English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Skadestua
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 22.10.2018 09:17    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
Steffen Iversen var også god.


... men på ingen måte uten skadeproblematikk. Han dro som ung til England, men fikk mye av oppholdet der ødelagt pga. skader. Runde to i Norge holdt han seg vel bedre ... med noe lavere fysisk intensitet.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
John Ass
Senior


Joined: 13 Mar 2007
Posts: 202

PostPosted: 22.10.2018 12:51    Post subject: Reply with quote

Mye rare påstander i denne tråden nå.

All trening bryter ned kroppen.
Med en gang treningen er over begynner kroppen å bygge seg opp igjen (restitusjon), for å bli sterkere enn den var før treningen begynte. Kosthold og søvn er de viktigste faktorene man kan påvirke i restitusjonen. Hvis man ikke får restituert seg helt etter trening, over tid, gjør dette at kroppen ikke får tid til å bygge seg sterkere, men heller blir litt svakere for hver økt. Det fører til nedsatt prestasjon og svært økt sannsynlighet for alle slags skader.

Selvfølgelig spiller genetiske forskjeller og alder inn, men dette er ikke noe vi kan påvirke, og dermed ganske uinteressant. Å bruke genetikk og (u)flaks som unnskylding for at restitusjon ikke er viktig er det stikk motsatte av toppidrettskultur.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 22.10.2018 21:18    Post subject: Reply with quote

Robin wrote:
Kosthold er viktig, men jeg er skeptisk til at kosthold har noe direkte å gjøre med skader. Altså, man får vel ikke lettere strekkskader av å spise junkfood eller ta seg en tur på fylla f.eks?

- Noen er bare mer utsatt for skader enn andre, lite å gjøre med
- Fysisk trening som ikke henger på greip
- For dårlig på restitusjon
- Uflaks

Er nok en kombinasjon av dette mener jeg.


Gode poenger! Tommel'n opp! RBK
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 24.10.2018 09:27    Post subject: Reply with quote

Når Tore går ut å sier at det var i grenseland at han kunne spille mot LSK.
Hvorfor fikk ikke Serbesic spilletid???
Hvorfor bruke spillere som e sliten og småskadet.
NÃ¥r man har spillere som ikke har gjort seg bort er friske...😏
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 24.10.2018 11:34    Post subject: Reply with quote

Kanskje treneren ikke våger?
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 24.10.2018 23:16    Post subject: Reply with quote

Coolen virker nesten allerede til å ha gått i Kåre-fella.

Med en gang han hadde noen gode resultater og det virket som om han var en kandidat til trenerjobben ble frykten for å tape større enn lysten til å vinne. Dårlige prestasjoner skal snakkes opp og ungutta får ikke sjansen.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 24.10.2018 23:24    Post subject: Reply with quote

Du har ett poeng. Er det flere som synes hans svar begynner å få likhetstrekk til Høgmos bortforklaringer?
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 25.10.2018 12:59    Post subject: Reply with quote

Men dere må ikke glemme at Coolen er en interimløsning da. Han er ikke her for å gjøre masse sprell eller for å være innovativ.

Coolen er nok orientert om at han kommer å gå tillbake til sin gamle stilling så fort vi får på plass en ny trener så jeg tviler på at han 'safer' inn resultat i håp om å lande jobben permanent.

NB! KI ble sparka på tross av resultater, han ble som kjent sparka for at utviklingen i spillet hadde stagnert. Hvorfor i alle dager skulle styre ville beholde Coolen basert på resultat? Gitt at de mener det som ble sagt i etterkant av sparkingen av KI selvsagt.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 25.10.2018 16:05    Post subject: Reply with quote

Dersom styret har sagt at de vil beholde Coolen, jeg har ikke fått med meg hvor dette eventuelt er blitt publisert eller sagt, så vil jeg tro at styret ser på totalpakken. De vet nok godt hvem han er, forhåpentligvis allerede, fra jobben som Akademileder. Det vet også hva han står for fotballfaglig, og at han har fotballforståelse er det vel ingen som helst tvil om. Fotballfaglig er Coolen skolert, han er dyktig. Kåre var kanskje mer autodidakt uten at han var en fotballens Gjert Ingebrigtsen av den grunn. Coolen har også vist at han har medietekke, og at han klarer å holde hodet kaldt når det bruser i omgivelsene. Det er også gode egenskaper for en hovedtrener. Når det gjelder han får ut av laget så er det kanskje litt å gå på. Coolen har vel ikke hatt noe særlig tid på seg egentlig til å få forandra veldig mye. For det tar tid, hevder jeg, å endre et spillemønster eller samhandlingsmønster når man skal ta over den samme spillegruppa som den forrige treneren ikke maktet å innlære et offensivt samhandlingsmønster i. Det er kanskje bare Nils Arne Eggen av de norske trenere som lever i dag, som ville klart oppgaven. Det jeg ikke forstår er laguttakene til Coolen. Hvorfor han så bevisst utelater Levi, en spiller som leverer målpoeng. Men lar Delanlay spille - en spiller som ikke leverer målpoeng. Jeg vil tro at Coolen ikke har styrket sitt kandidatur med måten laget spiller på, samtidig tror jeg at styret ser forbi resultatene - for de er det spillerne som har ansvaret for.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.10.2018 07:58    Post subject: Reply with quote

Det å utelate Levi til fordel for De Lanlay er i mine øyne en selvfølgelighet for en trener med fotballforståelse, selv om jeg ikke er noen brennende fan av Dølle heller, akkurat. Levi ødelegger omtrent alt han tar i med de idiotiske valgene sine. I den grad han 'leverer målpoeng' er det nesten utelukkende basert på tilfeldigheter.

Enkelt eksempel: på 0-0 klarer vi endelig å stable på beina en kontring, og vi spiller fri Levi på høyresida med ca. 4 mot 4 offensivt, hvorav to mann på full fart inn i feltet. Levi er foran backen sin, og kan egentlig bare fortsette nedover helt til han ser muligheten til å treffe en bevegelse i feltet med innlegg. Hva gjør han? Han stopper opp for å legge ballen på venstrefoten sin, i det øyeblikket han bare kunne pisket ballen inn foran mål. Løpene i feltet bråstopper, og begge Rosenborgspillerne må jobbe bakover i feltet for å finne rom på nytt. Så kommer innlegget, upresset, høyt, bak og på utsiden av Bendtner på bakre stolpe, som havner i duell med to motspillere siden RBS nå rakk hjem med flere folk.

To minutter etterpå vinner vi jaggu ballen igjen, og spiller fri Levi, som denne gangen går mot krittet. Og slår et upresset innlegg på høyde med Zugspitze som selv Hernan Crespo ikke kunne scoret på.

Og dette var på mange måter de gode involveringene til Levi. Han slo i alle fall innlegget. Mannen er for dårlig på elitenivå.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 26.10.2018 09:22    Post subject: Reply with quote

Levi skøyt også på mål, og på det skuddet ga keeper en farlig retur. Hvor var de andre offensive spilleren til RBK på returen? Den burde blitt banka rett gjennom nettet, men det var ingen der. Lanlay løper ja, men han er elendig ving siden han ikke bidrar med noe offensivt. Denne fascinasjonen for en ving som løper men ikke leverer målpoeng må være et særnorsk fenomen. Hadde han spilt midtbane ville det kanskje vært ok, men som ving skal du skape målpoeng. Der er ikke Lanlay i nærheten. At han også er mye skadet hjelper heller ikke. Igjen er vi tilbake til det offensive samhandlingsmønsteret. Det bør være svært enkelt for Mike Jensen å spille ballen ut til en av sidene på få tøtsj til ving/offensiv back på løp som beiner ned mot dørlinja og legger inn vekselsvis 45 eller innlegg. Er det så forbanna vanskelig? Nei. Får andre lag med lavere budsjett det til? Ja. Får andre norske lag til å spille god angrepsfotball også i Europa? Ja. Hvem? Sarpsborg.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 26.10.2018 09:52    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det å utelate Levi til fordel for De Lanlay er i mine øyne en selvfølgelighet for en trener med fotballforståelse, selv om jeg ikke er noen brennende fan av Dølle heller, akkurat. Levi ødelegger omtrent alt han tar i med de idiotiske valgene sine. I den grad han 'leverer målpoeng' er det nesten utelukkende basert på tilfeldigheter.

Enkelt eksempel: på 0-0 klarer vi endelig å stable på beina en kontring, og vi spiller fri Levi på høyresida med ca. 4 mot 4 offensivt, hvorav to mann på full fart inn i feltet. Levi er foran backen sin, og kan egentlig bare fortsette nedover helt til han ser muligheten til å treffe en bevegelse i feltet med innlegg. Hva gjør han? Han stopper opp for å legge ballen på venstrefoten sin, i det øyeblikket han bare kunne pisket ballen inn foran mål. Løpene i feltet bråstopper, og begge Rosenborgspillerne må jobbe bakover i feltet for å finne rom på nytt. Så kommer innlegget, upresset, høyt, bak og på utsiden av Bendtner på bakre stolpe, som havner i duell med to motspillere siden RBS nå rakk hjem med flere folk.

To minutter etterpå vinner vi jaggu ballen igjen, og spiller fri Levi, som denne gangen går mot krittet. Og slår et upresset innlegg på høyde med Zugspitze som selv Hernan Crespo ikke kunne scoret på.

Og dette var på mange måter de gode involveringene til Levi. Han slo i alle fall innlegget. Mannen er for dårlig på elitenivå.

zaphod81 wrote:
Det er dessuten fascinerende hvor hardt og målbevisst folk lander på den fundamentale attribusjonsfeilen - det SKAL liksom personforklares, og aller helst med at nøyaktig 1 person ikke gjør jobben sin.

Cool
Kan legge til at jeg er enig angående Levi da.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.10.2018 09:59    Post subject: Reply with quote

Hehe ja, men når man først personforklarer noe, så må man jo også peke konkret på hvorfor det er denne enkeltspilleren som ødelegger, og det gjør jeg jo, føler jeg Cool

Når det er sagt hadde jo sikkert hans udugelighet blitt bedre skjult dersom laget skapte flere sjanser totalt sett, slik at det ikke var brorparten av tilløpene våre Levi pissa på. Og Levi er jo et lite problem sammenlignet med at vi har null teknikk og pasningsferdigheter sentralt - jeg sier ikke at det er Levi som er hovedproblemet til laget generelt.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 26.10.2018 10:55    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Hehe ja, men når man først personforklarer noe, så må man jo også peke konkret på hvorfor det er denne enkeltspilleren som ødelegger, og det gjør jeg jo, føler jeg Cool

Når det er sagt hadde jo sikkert hans udugelighet blitt bedre skjult dersom laget skapte flere sjanser totalt sett, slik at det ikke var brorparten av tilløpene våre Levi pissa på. Og Levi er jo et lite problem sammenlignet med at vi har null teknikk og pasningsferdigheter sentralt - jeg sier ikke at det er Levi som er hovedproblemet til laget generelt.


Hovedproblemet er treneren ikke adresserer konkrete feil tydelig på treningsfeltet og etter kamp. Dermed framstår laget like ustrukturert - i kamp etter kamp. Jeg er som flere har fått med seg en forkjemper for offensiv fotball og forsøk på offensive involveringer applauderes fra min side. Følgelig deler jeg på ingen måte bekymringen mot Levi. Tvertimot, Levi er RBKs fremst angrepsvåpen på ving. Han må bare få lov til å få bygge opp egen selvtillit. Han må få spilletid i flere kamper på rad. Det er det psykologiske aspektet. Når dette er på plass vil han også ta mer egoistiske valg på banen, og da kommer målene. For han har et godt skudd.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.10.2018 11:46    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
Han må få spilletid i flere kamper på rad. Det er det psykologiske aspektet. Når dette er på plass vil han også ta mer egoistiske valg på banen, og da kommer målene. For han har et godt skudd.


Jeg trekker alle mine påstander, og innser at problemet, ikke bare til Levi, men til laget generelt, ligger i at den halvunge svensken endelig må få spilletid fra start i mer enn ti av de siste fjorten seriekampene, og begynne å ta mer egoistiske valg enn den der pasningskommunismen han bedriver nå. Skyte mer, slå inn mindre, ja - kanskje til og med primært prøve å drible seg fram til skudd. Da kommer målene til å flaume inn.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 26.10.2018 11:53    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
Hovedproblemet er treneren ikke adresserer konkrete feil tydelig på treningsfeltet og etter kamp.


Basma var vel inne på det samme i siste Rasmus & Saga. "Når Konradsen slår en feilpasning så bare fortsetter spillet, og kanskje Trond nevner det etter en stund. Nils Arne stoppet spillet umiddelbart og sa ifra." - Eller noe sånt.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 27.10.2018 12:38    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
NilsArneEggenErKongen wrote:
Han må få spilletid i flere kamper på rad. Det er det psykologiske aspektet. Når dette er på plass vil han også ta mer egoistiske valg på banen, og da kommer målene. For han har et godt skudd.


Jeg trekker alle mine påstander, og innser at problemet, ikke bare til Levi, men til laget generelt, ligger i at den halvunge svensken endelig må få spilletid fra start i mer enn ti av de siste fjorten seriekampene, og begynne å ta mer egoistiske valg enn den der pasningskommunismen han bedriver nå. Skyte mer, slå inn mindre, ja - kanskje til og med primært prøve å drible seg fram til skudd. Da kommer målene til å flaume inn.


Hehe RBK artig svar!
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 28.10.2018 22:31    Post subject: Reply with quote

Hvordan går det med Samuel?
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 29.10.2018 11:21    Post subject: Reply with quote

- Hva skjedde med deg da du måtte av med skade?

- Det var samme sted som jeg hadde skade tidligere (i ankelen). Jeg tror ikke det er noen alvorlig skade. Vi får bruke to-tre dager på å se.

http://www.rbkweb.no/vis/13719
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 29.10.2018 16:00    Post subject: Reply with quote

Mot Brann startet nigerianeren for første gang siden bruddet i venstre ankel i treningskampen mot Ranheim i påska.

Han rakk å skyte Rosenborg i ledelsen, før han måtte gi seg tidlig i 2. omgang etter ny smell i samme fot.

Etter kampen var Adegbenro optimistisk og i ettermiddag kom bekreftelsen fra Rosenborg på Twitter: Vingen kan spille igjen allerede mot Start på torsdag.

http://www.rbkweb.no/vis/13724
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 29.10.2018 16:19    Post subject: Reply with quote

Godt er det. Vi hadde vel ikke en eneste målsjanse etter at han gikk ut. Vår soleklart beste spiller offensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 31.10.2018 02:05    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Godt er det. Vi hadde vel ikke en eneste målsjanse etter at han gikk ut. Vår soleklart beste spiller offensivt.


Nå må du ikke ta helt av på grunn et rotemål som muligens skulle vært kreditert hælen til Tore Reginussen.

Og vår beste offensive spiller? Tror nok flere er uenige der. Både Bendtner, Meling og Helland er nok av mer stabil høy kvalitet.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 31.10.2018 20:41    Post subject: Reply with quote

Jeg har en følelse av at også tidligere hendelser er med på å avgjøre anseelsen av Adegbenro.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 31.10.2018 23:22    Post subject: Reply with quote

Glem hælen til Tore Reginiussen... (og kommentatoren som jeg har redigert ute av sync) (0:25)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Page 14 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb