English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Julian Faye Lund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.03.2019 16:43    Post subject: Reply with quote

Tror rett og slett at Faye ikke vil risikere plassen som førstekeeper før U20-VM. Norge slo i går Østerrike etter Haaland-mål.

Ser dessuten at løsninga mot Stabæk ble lån av Miguel Vieira fra Ørn Horten. Dersom avtalen blir utvidet, kan jeg ikke forstå annet enn at Faye står mot VIF på lørdag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.03.2019 21:25    Post subject: Reply with quote

Mathias Eriksen Ranmark blir altså utfordreren til Faye.

Jeg kan vel ikke forstå annet enn at Faye får stå på lørdag? Har jo langt mer erfaring fra to øverste divisjonene enn Molde-reserven.

Pussig hvordan han hele tida skal konkurrere mot utlånte Molde-keepere; Jonatan Byttingsvik var jo i Levanger i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 28.03.2019 22:34    Post subject: Reply with quote

Regner også med at han spiller på lørdag, men hvem vet. Eneste Ranmark kan ta Faye på, må nå være alderen. Han er sikkert en god keeper, men regner med at de velger erfaringen til Faye fra Levanger i OBOS.

Kan jo være Molde åler seg innpå Rosenborgs keepere, for å se suksessoppskriften, så de kanskje får noe likt Hansen Wink
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
LanoX
Rutinert


Joined: 29 Feb 2008
Posts: 548
Location: Fannrem

PostPosted: 31.03.2019 06:28    Post subject: Reply with quote

Må bare få loggført her at Faye Lund spilte en strålende kamp i går! Kunne ikke lastes for målene. Var spent på hvilket nummer i rekken han ville bli i Mjøndalen, men etter gårsdagens kamp er det liten tvil.
_________________
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 31.03.2019 11:37    Post subject: Reply with quote

Hadde noen meget flotte redninger også. Minnet litt om Jarstein sånn nå og da, har skikkelig trua på at han kommer til å bidra bra for Bruntrøyene i år!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 31.03.2019 12:14    Post subject: Reply with quote

Strålende kamp rett og slett. Ble belønnet med 7 på VG børsen, men kunne ha vært oppe på 8.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 31.03.2019 12:31    Post subject: Reply with quote

Glatt Mjøndalens beste i går. Hadde blitt stygt om han ikke varta opp med en 4-5-6 gode redninger. Vi har rett og slett et veldig bra talent her, og jeg tror at et utlån til en type klubb som Mjøndalen er helt ypperlig for hans utvikling.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.04.2019 21:01    Post subject: Reply with quote

Han er formelt på lån fra Rosenborg, men kommer opprinnelig fra Oppsal i Oslo, der storebroren hans, Jacob, er keeper. Men også Jacob Faye Lund har spilt i Eliteserien, for Lillestrøm.

- Ja, dette er et familieprosjekt. Faren vår (Gisle Olsen) var keeper (blant annet i Skeid), og han har trent oss begge. Målet var at vi begge skulle nå øverste nivå i Norge. Og nå har vi begge spilt i Eliteserien, sier Julian Faye Lund til Dagsavisen Framtiden.

(...)

Julian var også fornøyd med debuten sin der han fkk svært mye å gjøre. han viste fram både reaksjonsevnen sin og fotballforståelsen.

- Han leser situasjonene veldig bra, sier Vegard Hansen.

- Ja, jeg følte at dette ble en god debut i Eliteserien. Men når man taper er man jo aldri fornøyd, sier Julian selv.

Les mer: Familie-keeperen

Han havnet også på Rundens lag i VG etter eliteseriedebuten. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 06.04.2019 14:00    Post subject: Reply with quote

Mjøndalen møter Lillestrøm i kveld, og da regner jeg sterkt med at Faye-Lund beholder plassen sin etter en god debut forrige helg. Spennende å følge et av Norges største keepertalenter, i tillegg er han Rosenborgs eiendom, noe som er meget, meget deilig Very Happy
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.04.2019 14:27    Post subject: Reply with quote

For ordens skyld - riktige farger, men feil lag; Mjøndalen møter Glimt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 06.04.2019 14:32    Post subject: Reply with quote

Beklager så meget, der tok jeg kraftig feil, ikke bra... Uansett, så håper jeg på seier til Mjøndalen Wink
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 06.04.2019 22:36    Post subject: Reply with quote

tapte altså 5-4 etter å ha utlignet til 4-4 7 minutter på overtid.

Evjen med kanon rett etterpå sikret glimt seieren.

Så ikke kampen så håper noen har innspill på fayes innsats.

Måtte uansett vært herlig underholdning Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.04.2019 22:45    Post subject: Reply with quote

Så bare andre omgang, og Faye kan ikke lastes for noen av målene (ei heller straffen som ga Mjøndalen redusering på tampen av første omgang). Hadde ikke så mange redninger det jeg så, men tok det han skulle. Fikk ei ripe i lakken ved å knote veldig i en situasjon med en duell mellom med- og motspiller, men slapp med skrekken. Virker brukbar på igangsetting.

Det er mye bra der, men det virker - ikke overraskende - at det er rutine og erfaring det skorter mest på. Gjør seg absolutt ikke bort på dette nivået, noe som lover godt for en unggutt i denne rollen. Han ser bedre ut nå enn hva Hansen gjorde på samme alder, uten at det nødvendigvis har noe å si, selvsagt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.04.2019 20:29    Post subject: Reply with quote

Så bare siste halvtimen-ish, men Faye leverte en solid kamp på strek mot Godset. Flere gode reaksjonsredninger. Også trygg med ball i beina, men litt hasardiøs i feltarbeidet ennå.

Meget bra talent, han der!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 04.05.2019 21:33    Post subject: Reply with quote

Mjøndalen holdt nullen med Faye-Lund på benken, og Mathias Ranmark (utlånt fra Molde) i mellom stengene
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.05.2019 15:52    Post subject: Reply with quote

Julian Faye Lund har stått i bruntrøyenes mur de første kampene denne sesongen, men 19-åringen har slitt med en skade i ribbeinet og dermed fikk Eriksen Ranmark sjansen mot Stabæk.

– Det er mulig Mathias hadde stått uansett. Vi har to gode, unge keeper. Nå har Faye stått mye. Mathias var skadet da han kom fra Molde, så han har ikke fått trent ordentlig. Han har spilt bare en rekruttkamp og en cupkamp, så jeg har vært litt usikker på nivået hans, sier Hansen.

– Jeg lovte begge to spilletid da de kom til oss. Faye har stått mest til nå, og så stod Mathias i dag. Hvis ikke det skjer noe spesielt, så står Mathias også til helgen.

Les mer: Lover keeperhelten ny sjanse: – Han var fantastisk!

– Hvis du henter en keeper som er 19 år, må han få lov til å utvikle seg. Jeg regner med de har en klar tanke i Mjøndalen om å gi ham litt tid og sjansen til å spille seg god. Han har hatt en vanvittig kamp mot Vålerenga, og så har han sikkert gjort noen feil, men det må en unggutt få lov til å gjøre, sier Horneland til Eurosport.no.

(...)

– Heldigvis kjenner jeg Julian så godt, at han står fint gjennom det. Han er sterk i knotten, sier Horneland.

Les mer: Horneland om Faye Lund-utskjell: – Julian er sterk i knotten
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.05.2019 11:04    Post subject: Reply with quote

- Det har vært veldig bra. Det er fem eliteseriekamper som jeg ikke ville ha fått her. Sånn sett er det veldig vellykket. Jeg er veldig fornøyd med oppholdet.

- Jeg skulle selvfølgelig ha ønsket at jeg hadde spilt mer. Men da jeg fikk den lille skaden, er det sånn i toppfotballen at andre kan gripe sjansen. Det har noen andre (Mathias Eriksen Ranmark) gjort. Da må man egentlig bare fortsette og kjempe for å få sjansen igjen.

Les mer: - Jeg skal vise i VM at jeg er god nok for å spille på dette nivået
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.06.2019 20:11    Post subject: Reply with quote

Mjøndalens trener Vegard Hansen er åpen om at det kan bli vanskelig å beholde Faye Lund når hovedkeeper Sousha Makani straks er tilbake fra skade.

– Mokani er vår naturlige førstekeeper. Så om han kommer i form nå, så håper vi at vi kan ha en keeper som skal være i duo med ham. Det er det ikke sikkert at Faye Lund ønsker. Vi får se på det snart, vi har ikke tatt praten ennå.

Låneavtalen går ifølge Hansen ut 4. august. Da Adresseavisens reporter spurte om hvor han tror Faye Lund spiller fra 5. august var han usikker på keeperens fremtid.

– Jeg tipper han drar tilbake til Rosenborg, men vi får se hva som skjer.

Les mer: Keeper-talentet åpner for RBK-retur
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.07.2019 10:53    Post subject: Reply with quote

Mjøndalen vil beholde Julian Faye Lund ut sesongen. Arild Østbø blir jokeren.

- Ja, de er interesserte. Vi diskuterer med Mjøndalen om hva vi gjør. Det kommer litt an på situasjonen til Arild og André. Det er et puslespill hele veien. Vi vurderer det akkurat nå, forteller Stig Inge Bjørnebye til rbkweb.no.

Les mer: - Det er et puslespill

Både Julian Faye Lund og Mathias Eriksen Ranmark har begge låneavtaler med Mjøndalen som avsluttes 5. august.

Men til tross for at det er halvannen uke til låneavtalene går ut, forteller sportssjef Kenneth Karlsen til Eurosport at det fortsatt ikke er noe som er avklart rundt keepersituasjonen i klubben.

– Vi er i dialog med begge keeperne og begge klubbene, men det er ikke noe som er avklart. Sannsynligvis drar Mathias tilbake Molde. Det er stor sannsynlighet for at det skjer, men det er fortsatt uavklart med Julian, sier Karlsen til Eurosport.

Faye Lund har voktet buret for bruntrøyene i ti kamper siden han kom til klubben.

– Julian har gjort det veldig bra, så det er naturlig å tenke at det hadde vært en fin løsning for oss. Men det er opp til ham og Rosenborg.

Les mer: Legger keeper-kabal: Dette blir trolig høstens duo
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 03.08.2019 13:08    Post subject: Reply with quote

LÃ¥net forlenges til ut August.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 03.08.2019 13:45    Post subject: Reply with quote

Er nok greit det. Han får vel bare stå frem til førstekeeperen er tilbake fra langtidsskade.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.08.2019 20:39    Post subject: Reply with quote

Tror sjansen er rimelig for ny forlengelse i løpet av noen uker. Akkurat det samme ble gjort i Levanger i forfjor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.09.2019 21:39    Post subject: Reply with quote

– Jeg har jo vært på lån av en grunn. Det har jeg fått tydelig signaler om fra Stig Inge (Bjørnebye), Eirik (Horneland) og Jørn (Jamtfall). Egentlig helt siden jeg dro på mitt første lån har fokuset vært at jeg skal være han som tar steget opp på A-laget og etablerer seg der.

– Hvordan blir det om Hansen er der neste år også?

– Inngangen må være at jeg skal utfordre André på alle parametere og være han som jager ham. Så kan det jo skje mye. Det kan komme skader og salg. Plutselig står du der og må stå på Lerkendal.

– Er du Rosenborgs førstekeeper om noen år i ditt hode?

– Jeg signerte en ny kontrakt i år og det er en grunn for det, sier Faye Lund.

Les mer: RBKs utleide talent klar for keeperkamp: - Jeg skal utfordre André

– Jeg skal bli førstevalg der en gang. Det er det jeg spiller for, men fokuset mitt akkurat nå er å gjøre det best mulig for Mjøndalen – og at vi holder oss i Eliteserien, kommenterer Julian.

Etter 2-1-tapet for RBK falt MIF ned til kvalikplassen åtte runder før slutt. Faye Lund er overbevist om at MIF redder plassen.

– Jeg skal være med å bidra det skal være gøy å være MIF-spiller utover høsten. Vi møter alle bunnlagene i de siste åtte kampene, bortsett fra Tromsø. Vi kan avgjøre alt selv. Jeg gleder meg, uttaler den 20-årige burvokteren.

Les mer: MIF-keeper storspilte mot sine egne i RBK: – Jeg skal bli førstevalg der en gang

Fint at han er innstilt på å være andrekeeper neste år. Håper man tør rullere i noen seriekamper. Man kan evt. ta ny vurdering neste sommer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 24.09.2019 08:25    Post subject: Reply with quote

Herlig instilling. God mot oss var han jo også.
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 24.09.2019 09:10    Post subject: Reply with quote

God mot oss, kjøp Razz
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14  Next
Page 6 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb