English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Start - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Faye
2%
 2%  [ 2 ]
Hedenstad
2%
 2%  [ 2 ]
Reginiussen
38%
 38%  [ 29 ]
Valsvik
2%
 2%  [ 2 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Islamovic
0%
 0%  [ 0 ]
Ã…sen
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
3%
 3%  [ 3 ]
Børven
0%
 0%  [ 0 ]
Ceide
1%
 1%  [ 1 ]
Tagseth
48%
 48%  [ 37 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 76

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1354
Location: Lerkendal

PostPosted: 03.07.2020 11:26    Post subject: Start - Rosenborg Reply with quote

IK Start - Rosenborg BK


vs.


Dato: 16.07.2020
Kl.: 20:30
Stadion: Sparebanken Sør arena
TV: TVNorge

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.07.2020 17:12    Post subject: Reply with quote

Skjelbred:

- Jeg tenker nå på hver trening for å få makset i forhold til foten og kroppen, sånn at jeg kan komme fortest mulig tilbake.

- Det er uansett naturlig at du først prøver deg som innbytter i en kamp?

- Det blir vel det i starten, hvis jeg føler meg frisk. Jeg tar ikke noen sjanser. Det avhenger at jeg må være med og trene ei hel uke og føle at jeg er bra.

Les mer: - Jeg stresser ikke

Også Adegbenro kan være tilbake om ei drøy uke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.07.2020 18:42    Post subject: Reply with quote

André Hansens lyske ble undersøkt nærmere mandag, men fremdeles har man ingen konklusjon.

– Vi finner ut mer i løpet av et par dager, men jeg kan si såpass at jeg spiller ikke torsdag, forteller han til Adresseavisen.

(...)

Anders Trondsen fikk seg en lårhøne mot slutten av kampen og hadde bare en kort økt mandag, men det skal ikke være noen grunn til bekymring.

Les mer: Med ball i beina for første gang på 13 dager: Disse svarene fikk Ciljan

Skjelbred fortsatt uaktuell. Uklart for Adegbenro og Konradsen.

Uansett første gang at Tangvik er i kamptropp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Trolling?
Senior


Joined: 07 Jun 2015
Posts: 164

PostPosted: 15.07.2020 14:40    Post subject: Reply with quote

Noen som var på dagens trening, og har en antagelse om hva lagoppstillingen i morgen blir?
_________________
Rosenborg!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.07.2020 14:55    Post subject: Reply with quote

Blir ikke overrasket om vi starter med samme formasjon som vi avsluttet sist, med snudd V, eller 4-2-3-1 om man vil.

Noe sånnt kanskje:

Faye

Hedenstad - Reginiussen - Valsvik - Trondsen

Zachariassen - Lundemo

Helland - Islamovic - Ceide

Børven

Tipper Holse ryker til fordel for Helland i allefall, og tipper Børven går foran Islamovic på topp (og Åsen inn på midten) om vi starter i den mer tradisjonelle 4-3-3 formasjonen. Håper i allefall det Børven-på-kant opplegget er dødt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.07.2020 18:06    Post subject: Reply with quote

Det vil vel ikke overraske noen dersom vi fortsetter med det som så 'bra' ut sist, og skroter det som så 'dårlig' ut. Akkurat som forrige kamp. Spørsmålet er om denne vinglinga egentlig er så veldig målrettet, eller om de riktige konklusjonene trekkes fra erfaringene.

Ingen burde bli overrasket dersom vi starter slik vi avsluttet sist, men ser ut som møkk helt til vi gjør en eller annen endring. Det finnes ting å ta tak i for en motstander dersom vi starter i 4-2-4 med spillerne fra sist, for å si det sånn.

Men nei, jeg har ikke noe mye bedre forslag, unntatt å forsøke å dyrke det som spillemessig fungerer best, og legge noen planer som kan øves inn i trening og kamp.

Edit: Det jeg kan si er at med Lundemo inn blir dette fort en 4-1-4-1 med laaang avstand mellom Lundemo og neste ledd, og backer lavt i banen, og det tror jeg blir langsomt og lett å stoppe.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 15.07.2020 18:47    Post subject: Reply with quote

Vinglingen er sånn sett bare en forlengelse av Rambo I i 2007/2008. Da var det mye vingling mellom flat firer og diamant på midten, husker jeg.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
XChrisX
Rutinert


Joined: 12 Nov 2006
Posts: 599

PostPosted: 15.07.2020 19:22    Post subject: Reply with quote

Det frustrerer meg at Åsen får sjansen gang på gang, men det frustrerer meg enda mer at Lundemo spiller på bekostning av spillere som faktisk har en framtid i Rosenborg. Håper på Tagseth fra start.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 15.07.2020 20:24    Post subject: Reply with quote

helt enig der er intet fremadrettet eller udviklende i de hold der stilles. Man spiller med 3 centrale, hvoraf ingen af dem kan noget fremad banen eller er specielt boldspillede - det er alle sammen løbetyper uden den store teknik eller overblik. Og hvorfor i alverden spiller en fremtidens mand som Tagseth ikke - istedet spiller man med Åsen og en Lundemo der er væk i næste uge. Det lader også til at holdet sættes som vinden blæser - dem der slutter godt starter - istedet for at kigge på hvordan man får spillet et fremtidens Rosenborg hold sammen. Man må virkelig håbe at en ny træner tager fat og får ryddet op.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 15.07.2020 20:43    Post subject: Reply with quote

Det er ikke veldig vanskelig å sette seg inn i tankene til Henriksen her. Lundemo spiller fordi han er den eneste sentrale midtbanespilleren vi har som er skadefri om dagen. Tagseth, Åsen og Zachariassen er alle klassiske indreløpere. Så kan man sikkert si at både Tagseth og Åsen er like gode som Lundemo sentralt bare de får sjansen, men der er nok både jeg og Rambo uenige.

Om ikke lenge står vi med Konradsen - Skjelbred - Zachariassen på midten og Hareide på benken.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 15.07.2020 21:48    Post subject: Reply with quote

en central midt uden visioner med kun løbestærke spillere som Åsen Lundemo og Zaca får aldrig Rosenborg tilbage til toppen af norsk fodbold. Det kræver spillere med bedre teknik og spilforståelse. Og boldbesiddende bliver man jo aldrig med den konstellation. Hvilket kampene jo også med al tydelighed viser. Nu har jeg set Molde og Bodø - de spiller jo et helt andet spil tydeligvis. Jeg håber virkelig en ny træner vil starte med at få et boldbesiddende koncept hvor det er Roseborg der sætter dagsorden.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 15.07.2020 21:57    Post subject: Reply with quote

Håper ikke vi sitter med en midtbane med Konradsen og Zachariassen sammen. De to er nødt til å kjempe om den samme plassen og da er Zachariassen milevis foran.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1226

PostPosted: 15.07.2020 22:01    Post subject: Reply with quote

Husk at Ã…ge satte ut Skammelsrud.
Men kanskje KON får tillit ut sesongen..
Skulle forøvrig ønske at han har 3år igjen.

Der er en del keeperutspill som Lundemo vinner..
Og det kan jo bli en del slike her.
-Vet ikke hvordan IKS er ellers på dødball, men det bør være deres eneste mulighet..
Også bør jo vi få en del cornere.

Normalt skal vi styre kampen. Håper ikke det blir for mye småspill, men at vi slår en del innlegg fra back fra 30.
Flate.

Kun 1.omg mot Vif er godkjent for meg på 4kamper etter Horneland.
Får vi ikke skikkelig energi i dag, så bør det stilles spm!
Fra sponsorer og seskortholdere.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 594
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.07.2020 03:47    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
en central midt uden visioner med kun løbestærke spillere som Åsen Lundemo og Zaca får aldrig Rosenborg tilbage til toppen af norsk fodbold.


Men herregud da mann! Åsen og Lundemo skal da slett ikke få RBK tilbake til toppen av norsk fotball. Lundemo drar i neste uke og Åsen synger på siste verset. Per går inn sentralt, men han er vel også "uten visjoner"?
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 16.07.2020 08:32    Post subject: Reply with quote

Per er bestemt en top spiller - men han er 33 - så vel ikke ham man skal satse på i en årrække frem. Har jo spillet over 200 kampe i Bundeligaen så selvfølgelig er han her og nu en klar forstærkning når han kommer i kampform. Men jeg ved ikke helt hvad jeg tænker på den lange bane.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 16.07.2020 08:34    Post subject: Reply with quote

Per nå med Tagseth som sin naturlige etterfølger. Har vi gode nok spillere så har vi dem bare 1 - 3 år uansett slik at det bør ligge planer for alle førstelagsspillere på hvordan de erstattes om de blir solgt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 16.07.2020 08:48    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Per er bestemt en top spiller - men han er 33 - så vel ikke ham man skal satse på i en årrække frem. Har jo spillet over 200 kampe i Bundeligaen så selvfølgelig er han her og nu en klar forstærkning når han kommer i kampform. Men jeg ved ikke helt hvad jeg tænker på den lange bane.


Typisk RBK er jo at han spiller til han er 40 og ingen juniorer får prøve seg i rollen. Så må RBK på leting etter nytt anker, så finner de ingenting før en ny Lundemotype (31) hentes på Lerkendal for 7 millioner kroner.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.07.2020 08:58    Post subject: Reply with quote

40-33=7 år med guldfodbold i det minste RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 16.07.2020 09:44    Post subject: Reply with quote

Å tro at en hjemvendt utenlandsproff med suksess spiller til han er 40 er det vel få eksempler på? Til det er nok skjult slitasje og en dalende motivasjon etter X antall kamper i ES en sterkt faktor. Tror vi skal være nokså fornøyd om Per leverer for oss et par-tre sesonger jeg.

Dog håper jeg at min påstand er feil..
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 16.07.2020 11:10    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Per nå med Tagseth som sin naturlige etterfølger. Har vi gode nok spillere så har vi dem bare 1 - 3 år uansett slik at det bør ligge planer for alle førstelagsspillere på hvordan de erstattes om de blir solgt.


Tagseth kommer ikke til å vente på at Skjelbred skal legge opp. Han må naturligvis satses på i indreløper-rollen på bekostning av spillere som ikke holder nivået (Åsen, Konradsen). Påfallende hvor mye mer kontroll vi har hver gang Tagseth kommer inn; det er nesten som om det hjelper å ha en spiller som treffer på pasninger og som har intensitet i det defensive arbeidet.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 16.07.2020 11:24    Post subject: Reply with quote

Håper Helland er på benken. Så kommer han inn etter ca 60 når kampen er satt og folk byner å bli slitne. Det er slik han bør brukes og det er slik han er best. I 100% fysisk forfatning tror jeg ikke vi kan regne med at Helland noen gang er eller blir.
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 16.07.2020 11:30    Post subject: Reply with quote

Jeg er såpass sulteforet på norsk fotball om dagen at jeg har sett alle Starts kamper denne sesongen. Og det laget er uhorvelig dårlig bakover på banen - spesielt når de settes under press. De har to keepere med svært begrenset kapasitet, en forsvarsrekke som ikke ser ut til å forstå at de kan hjelpe hverandre og offensive spillere som står og venter på ball.

Hvis vi går ut i hundre, dundrer på og passer på Martin Ramsland når han blir byttet inn, går dette bra.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.07.2020 13:13    Post subject: Reply with quote

Denne uken har presspill vært fokus i RBK. Laget har studert video og jobbet videre med det på feltet.

– Jeg synes vi dessverre ikke har hatt 90 minutter hvor vi har vært forholdsvis stabil. Kanskje mot Stabæk. I de andre kampene har jeg ikke vært helt fornøyd, for der har det vært deler av kampen hvor vi rett og slett har vært for dårlig. Så har vi klart å justere litt og hatt gode perioder, som har gjort at vi har vunnet kamper, forteller Henriksen.

Tirsdag ble også en 4–2–3–1-formasjon drillet, med Torgeir Børven på topp, Dino Islamovic i tierrollen bak Børven, Emil Konradsen Ceïde og Pål-André Helland på hver sin kant og Gjermund Åsen og Kristoffer Zachariassen sentralt på midtbanen.

Henriksen drar på svaret, når han får spørsmålet om det blir formasjonen i kampen mot Start, torsdag.

– Vi hadde god halvtime mot Godset i den formasjonen, så det er naturlig å ta opp den jobbingen.

Les mer: Hansens erstatter er ikke opptatt av fortid eller fremtid. Han har kun ett mål for øye.

Jeg må forresten advare: RBK har vunnet tre kamper i år. Jeg har ikke vært på noen av dem. Gjør et forsøk på å bryte den skumle, personlige trenden og tropper opp i kveld.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 16.07.2020 13:33    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Tagseth kommer ikke til å vente på at Skjelbred skal legge opp. Han må naturligvis satses på i indreløper-rollen på bekostning av spillere som ikke holder nivået (Åsen, Konradsen). Påfallende hvor mye mer kontroll vi har hver gang Tagseth kommer inn; det er nesten som om det hjelper å ha en spiller som treffer på pasninger og som har intensitet i det defensive arbeidet.


Det er ingen motsetning mellom om gi Tagseth spilletid som indreløper samtidig som vi rullerer han inn for Skjelbred ved rullering. Tanken er at den dagen Skjelbred velger å gi seg så står erstatteren allerede klar.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 594
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.07.2020 14:05    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
[Typisk RBK er jo at han spiller til han er 40 og ingen juniorer får prøve seg i rollen. Så må RBK på leting etter nytt anker, så finner de ingenting før en ny Lundemotype (31) hentes på Lerkendal for 7 millioner kroner.


Ja, typisk RBK så spiller alle i klubben til de er 40, og når 40 åringene skal erstattes så kjøper vi nye spillere som har passert 30. Si meg, hvilken verden lever du i? Går du på tyngre medisinering?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Next
Page 1 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb