English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Marius Lundemo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 06.06.2017 08:32    Post subject: Reply with quote

Vi burde ha Konradsen, Midtsjø og Jensen som indreløpere så de faktisk kan rotere litt. Indreløperne er av dem som løper mest, og for meg er det tydelig at Midtsjø og Jensen har trengt hvile.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
beejay
Senior


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 172
Location: Trondheim

PostPosted: 06.06.2017 12:04    Post subject: Reply with quote

enig, på 60 min så skal vi alltid bytte en av indreløperne eller ene vingen. da får vi naturlig rotasjon. primærplassene for bytte skal være i de to posisjonene.
Back to top
View user's profile Send private message
Magnus Land
Junior


Joined: 31 Jul 2008
Posts: 69

PostPosted: 25.06.2017 21:31    Post subject: Reply with quote

Kanskje litt rart å trekke frem Lundemo etter kampen mot Sogndal i dag, fordi han gjorde ikke noe spektakulært, men han viser sterke tegn til å spille seg varm. Synes han for første gang løser den defensive midtbanerollen veldig trygt. Han er konsekvent i posisjoneringene sine, og leverte fra seg konstruktive pasninger (tror nesten han ikke hadde pasningsfeil?). Ingen spektakulære Selnæs-pasninger enda, selv om han ved flere anledninger hadde muligheten, men det er noe som sier meg at det kommer.

Det beste han gjør, og som han gjør veldig annerledes enn Konradsen, er å venne kroppen og ballen fremover veldig ofte, og oftest med bare én touch. Han er mer bestemt, og ikke så omstendig som konkurrenten, og sørger for at spillet går kjappere i lengderetning.

Lover bra!
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 26.06.2017 09:36    Post subject: Reply with quote

beejay wrote:
enig, på 60 min så skal vi alltid bytte en av indreløperne eller ene vingen. da får vi naturlig rotasjon. primærplassene for bytte skal være i de to posisjonene.


Slik tenkte også jeg før, men i tillegg bør man også rotere litt mer på spissplass og vingback. Det er ofte sånn at forsvaret får god kontroll på spissen, de finner fort ut av ham, og da kan en ny spiss inn i kampen skape litt "turbulens" for forsvaret. Vingbackene er i utgangspunktet de som løper mest på mange lag, og de bør også få hvilt seg ved at en ny back kommer inn uti 2. omgangen.

To rotasjonsbytter og et skadebytte/svak-dag-bytte burde ha vært en slags hovedmal.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 26.06.2017 09:43    Post subject: Reply with quote

Magnus Land wrote:
Kanskje litt rart å trekke frem Lundemo etter kampen mot Sogndal i dag, fordi han gjorde ikke noe spektakulært, men han viser sterke tegn til å spille seg varm. Synes han for første gang løser den defensive midtbanerollen veldig trygt. Han er konsekvent i posisjoneringene sine, og leverte fra seg konstruktive pasninger (tror nesten han ikke hadde pasningsfeil?). Ingen spektakulære Selnæs-pasninger enda, selv om han ved flere anledninger hadde muligheten, men det er noe som sier meg at det kommer.

Det beste han gjør, og som han gjør veldig annerledes enn Konradsen, er å venne kroppen og ballen fremover veldig ofte, og oftest med bare én touch. Han er mer bestemt, og ikke så omstendig som konkurrenten, og sørger for at spillet går kjappere i lengderetning.

Lover bra!


Enig i at Lundemo har blitt bedre, men han mangler nok både tempo og styrke, pluss litt på kreativiteten, for å hevde seg i EC. Jeg tror han blir relativt lett plukket ned av lag som holder nivå som er RBK+. Så han jo bli rundspilt av Mateo og Tadess mot LFK i cupen. Lundemo hang ikke med i det hele tatt.

Kampen i går passet nok Lundemo godt; lavt tempo, god plass og medspillere som er bedre enn motstanderens spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 26.06.2017 12:14    Post subject: Reply with quote

Det handler ikke om Lundemo eller Konradsen.
Det handler om at vi spiller 4-1-5.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.06.2017 12:51    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
SÃ¥ han jo bli rundspilt av Mateo og Tadess mot LFK i cupen. Lundemo hang ikke med i det hele tatt.


Synes denne blir noe urettferdig. Det var en av hans første kamper i en rolle han ikke er kjent med i et "nytt" lag og attpåtil kort tid etter en langtidsskade.

Det viktige er å fokusere på fremgangen, så får vi se om den blir bra nok og hvor lang tid dette tar.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 26.06.2017 13:02    Post subject: Reply with quote

Lundemo er trygg med ballen, men spiller som oftest på det trygge og bakover.
Tror ikke det var mange pasningene som ble spilt framover i går.
Han er grei å ha når man skal holde på ballen, men RBK mangler en type spiller som kan slå de herligste pasningene framover og i bakrom. En kreativ spiller hadde løftet dette laget opp noen hakk.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 26.06.2017 13:05    Post subject: Reply with quote

Jeg blir mer og mer facinert av tanken om Bendtner som ballfordeler på midten...
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 26.06.2017 13:38    Post subject: Reply with quote

thomas_katt wrote:
Jeg blir mer og mer facinert av tanken om Bendtner som ballfordeler på midten...


Vet ikke om du henger med, men en modern midtbanespiller skal være like god defensivt som offensivt. Gjenviningen hans vil ikke være bra nok.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 13.07.2017 10:09    Post subject: Reply with quote

Dundalk-speiding:

Styrker: Han har veldig like egenskaper som Konradsen, atletisk, tetter om, bryter pasninger og takler. Han leser andreballer godt og vinner hodeduellene. Gjør seg spillbar for forsvarsfireren og gjør det enkelt fra side til side.

Svakheter: Han kan av og til bruke en ekstra berøring med ballen, han er ikke veldig god med den under press. Tenker ikke raskt med ballen. Det virker ikke som han har spekteret i pasningsspillet til å åpne den bakre fireren.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Magnus Land
Junior


Joined: 31 Jul 2008
Posts: 69

PostPosted: 13.07.2017 19:46    Post subject: Reply with quote

Hm, var dette etter Dundalk kampen, haavarl? Han spilte vel ikke den? Dessverre, etter min mening, synes han er mye mer tro mot den defensive midtbanerollen enn Konradsen, som leker indreløper 40% av tiden. Og Konradsen er mye bedre i indreløperrollen igjen, synes jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 13.07.2017 19:49    Post subject: Reply with quote

Speiderrapportene kommer fra kampene mot Sogndal og Sandefjord.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 03.10.2017 13:39    Post subject: Reply with quote

Må helt ærlig innrømme at jeg sliter med å se hva Lundemo tilfører dette laget. Finnes det noen kampsammendrag av spilleren på forumet her?
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3120
Location: Brønnøysund

PostPosted: 03.10.2017 13:43    Post subject: Reply with quote

Kai Bardal har en god del videoanalyser der han peker på ting Lundemo gjør bra på midten i alle fall. Du kan jo starte der.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 03.10.2017 13:50    Post subject: Reply with quote

Jeg synes i hvert fall at Lundemo ofte finner fremoverrettede pasninger på førsteberøring og er flink til å finne plass og rom på midten. I tillegg synes jeg han er en god pasningsbryter og relativt sterk i gjenvinning. Det er i blant noe Selnæsk over han.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 03.10.2017 14:14    Post subject: Reply with quote

Syntes han fungerer godt som et skjold foran forsvaret vårt når det trengs. Han var god mot Ajax for eksempel. Han bidrar nok ikke med så mye framover som man skulle ønske, men han er en god destroyer å ha på midten.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 03.10.2017 14:40    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
Må helt ærlig innrømme at jeg sliter med å se hva Lundemo tilfører dette laget. Finnes det noen kampsammendrag av spilleren på forumet her?

mot Godset: https://www.youtube.com/w...Bo0SzDjhsM
mot Lillestrøm: https://www.youtube.com/w...9sIVcXl100

Skjønner ikke hakkingen på Lundemo. Gjorde det veldig bra mot Ajax, og jeg har ikke sett storheten alle ser i Trondsen ennå. Syns midtbanen ble veldig mye luftigere da Lundemo kom inn mot Sarpsborg, men det var jo bare to spillere som var noe særlig interessert i å prøve noe fremover i den kampen...
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 03.10.2017 14:57    Post subject: Reply with quote

Det eneste Lundemo bemerket seg for mot Sarpsborg var en elendig pasning ut over sidelinja når vi kjempet som hardest for et vinnermål.

En helt OK spiller. Trondsen er soleklart bedre, men ser gjerne at Lundemo får starte innimellom. Har jo et visst potensiale, men alt i alt er han for treig både tankemessig og fysisk. Lundemo + Konradsen fra start samtidig blir litt vel mye trefot på midten - èn holder i massevis.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 03.10.2017 14:59    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Jeg synes i hvert fall at Lundemo ofte finner fremoverrettede pasninger på førsteberøring og er flink til å finne plass og rom på midten. I tillegg synes jeg han er en god pasningsbryter og relativt sterk i gjenvinning. Det er i blant noe Selnæsk over han.


Ser ikke helt den altså. Jeg er helt enig i at han er en god pasningsbryter og han er en veldig bra ballvinner. God i lufta er han også, og han er rolig med ball. Derimot har jeg ikke sett mye kreativitet, og de gangene han har prøvd på vanskelige pasninger har det stort sett blitt feilpasninger. Når det er sagt har han vist veldig klar fremgang utover høsten så jeg har trua på at han kan bli enda bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 03.10.2017 15:07    Post subject: Reply with quote

Nei. Han er ingen playmaker. Men per dags dato er han den spilleren i troppen som er best til å binde sammen midtbanen. Laget som helhet er bedre når han spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.10.2017 15:09    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg ser også på ham som en ryddegutt fremfor strateg. Mer Annan enn Selnæs i ferdighetsregisteret, om man skal holde seg til kjente navn.

Fysisk sterkt, bra på hodet, ok aksjonsradius, og solid i pasningsspillet når han ikke gjør det veldig komplisert.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 03.10.2017 15:18    Post subject: Reply with quote

Synes Lundamo vokser med tilliten, og gjør bedre og bedre opptredener jo mer han spiller.
Positivt at det defensive ser ut til å sitte. Og det offensive tror jeg vil komme etterhvert.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 03.10.2017 15:20    Post subject: Reply with quote

Synes også Lundemo gjør en helt ok jobb på midten. Bruker få touch med ball, beveger seg ganske klokt og bryter opp spillet til motstanderen. For laget som helhet er han ti ganger bedre å ha sentralt enn Konradsen. Han er dog ikke noe spesielt god til å diktere tempo i kamper, så spillet lider litt av dette, spesielt når også Konradsen spiller som er en helt forferdelig pasningsspiller. Skal RBK ta nye steg bør ikke Lundemo være en startspiller, men som backup er han meget habil.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 03.10.2017 16:14    Post subject: Reply with quote

Husk spillere kan utvikles og bli bedre..han er enda ung.Lundemo er en som har visst veldig gode takter til og vært så mye skadet.
Er vel først neste år vi vil se en bedre lundemo.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 26, 27, 28  Next
Page 12 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb