English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Skottland
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 16.11.2013 17:33    Post subject: Reply with quote

Strandberg starter på tirsdag? Fordi Forren gjerne vil spille på hjemmebane, er det greit om Reginiussen hviler før cupfinalen.

Hadde også vært spennende å se Skjelvik fra start.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 17.11.2013 04:01    Post subject: Reply with quote

Håper å få se Dæhli fra start mot Skottland. Som vi fikk sett litt av mot Danmark så har han spennende ferdigheter. Han er riktignok ikke så stor og det kanskje det eneste store minuset ved han (man må riktignok ikke ha Ronaldo fysikk for å bli en veldig god spiller), annet enn det så er det omtrent bare avslutninger han må øve mer på.
Skudd er noe han ikke er så veldig god på, så det mot Danmark der han dro av en danske før han prøvde å putte ballen i lengste men ballen gikk noen meter til side for mål. Jeg har sett han en del ganger både for Man Utd U18 og Molde og det er som sagt det han sliter mest med.
Men heldigvis så er avslutninger noe man kan utvikle mye, noe som ikke kan sies om andre deler av spillet (slik som spillere som prøver å bli raskere, hjelper litt men det er svært begrenset hvor mye du kan forbedre deg).

Dæhli og Sakor er to spillere Norge burde ha fast i troppen. Der har man to fremtidige storspillere som nok ikke bare kommer til å være fast på Norge men også et godt lag ute i Europa. Jeg håper Høgmo følger godt med på Sakor, er faktisk litt usikker på om han gjør det men får da håpe det. Det er jo begrensa hvor mye man kan få med seg når Sakor ikke spiller på A-lagsnivå enda siden han er i en så stor klubb som Juventus.

Man så Dæhli spille på landslagsnivå i går og jeg tror ikke Sakor hadde hatt så store problemer med å fått prøvd seg på det nivået han også. Han må snart få prøve seg på seniornivå, spennende og se hva som skjer der om han kanskje får noen min for Juventus eller om han kanskje blir sendt ut på lån.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 17.11.2013 14:43    Post subject: Reply with quote

Norge må klare seg uten Stefan Johansen mot Skottland. Strømsgodsets midtbanemann har meldt forfall og forlater troppen søndag.

- Stefan fikk seg en trøkk ganske tidlig i første omgang, og det er konstatert en ribbeinsbrist. Der vet man at smertene blir større og større. Det er blitt verre og verre, og han reser hjem i ettermiddag. Han er ikke kampklar, og vi må vurdere om vi tar inn en til i og med at Jo Inge (Berget) også ikke rakk kampen.

Les mer: Høgmo: - Det har vært litt rusk i maskineriet

Håper det ikke blir Grindheim. Da skuffer Høgmo meg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hjelde
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 19:12    Post subject: Reply with quote

Sitter og ser på landskampen her, og er virkelig imponert over hvordan Skjelbred har utviklet seg som fotballspiller. Løpsmaskin, klok pasningslegger, overblikk, teknikk og fart med ball. Må da være stuerent å kalle han norges beste fotballspiller snart? Ser bare Hangeland som en verdig utfordrer nå. Drillo og Ola må jo virkelig skjemmes over hvordan de behandlet han.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 19:51    Post subject: Reply with quote

Skjelbred er en klasse over alle de andre utpå der. Skottene ser utrolig tunge ut.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 19:58    Post subject: Reply with quote

Han har vært Norges beste fotballspiller en stund. Ingen tvil nå lenger imo.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 20:17    Post subject: Reply with quote

måtte skje. 1-0 skottland

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 20:33    Post subject: Reply with quote

Dette landslaget har ingenting. Ingen som kan score mål, ingen som kan slå gode dødballer, ingen som kan score på hodet og ingen som kan skyte harde skudd på mål. På topp blir det for tynt med dårlige spisser.

Norsk fotball er i en værre situasjon enn Brann, det sier sitt. Kun gråstein over hele linja med unntak av et par som kan slå en pasning og springe mye, men de heller kan ikke bikke kampen til Norges favør.

Flott at verdensklassespilleren gamst er tilbake. Knakende god og han har en stor fremtid foran seg.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 20:34    Post subject: Reply with quote

Dæhli gjør meg positiv!
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 20:45    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Dette landslaget har ingenting. Ingen som kan score mål, ingen som kan slå gode dødballer, ingen som kan score på hodet og ingen som kan skyte harde skudd på mål. På topp blir det for tynt med dårlige spisser.

Norsk fotball er i en værre situasjon enn Brann, det sier sitt. Kun gråstein over hele linja med unntak av et par som kan slå en pasning og springe mye, men de heller kan ikke bikke kampen til Norges favør.

Flott at verdensklassespilleren gamst er tilbake. Knakende god og han har en stor fremtid foran seg.

Makan til negativitet. Jeg vil heller si at her er det veldig mye bra spill! Det det skorter på i denne kampen er evnen til å få ballen over streken. Vi har vært klart bedre enn Skottland, som ikke er noen kasteball i Europeisk fotball.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 20:46    Post subject: Reply with quote

Fire tap av fire mulige?, er vel ikke akkurat oppløftende for «nye» Norge.
Ingeman
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 20:50    Post subject: Reply with quote

Syns også Senador er for negativ. Vi har mange spennende spillere, vi spiller ballbesittende fotball. Spiller faktisk skottene av banen. Det skorter på avslutningene, rett og slett.

Jeg foretrekker heller 0 - 1 tap mot skottene med totaldominans i sjangser og banespill foran drillo fotball og 1 - 0 seier.

Edit: Er forresten 3 tap og en uavgjort, Atta.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 20:56    Post subject: Reply with quote

Skotland er et dritlag. Vi har ingen som kan score mål, derfor vil ikke Norge vinne noe særlig fremover heller. Vi taper gang på gang fordi vi eier ikke avslutningsegenskaper og det er meget bekymringsfullt. Moa og Pedersen er noe av det mer begredelige jeg ser, men det er faktisk det beste vi har, det sier sitt, værre enn Island.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 21:03    Post subject: Reply with quote

Vi bør gi de tid til å sette ting spillemessig før vi halshugger resultatene.
Ung samling med spillere som tar steg for hver landskamp de spiller.
Kan ikke være utålmodige nå.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 21:03    Post subject: Reply with quote

Vi har Joshua King, men ikke akkurat målmaskin han heller. Nei, helt enig med deg at på spissplass er det nitrist. Ellers er jeg faktisk optimist....
Landslaget er ikke lenger begredelig.

Hvem i all verden kan bli den spissen landslaget trenger? - Pedersen, King, Kamara, Moa (hadde bra potensiale i sin 1./2. sesong i Hannover).... Huff.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 21:05    Post subject: Reply with quote

Nå synes jeg virkelig du er helsvart Senador. Det vanskeligste er tross alt å utvikle et spillemønster som skaper sjanser. Her imponerer virkelig Norge i denne kampen, og har også gjort det i perioder av de andre kampene. Det må gå an å si at det også, i tillegg til manglende goalgetter. egenskaper, er en dose uflaks som gjør at vi ikke scorer 2-3 mål i denne kampen. Jeg gleder meg virkelig over å se et Norge som virkelig forøker å spille fotball, og faktisk også lykkes en god del! Målscorere kommer, finner vi, f.eks dersom Moa kommer i form igjen.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 21:12    Post subject: Reply with quote

Synes Moa bør få seg landslagsfri frem til han får spilletid og flere scoringer i Stuttgart. Han er middels på alt utenom avslutninger, når han har selvtillit, og når han ikke har selvtillit er han grusom.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 21:13    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
Er forresten 3 tap og en uavgjort, Atta.

Ok, ante meg at jeg tok feil og derfor la inn spørsmåltegn i setningen. Embarassed Men selv om jeg trodde det var Høgmos fjerde tap på rad, og det resultatmessig ikke utgjør så stor forskjell, er det jo tross alt bedre med én uavgjort og tre tap. Rett skal være rett.
abjoern
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 21:14    Post subject: Reply with quote

Forskjellen på seier og tap i dag er utrolig svake avslutninger. Ellers gjør vi en veldig bra kamp.

Man er direkte fotballdum dersom man svartmaler etter dagens kamp. Det er selvfølgelig et problem at avslutningsferdighetene ikke er bedre, men de er ikke plutselig blitt dårligere under Høgmo og vil ikke plutselig bli bedre under noen annen trener.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 21:19    Post subject: Reply with quote

Hadde jeg vært fra Skottland i kveld hadde jeg vært mer oppgitt enn jeg er nå. Ett lag på banen. 11 oppofrende og forholdsvis gode fotballspillere. 11 spillere som er livredde fra 20 meter og inn.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 21:27    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Forskjellen på seier og tap i dag er utrolig svake avslutninger. Ellers gjør vi en veldig bra kamp.

Man er direkte fotballdum dersom man svartmaler etter dagens kamp. Det er selvfølgelig et problem at avslutningsferdighetene ikke er bedre, men de er ikke plutselig blitt dårligere under Høgmo og vil ikke plutselig bli bedre under noen annen trener.

Høgmo har vært et friskt pust for Norge, ingen tvil om det. Men det bør jo være veldig bekymringsfullt at vi ikke har bedre spisser i dette landet. Vi har vel ikke én eneste målgarantist?! Må jo bare bety at vi gjør store feil på dette området i Norge.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 21:32    Post subject: Reply with quote

Ja, det er litt paradoksalt dette, for jeg synes faktisk Høgmo har lykkes veldig bra i å sette sitt preg på laget. På kort tid har han skap et helt annet og mye bedre spill enn det Drillo drev med. Men han er på ingen måte prisgitt med giftige målskorere. Han kan jo nesten ikke lastes for det, for hvem skulle han egentlig ellers ha tatt ut på spiss-plass? Frode Johnsen?
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 21:57    Post subject: Reply with quote

Har fremdeles litt tro på Pedersen, jeg.
Back to top
bigfoot
Rutinert

PostPosted: 19.11.2013 22:01    Post subject: Reply with quote

Jeg er rett og slett imponert over hva Høgmo har fått til spillemessig på såpass kort tid. Det er bare å fortsette sånn, vi er hvertfall på rett spor nå etter en mørketid for landslaget på 10+ år.
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 22:03    Post subject: Reply with quote

Før hadde vi en Flo, en Iversen, en Solskjær eller en Carew. Ingen tvil om at vi sliter med for dårlige spisser akkurat nå. Kamara er relativt uprøvd på dette nivået, selv om han putter mye i Tippeligaen er han ett hakk for liten på landslaget ennå. Pedersen har slitt med skader og ujevn spilletid, men han kan bli en god spiss hvis han får etablert seg. Når Moa er i toppslag kan han være den spissen vi trenger. Da har han avslutninger av topp europeisk klasse. Men akkurat nå har vi et spissproblem, ingen tvil om det.

Forøvrig koste jeg meg under kampen i dag. Høgmo har tydeligvis fått solgt inn idèene sine til spillerne, og i dag spilte vi jo fantastisk fotball til oss å være i perioder. Forren var uslåelig i lufta, Høgli gjør en utrolig jobb på venstrebacken og Gamst har jeg ikke sett så god på lenge. At vi taper denne kampen driter jeg egentlig i, da Skottland var møkk dårlig og skapte ingenting bortsett fra målet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb