English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jørgen Skjelvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 63, 64, 65, 66  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 08.12.2017 01:03    Post subject: Reply with quote

Mener å ha lest at den best betalte forsvarsspilleren i MLS tjener rundt 750.000 dollar. Så det vil nok bety at Skjelvik fort får rundt 6,5 mill NOK, om ikke mer i lønn. Så får han nok også en betydelig SOF siden han er free agent.
Fullt forståelig valg, selv om jeg gjerne skulle ha sett at han forlenget.
Takk for innsatsen, spesielt i år!
Back to top
View user's profile Send private message
torrax
Junior


Joined: 03 Aug 2013
Posts: 92

PostPosted: 08.12.2017 02:47    Post subject: Reply with quote

Den best betalte i forsvarsspilleren i MLS er Claude Dielna med 780 000 dollar, så hvis han får over det så blir det fort MNOK 7++ i året. Må si det høres tusen ganger deiligere å bo i L.A. Å tjene de pengene enn å bo i Trondheim å spille i Tippeligaen for halvannen mill eller hva han tjener. Så kan man si sitt om ligaen og landslagsmulighetene...
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 08.12.2017 04:31    Post subject: Reply with quote

MLS er ikke noe bakgårdsliga akkurat, har ikke sett mye, men det jeg har sett har sett helt ok ut. Tror nok det er bedre enn eliteserien.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1565

PostPosted: 08.12.2017 05:03    Post subject: Reply with quote

Skal vi sammenligne med APOEL som var interesserte i sommer, så har jeg fult forståelse for dette valget. LA med masse penger på bok er ikke et dumt sted å oppholde seg. Mye tilskuere også, spesielt ift bortekamper i ES...

Lykke til videre. Skal klare meg fint uten Skjelvik, merker jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 08.12.2017 09:11    Post subject: Reply with quote

Dette må jo være en helt perfekt overgang for Skjelvik. Masse penger, fint vær og et interessant sted å bo. Det er jo ikke veldig ambisiøst rent sportslig, men sannsynligvis det høyeste nivået han kan prestere bra på.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.12.2017 09:18    Post subject: Reply with quote

Du tok omtrent ordene ut av munnen min, Henning.

Dette er jo omtrent optimalt for ham. Flotte omgivelser og "kul" by hvor han sikkert kan vanke med kremen i underholdningsbransjen mens han tjener millioner på noe han er (for å sette det på spissen) OK+ på.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 08.12.2017 09:34    Post subject: Reply with quote

Forstår veldig godt dette valget. Om jeg ikke tar feil, så går vel dama hans på College i USA en eller annen plass også? Teller ikke negativt det heller.

Takk for fine år i RBK, Skjelvik! Vanvittig progresjon og siste sesong! Spent på hvor lang tid det tar før vi har en like rask spiller i stallen.
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 08.12.2017 10:49    Post subject: Reply with quote

Han bør være rimelig takknemlig for at vi avslo budet fra APOEL nå. LA Galaxy er nok den ultimate drømmeklubben for en middels god fotballspiller fra Bærum. Som å vinne i lotto, dette.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 08.12.2017 10:59    Post subject: Reply with quote

hva venter Skjelvik
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.12.2017 12:10    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Han bør være rimelig takknemlig for at vi avslo budet fra APOEL nå. LA Galaxy er nok den ultimate drømmeklubben for en middels god fotballspiller fra Bærum. Som å vinne i lotto, dette.


Jeg er på ingen måte bitter, men det er jo litt synd at RBK ikke sitter igjen med noe økonomisk etter å ha formet en keitete venstreback/-kant om til en stopper som får blant de mest lukrative kontraktene en norsk fotballspiller innehar.

Jeg har ikke funnet noe om kontraktslengde noe sted, men vil anta det er minst tre år, og da snakker vi om ei kontrakt verdt 20-25 millioner i grunnlønn - minst, sannsynligvis en sign on-fee som gjør at grunnpakka bikker 30 - minst, og så er det (eventuelle) bonuser og personlige kontrakter i tillegg. Det hadde vært litt kjekt om det dyppet noen millioner på klubben som dekket bordet for denne pengefesten også. Men det er spilt melk.

Takk for innsatsen, og lykke til i drømmenes land!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 08.12.2017 18:57    Post subject: Reply with quote

Han får ha lykke til, og det er fullt forståelig at han griper denne sjansen.
Bra lønn, herlig by, og en relativt god klubb for hans nivå.
Han kunne ikke kommet til et bedre sted! (sett ut i fra hans nivå)

Så i LA får Skjelvik hele pakka

Bosted er en undervurdert faktor.
Er vistnok det som er grunnen til at den godeste Fabinho fortsatt ikler seg rødt og hvit i fyrstedømmet ved den franske riviera
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 261

PostPosted: 08.12.2017 22:48    Post subject: Reply with quote

Tror mange ville blidt negativt overasket, på sitt første Lengre opphold i LA.

For det første så har uttallige studier konkludert med at vær ikke påvirker Livskvalitet i merkbar grad, men LA har også flere store ulemper, som Trondheim ikke har. Det er rett å slett alt for lite vei i forrhold til biler i den byen. Vi tenker ikke ofte på luftkvalitet, dette fordi den er utmerket i trondheim og stort sett ellers i norge. Den er langt fra utmerket i LA.
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 08.12.2017 23:26    Post subject: Reply with quote

MDG-Lan ringt.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 09.12.2017 02:28    Post subject: Reply with quote

RBKrosenborg wrote:
Tror mange ville blidt negativt overasket, på sitt første Lengre opphold i LA.

For det første så har uttallige studier konkludert med at vær ikke påvirker Livskvalitet i merkbar grad, men LA har også flere store ulemper, som Trondheim ikke har. Det er rett å slett alt for lite vei i forrhold til biler i den byen. Vi tenker ikke ofte på luftkvalitet, dette fordi den er utmerket i trondheim og stort sett ellers i norge. Den er langt fra utmerket i LA.


Har hatt venner som har bodd der over lengre periode, og de elsket å bo der.
Man trenger ikke å bo midt inne i byen, men heller litt ute i drabantbyene.

Har du mye penger, så er nok mulighetene til et flottere liv uendelige mye større i LA og Omegn enn i lille Trondheim. Enkelt og greit!
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 09.12.2017 11:22    Post subject: Reply with quote

RBKrosenborg wrote:
Tror mange ville blidt negativt overasket, på sitt første Lengre opphold i LA.

For det første så har uttallige studier konkludert med at vær ikke påvirker Livskvalitet i merkbar grad, men LA har også flere store ulemper, som Trondheim ikke har. Det er rett å slett alt for lite vei i forrhold til biler i den byen. Vi tenker ikke ofte på luftkvalitet, dette fordi den er utmerket i trondheim og stort sett ellers i norge. Den er langt fra utmerket i LA.


Hehe. Det det er jo en helt ekstremt subjektiv vurdering. For min del har jeg for eksempel både bodd i London og Trondheim. På nesten alle fronter vinner London. Men likevel er Trondheim byen jeg drømmer meg tilbake til om natta. Nidarosdomen slår St. Pauls, Lerkendal slår Wembley, Solsiden slår St. Katherines Docks, Risvollan slår Hackney, Singsaker slår Hampstead Heath. Det er fullstendig subjektivt. Men slik er det for meg.

For 99% av verdens befolkning derimot, så svinger det den andre veien.
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 09.12.2017 13:35    Post subject: Reply with quote

Han får ta med seg øks og hjelm og brannbil.
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
Snorkel
Veteran


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 1015
Location: Trondheim

PostPosted: 09.12.2017 13:37    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
Han får ta med seg øks og hjelm og brannbil.


og ikke minst, bøttevis med vann
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.12.2017 19:54    Post subject: Reply with quote

Vil ønske Skjelvik lykke til.

RBK hadde mulighet til å selge til både Krylia og APOEL. De valgte begge gangene å beholde spilleren, som dermed ikke kan belemres så mye med at han forsvinner gratis.

NÃ¥r det er sagt: Jeg liker ikke at vi mister enda en midtstopper gratis til en supermakt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 09.12.2017 21:08    Post subject: Reply with quote

Noen som skjønner hvordan han har klart å tilsynelatende bli den best betalte stopperen i MLS? Fyren har i et år tydelig signalisert at han skal bort omtrent for enhver pris - er det LA Galaxy som ikke har gjort leksa, eller har det vært budkrig, eller er det noen sleske agenter som på agent-vis har klart å makse lønn og sign-on fee? Er det det fantastiske landslags-spillet som har vært tungen på vektskålen? Til den prisen må det jo være ganske mange gode midtstoppere som hadde strukket hånda i været.

Uansett, lykke til videre Jørgen! Må da vel bare være bra for RBK om du blir en suksess...
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 09.12.2017 22:29    Post subject: Reply with quote

Nå er det ikke så mange høyt lønnede forsvarsspillere i MLS. Utifra Designated player lista så er Jonathan Mensah den best betalte med 844 000 dollar (7 mill NOK).

Kan forøvrig nevne at tidligere Malmö back Yotún tjener 5 mill i Colombus, bare for å dra en liten sammenligning.

Men de klubbene har jo penger så om de virkelig vil ha noen så blar de vel opp, så lenge det ikke overgår MLS reglene. Kan godt skjønne hvorfor Skjelvik slår til på dette i stedet for å finne et middelmådig lag en plass i Europa hvor han fort kan ende opp på benken.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 261

PostPosted: 09.12.2017 23:19    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
RBKrosenborg wrote:
Tror mange ville blidt negativt overasket, på sitt første Lengre opphold i LA.

For det første så har uttallige studier konkludert med at vær ikke påvirker Livskvalitet i merkbar grad, men LA har også flere store ulemper, som Trondheim ikke har. Det er rett å slett alt for lite vei i forrhold til biler i den byen. Vi tenker ikke ofte på luftkvalitet, dette fordi den er utmerket i trondheim og stort sett ellers i norge. Den er langt fra utmerket i LA.


Hehe. Det det er jo en helt ekstremt subjektiv vurdering. For min del har jeg for eksempel både bodd i London og Trondheim. På nesten alle fronter vinner London. Men likevel er Trondheim byen jeg drømmer meg tilbake til om natta. Nidarosdomen slår St. Pauls, Lerkendal slår Wembley, Solsiden slår St. Katherines Docks, Risvollan slår Hackney, Singsaker slår Hampstead Heath. Det er fullstendig subjektivt. Men slik er det for meg.

For 99% av verdens befolkning derimot, så svinger det den andre veien.


Hva er ekstemt subjektivt? Jeg har aldri hevdet at LA står tilbake for Trondheim for hverken folk flest eller meg selv. Vist du flytter for å arbeide i samme område som jørgen, så merker du fort at byen har svakheter som ikke er godt kjent for nordmenn. KØ og lav luftkvalitet er ikke ønskelig for noen. Det vil selvsagt plage noen mer en andre, men at det er en svakhet er ikke subjektivt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 10.12.2017 12:04    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Noen som skjønner hvordan han har klart å tilsynelatende bli den best betalte stopperen i MLS? Fyren har i et år tydelig signalisert at han skal bort omtrent for enhver pris - er det LA Galaxy som ikke har gjort leksa, eller har det vært budkrig, eller er det noen sleske agenter som på agent-vis har klart å makse lønn og sign-on fee? Er det det fantastiske landslags-spillet som har vært tungen på vektskålen? Til den prisen må det jo være ganske mange gode midtstoppere som hadde strukket hånda i været.


Han får nok ganske god lønn fordi han er gratis å hente.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 10.12.2017 13:03    Post subject: Reply with quote

Kom på det jeg også - at det er pengene som ville gått til utkjøp fra annen klubb som går over på lønns-slippen hans. Så sånn ble altså Skjelvik en grensesprengende signering Smile
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 10.12.2017 16:27    Post subject: Reply with quote

Det lille jeg har sett av amerikansk «soccer» er ganske hyperaktivt og ekstremt offensivt. Lagene liker å gå framover og er heller rufsete i forsvar.

I dette klimaet kan faktisk Skjelvik bli en stjerne. Han har spissferdigheter som gjør at lag som spiller med han kan stå veldig høyt. Da kamufleres også det at han kan være svak i duellspillet og miste konsentrasjonen av og til.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 10.12.2017 21:37    Post subject: Reply with quote

RBKrosenborg,
jeg er helt enig med deg i din beskrivelse av LA kontra småbyer.

Jeg var i LA i år ifb med min ferie på Hawaii - og jeg så frem til å se denne byen, men ble utrolig skuffet!! Aldri om jeg skal dit igjen!! ENORME problemer med avvikling av trafikken, alt for mye folk, lange køer over alt - uansett hva du skulle gjøre, skittent, falleferdig og store problemer med forurensning. Oppi alt dette ble varmen en plage i stedet for en velsignelse.

Til sammenligning: Honolulu har snaut 400 000 innbyggere og 8 felts motorvei inn og ut av byen (og man fant ikke noe søppel på gata!).

LA har ca 15.000.000 innbyggere (med forsteder) og har også 8 felts vei inn og ut av byen. Ikke rart man må stå opp kl 03.00 for å komme seg ut av byen før det blir kveld.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 63, 64, 65, 66  Next
Page 64 of 66

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb