English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mike Jensen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 67, 68, 69, 70  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 17:32    Post subject: Reply with quote

Og så kan en spørre seg hva han har fore nede i forsvarsfireren slik at Lundemo må tidvis vikariere med å gå i det rommet Mike skulle ha vært i.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 18:42    Post subject: Reply with quote

Etterslep fra Kåres "dynamiske midtbane" kanskje? Nå er jeg forsåvidt ikke imot at en indreløper går ned og hjelper til helt tilbake til offside-linja vår, det er ikke noe problem, men han er ikke egnet som DM så han kan værsågod pelle seg fremover når han oppdager at han har forvillet seg inn i den rollen...

- "Prøv å bli god " -- Nils Arne Eggen
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 18:43    Post subject: Reply with quote

Det er litt typisk Mike å skulle ned og 'bidra' når det går sakte med de bakerste, men det hjelper jo lite. Spesielt når han selv dermed ikke kan spilles på.
eksil
Veteran

PostPosted: 25.10.2019 07:50    Post subject: Reply with quote

I kampen mot Sporting i går fremstod Jensen tydelig svekket. Mange inkludert meg selv har murret en stund allerede. Men nå er det virkelig synlig at han ikke lenger holder nivået.

Det virker rett og slett som om den fysiske formen har vært bærende for prestasjonene hans. Nå som han er eldre går det ikke fort nok lenger. Verken i beina eller hodet.

Takk for fine år Mike Jensen! Nå er det på tide å slippe andre til.

Albert Einstein

Erik Horneland er Norges beste trener. Æ har full tillit te at vi e tilbake på toppen i 2020!

Ivar Koteng (tulling)
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 25.10.2019 08:33    Post subject: Reply with quote

Enig!

Han gidder jo ikke en gang å løpe etter når han mister ballen i forkant av målet. Smålunter rolig bakover. Skammelig innsats! Mad

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
bommel1
Proff

PostPosted: 25.10.2019 11:58    Post subject: Reply with quote

Nesten like ille er holdningen hans når det butter i mot. Konstant veiving med armene og sutring mot medspillere er ikke en kaptein verdig, særlig ikke når han selv jukser i den defensive jobben.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 25.10.2019 13:13    Post subject: Reply with quote

Han er fortsatt god nok til å være i klubben, men ikke som førstevalg, og han forsvarer definitivt ikke den lønna han har i dag.

Om en også tar høyde for mitt inntrykk av hans innflytelse og påvirkning på prestasjons-gruppen stemmer så bør han få lov å reise hjem igjen i vinter.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 25.10.2019 13:25    Post subject: Reply with quote

Men jeg tror egentlig han er hjemme, Mike.

Han trenger definitivt både hjelp og konkurranse nå, både som spiller og som leder i gruppa. Og der burde han fint kunne gå fra å være selvskrevent førstevalg og eneherskende premissleverandør til bare å være en som spiller mye (men ikke alt) og er en av flere ganske verbale spillere i gruppa.

Til tross for at han får voldsomt mye tyn hver gang han ikke er helt på topp (det har han fått lenge), så er han fortsatt en av de få spillerne vi har (eller bruker) som kan holde balltempo og være noenlunde skapende, samtidig som han legger ned mange meter i kampene. Det er bare å se på målpoengene. Han er slett ikke den som skal først ut, med mindre han plutselig har blitt en aktiv proponent for mer fri, mindre innsats og færre baller langs bakken, og for min del kan han gjerne bli i klubben ut karrieren.

Vi får ikke mange spillere inn med hans gjennomsnittlige nivå, som både kan heve standarden litt i dårlige årganger, men også være i sitt ess når medspillerne er litt bedre. Men igjen: han trenger reell konkurranse nå etter hvert.
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 25.10.2019 13:38    Post subject: Reply with quote

Hjelper heller ikke en dritt at hver gang han får ballen så stopper spillet opp fordi han ikke kan å orientere seg. Fra han får ballen så bruker han minst 5 touch på å få kontroll på ballen. Så SKAL han jo også føre ballen, dette på tross av at det er et helt fotball-lag i bedre posisjon enn han. I tillegg ender det ofte opp med at han går med ballen fremfor å gidde å løpe. Gutten har desverre vært et irritasjonsmoment for min del over lenger tid. Dette er ikke noe nytt for året.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 25.10.2019 13:46    Post subject: Reply with quote

Det var faktisk en beskrivelse som passer minst halve laget, Lomaxx.
senador
Veteran

PostPosted: 25.10.2019 13:49    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Hjelper heller ikke en dritt at hver gang han får ballen så stopper spillet opp fordi han ikke kan å orientere seg. Fra han får ballen så bruker han minst 5 touch på å få kontroll på ballen. Så SKAL han jo også føre ballen, dette på tross av at det er et helt fotball-lag i bedre posisjon enn han. I tillegg ender det ofte opp med at han går med ballen fremfor å gidde å løpe. Gutten har desverre vært et irritasjonsmoment for min del over lenger tid. Dette er ikke noe nytt for året.

Spot on. 5 touch Jensen.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 25.10.2019 14:06    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Ja, det gir ingen mening å single ut Jensen på dette. Konradsen, Lundemo, og til og med Åsen og Trondsen er verre enn Mike på dette, og det sier jo faktisk noe om at dette ikke terpes på trening, og at det i alle fall til dels skyldes både manglende tidlige alternativer og at man senker seg til det felles balltempoet.

Mike har jo ikke alltid vært sånn, ikke da medspillerne var bedre med ball, og det gir ingen mening at han plutselig skal ha blitt dårlig teknisk. Men nå går det tregt med ham også.
Spartacus
Veteran

PostPosted: 25.10.2019 14:52    Post subject: Reply with quote

For min del har Jensen aldri vært min favoritt spiller, men at han har vært en massiv bidragsyter for RBK er det ingen tvil om. I min bok er han en helt ordinær spiller, så klart en god spiller i eliteserien, men mangler kvaliteter som gjør at han kan spille på et høyere nivå. Dominerende RBK spillere pleier, historisk sett, som regel å være aktuell for utlandet

Han har ingen spesiell spisskompetanse, og utmerker seg ikke ut på noen områder; han har verken motoren til Strand, teknikken og kreativitet til Ørjan Berg, eller overblikket og pasningsfoten til Skammels. Han har litt av alt. Litt av alt, blir rett og slett for spedt ute i Europa.

Nå kan det jo sies om de fleste RBK spillerne, og det er et problem - såfremt man vil konkurrere i Europa. Kan egentlig bare komme på SA (og kanskje Meling), men med et mål snitt på 0,28 i eliteserien er det ikke rart at klubber er avventende.

He's finally achieved it.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 25.10.2019 15:27    Post subject: Reply with quote

Fortsetter Mike å spille så svakt som han har gjort noen kamper nå, så kommer vi snart til å se at han aldri har vært noen sin favorittspiller... Rolling Eyes
eksil
Veteran

PostPosted: 25.10.2019 16:26    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Zorac wrote:

Ja, det gir ingen mening å single ut Jensen på dette.

Jeg mistenker at du kanskje bedømmer Jensen til dels på hva han har utrettet tidligere, og kanskje enkelte (ikke nødvendigvis du) er positive pga statusen han har fått.

Jeg klarer ikke å se det positive du beskriver ifht at han er en driver med mange målpoeng. For meg fremstår han så rusten i kropp og sinn at han alt for ofte hverken orker eller evner å ta de riktige valgene. Jeg tror ikke slik du antyder i innlegget ovenfor at han kan skylde særlig mye på manglende Hornestil. At han stadig er på etterskudd, ikke timer skudd, fullstendig har mistet teknikken på skudd han var kjent for tidligere, at han nøler og ikke tør å sende pasninger uten å omtrent kunne ta på mottakeren, osv. Svakhetene vi alle ser handler om ham aller mest.

Samtidig er det klart at
1) Dårlig samhandling fører til at spillerne ser dårlige ut
2) Det er vanskelig å skape samhandling når spillerne er dårlige og ikke klarer å sende en enkel pasning.

Albert Einstein

Erik Horneland er Norges beste trener. Æ har full tillit te at vi e tilbake på toppen i 2020!

Ivar Koteng (tulling)
Back to top
number10
Veteran

PostPosted: 25.10.2019 16:36    Post subject: Reply with quote

Mike bør erstattes med ungdommen.
Overrasker meg om han er kaptein 2020.
senador
Veteran

PostPosted: 25.10.2019 16:53    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Mike bør erstattes med ungdommen.
Overrasker meg om han er kaptein 2020.

Det overrasker meg om han ikke er det. Det blir jo ikke tatt grep. Etter den evalueringen i fjor så er jo akkurat de samme problemene der i dag. Ingenting er endret, bare blitt værre.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 25.10.2019 17:07    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:

Samtidig er det klart at
1) Dårlig samhandling fører til at spillerne ser dårlige ut
2) Det er vanskelig å skape samhandling når spillerne er dårlige og ikke klarer å sende en enkel pasning.

Ja, det er en del aspekter, kall det gjerne styrker, ved spillet hans som rett og slett ikke har mulighet til å blomstre nå. Blant annet er/var han veldig god på å spille gjennom gode løp med korridorpasninger mellom stopper og back, men med så lite bevegelse og offensiv spilleplan generelt som det er om dagen, er det rett og slett ikke mulig å bruke dette i særlig grad.

Det er på ingen måte noen forsvarstale, men jeg er litt der igjen at det er vanskelig å vurdere spillere utenom keeper og stoppere, da det ikke er noe spill å falle gjennom. Det illustreres for meg godt ved at i grunnen ingen er skikkelig gode for tida, og det spiller fint liten rolle hvem vi starter med. Når vi har en plan som ikke fungerer, kan vi begynne å se på tannhjulene i maskineriet, men per nå er kollektivet så dårlig at "alle" faller igjennom.
Jondahl
Veteran

PostPosted: 25.10.2019 17:19    Post subject: Reply with quote

- Det var ikke så mye spill gjennom midtbanen - verken vår eller deres vei. Det blir mye løping og andreballer - fram og tilbake. Det er ikke så enorm struktur, så det er vanskelig å vurdere strukturen på midtbanen. sier Jensen

noen som tror det er gøy å være midtbanespiller på ett lag som kun bruker de til å jage andreballer? Mike mistrives i den fotballen vi spiller og den passer han egentlig ganske dårlig.
moomoo
Veteran

PostPosted: 27.10.2019 09:46    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Fortsetter Mike å spille så svakt som han har gjort noen kamper nå, så kommer vi snart til å se at han aldri har vært noen sin favorittspiller... Rolling Eyes

Laughing

Må si han har vært generelt svak, men tror Mike er en lagspiller, han er ingen individualisat og når laget sliter så sliter han også.

Kan ikkevære lett å spille med Akintola på høyre til tider heller:

Du vet, når han loffer hjemmover etter å ha mistet ballen så er det ikke fordi han ikke vil springe, men fordi mentaliteten er svekket og oppgiittheten som rår over hele laget nå tar overhånd.

Skummelt og et tegn på at noe er helt feil.

Man kan si Mike er et av flere bilder som forteller hjistorien om RBK akkurat nå, men la oss sammen håpe at vi får skrevet noen kapittel fremover som snur enden på den slik at vi kan komme oss tilbake til å være den klubben vi fortjener og drømmer om!

Noen valg må taes og noen sier selv blind høne finner korn, så det er håp i hengende snøre...

Last edited by moomoo on 28.10.2019 19:44; edited 4 times in total
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 27.10.2019 11:22    Post subject: Reply with quote

Siste gang Jensen fungerte på stabilt nivå var vel når han hadde en Helland i form på kanten og en Svensson på backen. Siden den gang har det i beste fall vært "variabelt".

Han fremstår i mine øyne ikke som en spiller som er kapabel til å løfte laget i motgang. De gangene han hever seg så er mitt inntrykk at det først og fremst er i form av egen arbeidsinnsats.

I dag så er det vel venstresida som ligger nærmest det vi hadde da med Melling og Adegbenro, men vi mangler en indreløper som kan fullføre pakken. Burde kanskje prøve Jensen på den sida i stedet? Vi vil ikke få de samme løpene til dødlinja med påfølgende 45, men kanskje vil vi få flere skudd? Og samtidig vil f.eks. Konradsen da kunne komme inn fra høyre indreløper på innleggene fra Melling/Adegbenro?
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 27.10.2019 14:09    Post subject: Reply with quote

Men det er jo litt det jeg mener. Mike er en lagspiller som fungerer best med gode medspillere, ikke en individualist som er veldig avgjørende for et dårlig lag.

Med det jevnt høye ferdighetsnivået tror jeg at han kunne vært en fungerende brikke i et vesentlig bedre lag. Litt som Skjelbred, altså. Eller Midtsjø. Og etter min mening har det oftest vært han som klarer å spille normalt mot bedre lag, mens Lundemo, Konradsen faller igjennom.

Så stilen vår nå gjør ikke Mike noen tjenester. Og å snakke om alder hos en veldig lite skadeplaget midtbanespiller på 31 år, det gir ingen mening,det burde være et hint alene om at det ligger årsaker utenfor spilleren selv.
Spartacus
Veteran

PostPosted: 27.10.2019 14:17    Post subject: Reply with quote

Jeg også fungerer best med gode medspillere.

He's finally achieved it.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 05.11.2019 09:53    Post subject: Reply with quote

6,4 mill i lønn i 2018.

Forvaltningen av pengene på brakka er god forstår jeg... Himmel og hav hvor stor avstand mellom hva han er verdt og hva han får betalt.

Skjønner godt at han uttaler at han gjerne blir i RBK karrieren ut..

Albert Einstein

Ivar Koteng (tulling)
Back to top
Bart1
Rutinert

PostPosted: 05.11.2019 09:57    Post subject: Reply with quote

Det kan ikke være korrekt? Han kan umulig tjene 6,4 millioner i RBK? Agenten hans bør i så fall være verdens flinkeste forhandler. Forstår godt at Jensen og Bendtner vil/ville være i RBK...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 67, 68, 69, 70  Next
Page 68 of 70

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb