English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Sørloth
Goto page 1, 2, 3 ... 30, 31, 32  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 23.12.2012 01:31    Post subject: Reply with quote

Ser at Sørloth har blitt hospitant med A-laget og skal være med på treningsleirene også.

De kampene jeg har sett så har han stort sett vært dårlig i mange deler av spillet sitt. Jeg ser jo at det er et visst potensialet der, men jeg kan ikke helt se at dette er noen fremtidig A-lagsspiller. Noen(Knerten eller andre) som vil utdype litt rundt spilleren og om han har fortjent denne hospitantplassen på potensialet og ikke etternavn?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.12.2012 01:58    Post subject: Reply with quote

Han har heller ikke imponert meg de gangne jeg har sett ham, men har hørt at han skal være god. Kan dog ikke helt fri meg fra tanken om en viss "kamerat-kvote"..
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.12.2012 14:27    Post subject: Alexander Sørloth Reply with quote

Om noen ikke så dette før cupfinalen: Hjemme hos familien Sørloth
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2002

PostPosted: 23.12.2012 14:32    Post subject: Reply with quote

Sist dere konspiratører snakket om "kamerat-kvote" så var det Markus Henriksen....
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 23.12.2012 14:35    Post subject: Reply with quote

Vet ikke helt hva du prøver å si med posten din Messi. Henriksen skulle RBK kvitte seg med, NAE som stoppet det på La Manga for mange år siden. Heldigvis.

Du kan jo droppe prikkene og heller forklare hva du faktisk mener i en post Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.12.2012 14:39    Post subject: Reply with quote

Har vært påstander om at utviklinga til Oviasu stagnerte fordi Henriksen uriktig ble foretrukket på RBK2-midtbanen. Men dette blir jo bare ord mot ord.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2002

PostPosted: 23.12.2012 14:40    Post subject: Reply with quote

Det var den svenske landslagsledelsen som fortalte "hva de hadde i Markus Henriksen" , og det er direkte fra Hamren.. Ikke Nils Arne Eggen, som alle hyller i hytt å pine...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.12.2012 14:43    Post subject: Reply with quote

Landslagsledelsen på hvilket årstrinn?

Tror nok ikke svenskene var så mye involvert i 2007 - lenge før Hamrén kom. Samtidig var det vel lite som tydet på at Henriksen var i ferd med å bli vraket av RBK på dette tidspunktet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 23.12.2012 14:44    Post subject: Reply with quote

Om 2 tilnærmet likeverdige der kun en blir satset på,da må man ha lov til å tro at det er litt hell/uhell/etternavn/etternavn på trenere osv. som spiller inn.
For meg virker det å være VELDIG langt frem for unge Sørloth,men hvem vet.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 23.12.2012 14:46    Post subject: Reply with quote

Nils Arne Eggen tok kontroll over dette på La Manga i 2007, da var Markus 15 år og den svenske landslagsledelsen hadde selvsagt ikke peiling på hvem dette var. De snakket derimot positivt til Hamren om gutten i 09/10.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.12.2012 19:16    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det virker utrolig merkelig at Alexander Sørloth vurderes som god nok til å hospitere med A-stallen, da han i de fleste kampene jeg har sett har vært ganske så uferdig, og slett ikke noe opplagt valg på Rosenborgs Nextgen-lag, etter prestasjonene å dømme. Bjørnholm ser for meg ut som en atskillig bedre spiss per dags dato, selv om han heller ikke er imponerende.

Samtidig kan jeg jo aldri tenke meg at etternavn som klinger godt, et slags sønn-av-far-sin-element, skal være utslagsgivende i en profesjonell fotballklubb som Rosenborg Ballklub. Her er det nok kvalitetssikring og gode prosesser i alle ledd.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 28.12.2012 19:41    Post subject: Reply with quote

Enig i Sørloth, men jeg syns Bjørnholm så ut som en gutt som bar angrepet på egen hånd mot Inter. Dog er det eneste gangen jeg har sett ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 28.12.2012 21:31    Post subject: Reply with quote

Publikumstriks? I disse tider, når man skal tilbake til røttene, er vel intet bedre enn å hente fram en ung kar fra lokale strøk, og så med et kjent navn da du! Vi har allerede sett mer eller mindre sukses med andre "arvinger", så hvorfor skal vel ikke dette også bli bra? Marty McFly ble vel også ansett som en positiv opplevelse.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 28.12.2012 23:44    Post subject: Reply with quote

Skal ikke uttale meg om Sørloth fordi jeg aldri har sett han spille, men det er liten tvil om at veien opp til a-laget har blitt mye kortere de siste årene. Det positive er jo at spillere som Henriksen og Bakenga får muligheter de ikke hadde fått om de var i samme situasjon 5-10 år tilbake. Forhåpentligvis kan vi nyte fruktene av ungdomssatsningen om noen år og ha spillere som Svensson, Selnes og kanskje en hjemvendt Bakenga, Tettey eller Ciljan som stamme i a-laget. Det viktige er å ha en god nok a-stall til å vinne gull samtidig som man lar unge spillere prøve seg. Er ingen tvil om at Sørloth har et potensiale m.t.p at han får sjansen på a-laget, la oss håpe han tar vare på denne sjansen og viser seg å bli en ny framtidig stjerne som kan bidra til å føre RBK historien videre til nye høyder. I verstefall viser ham seg å være for dårlig og blir utleid/solgt.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 29.12.2012 04:01    Post subject: Reply with quote

Det må enten være for å fylle opp hullet på trening midlertidig mens vi ikke har spisser, eller på etternavnet.

For den 16åringen jeg har sett i Nextgenkampene er veldig langt unna å kunne bidra med noe for A-laget, uavhengig om han har talent eller ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2002

PostPosted: 29.12.2012 14:36    Post subject: Reply with quote

I følge de som jeg har snakket med, så er det for å gi Sørloth "boost" i utviklinga, som de har de har gjort før, med andre. De har lykkes med Tettey,Skjelbred og Henriksen med det samme.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 29.12.2012 14:48    Post subject: Reply with quote

Ikke alle lærer å svømme selv om de blir kastet på dypet. Men men, vi får se.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 29.12.2012 15:43    Post subject: Reply with quote

Tanken om gi utviklingen en boost er ikke dum, men jeg hadde imidlertid likt det bedre om man gjorde det i en annen posisjon. For eksempel back. Martin Lundal vil være en aktuell spiller. Dorsin gammel, og kanskje enklere å etablere seg som back. Kunne også gjort det samme med aasbak ( btw hva i all verden skjedde med ham, knerten ).
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 31.12.2012 14:09    Post subject: Reply with quote

Dette med at Sørloth blir tatt opp bunner kun ut i at pappaen heter Gjøran, og utviklinga faktisk på de to er så og si identiske. Genene er det iallefall ingen ting å si på. At de ikke tar opp Bjørholm er en mye større gåte for meg. Han må jo også kunne "boostes" som det her sies.
Back to top
View user's profile Send private message
gonnagetchaa
Veteran


Joined: 19 Aug 2011
Posts: 1387
Location: Son

PostPosted: 31.12.2012 14:28    Post subject: Reply with quote

Pappan heter Gøran.. Very Happy
_________________
Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2002

PostPosted: 31.12.2012 14:40    Post subject: Reply with quote

Sørloth er vel den ungdomsangriperen i Rosenborg som er fast i troppen på "sitt" aldersbestemte landslag siden Iversen og Bakenga sine dager. Andre ungdoms angrepsspillere i Rosenborg har hatt en landskamp i ny og ne.

Bare på dette grunnlaget synes jeg at det er verdt å gi unge Sørloth mere utfordringer.

Gøran Sorloth var en god spiss, men jeg forventer at sportslig ledelse har gjort en grundig vurdering uten Gøran's innblanding. Regner med at Ståle Stensaas har gitt sine anbefalinger i dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 31.12.2012 18:43    Post subject: Reply with quote

Synes det er unødvendig å komme med påstander om spilleren før han har fått sjansen til å vise hva han kan på dette nivået. Hvertfall når det har kommet opp såpass mange gode spillere fra juniorlaget de siste årene. Dere som har sett han gjentatte ganger i kamp og på trening har rett til å uttale dere. Kan ikke tenke meg at mange av dere har det. I verste fall sitter han selv å leser her og lar det gå til hodet og presterer dårligere. Vi ønsker jo at unge trøndere skal komme opp å bli klassespillere?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 31.12.2012 20:28    Post subject: Reply with quote

Skal holde kjeft, med Henriksen friskt i minnet. Husker jeg forsto lite av at han skulle bli tatt opp i A-stallen, også. Var vel en av de på juniorlaget jeg så med minst potensiale. Satser på ny suksesshistorie med Sørloth! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 01.01.2013 07:04    Post subject: Reply with quote

Alex har kjempepotensiale som møtende spiss. Gi ham sjansen før man kapper hodet av ham for faen. Hvor mange her inne har sett ham? Han kriger, han kjefter på 10 år eldre spillere, han er en vinner. Come on!
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 01.01.2013 07:54    Post subject: Reply with quote

Angående kjefting, så tror jeg nok det er mange som heller vil beskrive det som syting enn kriging i Sørloth sitt tilfelle. Nå trenger ikke dette å være hemmende i det hele tatt under trening med a-laget, siden det må understrekes at Sørloth er blant dem som kommuniserer mest med sine medspillere under kamp, men jeg begynner helt oppriktig å bli lei av spillere om viser frustrasjon med engang man møter litt motgang. For et forventningsfullt Lerkendal er det heller ikke mye som skal til før noe oppfattes som motgang.

Hospitering er uansett en mulighet man gir til flere juniorspillere, og det er ikke nødvendigvis den beste som til enhver tid hospiterer. Enkelte spillere fremstår bedre dess bedre mot- og medspillerne er, mens andre skinner dess dårligere nivået rundt dem er. Det største talentet er ikke nødvendigvis det talentet som har mest å tilby laget i dag. I tillegg har man forskjellige posisjoner og spillertyper å forholde seg til. Sørloth er spiss, og jeg har langt mer tro på han som en ensom spiss enn Bjørnholm, rett og slett fordi Sørloth tidvis er eminent feilvendt. Pdd. er man manko på spisser, og da passer det ypperlig å gi Sørloth muligheten til å prøve seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 30, 31, 32  Next
Page 1 of 32

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb