English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Troillprat
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 57, 58, 59  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 16.05.2020 13:03    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Du vil vel aldri helt kunne erstatte tribunestemning eller Kjernen-pub med noe sånt, men i corona-isolasjon blir det ihvertfall litt nærmere enn hver mann sin TV.


Det blir også litt enklere å mute ut stemmen til hvem det enn er som kommenterer kampen den dagen. I tillegg kan man følge med på kamper litt sånn indirekte om man ikke orker å gi TV2/discovery(litt ut i fra hvor lenge disse corona-tiltakene varer) mer penger enn de absolutt fortjener som jo er ekstremt lite når man må betale for å se en reklamekanal
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.05.2020 13:13    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke å stikke under stol at en god del supportere ser kampene hjemmefra grunnet geografiske utfordringer. Orion og jeg er blant dem; stasjonert 60-ish mil fra Lerkendal er det begrenset antall kamper man har mulighet til å være på. Om folk heller ønsker å høre oss røre enn Fredheim røre enda mer, er jo det åpenbart noe vi kan se på. Jeg har selv lite igjen for å høre på propagandamølet til Eurosport(eller for den saks skyld TV2), og hører vesentlig heller Orion på en av sine legendariske evighetshistorier som kan begynne med innleggskvaliteten til Helland og kan ende opp med prisen på rekesmørbrød i Tysfjord. Så er kan det sikkert bli moro med dialog med eventuelle lyttere, være seg via audio eller tekst. Så vil det naturligvis - for en gangs skyld - være kommentarer som heller litt fordel Rosenborg. Fordi vi fortjener det.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 18.05.2020 08:22    Post subject: Reply with quote

Problemet med å "kommentere" kamper underveis er synkronisering. Live er ikke "live", man merker det bare ikke så lett når man ikke ser inn i alle andres hjem samtidig.. Eirik og jeg forsøkte å lage en live-episode av bortekampen mot TIL et år (2018? Tap ihvertfall), og variasjon i ISP og tv-tilbyder vi så kampen gjennom gjorde at vi var ganske langt unna en ordentlig sync oss imellom.

Hvis man da skal komplisere dette med å synkronisere seerne...

Jeg TROR ikke det ville være noe rettighetsproblematikk da vi ikke ville sende selve kampen, kun kommentere det som skjer, men IANAL så no idea.

Det hadde absolutt vært moro å få til noe, men da må noen komme opp med en enkel måte å synkronisere vår stream med sin utvalgte tv-sending. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.05.2020 08:50    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Da kan dere ta imot donasjoner til nytt lydutstyr til Zap også.


Crying or Very sad

Jeg som følte meg som den studiohelten der jeg endelig satt med noe bedre enn et eldgammelt gamerheadsett, og så endte man kanskje opp med dårligere kvalitet i sum. Jaja.

PS. Jeg så du kommenterte "live" på lydnivået, men jeg trodde det var Drammen du mente. Jeg kunne jo ha skrudd opp volumet manuelt.

PPS. Live-kommentering av kamper hadde jo selvsagt vært moro, men det kunne fort vært behov for lydmann, forsinkelse og beeping av de aller groveste fornærmelsene av med- og ikke minst motspillere Razz
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 18.05.2020 10:12    Post subject: Reply with quote

Meldingen på direkten var til Drammen ja. Var lavt volum på han. Du hadde bra volum, men det var noe uforløst med lydkvaliteten. Trolig ikke utstyret som er problemet da, skjønner jeg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 18.05.2020 11:18    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi må skylde på Skype, NDI (en greie for å streame lyd/bilde fra en Skype-samtale til noe annet) og OBS i samarbeid. Lyd og bilde spratt opp og ned i kvalitet og det var så mange enkeltting å ta tak i at det ble et uoversiktelig kaos som var vanskelig å løse kombinert med å skulle legge ut på endeløse anekdoter og tankerekker. Wink

Går helt sikkert bort fra denne løsningen for fremtiden, da NDI-greia bl.a. var påvirket av belastning på PC her, som var over gjennomsnittlig høy da den forsøkte å encode i ganske høy framerate for å sende til YouTube, noe som var meningsløst da Skype langt fra leverte samme framerate. For at de andre skulle høre meg under samtalen brukte jeg også min egen Skype-output som lydkilde i strømmen istedenfor det lokale mikrofon-interfacet, så når PCen fikk mye å jobbe med ble også min lyd svakere. Håpløst.

Har 3-4 alternativer på blokka som evalueres samtidig som det utføres kjøttkake-kirurgi (hvor ofte kommer noen med en MASH-referanse på dette forumet? Ikke ofte nok!) på opptakene for å sette sammen en episode av dette.

Jeg kan nesten love at det blir bedre neste gang, og at det blir en neste gang. Mulig vi bare trenger noen testgjennomkjøringer før vi går live med noe bare. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.05.2020 12:52    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Meldingen på direkten var til Drammen ja. Var lavt volum på han. Du hadde bra volum, men det var noe uforløst med lydkvaliteten. Trolig ikke utstyret som er problemet da, skjønner jeg.


Nå skal det sies at det er mer til utstyret enn den nye mikrofonen. Både hardware og software på PCen, nettverksforbindelsen til routeren og bredbåndshastigheten inn i leiligheten er mulige skurker og/eller medsammensvorne her. I tillegg til hovedsynderen Skype. Og så kan/må jeg jobbe litt med de fysiske omgivelsene i et trangt hjemmekontor for å få mikrofonen litt nærmere fjeset, det kunne kanskje også hjulpet Smile
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 20.05.2020 20:08    Post subject: Reply with quote

Onsdag 13. mai gjorde vi et lite eksperiment. Vi livestreamet opptaket av episode 64 til YouTube. Noe gikk bra, noe gikk dårlig.

Lydkvaliteten på denne episoden er ikke slik vi liker den, men det var det vi satt igjen med etter å ha eksperimentert med streaming. Vi synes likevel innholdet var såpass brukbart at det var verdt å publisere episoden.

Vi var nemlig så heldige å få med oss Troillprat-veteran Bjørn Lyngen som gjest i denne episoden. I tillegg til å være bl.a. tidligere Kjernen-talsmann er han også lege - og dermed mer aktuell en noensinne med tanke på tilstanden verden - og fotballen - er i.

Episoden ble spilt inn før de første avklaringene om sesongen kom 16. mai, derfor er vi lykkelig uvitende om dette.

Vi kommer helt sikkert også til å livestreame flere ganger - det var gøy med direkte feedback og innspill fra lyttere og seere underveis, og vi skal prøve igjen når vi har kontroll på det tekniske. Nye livestreams blir annonsert på RBKweb-forumet (Troillprat-tråden i underforumet "På sidelinja"), Twitter (@Troillprat) og Facebook (Troillprat).

http://troillprat.no/troi...rona-extra
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 06.06.2020 17:47    Post subject: Reply with quote

Tirsdag 9/6 er det én uke til seriestart, og RBK spiller mot Ranheim kl. 18:00.

Like etter kampslutt begår vi en ny livestream av podcast-innspilling. Kl. 20:00, live på vår YouTube-kanal!

Hyggelig om du blir med!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 09.06.2020 16:34    Post subject: Reply with quote

Da er det ca. en halvtime til kampstart. Litt etterpå - vi sikter på ca. 20:00 - starter vi livestream hvor vi tar opp vår seriestart-episode. Bli gjerne med og kom med innspill og spørsmål underveis!

https://youtu.be/gaiQpCmr4xI
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 09.06.2020 19:00    Post subject: Reply with quote

Straks igang!

https://www.youtube.com/w...aiQpCmr4xI

Bli med og men noe om RBKs sesong!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 10.06.2020 18:44    Post subject: Reply with quote

Hva får du når serien utsettes i månedsvis og fire RBK-nerder endelig får tømt seg skikkelig om forventningene til den kommende sesongen?

To og en halv time med prat om Rosenborg og klubbens muligheter i årets serie, sånn ca. Vi klemmer også inn en quiz og et dilemma underveis.

Innspillingen av denne episoden skjedde tirsdag 9/6 rett etter Ranheim-kampen, og hvis du heller ønsker det kan den sees på vår youtube-kanal her:
https://www.youtube.com/c...XbqLtzxT3w

Vi kommer til å livestreame opptak av flere episoder i fremtiden, er du interessert i å delta i sanntid og komme med innspill og spørsmål underveis vil det være bra å følge med der!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 10.06.2020 22:42    Post subject: Reply with quote

Eneste problemet jeg hadde med den episoden av Troillprat var at dere ikke klarte å utsette den til folk var ferdig med å ringe meg. Det traff liksom den ene gangen hvor jeg faktisk var populær nok til at noen gadd å ringe meg.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 11.06.2020 08:05    Post subject: Reply with quote

Beklager det, hadde vi visst det skulle vi tatt hensyn. Wink

På den positive siden - den tekniske gjennomføringen med Zoom var såpass friksjonsfri at den mer enn gjør opp for det vi mister av detaljkontroll på hvordan ting ser ut underveis. Så vi kommer nok til å gjøre dette mer fremover.

Undertegnede er også endelig i ferd med å få lys- og eksponeringssituasjonen litt under kontroll (etter episoden) så jeg kan se bittelitt mindre ut som en kokt gris også. Altså mer realistisk nivå av kokt gris enn det har vært så langt.

Vi snakket om å prøve å få til en ny episode kort tid etter kampen mot smurfene, så får vi se hvor positive vi er da. Står vi med null poeng må vi prøve å overtale senador til å bli med som gjest igjen. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no


Last edited by OrionPax on 11.06.2020 09:35; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 11.06.2020 08:57    Post subject: Reply with quote

Jeg vet at mange ønsker seg en episode med Konesseur og Schjinnwæst som deltakere.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 11.06.2020 09:35    Post subject: Reply with quote

Spørs om vi ikke må få inn Koteng igjen som gjest samtidig, så kan det bli underholdning i verdensklasse. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.06.2020 11:15    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Eneste problemet jeg hadde med den episoden av Troillprat var at dere ikke klarte å utsette den til folk var ferdig med å ringe meg. Det traff liksom den ene gangen hvor jeg faktisk var populær nok til at noen gadd å ringe meg.


Føler egentlig vi gjorde det vi kunne ved å være fashionably late helt uten gyldig grunn Smile
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 11.06.2020 14:47    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha en episode med Cato den Store. Kan man få ønske seg det?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.06.2020 15:00    Post subject: Reply with quote

Send meg nummeret hans du, så ser vi hva vi får til.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 11.06.2020 15:18    Post subject: Reply with quote

Hadde i grunn vært litt gøy å fått en pod med Dorsin hvor dere som supportere kan stille han litt spørsmål. Føler man får litt andre spørsmål fra supportere enn man får fra pressen som bare vil være litt forsiktige for å ikke tråkke alt for hardt i salaten. Fikk jo tross alt litt inntrykk av at både Horneland og Koteng opplevde det som ganske innafor å være med så burde jo være mulig. I hvertfall så lenge man ikke går kun etter enkeltpersoner (Hovland)
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 11.06.2020 22:49    Post subject: Reply with quote

Tro meg - hvis Dorsin er game, så er han velkommen. Han har jo ikke vært med på Troillprat siden etter cupfinalen 2015. Wink
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 20.06.2020 14:40    Post subject: Reply with quote

Tirsdag 23. juni kl. 20:00 kjører vi en ny livestream av episode-innspilling. Episode 66 vil naturligvis ta for seg seriens to første serierunder, Børven-overgangen og annen spiller-logistikk, samt annet som rører seg rundt RBK.

Vil du være med og påvirke diskusjonen, bli gjerne med oss live tirsdag!

https://youtu.be/kjcvsd9eesc
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no


Last edited by OrionPax on 20.06.2020 23:49; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 20.06.2020 17:56    Post subject: Reply with quote

Kult med live-sendinger Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 20.06.2020 23:47    Post subject: Reply with quote

Du er litt i overkant begeistret for Marit Bjørgen tror jeg Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 20.06.2020 23:48    Post subject: Reply with quote

Hentesveis: Oops, skal fikse. Smile

Hedning: Takk, og enig, det blir noe helt annet med direkte tilbakemeldinger og innspill på det vi skravler om!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 57, 58, 59  Next
Page 29 of 59

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb