English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Andreas Helmersen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.01.2018 23:16    Post subject: Reply with quote

Det siste året har spissen (...) «bodd» i styrkerommet og lagt på seg ti kilo muskler.

Noe for å stabilisere det skadde kneet, men aller mest for å bli enda tøffere i duellspillet i 16-meteren.

– Det gjør at jeg selv mener jeg er en bedre spiller i dag, enn før skadene. Jeg var temmelig veik, men nå viser vekta 83, 5 kilo. Det er matchvekt, sier han.

RBK-trener Kåre Ingebrigtsen er mer opptatt av innstillingen Helmersen har vist i skadeperioden:

– Før skadene var ikke Andreas blitt noen toppidrettsutøver. Det er han blitt nå. Jobben han har gjort siden kneet røk første gang er imponerende. Han har tatt konsekvensen av hva som kreves for å komme tilbake, sier RBK-treneren.

Helmersen selv mener kneet nå er helt fint, og sier han ikke lenger bruker energi på å tenke på kneet når han spiller.

– Det er også svært viktig. Hadde jeg tenkt på skadene, kunne jeg aldri spilt fotball på dette nivået igjen, mener han.

Les mer: I fjor røk kneet for tredje gang - nå skal ti kilo ekstra muskler gjøre ham til toppspiss
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2074
Location: Lørenskog

PostPosted: 18.01.2018 01:46    Post subject: Reply with quote

Herlig å se målene hans i dag, virkelig savnet å ha en mann som faktisk står der ballen kommer. Har ikke sett det på Lerkendal siden Brattbakk la opp. Håper han får muligheter fremover, og at han er moden nok til å være vm-vikar for bedtner.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 18.01.2018 09:13    Post subject: Reply with quote

Herlig å se Helmersen i storslag.

Håper at vi satser på Helmersen og Botheim i år istedet for å hente enda en spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.01.2018 09:53    Post subject: Reply with quote

Fantastisk moro, og jeg unner ham dette av hele mitt hjerte. Er det noen som fortjener litt godfølelse, så er det han.

Når det er sagt, må vi ikke bli helt VIF heller. Tre mål i første treningskamp mot behagelig motstand er fryktelig langt unna noen garanti for at han leverer godt nok i Eliteserien i sommer - for ikke å snakke om eventuelle kamper i CL-kvalik. Det hadde selvsagt vært optimalt om vi allerede hadde en god erstatter til Bendtner i egne rekker - attpåtil "homegrown", men det er en veldig stor sjanse å ta.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Et bilde tå'n
Senior


Joined: 17 Nov 2014
Posts: 131
Location: Trondheim

PostPosted: 18.01.2018 11:12    Post subject: Reply with quote

Skal vi ved handling vise satsing på egne talenter, mener jeg at Helmersen (19) og Botheim ( 18 ) bør få sjansen som 2.- og 3. valg i Vilhjálmssons skadefravær. Vår største konkurrent i hjemlig liga spilte med 17 år gamle Braut Håland i 14 ligakamper i fjor. Spørsmålet er, som Zorac nevner, om det holder mot internasjonal motstand?
_________________
In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 18.01.2018 11:15    Post subject: Reply with quote

Neppe. Men da kan vi hente inn en ny spiss i sommervinduet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.01.2018 12:21    Post subject: Reply with quote

Joda, men det er bevist opptil flere ganger at nye spillere, kanskje aller mest i angrepsrekka, trenger tid for å komme ordentlig inn i laget. Første kamp i CL-kvalik er 11 juli med returoppgjør ei uke etter, og vinduet åpner 19. Med 2. runde 25/7 (og retur 1/8 ) vil vi måtte spille første runde med de vi har, og andre runde med en spiss som kun har vært maks ei uke i klubben. Dette da forutsatt at Bendtner ikke er tilbake. Free transfer er selvfølgelig en mulighet, men også potensielt risikabelt.

Det blir en avveiing for klubben her; skal vi hente en god (nok) spiss nå som er klar til å steppe opp i sommer, men som muligens er andrevalg i alle internasjonale kamper (og brorparten av ligakampene), eller skal vi satse på unggutta som har bevist lite på elite-nivå, og nada internasjonalt.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 18.01.2018 15:31    Post subject: Reply with quote

Henter vi en spiss så kan vi bare legge ned alle lag under førstelaget.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 18.01.2018 16:09    Post subject: Reply with quote

Dersom Helmersen el. Botheim viser seg å ikke være gode nok så kan jo også Samuel spille spiss i Bendtners fravær. En angrepsrekke med

Helland Samuel Yanni

er rimelig bra den også.

Begynner å bli mange gode spillere etter hvert på dette laget Smile

Problemet er at det kommer til å bil skader og det kommer til å bli solgt noen. Så det er greit å ha en ekstra spiss når vi vet at Bendtner sannsynligvis blir borte i ukesvis.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 18.01.2018 18:40    Post subject: Reply with quote

Skal vi ha mål om å nå høyere i Europa enn det vi gjorde i fjor må vi ha bedre spisser enn Botheim og Helmersen. Det er dessverre ikke de som skal skyte oss inn i Europa - dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 18.01.2018 18:57    Post subject: Reply with quote

Vel, andre kvalifiseringsrunde (hvis det er der Rosenborg kommer inn) begynner 26. juli og VM-finalen er 15. juli, så da burde Bendtner og Fisse være tilbake igjen.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 18.01.2018 19:18    Post subject: Reply with quote

Såvidt jeg vet må RBK innom alle kvalifiseringsrundene etter format-endringen til CL/EL.

Det er litt gambling å la Botheim/Helmersen prøve seg. Selv i de tidligste rundene blir det nok ingen enkle kamper, Dunkirk var jo en hard nøtt i 2. runde ifjor. Men har faktisk litt trua, laget totalt sett er bra nok til å tillate det. Og vi snakker om gutter med målteft. Uansett tror jeg SIB og Kåre tar riktige avgjørelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 18.01.2018 19:29    Post subject: Reply with quote

Det er uansett ikke gitt at Bendtner er med oss videre etter VM, og med Matti ute så må vi ha inn en spiss på godt nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 19.01.2018 11:33    Post subject: Reply with quote

Altså, det er ingen spillere som vil gå inn å være soleklart 2. valg bak Bendtner, som det ikke innebærer å ta en sjanse å satse på.

Jeg mener det er plass til flere gutter fra egne rekker i troppen nå, og det er ingen grunn til at det ikke skal være på spissplass. Hadde vi bare hatt Helmersen ELLER Botheim hadde jeg vært enig i at vi trengte en spiss til. Men når vi har begge så er det faktisk ikke noe større sjanse å ta, å satse på de enn å hente en annen spiller som kanskje / kanskje ikke slår til.

I tippeligaen holder Helmersen og Botheim kvalitet nok til å steppe inn. Planen må uansett også være å gi de nok innhopp frem mot sommeren til at ihvertfall en av de viser at de kan gjøre en jobb for oss på topp også i enkelte inneldende kvalifiseringsrunder i Europa. Hvis ikke må vi spille med jesus på topp, og det kan vi også teste ut og øve på før vi kommer så langt. Det er snakk om 1 av 11 spillere, og det burde vi kunne takle å sjonglere.

Og vi er helt nødt til å satse på store talenter som dette. Det er jo det som er gøy.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.01.2018 11:51    Post subject: Reply with quote

Jeg synes dette er litt vanskelig. Spesielt Helmersen har man jo hatt troa på så lenge, og bare det å komme inn og markere seg som det beste unge prospektet etter så tøffe skader, det er utrolig sterkt. Da er det litt trist at det er allerede nå (snart) vi må bestemme oss for om han/de er god(e) nok til at vi kan la være å erstatte Bendtner under VM.

Hjertet mitt sier ja. Og jeg tror Helmersen er en giftigere spiss i vårt system enn Botheim (foreløpig) er - kanskje til og med et veldig stort talent. Da ville jeg satset på Helmersen som 2. valg i vår, og vurdert om det er hensiktsmessig å også ha Botheim i stallen første halvår, eller om et utlån til toppen av Obos kunne vært mer gunstig enn to jyplinger som konkurrerer om å sitte fremst på benken. Samuel er jo et helt akseptabelt spissalternativ på ES-nivå, også i midtspissrollen.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 19.01.2018 11:58    Post subject: Reply with quote

Kleviño har rett.
Back to top
View user's profile Send private message
Jolern
Proff


Joined: 11 Mar 2016
Posts: 271

PostPosted: 19.01.2018 13:50    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Dunkirk var jo en hard nøtt i 2. runde ifjor.


Dunkirk var en hard nøtt i 2 verdenskrig og Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
trundelag
Senior


Joined: 08 Nov 2004
Posts: 111
Location: Stjørdal

PostPosted: 20.01.2018 14:18    Post subject: Reply with quote

Jolern wrote:
Macha wrote:
Dunkirk var jo en hard nøtt i 2. runde ifjor.


Dunkirk var en hard nøtt i 2 verdenskrig og Very Happy


Hahaha reagerte på det samme 😃
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 20.01.2018 14:22    Post subject: Reply with quote

Jeg vil påstå vi spilte mot Dundalk da. Men det er jo bare meg Wink
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 20.01.2018 17:01    Post subject: Reply with quote

Jepp, det er nok bare deg. De to foregående tenkte iallfall ikke på det Very Happy
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 20.01.2018 17:41    Post subject: Reply with quote

Er vi i like dårlig form denne sommeren også, kan selv USL Dunkerque bli en tøff nøtt å knekke.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 04.02.2018 12:26    Post subject: Reply with quote

Støtter et sesonglangt lån til Ranheim, håper det går i orden Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
3rl3nd
Rutinert


Joined: 13 May 2007
Posts: 617

PostPosted: 04.02.2018 12:56    Post subject: Reply with quote

Tar det for gitt at det blir utlån til RIL nå som vi hentet tilbake Søderlund. Helmersen får med seg sesongoppkjøring hos oss, og en god kamparena sesongen gjennom nede i fjæra.
I tillegg liker jeg at han blir i byen og kan få tett oppfølging på det som er igjen av knær av RBKs medisinske apparat.
_________________
Troillan i tykt og tynt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 04.02.2018 13:16    Post subject: Reply with quote

Jeg er skeptisk til det kunstgresset... Foruten det hadde det vært veldig gøy å se Helmersen få sjansen!
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 04.02.2018 13:36    Post subject: Reply with quote

Kunstgress blir det i 3. divisjon også, det perfekte for hans knær ville vært gras men vanskelig å få til det her hjemme. Utlån til Ranheim kan bli bra, han bør ikke være langt unna å være et førstevalg på spissplass.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 13, 14, 15  Next
Page 8 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb