View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 20.08.2014 22:05 Post subject: |
|
|
Tampen brenner.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 21.08.2014 11:30 Post subject: |
|
|
Jeg tipper at Erik Hoftun, Nils Arne Eggen og Ivar Koteng blir nevnt i løpet av programmet. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 21.08.2014 13:28 Post subject: |
|
|
Du tar nok ikke feil, Strand. Likevel kan jeg avsløre såpass at jeg hadde planlagt litt på forhånd - vi fikk inn noen ord om boka som "eksploderte" i går, men det var ikke hovedtema.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran

|
Posted: 21.08.2014 14:03 Post subject: |
|
|
Den boka trenger strengt tatt ikke å være i fokus for at de tre navnene skal bli nevnt hyppig uansett  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 21.08.2014 14:10 Post subject: |
|
|
Du er inne på noe.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 22.08.2014 09:13 Post subject: |
|
|
Jeg vil dempe forventingene noe. Det er vel lite som tyder på at gjesteoppbudet i podcasten vil heve produktet i særlig grad. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.08.2014 10:28 Post subject: |
|
|
Hehe, det var da nye toner?
Smell opp den podcasten nå, sånn at jeg har noe å høre på vei hjem fra jobb i dag. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 22.08.2014 10:41 Post subject: |
|
|
Jeg er på seminar med en kunde i dag, som betyr å se på/holde foredrag hele dagen, og narkofylla hele kvelden. Så jeg får dessverre ikke dette ferdig i kveld. Men arbeidet er påbegynt.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 28.08.2014 14:52 Post subject: |
|
|
Hola,
Podcast episode 1 er så godt som ferdigredigert. Dessverre fikk vi en del støy på en av deltagerne, så jobben med å rydde opp i lydbildet har tatt lenger tid enn antatt. Jeg håper det meste skal bli mulig å forstå, men ber samtidig om tilgivelse for at det vil være litt uklart til tider.
Ambisjonen er akkurat nå å ha episoden klar for download i løpet av søndag kveld - sannsynligvis etter kampen.
Har lært veldig mye av dette, både om støyreduksjon i lyd, men også om hvordan jeg skal gjøre ting bedre neste gang for å slippe å bruke så mye tid på redigering.
Frem til episoden søndag kan dere som leser dette gjerne tenke på om dere har lyst til å være gjest i episode 2. Produksjon på den starter ganske kjapt dersom mottakelsen for den første i snitt er bedre enn "Brenn i helvete, satans horjævel!" eller deromkring. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Legende

|
Posted: 28.08.2014 14:59 Post subject: |
|
|
Spennende, gleder meg!
For øvrig er "brenn i helvete" er for øvrig en reaksjon som tyder på at følelser settes i sving. "Meh, første og siste gang jeg hører" er langt værre! _________________ Consider sport, the babyish enthusiasms and rages which it excites, whole nations disturbed by disputes between boys. We are children. -Aleister Crowley |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 28.08.2014 21:57 Post subject: |
|
|
Hehe, sant nok, godt poeng.
Men ingen gidder å høre på meg sitte og skravle med meg selv, så det er viktig at folk som føler seg kapable til å bli med i diskusjonen deltar! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Legende

|
Posted: 28.08.2014 23:37 Post subject: |
|
|
Jepp, jeg stiller gjerne opp senere om ønskelig. Akkurat nå har jeg ikke en gang PCen koblet opp grunnet oppussing. Men det er flere her inne som er kapable til å lire av seg mye vettugt, morsomt, og faglig sterkt. _________________ Consider sport, the babyish enthusiasms and rages which it excites, whole nations disturbed by disputes between boys. We are children. -Aleister Crowley |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 29.08.2014 08:00 Post subject: |
|
|
Det er jeg også ganske sikker på - det handler vel bare om å innse at det ikke er så skummelt, at det ikke forventes SÅ mye, og at det ikke krever mye utstyr eller teknisk kunnskap. Det handler bare om å skravle om Rosenborg - litt som å være på pub, men man må ev. stille med egen alkohol.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 29.08.2014 08:27 Post subject: |
|
|
Om det skulle knipe kan jeg stille opp. Er verken den som kan mest eller er morsomst, men har Skype, PC og headsett med brukbar mic. Så snakker jeg trøndersk, nord-trøndersk. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 29.08.2014 08:48 Post subject: |
|
|
Veldig bra! Det viktigste er at man bryr seg om Rosenborg, da bør samtalen etterhvert komme ganske naturlig.
Det er forresten nå nesten så det tvinger seg frem at episode 1 blir delt i to, da den rett og slett ble forholdsvis lang.
Målet er fortsatt å få ut første del søndag kveld, og så håper jeg å få ferdig del to mandag eller tirsdag-ish.
Når jeg blir bedre på dette, og ev. får flere som kan bidra med snakk og planlegging og sånt, bør vi kunne produsere episoder på løpende bånd, gitt at vi har nok folk med interessante ting å prate om. Og dette forumet er vel en indikasjon på at RBK-supportere kan prate mye.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 29.08.2014 10:25 Post subject: |
|
|
Prate om RBK skal jeg greie godt, det er bare å si fra om og når det blir. For meg passer det best på kveldstid og gjerne etter kl 8, da skal kidsa være i seng og roen senket seg i huset. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 29.08.2014 10:44 Post subject: |
|
|
Kult!
Jeg regner med dette blir litt mer organisert etterhvert - akkurat nå er det bare meg og en bunch med tekstfiler. Et forum for "redaksjonen" hadde vært praktisk, men det får komme når behovet er der.
Første episode ble spilt inn på kveldstid med ungene i seng - siden folk deltar hjemmefra så er det ganske fleksibelt. Det tok litt tid sist, både fordi undertegnedes kaotiske mangel på organisering påvirket, men også fordi det var mye å snakke om. I fremtiden tenker jeg å ha litt kortere episoder, men gjerne opp mot 45 minutter hvis det er interessant nok - vi alle har vel attention span til en omgang fotball om gangen, så det håper jeg skal gå bra.
Jeg holder også på å skrive på diverse dokumenter som skal hjelpe folk i gang med opptak og lyd og Skype osv., men å få ferdig første episode er eneste pri her nå. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 31.08.2014 19:35 Post subject: |
|
|
Da er første episode ferdig redigert, med unntak av intro/outro-musikken som skal på. Jeg håper å ha dette i løpet av kvelden, og isåfall blir den lagt ut i løpet av de neste timene.
Vurderer å åpne en "kamptråd" her for hver episode, da denne tråden her var ment for å sjekke interessen for podcast; Nå går vi over i en fase hvor vi kjemper for livets rett.
To ting å vite om første episode:
1) Den er veldig lang. Litt avhengig av musikkens lengde snakker vi rundt 1t 15m. Heldigvis har de fleste MP3-spillere funnet opp pause-knappen.
2) Det ble plukket opp veldig mye sus/støy på mikrofonen til den ene deltageren. Kampen for å få et brukbart høyt, støyfritt signal ut av dette står for mesteparten av redigeringstiden som har gått med. Resultatet er ikke perfekt! Det vil for det aller meste være mulig å forstå hva personen sier, men det vil også til tider høres ut som om han sitter i trafikken, ev. andre ting pga. forvrengning av lyd. Har lært masse av dette, blir bedre neste gang.
Så fort den er lagt ut blir det melding her, på twitter (@troillprat), Facebook (Troillprat), og troillprat.no, som trenger "litt" oppussing snart.
Enjoy! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 31.08.2014 21:05 Post subject: |
|
|
Herlig! Kan nesten ikke vente, over 1 time med Rosenborg-snakk At det er litt støy får så være, det er ikke slik at alle sitter med lydutstyr til flerfoldige tusen kroner  |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 31.08.2014 21:07 Post subject: |
|
|
Denne gleder jeg meg til! |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 31.08.2014 21:43 Post subject: |
|
|
Da kan jeg rapportere at intro/outro-musikk er mottatt og mikses inn "as we speak". Jeg har litt trua, selv om jeg også har trua på at jeg skal klare å gjøre snakke- og redigeringsdelen bedre fremover.
Håper dere holder ut med begravelsesstemmen min.
Ny melding følger når fila er på plass! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 01.09.2014 01:53 Post subject: |
|
|
Forslag til gjest: Thomas Myren? Sikkert mange som er interessert i jobben han gjør rundt rbkweb, kanskje han kunne fortalt litt om oppstarten til rbkweb, hva han tenker selv personlig rundt RBK, da som supporter og ikke journalist  |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 01.09.2014 07:20 Post subject: |
|
|
Jeg kan love at 2mas er høyt oppe på min ønskeliste også. Jeg har så vidt snakket med ham om det, og han er positiv, men har en ganske busy timeplan som det må passe med. Så vi kommer helt klart til å forsøke å få til noe der! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Chuck Horneland Veteran

|
Posted: 01.09.2014 10:36 Post subject: |
|
|
Jeg melder meg frivillig. Men kun dersom jeg får være anonym, ha forvrengt stemme, samt være maskert under opptaket. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 01.09.2014 11:09 Post subject: |
|
|
Hvis du låner Mac'en til Kenneth og bruker samme mikrofon så fikser vi det med forvrengt stemme ihvertfall.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
|