English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Troillprat
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 22.06.2020 13:06    Post subject: Reply with quote

Vi flytter denne til i kveld kl. 21:00. Mulig at planlagt surhet over dårlig seriestart må komprimeres litt for å gjøre plass til andre temaer. Smile
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 22.06.2020 21:05    Post subject: Reply with quote

Straks igang!

https://youtu.be/kjcvsd9eesc
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 23.06.2020 12:38    Post subject: Reply with quote

Elite/Serien 2020 har vært i gang en knapp uke, og sirkus Rosenborg leverer overalt utenom på banen!

Fasit etter to kamper er ett poeng, null mål, og knapt et gjenkjennelig angrep. Dette var vi forberedt på å ta fra hverandre med krum nakke og sure fjes, men så kom søndag 21/6 og ryktene om at Eirik Horneland hadde sagt opp.

Hva skjedde egentlig? Hvorfor er det stort presseoppbud, ekstraordninært styremøte dagen før et planlagt et og masse varianter av "ingen kommentar" og tomme ord bare for å understreke at ingenting har skjedd, alt er som før, Horneland er hovedtrener og slutt å mase?

Vi skravler oss gjennom dette i løpet av nok en maratonepisode - to timer og et kvarter gikk før vi skjønte at vi måtte gi oss.

Opptaket av denne episoden ble også livestreamet på vår YouTube-kanal og kan sees der om man heller ønsker det.

http://troillprat.no/troi..._id=215664
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 14:02    Post subject: Reply with quote

Dere klarte jo selvfølgelig å sette denne opp mens jeg venta på at Telenor skulle klare å sende meg et nytt modem som fungerte. Hva skal dere gjøre for å sørge for at jeg ikke får med meg neste episode live? Razz

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 23.06.2020 14:16    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi blir nødt til å diskutere det med Horneland & Co - vi dilter jo bare etter deres krumspring. Very Happy Men er det som en fotballkamp, at live er eneste alternativ, så kan vi jo forsøke å sjekke med deg neste gang, som brått kan komme på kort varsel. Very Happy
zaphod81
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 14:26    Post subject: Reply with quote

Et godt tips er å ikke planlegge noe som helst på kveldstid noen gang, eller ha noe liv ved siden av, og dessuten holde beredskapen på militært nivå, siden vi er notorisk upålitelige og plutselig går live uten forvarsel.

Eller: liker å holde lytterne/seerne på tå hev, som det også heter. Du er på tå hev nå, ikke sant?
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 15:08    Post subject: Reply with quote

supre greier!
Hører deg litt bedre/høyere enn de andre, Rune
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 23.06.2020 16:16    Post subject: Reply with quote

Ja, vi har litt å jobbe med der. Jeg har forsøkt å jevne ut lyden så mye som mulig uten å introdusere forvrengning, men tipper jeg kunne vært mindre konservativ og fått det bedre.

Skal forsøke å leke stolleken litt med lydgrensesnitt og se om vi kan gjøre det litt jevnere allerede ved kilden, da bør også resultatet bli en opplevelse å høre alle like bra håper jeg. Smile
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 21:22    Post subject: Reply with quote

Dette har jeg ikke så mye greie på, men jeg forsøker likevel...

OrionPax var KLAR OG TYDELIG hele tiden. Litt FOR klar av og til, for jeg skrudde opp volumet litt hver gang begge Erikene snakket. Når så OrionPax kom inn - PANG! (og kanskje spesielt de gangene du jekka en boks).

Når Rune Z snakket, så måtte jeg øke volumet MYE. Han var merkbart svakere enn alle dere andre. Så syns jeg kanskje at det ble litt bedre de gangene han faktisk snudde hodet og snakket i retning av mikrofonen...

Usikker på om dette hjalp noe i det hele tatt, men generelt var det gigantisk mye bedre enn den første live-sendinga Tommel'n opp! Smile
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 23.06.2020 22:03    Post subject: Reply with quote

Det rimer godt med mitt inntrykk av problematikken underveis.

Spørs om ikke løsningen er å få Runene inn mot midten, så de nærmer seg Eirikene lydmessig. For min del er det lett å skru det litt ned, så får vi se om vi får det til med nåværende utstyr hos zap. Det som er litt moro er at dette til tider tilsynelatende oppfører seg helt random, og uten at vi har gjort store endringer siden sist, kommer vi til et HELT annet lydbilde neste gang. Moroa med å operere utenfor proffe studioløsninger, antar jeg. Smile
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 22:51    Post subject: Reply with quote

Zaphod er høres bedre når han snakker inn i micen så mitt forslag er at dere bare tar ei metalpåle, ei bøtte med Delo Monopox (verdens sterkeste lim), lim pålen til panna hans og fest micen i rett forran munnen hans. Burde løse mange problemer Razz

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 23:42    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
(Zaphod) var merkbart svakere enn alle dere andre.

Crying or Very sad

MEN HVEM BA DEG OM BØRS EGENTLIG??

Neida, men sånn seriøst så var det en mikrofonvoluminnstilling som bare ikke funket, og så var jeg ikke klar over nøyaktig hvor mye avstanden fra mic spilte inn før helt på slutten. Hvis jeg gikk for nære dekket jo popfilteret hele hodet mitt på streamen, og jeg forsøkte å finne en gyllen middelvei.

Ikke like foolproof lydinnstilling på Zoom som på Mumble, er jeg redd, og programvaren til mikrofonforsterkeren gjør meg ingen tjenester.

Neste gang skal jeg spise mikrofonen som James Hetfield. Vær trygg.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.06.2020 11:04    Post subject: Reply with quote

Dere fikk det jo til så bra forrige gang! Hva skjedde?

Var ikke med dere denne gang, men tar de som klager på lyden på ordet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 24.06.2020 11:36    Post subject: Reply with quote

Lydkvaliteten var egentlig ganske ok i seg selv, men volumet på hver deltager ble veldig forskjellig.

Skal undersøke om Zoom også har en funksjon for realtime utjevning av dette som f.eks. Skype har. Normalt ville vi skru av dette fordi det betyr at en deltager som har vært stille en stund tunes til max gain, og hvis da den personen plutselig ler eller trekker opp en ølboks blir det overdrevent høyt volum på det.

Skal se om jeg får shippet et lydinterface jeg har til overs til Trøndelag i løpet av ikke altfor lenge, da vi har mistanker om at det zap sitter med ikke er helt i water.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 24.06.2020 11:57    Post subject: Reply with quote

Det skal sies at jeg har fått feilsøkt litt på det der, og prosessen kan nok ha blitt forvansket av en dårlig mikrofonledning også. Men det var jo litt fortærende at mikserinnstillingen på den tilhørende programvaren gjorde 0 forskjell på innvolumet til mikrofonen.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 24.06.2020 13:26    Post subject: Reply with quote

Episoden kunne vart i 5-6 timer for min del, helt nydelig å høre på dere snakke om de temaene. Synd med lyden, men ble bare nødt til å dra opp lyden til 12 og få semi-sjokk hver gang Orion sa noe. Lyden er tross alt mye bedre nå enn det den var for et par episoder siden!
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 24.06.2020 13:44    Post subject: Reply with quote

Takk for det, vi forsøker å lære av våre feil så vi kan fokusere på å gjøre nye. Smile

Litt avhengig av hvor brått det blir nødvendig å spille inn en ny skal vi se om vi får det bedre igjen. En ting vi ikke gjorde nå sist, som vi sikkert med fordel kunne ha gjort (det ble en forsinkelse på oppstart pga. koblingen mellom Zoom og YouTube som gjorde at vi kastet oss rett ut i det når vi endelig kom online) er å kjøre en liten kalibrering/test med de som er med oss live, da det virker som forskjellen her var større på YouTube enn jeg oppfattet at den var i Zoom-møtetet. Disclaimer: Jeg hører ikke meg selv i møtet, og vi hører ikke på YouTube mens vi prater, da det som høres og sees der er 20-40 sekunder forsinket i forhold til live-møtet.

Men mitt volum som står på ~80% nå skal da ned nærmere 60% neste gang, så får vi se om det blir enklere å forholde seg til!
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 24.06.2020 16:10    Post subject: Reply with quote

Nå som dere streamer på tuben så syns jeg dere kan starte med match recaps med highlights og stuff etter kampene. Jeg mener, skal vi fortsette å spille som de siste 2 kampene så blir highlights stortsett "Var kamp idag, syns hu ene dama som satt på tribuna var bedre enn selve kampbildet. Takk for oss"

Ratatosk wrote:

Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 26.06.2020 02:16    Post subject: Reply with quote

I går hadde jo det blitt rage mode og skandale. Smile

Men nå som det hele eksploderte så vurderer vi å få på plass en livestream fredag ettermiddag, hvis noen er interessert i å bli med på noe sånt.
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 02:37    Post subject: Reply with quote

Troillprat Rosenborg prosessklubb edition. Jeg kommer til å være rundt på tuben for å høre alle de fantastiske trenertankene i hvertfall

Ratatosk wrote:

Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 09:51    Post subject: Reply with quote

Tar gjerne en 3-4-timers episode ganske så snart, i alle fall!
Jondahl
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 11:26    Post subject: Reply with quote

må nesten smelle til med 3-4 timer idag ja.
larsarus
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 11:47    Post subject: Reply with quote

Må si verden har endret seg. Troillprat med fortsatt nybaktbrød-duft av temaene som vil bli diskutert Razz Fordelene med å ha live-streaming...

- "Prøv å bli god " -- Nils Arne Eggen
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 26.06.2020 11:53    Post subject: Reply with quote

Ja, og det skal du ha æren for, som opprinnelig foreslo dette (elsewhere). Smile

Har etterhvert funka ganske bra.

Vi får se hvor tidlig vi klarer å komme igang i dag, og hvor mange som gidder å være med en flott fredagskveld midt på sommeren, men det blir litt å snakke om ja!
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 12:17    Post subject: Reply with quote

Har zoom mulighet for sånn drop-in drop-out greie hvor folk kan komme med tanker litt sånn som discord tillater at dere kan dra inn folk i en lukket samtale om de har noe fornuftig å ta legge til da det å sitte og skrive fort kan dra ut langt nok til at fra dere starter å snakke om Åge Hareide så har dere kommet til Åge Aleksandersen før man har skrevet ferdig.

Ellers er det en ting jeg føler at ikke har blitt dekket på forumet her. Hva med Trond Sollied? (sorrry Zaphod bare måtte)

Der har vi forresten en emote for dere den dagen dere kommer så høyt opp på viewers at dere kan lage emotes Razz

Ratatosk wrote:

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32  Next
Page 30 of 32

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb