stor nok grad. Mao; klubben som signerer Ulvestad vil få en spiller med et STORT utviklingspotensial. Sann mine ord! Forøvrig er det vel slått fast forlengst at Solbakken aldri har vært Ulvestad sin agent.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 01.01.2015 14:50    Post subject: Reply with quote

Semi-fan av Ulvestad som spiller, men er ikke imponert over hvordan han og faren fremstår i media. Blir i overkant sterotypiske sunnmøringer. Det siste vi trenger er enda en spiller som skal la faren styre og stelle diverse idiotiske kontraktsvarianter. Legg til at gjedda Jim lusker i sivet, så er jeg ekstra skeptisk.

Jeg er åpen for å bli omvendt, men inntil videre skeptisk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 01.01.2015 14:51    Post subject: Reply with quote

Synes ikke dette er en tullesignering. Det at spilleren vurderer sine tilbud opp mot hverandre, er helt normalt.

Ulvestad har 1 landskamp for Norge, er ung og har et fint utvikling og videresalgspotensiale. For RBK er ikke dumt at han er bosman-spiller heller.

At han eventuelt blir en konkurent for Midtsjø er bare sunt, for det skal være konkuranse om plassene i et lag.

For de som husker litt tilbake, da Soltvedt kom fra Brann, det var ikke alle som var positive da heller, men resultatet ble veldig greit, både salg og landskamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 01.01.2015 14:53    Post subject: Reply with quote

aaleby wrote:
Forøvrig er det vel slått fast forlengst at Solbakken aldri har vært Ulvestad sin agent.


Likevel har han ved gjentatte ganger uttalt seg som Ulvestad sin agent, og til og med også solgt han inn/forhandlet for han med andre klubber. Med andre ord: Akkurat de tingene han er i store problemer for.

Han har garantert ingen formell avtale med Ulvestad, men han har definitivt en rolle der. En rolle som per definisjon er ulovlig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 01.01.2015 14:54    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
For de som husker litt tilbake, da Soltvedt kom fra Brann, det var ikke alle som var positive da heller, men resultatet ble veldig greit, både salg og landskamper.


Rimelig spesielt å bruke et 20 år gammelt eksempel for å illustrere at spillere kan lykkes selv om fansen er skeptisk. Vitner vel om at det er heller unntaket enn regelen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
aaleby
Senior


Joined: 05 Aug 2012
Posts: 126

PostPosted: 01.01.2015 15:09    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Semi-fan av Ulvestad som spiller, men er ikke imponert over hvordan han og faren fremstår i media.


Har selv forbannet Ulvestad herfra til evigheten i lang tid, men etter hvert falt ned på at jeg er en litt for stor fan av det iboende talentet til at forargelsen får særlig lang levetid(om han da ikke ender opp i en viss klubb). Skjønner at fam. Ulvestad gjerne vil avvente til januarvinduet åpner før en avgjørelse blir tatt, samtidig som det ikke er vanskelig å forstå at det kan provosere aktuelle norske/nordiske klubber. Det er tross alt ikke Ødegaard vi snakker om her.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 01.01.2015 17:26    Post subject: Reply with quote

I den originale saken, blir det vel sagt at han ønsker å se an kontraktslengde om han skal bli i Norge. Det tolker jeg dithen at han ønsker seg en Mix-kontrakt, men mulighet for å stadig melke klubben, samt stikke utenlands gratis når sjansen byr seg.

Om han skulle komme gratis, skriver en kontrakt på normal lengde og ellers oppfører seg som om RBK er en grei klubb å spille i, er vel dette ei grei signering. Dog ser det ikke ut som om det er det som er planen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Next
Page 2 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb