English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Troillprat
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Legende

PostPosted: 13.11.2019 12:30    Post subject: Reply with quote

Nesten litt synd det ble episode 59 og ikke 60. Litt sånn jubileums-episode, liksom.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.11.2019 12:30    Post subject: Reply with quote

Herlig trollprat! Og veldig kult at Horneland stiller til halvannen time samtale i en så presset tid.

Han svarer godt for seg på en mengde ting, men allikevel klarer jeg ikke å bli spesielt betrygget. Føler han vet hva han bør svare, men tror ikke vi havner der.

Han mener jo at vi skal ha en offensiv innstilling og spille Rosenborg-fotball, allikevel så er han krystallklar på at målsetningen er 15 innslupne mål neste sesong. Det viser for meg at han har en defensiv måte å se ting på, uavhengig av hvordan det pakkes inn.

Han er også tydelig på at sportslig avdeling ser på Trøndelag - Norge - Norden i spillerlogistikk, og egentlig ønsker å holde seg unna alle andre markeder. Så da er ballen lagt død, det blir ikke mye spennende inn med mindre de har vært noen år i Djurgården eller lignende først.

Forklaring på manglende forsterkninger i 2019 var også enkel, lønnsbudsjettet er brukt opp! Brått ble jeg langt mer positiv til denne store opprydningen det ryktes skal skje i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 13.11.2019 12:50    Post subject: Reply with quote

Jeg oppfattet ham som oppriktig i ønsket om å la seg inspirere av Eggens tankegang og bli en disippel, men som du sier, og som vi forsøkte å grave litt i, så viser en del av de uttalte målene at det ikke nødvendigvis bare er å skifte grunnleggende filosofi på den måten, i alle fall ikke uten å medgi at det vil gå på bekostning av noe i det defensive.

Det er en viss forskjell på offensiviteten i målet om 15 baklengs og det om 60 framover, for å si det sånn. Både Molde og Glimt vil jo slå sistnevnte i årets sesong, og hvis man først skal snakke om hårete målsetninger hadde jo lag som Manchester City, Bayern og Barcelona målsnitt i fjor som ville tilsagt 70-78 scoringer på 30 kamper. RB Salzburg har, som keiserlaget i en sammenlignbar liga, 4,0(!!) mål i snitt så langt denne sesongen. Det er 120 scoringer på en ES-sesong, det.

Jeg tillater meg altså å tvile på at han kommer til å klare å gjennomgå metamorfosen, i alle fall i tide til å skape de nødvendige resultatene på veien. Men det er jo definitivt å foretrekke at han ønsker å spille 'postulert' fotball, men ikke får det til, sammenlignet med å feige ut og endre hva klubben står for.

Last edited by zaphod81 on 13.11.2019 13:54; edited 1 time in total
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 13.11.2019 13:39    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Kan du utdype litt rundt Trond Alstads "tilrettelegging"? Laughing

Hehe, det er ikke så mye spennende å avsløre her - han hjalp rett og slett til med å få det til å skje. Smile
hoboj0e
Proff

PostPosted: 13.11.2019 15:49    Post subject: Reply with quote

Troillprat nevnt i Joacim Jonssons blogg her: https://www.eurosport.no/...tory.shtml

Ivar Hoff
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 13.11.2019 16:55    Post subject: Reply with quote

Dog ikke linket. Tsk, Tsk.
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 13.11.2019 20:23    Post subject: Reply with quote

Syns dette var ganske godt gjennomført av både gutta i Troillprat og Horneland. Et par aber jeg har bare.

- Det var i grunn helt meningsløst å stille det spørsmålet angående Hovland, det hadde Horneland aldri svart på uansett. Her trur jeg det hadde vært mye bedre, og i grunn lurere, å si at noe om at på RBKweb så er det enkelte spillere som får veldig mye skyld for det som går sheis, har han noen formening om dette.

- Det er et par ganger hvor jeg føler Horneland svarer litt unnvikende eller prøver å styre vekk fra det det han blir spurt om, dette er jo noe som ofte gjøres når man prater med journalister også for så vidt, her burde dere kanskje prøvd å styre han tilbake igjen.

- Ellers er det jo det evinnelige maset hans om at spillerne må gå i seg selg og bla bla bla som kommer i etter kampen intervjuene. Jeg syns i grunn dere kunne prøvd å høre hva han mente med det og hvorfor det ikke fikk konsekvenser etter hvert når de samme spillerne som skulle gå i seg selv spiller kamp etter kamp uten å se sånn ut.

Ellers håper jeg dette kan bli en greie som kan gjenta seg. Kunne for så vidt også tenkt meg noe liknende med Emberland for å få litt innsyn i hvordan han tenker også.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 13.11.2019 22:26    Post subject: Reply with quote

Vi diskuterte litt om vi skulle gå mer generelt på klippekort på "enkelte spillere" eller gå konkret på den største verkebyllen, og endte altså på det siste. Jeg synes uansett han formidlet ganske greit at han ikke ønsker å gjøre endringer i forsvaret. Hovland er en bordet fanger-case, slik jeg forsto det - mellom linjene.
Trondhjemsen
Junior

PostPosted: 13.11.2019 23:13    Post subject: Reply with quote

Mellom linjene tolket jeg at Søder var på vei bort i sommer og derfor ble Maars hentet inn.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 20.11.2019 22:28    Post subject: Reply with quote

Det er én uke siden vi pratet med Eirik Horneland. Rosenborg har ikke spilt en eneste kamp. Likevel har det skjedd masse. Vi vet vi gjentar det til det kjedsommelige, men det skjer da alltid noe rundt RBK!

Bjørnebye, Thoresen og Pappa Jensen er ute av klubben. Spillere ryktes ut. Styremedlemmer tar ikke gjenvalg. En vårrengjøring på motsatt side av kalenderåret, eller bare tilfeldigheter?

Østlands-Eirik hadde bleietjeneste så 2 x Rune og 1 x Eirik skravler løs og prøver å skjønne klubbens vei videre.

http://troillprat.no/troi...ten-kamper
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 20.11.2019 22:30    Post subject: Reply with quote

hoboj0e: Kult, takk for link!

Lomaxx: I tillegg til det Zorac sier - jeg var skikkelig på vei ut i gode villspor med det spørsmålet, og forandret mening om hva jeg ville spørre om minst et par ganger underveis. Og ja, jeg tror nok sikkert det du foreslår kunne vært mer konstruktivt. Smile

Vi tar gjerne flere episoder med folk i klubben om det blir noen igjen. Wink
zaphod81
Veteran

PostPosted: 21.11.2019 08:44    Post subject: Reply with quote

Haha ja, hvis vi intensiverer jakta på Emberland nå, så er det bare å sette seg klar utpå seinvåren en gang, sikkert!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27
Page 27 of 27

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb