English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 74, 75, 76, 77  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pfff
Senior


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 110
Location: Eksil på østlandet

PostPosted: 21.08.2014 08:34    Post subject: Reply with quote

sveininge wrote:
Hva er det egentlig som har skjedd med forsvarsspillet vårt? ...


Skyldes ikke alle innslupne mål I år at Perry fikk klar beskjed om å spille mer offensivt og underholdende? Han sendte jo laget lengre fram på banen I år, etter klar beskjed fra alle om at den kjipe defensive tilnærminga fra I fjor ikke var akseptabel. Resultatet ble at vi skårte noen flere mål, men slapp inn omtrent like mange.

Så får vi se om Kåre makter å snu trenden. Uheldigvis tror jeg han er mye bedre på å coache angrep enn forsvar. Derfor tror jeg vi må leve med store defensive hull ut sesongen. Men jeg vil veldig glad om jeg tar feil, og målet er jo uansett å prøve å vinne ved å skåre flest mål, ikke slippe inn minst.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 21.08.2014 08:37    Post subject: Reply with quote

Nei det er ikke tilfellet. Perry sendte et enda mer defensivt RBK til start i årets sesong enn i fjor, i år var det helt ekstremt.

Lavt antall innslupne i fjor skyldtes nok Norges 2 beste midtstoppere i toppform med få skader, samt en Dorsin til venstre og Gamboa til høyre.

Årets RBK har hatt begge stopperne ute hele preseason og halve sesongen, samt brukt div midtbanespillere på høyreback og en 100metersløper på venstreback.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 21.08.2014 08:56    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

Preseason med skader på nesten samtlige forsvarsspillere, og påfølgende sesong der både 1 og 2 førstevalg til enhver tid er ute har mye av skylden for det vaklevorne forsvaret vi ser pr.d.dato.

Med den samhandlingen forsvaret hadde i fjor kunne de demme opp for en utrolig svak midtbane, rent defensivt, med heltemodig innsats og gode relasjoner.
Både i fjor og i år sklir motstanderne gjennom midtbanen vår som varm kniv i smør - men i år har forsvaret knapt fått spilt sammen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.08.2014 09:16    Post subject: Reply with quote

Samtidig har vi hatt en periode etter KIs inntreden hvor vi har vært uheldige og udyktige i forhold til motstanders effektivitet. Både Molde, Start, Stabæk og Brann scoret på sine første store sjanser, slik at vi kom etter og måtte jage. Start hadde vel bare hatt to sjanser da de ledet 2-0, og Brann scoret på omtrent alle sine avslutninger på mål.

Men motstanders effektivitet får vi ikke gjort all verden med, det er bare om å gjøre å hindre at de kommer til sjanser.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 22.08.2014 02:04    Post subject: Reply with quote

Det er så mye negativitet som ligger i lufta i trøndelag om dagen at jeg har bare koblet helt ut.
Som en liten oppmuntring så anbefaler jeg alle å se denne. Hjalp for meg ihvertfall Smile

Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 22.08.2014 09:36    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Samtidig har vi hatt en periode etter KIs inntreden hvor vi har vært uheldige og udyktige i forhold til motstanders effektivitet. Både Molde, Start, Stabæk og Brann scoret på sine første store sjanser, slik at vi kom etter og måtte jage. Start hadde vel bare hatt to sjanser da de ledet 2-0, og Brann scoret på omtrent alle sine avslutninger på mål.

Men motstanders effektivitet får vi ikke gjort all verden med, det er bare om å gjøre å hindre at de kommer til sjanser.

Helt enig. Vi var uheldige mot Molde, Start, Stabæk og Brann. Vi var i lange perioder bedre enn de laga, allikevel tapte vi.

Mye uflaks og litt udyktighet.

Deilig å bruke ord som uflaks igjen. Lenge siden at vi kunne unne oss å si at man taper kamper fordi vi var uheldige.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 22.08.2014 10:09    Post subject: Reply with quote

Vi tapte ikke fordi vi var uheldige, det er ikke tilfeldig at Perry tok mer poeng enn Bruttern. Vi taper fordi vi blottlegger oss bakover.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.08.2014 18:36    Post subject: Reply with quote

Til dere som måtte føle dere truffet:

Adresseavisen ringte meg i morges, og viste til en rekke brudd på opphavsrettigheter på RBKweb-forumet.

Vennligst slutt med å kopiere eller skrive inn hele avisartikler!

Ã… komme med utdrag eller sitater er naturligvis lov, men legg inn linker - evt. via Google - til resten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 22.08.2014 19:00    Post subject: Reply with quote

Det var morro det varte Rånny. Og adressa fornekter seg ikke. Tror de virkelig at en fem-seks personer ikke kjøper avisa deres pga at noen er greie å legge ut en artikkel eller to? Ellers er det vel bare å skrive inn en og og der både hist og pist så kan de vel ikke si noe?

Ellers kult at adressa er faste lesere av Rbkweb Very Happy
_________________
thumb/b2gwNyta.jpeg
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 22.08.2014 19:05    Post subject: Reply with quote

Adressa bruker Rbkweb daglig for å ha noe å skrive om. Nå har de til og med begynt å bruke Rbkweb som kilde.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 22.08.2014 19:21    Post subject: Reply with quote

Haha adressavisa er ikke lite frekke. Her er de inne og leser rbkweb for å se om det er noe info de kan stjele for å skrive artikler om, og så ser de at vi tar ting fra deres artikler og da blir de sure.

Ser forøvrig poenget, men likevel.
Back to top
View user's profile Send private message
simvik91
Rutinert


Joined: 14 Aug 2011
Posts: 661

PostPosted: 22.08.2014 19:25    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Som en liten oppmuntring så anbefaler jeg alle å se denne. Hjalp for meg ihvertfall Smile

Den der gjorde meg bare vemodig og trist. Those days are gone..
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 22.08.2014 19:56    Post subject: Reply with quote

Når man ser tilbake til det som bare var 4 år siden så skjønner man at noe har gått galt. Den midtbanen var klasse. Eneste fra dagens tropp som hadde blitt vurdert som innbytter en gang er Mike. Vi har gått fra Prica + Ivers til Søder.

Fire år. Bare fire fuckings år.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 22.08.2014 20:00    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ trist som det kan bli kris0stby! Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 22.08.2014 20:03    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Haha adressavisa er ikke lite frekke. Her er de inne og leser rbkweb for å se om det er noe info de kan stjele for å skrive artikler om, og så ser de at vi tar ting fra deres artikler og da blir de sure.

Ser forøvrig poenget, men likevel.

Herregud.
Det handler om vanlig respekt i forhold til kilden, noe jeg syns alle skal respektere og jeg tror de fleste her inne vet det også, innerst inne.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 22.08.2014 20:05    Post subject: Reply with quote

Ikke noe nytt at journalister er noen arrogante fitter.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 22.08.2014 21:01    Post subject: Reply with quote

Quote:

Herregud.
Det handler om vanlig respekt i forhold til kilden, noe jeg syns alle skal respektere og jeg tror de fleste her inne vet det også, innerst inne.


Joda, som jeg sier seg jeg jo poenget med at de sier ifra, det ironiske er bare at de sannsynligvis la merke til at rbkweb bruker deres materiale mens de leter etter materiale å stjele fra rbkweb. Om jeg ikke husker helt feil har det vel skjedd før at adressa.no legger ut artikler med informasjon sakset rett fra rbkweb, uten kilde.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 22.08.2014 21:47    Post subject: Reply with quote

Jada. Det har de gjort og det har vel blitt sagt ifra om det også.

Alle er alt for dårlige til å henvise til kilder, selv jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 23.08.2014 09:10    Post subject: Reply with quote

Det er forskjell på å hente informasjon og å lime inn hele artikler. Jeg er overrasket over at Adressa bryr seg om et "lite" forum, men de har naturligvis rett.

Man kan også spørre seg om det er greit å se streamer av Cmore sine sendinger, da det i beste fall er en gråsone. Jeg velger allikevel å gjøre det, med begrunnelsen at fotballforbundet aldri burde solgt seg ut til en ren betalingskanal. Kanskje er det slik det blir i framtida, og kanskje jeg må svelge den kamelen snart, men inntil videre ser jeg streamer.

Dette handler om at de som bruker ressurser på å produsere underholdning skal kunne selge produktene sine. RBKweb er en bagatell i den store sammenhengen, men det er vel strengt tatt ingen unnskyldning?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.08.2014 14:37    Post subject: Reply with quote

Uansett er sitatreglene så åpne at det er lov å klippe ut det viktigste. Men altså ikke legg ut hele artikler.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 23.08.2014 18:31    Post subject: Reply with quote

Der var vi nede påfemteplass og både Lillestrøm og Viking kommer garantert til å selge seg dyrt i resten av sesongen. Håper vi med dette virkelig skrur til og skjønner alvoret. Om vi ikke greier e-cupkvalikk mener jeg det er en stor, stor skandale som det faktisk ikke fins ord for. Jeg får mareritt i våken tilstand bare jeg tenker tanken. Du som jeg håper vi ruller over Sarpsborg 08 i morra!!
_________________
thumb/b2gwNyta.jpeg


Last edited by Jangusk on 02.09.2014 16:24; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 02.09.2014 16:20    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om denne linken:http://troillprat.no/troillprat-episode-1
er lagt ut. Dette er et talerør som omhandler Rbk som klubb. Kjempekjekt
_________________
thumb/b2gwNyta.jpeg
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 02.09.2014 18:48    Post subject: Reply with quote

Jangusk: Den er mest omdiskutert i "På sidelinja"-forumet, men takk for promo her også. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 22.09.2014 10:04    Post subject: Reply with quote

Karabükspor ligger sist med ett poeng etter de tre første kampene i Tyrkia
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 22.09.2014 10:17    Post subject: Reply with quote

Dog skal det sies at de holdt St.Etienne til straffekonk i EL.. De gjør det jo helt greit i Frankrike.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 74, 75, 76, 77  Next
Page 75 of 77

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb