English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2015
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 53, 54, 55  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 03.11.2014 04:54    Post subject: Reply with quote

Takker ikke nei til Tippeligaen igjen nå som Ranheim uansett ikke rykker opp. Vil jeg tro hvertfall.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
Rånny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.11.2014 16:20    Post subject: Reply with quote

Ranheim bommet og Perry er borte fra RBK, tipper Åsen hadde sagt gladelig ja nå. Smile
Back to top
Saladin
Junior

PostPosted: 03.11.2014 16:35    Post subject: Reply with quote

NickiBille14 wrote:
@TV2Davy @j_stenehjem Tusen takk for de flotte ord! Jeg håper at jeg en dag får komme tilbake til Tippeligaen

Får hente tilbake han godgutten her også. Forutsatt at vi får en trener som kan holde ham litt i ørene og få litt skikk på ham.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.11.2014 16:38    Post subject: Reply with quote

Nei takk.
Back to top
Rexalor
Rutinert

PostPosted: 03.11.2014 17:03    Post subject: Reply with quote

Hva er det med folk, og spisser som ikke har målteft?
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 03.11.2014 17:05    Post subject: Reply with quote

Rexalor wrote:
Hva er det med folk, og spisser som ikke har målteft?

Det minner dem om de "gode" norske spissene de senere åra

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 09.11.2014 20:26    Post subject: Reply with quote

Lat som om dette kommer fra en helt ny debattant, OK?

Helland er ligaens beste ving. Han har blitt helt enorm. Fyfaen så glad han er i RBK, kommer til å kjøpe sesongkort uansett hvem som er trener, pga denne mannen.

Noen som noterte seg Storflors bevegelser i dag? Da han kom alene to ganger (en i hver omgang), Svensson hang ikke med for fem øre. Tanken som slo meg, var: hvor deilig hadde det vært med Storflor og Helland på hver sin kant i RBK? To trøndere, to veldig seriøse treningsprodukter som er glade i klubben og for å være i klubben. Storflor i tillegg en kontinuitetsbærer som kjenner systemet og tradisjonene i klubben bedre enn de aller fleste.

Han er vel 33-34 år nå, men han spiller jo på en måte som gjør at han holder lett i 3-4 sesonger til. Det hadde vært en drøm for meg - selvfølgelig, håper flere tenker tanken.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 09.11.2014 20:32    Post subject: Reply with quote

Storflor har ferdighetene, men han er vel ikke kjempeaktuell for enda en retur til Lerkendal nå, med den alderen. Sist han var her virket det ikke som han hadde nerver til å spille på Lerkendal for et lag som hadde ambisjoner om å vinne serien. I ettertid har det vist seg som et lykkelig valg å gå til Godset, få tillit og virkelig blomstre som nøkkelspiller for en underdog. Har vel jevnt over vært blant de 7-8 beste enkeltspillerne i serien hvert år siden han gikk dit.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 09.11.2014 20:34    Post subject: Reply with quote

Han har det. Men tror du ikke han har blitt mer moden nå, på 5-6(?) sesonger i Godset, og vil takle dette? Tror han kan tilføre rutine, kvalitet og seriøsitet inn i klubben. Om vi får han får under 3 millioner, burde dette vært en no-brainer i mine øyne. Du finner jo ikke bedre trøndere som ikke er i RBK, og som faktisk er aktuelle.
Back to top
MariusM
Proff

PostPosted: 09.11.2014 20:39    Post subject: Reply with quote

Å bruke 3 millioner på en 33 åring i en klubb hvor vi ikke har penger er idiotisk,
vi skal tjene penger. Og om vi leter nok i scandinavia og Norge ikke minst finner vi mange talenter, talenter som kan komme inn på førstelaget til RBK.

Jeg vil ikke se at Molde snyter RBK for en spiller som MOI igjen, det tåler ikke RBK om vi skal nå toppen og holde den.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2014 20:43    Post subject: Reply with quote

Enig. 3 millioner for en 34 årig(35 i år), er helt hinsides al fornuft i dagens økonomiske situation. Samtidigt er Emil Nielsen på vej ind som virker spændende.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 09.11.2014 20:45    Post subject: Reply with quote

Han har absolutt bevist mye som fotballspiller de siste årene, men jeg synes det er litt usexy å signere 34-åringer uansett hvor de er fra.

Hvor mye fikk vi f.eks ut av Odd Inge Olsen? Petter Belsvik?

Om dansken slår til, og Helland/Midtsjø viser det de er gode for, så er det rimelig bra dekning på sidene. Det er vel usannsynlig at BÅDE Riski og Mikkelsen forsvinner også.

Storflor var ENORM i 2003 og en viktig brikke i seriegullet i 2006, men jeg heller mot å si at historien om han og Rosenborg endte da han gikk på bosman til Godset og at han har spilt mye av sin beste fotball borte fra Rosenborg. Dermed er han i samme selskap som blant andre Fredrik Winsnes.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1960
Rutinert

PostPosted: 09.11.2014 22:04    Post subject: Reply with quote

Bra forsøk, Knerten Surprised
Er i alle fall enig i at Storflor hadde forsterket RBK betydelig i 2014!
For å kunne ta igjen Molde i 2015 så må vi kvitte oss med Søderlund,
ett par millioner må vi vel kunne få?
Usikker på om Malec er god nok, men han kan vel duge som back-up?
Venstre sida trenger å forsterkes i alle ledd.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 10:16    Post subject: Reply with quote

1. Storflor har vært god for Strømsgodset. Det hadde han aldeles ikke nødvendigvis vært for Rosenborg (jeg tror han hadde vært nærmest uforståelig katastrofal). Størrelsen på dammen er nok mer passelig for Øyvind.

2. Vi skal ikke kjøpe straks 35 år gamle fotballspillere (181279) med mindre de er vanvittig mye bedre enn de vi har fra før. 3 millioner for et ungt talent som faktisk er kantspiller, kanskje? Ikke norsk, muligens?

3. Storflor og Helland er alt for like til å satses på samtidig (vil du ha en Storflor, bare fortsett å heie på den nye babyen din, det blir like bra etter hvert)

4. Helland er ikke fullt så god som du tror/mener han er (selv om jeg mener han er både god nok og veldig riktig spillertype for Rosenborg). Mangler massevis på teknisk utførelse i høy fart, noe som hemmer bl.a. innleggskvalitet etter avdribling.
ace
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 10:47    Post subject: Reply with quote

@knerten. Storflor, glem det! Lost case. Move on!
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 10.11.2014 13:47    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
4. Helland er ikke fullt så god som du tror/mener han er (selv om jeg mener han er både god nok og veldig riktig spillertype for Rosenborg). Mangler massevis på teknisk utførelse i høy fart, noe som hemmer bl.a. innleggskvalitet etter avdribling.

Få spillere i hele verden slår presise innlegg i fart, bare så det er klart. Helland er absolutt en spiller vi må satse all-in på om vi har CL-ambisjoner. Han har det lille ekstra, og ikke minst selvtilliten som kreves på det nivået.

Ang. Storflor så blir vi - tross at begge er svært fornuftige - aldri enige likevel. At playmakeren Storflor er så veldig lik dribleren Helland p.t. synes jeg dog er merkelig å mene. Storflor spiller på rein smartness, mens Helland spiller på rene dribleferdigheter og råskap. 1 mot 1 er Helland kanskje den aller beste i hele ligaen.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 13:55    Post subject: Reply with quote

Husker ennå de gangene jeg spilte FM og CM i gamle dager og ga vekk Storflor gratis^^
Good times.

ALDRI om han skal tilbake hit.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.11.2014 15:08    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
Husker ennå de gangene jeg spilte FM og CM i gamle dager og ga vekk Storflor gratis^^
Good times.

Hehe. +1
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 10.11.2014 21:21    Post subject: Reply with quote

- Vi skal trene ut november. Vi gjør ikke noe annerledes. Vi trener for å vedlikeholde den fysiske formen og fotballformen. Det er det som er hovedintensjonen i det, forteller Kåre Ingebrigtsen til rbkweb.no.

(...)

- Det står "Abrahallen" på treningsplanen framover, sjøl om det fortsatt er varmt ute.

- Det blir ikke Abrahellen. Så lenge det er bra vær, er vi ute. Snør det, trekker vi inn. Men minusgrader tåler vi så lenge forholdene er spillbare, svarer treneren.

Les mer: Skifter til kunstgress
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.11.2014 21:46    Post subject: Reply with quote

Ok så det blir Kåre I, dagen han er bekreftet på pressekonferanse så er jeg ferdig med gnaginga over hvor dønn elendig prosess det har vært og at vi nok en gang ansetter en uerfaren assistent. Da får man støtte opp om prosjektet og bidra til at dette blir bra.

Må si jeg blir glad av å lese at det blir trening ut november for å forberede seg til januar, liker også endringene de snakkes om og at man skal kjøre hardt i 5 uker før det blir kamper.

Flott også å se at "alle" trenerne i klubben drar til Ajax, det er riktig klubb å hente erfaring fra og det viser for første gang på en stund at man planlegger at alle lag, nivåer og trenere i klubben skal lede etter samme prinsipper og tankegang.

Med enda høyere intensitet på feltet, med enda hardere trening og mer fotballspill så ser jeg lyst på 2015. Vi trenger også noen forsterkninger, håper Kåre I er klar på hvem han vil ha og at de får hva de trenger.

Det er ikke så forbanna hardt å vinne denne ligaen, vi har tross alt 9 seire på siste 10 som et lag helt i startgropa. Med knallhard trening, noen forsterkninger og ytterligere utvikling så skal vi banke dritten ut av Molde og alle andre i 2015! Game on bitches! RBK
Back to top
1960
Rutinert

PostPosted: 10.11.2014 22:04    Post subject: Reply with quote

Er litt uenig med alle som sier at vi vinner i 2015.
Forspranget Molde har nå er stort, og de har investert ungt og har fri tilgang til Røkkepenger.
I alle fall må det forsterkes vesentlig:
Ny midtstopper må inn hvis Strandberg drar.
Ndiaye må inn for Mix.
Ny venstreving. Vi har altformange vinger, bare Helland duger.
Søderlund MÅ ut, holder overhodet ikke krevd nivå.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 10.11.2014 23:25    Post subject: Reply with quote

Litt tidlig å begynne med tabelltips enda, men jeg ser absolutt ikke på Mole som uoverkommelige neste år. Selv om stallen deres er god, er det ikke all verden av virkelig klasse her. I tillegg skal skullerud nå ta fatt på den vanskelige "andresesongen", og denne gangen er hans svært gode assistent byttet ut med Wiggen, som ikke akkurat kom herfra med "flying colors".

Per nå mener jeg Molde sitter med et middelådig trenerteam og en overvurdert spillergruppe. Men vi tar den vurderinga ordentlig etter overgangsvinduet.
Megafritz
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 23:46    Post subject: Reply with quote

Et lag der Chima Chukvu spiller storparten av kampene skal ikke være uslåelig. Makan til rævva spiller. Men de har hatt flyt i år, det har vært lite misnøye i stallen, og spillerne virker stort sett fornøyde med roteringen. Det trenger ikke være tilfelle for de 20 "utfordrerne" (for stallen teller vel 30??) deres neste år.
Selv om mange av spillerne har vært i toppen "lenge" nå, så skal man ikke se bort i fra at de får den klassiske vanskelige andreseongen neste år allikevel. Da får man kanskje sett litt mer av Skulleruds manglende kompetanse. Meeeen ikke meningen å forsøple denne tråden med ukvemsord som "Molde" og lignende.

For vår egen del tror jeg mye av utfordringen ligger i det samme. Vi må komme tidlig inn på vinnersporet, unngå mye skader og fortsette med den generelle optimismen som rår i spillergruppen nå til dags. Med kåre bak roret, tror jeg det nærmest er 50/50 om skuta seiler inn til gull eller ikke neste år. Skulle gjerne hatt bedre "odds", men ser ikke helt hvem som skulle gitt oss det heller.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 23:59    Post subject: Reply with quote

1960 wrote:
Er litt uenig med alle som sier at vi vinner i 2015.
Forspranget Molde har nå er stort...

Her vil jeg trekke fram noe Sollied sa til Adressa i pauseintervjuet igår. På spørsmål om hvor langt opp det var til Molde svarte han kontant - en halv meter. Etter litt om og men fikk han forklart hva han mente - Ikke langt opp. Den Norske ligaen er så dårlig (katastofal) om dagen at noen må være best av de dårlige og for tiden er det Molde, det er generelt lite som skiller de norske lagene og RBK skal være nr. 1.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 23:59    Post subject: Reply with quote

Altså, Odd hadde en lang stund heng på Molde og spilte hele sesongen med Blogge-Eriksen som midtstopper. Molde skal vi greie å huke fatt i.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 53, 54, 55  Next
Page 3 of 55

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb