English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Troillprat
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 25, 26, 27  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2014 22:05    Post subject: Reply with quote

Tampen brenner. Smile
Strand
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 11:30    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper at Erik Hoftun, Nils Arne Eggen og Ivar Koteng blir nevnt i løpet av programmet.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2014 13:28    Post subject: Reply with quote

Du tar nok ikke feil, Strand. Likevel kan jeg avsløre såpass at jeg hadde planlagt litt på forhånd - vi fikk inn noen ord om boka som "eksploderte" i går, men det var ikke hovedtema. Smile
SeG
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 14:03    Post subject: Reply with quote

Den boka trenger strengt tatt ikke å være i fokus for at de tre navnene skal bli nevnt hyppig uansett Wink

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2014 14:10    Post subject: Reply with quote

Du er inne på noe. Smile
Diabolic
Rutinert

PostPosted: 22.08.2014 09:13    Post subject: Reply with quote

Jeg vil dempe forventingene noe. Det er vel lite som tyder på at gjesteoppbudet i podcasten vil heve produktet i særlig grad.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.08.2014 10:28    Post subject: Reply with quote

Hehe, det var da nye toner? Smile

Smell opp den podcasten nå, sånn at jeg har noe å høre på vei hjem fra jobb i dag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 22.08.2014 10:41    Post subject: Reply with quote

Jeg er på seminar med en kunde i dag, som betyr å se på/holde foredrag hele dagen, og narkofylla hele kvelden. Så jeg får dessverre ikke dette ferdig i kveld. Men arbeidet er påbegynt. Smile
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 28.08.2014 14:52    Post subject: Reply with quote

Hola,

Podcast episode 1 er så godt som ferdigredigert. Dessverre fikk vi en del støy på en av deltagerne, så jobben med å rydde opp i lydbildet har tatt lenger tid enn antatt. Jeg håper det meste skal bli mulig å forstå, men ber samtidig om tilgivelse for at det vil være litt uklart til tider.

Ambisjonen er akkurat nå å ha episoden klar for download i løpet av søndag kveld - sannsynligvis etter kampen.

Har lært veldig mye av dette, både om støyreduksjon i lyd, men også om hvordan jeg skal gjøre ting bedre neste gang for å slippe å bruke så mye tid på redigering.

Frem til episoden søndag kan dere som leser dette gjerne tenke på om dere har lyst til å være gjest i episode 2. Produksjon på den starter ganske kjapt dersom mottakelsen for den første i snitt er bedre enn "Brenn i helvete, satans horjævel!" eller deromkring.
Zorac
Legende

PostPosted: 28.08.2014 14:59    Post subject: Reply with quote

Spennende, gleder meg!

For øvrig er "brenn i helvete" er for øvrig en reaksjon som tyder på at følelser settes i sving. "Meh, første og siste gang jeg hører" er langt værre!Wink
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 28.08.2014 21:57    Post subject: Reply with quote

Hehe, sant nok, godt poeng.

Men ingen gidder å høre på meg sitte og skravle med meg selv, så det er viktig at folk som føler seg kapable til å bli med i diskusjonen deltar!
Zorac
Legende

PostPosted: 28.08.2014 23:37    Post subject: Reply with quote

Jepp, jeg stiller gjerne opp senere om ønskelig. Akkurat nå har jeg ikke en gang PCen koblet opp grunnet oppussing. Men det er flere her inne som er kapable til å lire av seg mye vettugt, morsomt, og faglig sterkt.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 29.08.2014 08:00    Post subject: Reply with quote

Det er jeg også ganske sikker på - det handler vel bare om å innse at det ikke er så skummelt, at det ikke forventes SÅ mye, og at det ikke krever mye utstyr eller teknisk kunnskap. Det handler bare om å skravle om Rosenborg - litt som å være på pub, men man må ev. stille med egen alkohol. Smile
georgios
Veteran

PostPosted: 29.08.2014 08:27    Post subject: Reply with quote

Om det skulle knipe kan jeg stille opp. Er verken den som kan mest eller er morsomst, men har Skype, PC og headsett med brukbar mic. Så snakker jeg trøndersk, nord-trøndersk.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 29.08.2014 08:48    Post subject: Reply with quote

Veldig bra! Det viktigste er at man bryr seg om Rosenborg, da bør samtalen etterhvert komme ganske naturlig. Smile

Det er forresten nå nesten så det tvinger seg frem at episode 1 blir delt i to, da den rett og slett ble forholdsvis lang.

Målet er fortsatt å få ut første del søndag kveld, og så håper jeg å få ferdig del to mandag eller tirsdag-ish.

Når jeg blir bedre på dette, og ev. får flere som kan bidra med snakk og planlegging og sånt, bør vi kunne produsere episoder på løpende bånd, gitt at vi har nok folk med interessante ting å prate om. Og dette forumet er vel en indikasjon på at RBK-supportere kan prate mye. Smile
georgios
Veteran

PostPosted: 29.08.2014 10:25    Post subject: Reply with quote

Prate om RBK skal jeg greie godt, det er bare å si fra om og når det blir. For meg passer det best på kveldstid og gjerne etter kl 8, da skal kidsa være i seng og roen senket seg i huset.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 29.08.2014 10:44    Post subject: Reply with quote

Kult!

Jeg regner med dette blir litt mer organisert etterhvert - akkurat nå er det bare meg og en bunch med tekstfiler. Et forum for "redaksjonen" hadde vært praktisk, men det får komme når behovet er der.

Første episode ble spilt inn på kveldstid med ungene i seng - siden folk deltar hjemmefra så er det ganske fleksibelt. Det tok litt tid sist, både fordi undertegnedes kaotiske mangel på organisering påvirket, men også fordi det var mye å snakke om. I fremtiden tenker jeg å ha litt kortere episoder, men gjerne opp mot 45 minutter hvis det er interessant nok - vi alle har vel attention span til en omgang fotball om gangen, så det håper jeg skal gå bra. Smile

Jeg holder også på å skrive på diverse dokumenter som skal hjelpe folk i gang med opptak og lyd og Skype osv., men å få ferdig første episode er eneste pri her nå.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 31.08.2014 19:35    Post subject: Reply with quote

Da er første episode ferdig redigert, med unntak av intro/outro-musikken som skal på. Jeg håper å ha dette i løpet av kvelden, og isåfall blir den lagt ut i løpet av de neste timene.

Vurderer å åpne en "kamptråd" her for hver episode, da denne tråden her var ment for å sjekke interessen for podcast; Nå går vi over i en fase hvor vi kjemper for livets rett.

To ting å vite om første episode:

1) Den er veldig lang. Litt avhengig av musikkens lengde snakker vi rundt 1t 15m. Heldigvis har de fleste MP3-spillere funnet opp pause-knappen.

2) Det ble plukket opp veldig mye sus/støy på mikrofonen til den ene deltageren. Kampen for å få et brukbart høyt, støyfritt signal ut av dette står for mesteparten av redigeringstiden som har gått med. Resultatet er ikke perfekt! Det vil for det aller meste være mulig å forstå hva personen sier, men det vil også til tider høres ut som om han sitter i trafikken, ev. andre ting pga. forvrengning av lyd. Har lært masse av dette, blir bedre neste gang.

Så fort den er lagt ut blir det melding her, på twitter (@troillprat), Facebook (Troillprat), og troillprat.no, som trenger "litt" oppussing snart.

Enjoy!
Knowrud
Veteran

PostPosted: 31.08.2014 21:05    Post subject: Reply with quote

Herlig! Kan nesten ikke vente, over 1 time med Rosenborg-snakk Wink At det er litt støy får så være, det er ikke slik at alle sitter med lydutstyr til flerfoldige tusen kroner Smile
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 31.08.2014 21:07    Post subject: Reply with quote

Denne gleder jeg meg til!
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 31.08.2014 21:43    Post subject: Reply with quote

Da kan jeg rapportere at intro/outro-musikk er mottatt og mikses inn "as we speak". Jeg har litt trua, selv om jeg også har trua på at jeg skal klare å gjøre snakke- og redigeringsdelen bedre fremover.

Håper dere holder ut med begravelsesstemmen min. Wink

Ny melding følger når fila er på plass!
Knowrud
Veteran

PostPosted: 01.09.2014 01:53    Post subject: Reply with quote

Forslag til gjest: Thomas Myren? Smile Sikkert mange som er interessert i jobben han gjør rundt rbkweb, kanskje han kunne fortalt litt om oppstarten til rbkweb, hva han tenker selv personlig rundt RBK, da som supporter og ikke journalist Wink
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2014 07:20    Post subject: Reply with quote

Jeg kan love at 2mas er høyt oppe på min ønskeliste også. Smile Jeg har så vidt snakket med ham om det, og han er positiv, men har en ganske busy timeplan som det må passe med. Så vi kommer helt klart til å forsøke å få til noe der!
Chuck Horneland
Veteran

PostPosted: 01.09.2014 10:36    Post subject: Reply with quote

Jeg melder meg frivillig. Men kun dersom jeg får være anonym, ha forvrengt stemme, samt være maskert under opptaket.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2014 11:09    Post subject: Reply with quote

Hvis du låner Mac'en til Kenneth og bruker samme mikrofon så fikser vi det med forvrengt stemme ihvertfall. Razz
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 25, 26, 27  Next
Page 4 of 27

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb