English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mike Jensen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 79, 80, 81  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fortinbras
Senior


Joined: 16 May 2005
Posts: 116

PostPosted: 27.05.2018 23:25    Post subject: Reply with quote

Ser at Hareide fortsatt har Mike som en potensiell VM-deltaker. Det forstår jeg virkelig ingenting av, slik han har spilt denne sesongen. Mener han burde ha blitt benket for flere runder siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.05.2018 07:48    Post subject: Reply with quote

Mike Jensens formsvikt er for meg et symptom på mer enn forutsetning for dårlig RBK-fotball.

I sin første periode, og vi snakker da 2-3 år, hadde han knapt en dårlig kamp - og jeg minner om at han spilte halvannet år under Perry. Han hang på som en klegg, konstruktiv med ball og destruktiv (med positivt fortegn) uten, full tenning hver gang, og kjeftet på både dommere og motspillere, så vel som lagkamerater. Enorm innsats og intensitet, og en skikkelig hærfører. Rett og slett en slik type som er elsket av sine egne og hatet av alle andre. De første par-tre årene var han sannsynligvis ligaens beste spiller, og det er vanskelig å finne noen som var i nærheten av like stabilt god over hele perioden.

Nå er han blitt en skygge av se selv, og leverer gode kamper nesten like sjeldent som han leverte dårlige i "gamle dager". Han er nylig fylt 30, så det er ingen grunn til at han nå "plutselig" skal ha blitt dårlig over tid, men det er han dessverre og preger alt for sjelden kamper, og blir ofte nærmest usynlig i kampbildet. Mike usynlig liksom, da er det noe råttent for dansken i Trondheim.

Jensen-Konradsen-Trondsen er på papiret åpenbart en kruttsterk midtbane i ES-sammenheng - med all sannsynlighet den sterkeste i ligaen. Men gang på gang ser vi at denne trioen forsvinner ut av kampbildet. De (få) gangene vi faktisk leverer god fotball er det omtrent uten unntak flere på midtbanen som utmerker seg, men når alle disse tre er svake samtidig med såpass høy frekvens, kan det ikke være formkurver (alene) det er snakk om.

Jeg vil ha Fisse-Mike tilbake. Godt å se at han i hvert fall føler ansvar nok til å trykke på alarm-knappen selv med jevne mellomrom. Så håper jeg klokka ikke ringer for døve ører, for de første sju(?) kampene med unntak av Molde-kampen var ræva, og vi var tilbake til gamle synder i går.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 28.05.2018 07:53    Post subject: Reply with quote

word...

savner at noen tar ansvar på midtbanen. En terrierrolle. Både trondsen og jensen er like og bør være langt bedre enn hva de er. Jensen er 30år og er i sine beste fysiske år samtidig som man er godt erfaren. Ingen grunn eller unnskyldning til å være en skygge av seg selv...
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.05.2018 08:20    Post subject: Reply with quote

Jeg er litt uenig der.

Vi har sett Jensen spille litt dypere i noen kamper etter oppvaskmøtet, og et par ganger i 4-2-3-1, og det var en helt annen spiller. Det sier seg nesten selv, for de avstandene midtbanen - og spesielt Jensen - er nødt til å dekke med en dyp og ryggende forsvarslinje og både Bendtner og Helland på banen samtidig, de er uhyrlige. Det er også svært vanskelig å unnslippe markering når man har stående ordre om å ligge på linje med forsvarsrekka til motstanderne med vår ballholder 35 meter unna. Alle lagene vet at de må begrense Jensen, og taktikken vår gjør det svært enkelt.

Mike er en smart fotballspiller, og jeg tror han slites litt mellom lojaliteten og forståelsen her, så i tillegg til den fysiske belastningen i rollen er det nok også en mental belastning med å drive med noe så dumt, og bli såpass lite involvert i gunstige situasjoner i forhold til løpsinnsatsen.

Jeg vil egentlig ikke vurdere noen av midtbanespillerne før vi igjen begynner å spille ordentlig fotball. Det er urettferdig.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.05.2018 08:28    Post subject: Reply with quote

Det siste er jeg enig i, og det er for så vidt poenget mitt. Det snakkes om å benke Mike fordi han er svak, og vi savner til enhver tid de som ikke kunne spille (de Lanlay, Adegbenro, Konradsen, Lundemo etc) utelukkende fordi de vi stiller med underpresterer. Når vi liksom skal være avhengig av enkeltspillere til å gjøre forskjellen i et lag som i utgangspunktet står for en skikkelig kollektiv alle for en-4-3-3 med dagens spillermateriell tilgjengelig, er problemet større enn noen utskiftninger.

Vi kan bytte de som faller gjennom på gode dager, men det er lite vits i å prøve å løse problemene med enkle grep når "alle" er dårlige.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 28.05.2018 08:29    Post subject: Reply with quote

iconbit wrote:
PL-spilleren Pierre Emile Højbjerg og Celta Vigo-profilen Daniel Wass skåret fra i den danske VM-bruttotrup. Mike Jensen er stadig med.


Det er jo helt utrolig. Jeg så et par Southampton-kamper mot slutten av PL-sesongen og Højbjerg var veldig god.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 28.05.2018 09:16    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Vi har sett Jensen spille litt dypere i noen kamper etter oppvaskmøtet, og et par ganger i 4-2-3-1, og det var en helt annen spiller.


Mike Jensen har ikke fått dårligere egenskaper, men den posisjoneringen han blir bedt om å ha gjør at han fungerer dårlig.

Helt meningsløst å bytte ut Mike med en annen indreløper hvis den nye også skal ha fast tilholdssted på linje med spissen. Trekk indreløperne ned igjen, så burde vi få se mer av den gamle Fisselini også.

Vi kan jo bare tenke oss hvordan Roar Strand ville fungert dersom han skulle ligge så høyt i banen! Dype løp skal da være et av våpnene i RBK-stilen? Vi må ha minimum én "boks til boks-spiller", i motsetning til midtbanespillere som står pal i den ene boksen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.05.2018 09:31    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg tror nesten Kåre har misforstått, når han i stedet oppfordrer Kon og stopperne til å slå boks-til-boks-pasninger. Kanskje han er dyslektisk, og har blandet det sammen med boksåpnerpasninger?

edit: nå kjenner jeg at ordet 'boks' mister sin betydning. boksboksboksboks.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 03.06.2018 18:00    Post subject: Reply with quote

Bendtner og Jensen vraket
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 03.06.2018 18:34    Post subject: Reply with quote

Hadde virkelig unnet Jensen VM. Sportslig sett er det sikkert et helt fair valg, har ikke vært veldig god i år Mike. Spørsmålet er hvor mye det skyldes Kåres rævafotball, men det er en annen diskusjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1994

PostPosted: 03.06.2018 18:42    Post subject: Reply with quote

Spillere som kommer fra den 27. beste liga i europa skal normalt sett ikke være god nok for VM.. Danmark har bedre spillere enn Jenssen og Bendther..
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 03.06.2018 18:45    Post subject: Reply with quote

Han har ikke vist stort i vår som forsvarer en plass i VM-troppen til Danmark.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 03.06.2018 18:51    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Spillere som kommer fra den 27. beste liga i europa skal normalt sett ikke være god nok for VM.. Danmark har bedre spillere enn Jenssen og Bendther..

Hareide er ikke helt Høgmo heller; han går for å bygge et lag, ikke de beste inviduellespillerne. Mike kunne nok forsvart en plass foran Kvist eller Krohn-Dehli.

Bendtner i normal form er nok fortsatt Danmarks beste spiss. Cornelius er benkesliter på klubblaget og Jørgensen/Dolberg har ikke scort mye i år. Norge har bedre spisser enn Danmark.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 03.06.2018 18:54    Post subject: Reply with quote

Synd for Mike men bra for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1994

PostPosted: 03.06.2018 19:15    Post subject: Reply with quote

Vel, han utelot Daniel Wass også, egentig rart at han ble uttatt til treningsleir, siden Hareide stemplet han som ilojal.

Bendtner i år har ikke vært allverden,men i fjor høst hadde han nok forsvart en plass i troppen. Men fotball er fersk vare. Synes mest synd på RBK, som kunne ha fått noen millioner for VM spilllere, og blir stuck med Jenssen og Bendtner en stund til..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.06.2018 09:31    Post subject: Reply with quote

- Jeg har det okay. Det har været nogle gode dage med familie og venner. Trænerne bestemmer, og jeg respekterer deres beslutning. Jeg vil ønske holdet alt mulig held og lykke. Nyd det. Jeg under sgu dem alle sammen det. Det er vigtigt, at man gør det som holdkammerater. De har alle fortjent det, fortæller Mike Jensen til TV 2 SPORT.

- Jeg havde forberedt mig lidt på begge scenarier. Jeg fik beskeden, gav dem hånden og ønskede dem held og lykke. Man har ikke rigtig lyst til at snakke lige i det øjeblik. Det er en svær situation for begge parter. Men jeg synes, at det blev håndteret professionelt og på en så god måde som muligt, forklarer Mike Jensen om øjeblikket, da han fik beskeden fra landstræneren.

Læs mere: Ingen bitterhed hos vraget Mike Jensen: - Jeg under dem alle et VM
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 09.06.2018 13:30    Post subject: Reply with quote

Kanskje Mike nå endelig kan fokusere på oss igjen og ikke ha vm i tankene lenger?
Eller fortsetter det i samme sporet eller verre hvis motivasjonen ikke er den samme?

Håper å se den gamle Mike igjen snart
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 09.06.2018 16:08    Post subject: Reply with quote

Mike passer ikke i 4-1-5 formasjon. vi får tilbake den Mike vi kjenner når vi begynner å spille 4-3-3 igjen
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 11.06.2018 20:30    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen er en brukbar TL spiller. Det som først og fremst kjennetegner han er arbeidskapasiteten, og evnen til å fyre av noen gode langskudd. Imidlertid mener jeg han bruker konsekvent for lang tid med ballen, mangler kreativitet, og er for lite gjennombruddshissig med og uten ball. Dette er ferdigheter som en god indreløper bør inneha.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.06.2018 20:53    Post subject: Reply with quote

Han var mye bedre for to-tre år siden, da var jo et varemerke at han kom på de Strand-løpene inn i boks. Nå er det mye mer stillestående, både av ham og rundt ham. Han passer bedre i et lag der det skjer litt mer uten ball, da får han igjen for god nærteknikk og pasningsfot.
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 11.06.2018 21:53    Post subject: Reply with quote

Han har bevist hele denne sesongen, senest i dag hvorfor han ikke blir å finne i Russland!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 11.06.2018 21:57    Post subject: Reply with quote

Har vært skrotdårlig de to siste sesongene.
Back to top
View user's profile Send private message
BBQsaus
Rutinert


Joined: 09 Aug 2011
Posts: 634

PostPosted: 11.06.2018 22:17    Post subject: Reply with quote

Han var ihvertfall ikke den klart beste midtbanespilleren i ES forrige sesong, mer oppe blant de 10 beste. I år har han ikke tilført noe som helst. Per dags dato den dårligste i midtbanetreeren?
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 11.06.2018 22:25    Post subject: Reply with quote

Han har i 2-3 sesongger nå minnet mye om Skjelbred før han dro, og hadde godt av et skifte. Springer mye imellom, og er ikke konstruktiv. Mye feilpasninger. Ingen målpoeng.

Synes ikke han er noe kapteinsemne heller.

Hele midtbanen kunne vært byttet ut, og laget trenger en ny kaptein.

Ikke noe vondt om Mike, men han trenger en pause på benken eller klubb-skifte.
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny W
Veteran


Joined: 31 Aug 2005
Posts: 1908
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.06.2018 06:17    Post subject: Reply with quote

Har han blitt ørlite tregere? Ser ut for meg som om det han akkurat rakk før, rekker han akkurat ikke nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 79, 80, 81  Next
Page 62 of 81

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb