English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Marius Lundemo
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 16.12.2016 21:57    Post subject: Reply with quote

Norden Lokomotiv wrote:
Ja, ditt innlegg hever jo debatten robinla Smile


Det gjør det naturligvis ikke og det var heller ikke meningen. Poenget var å framlegge mitt inntrykk av en del av de øvrige innleggene i forkant.

Selvsagt skal alle få lov til å være negative til absolutt alt som klubben foretar seg - det er en supporters rett. Men det imponerer meg hvor negativ folk evner å være. Greit om vi skulle signert Kovacs eller Huseklepp, men å være negativ til Lundemo når vi vet Midtsjø kan forsvinne... Tommel'n opp!

Nå er han vel heller ikke signert så da kan vel alle puste lettet ut når vi heller henter en nigerianer med et skyhøyt toppnivå som er mer av enn Daniel Braaten var på sitt værste.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brego
Veteran


Joined: 18 Dec 2011
Posts: 1515

PostPosted: 16.12.2016 21:57    Post subject: Reply with quote

Lundamo er en god signering og et tydelig signal på at vi bygger oss opp til at midtsjø drar til sommeren?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 16.12.2016 21:59    Post subject: Reply with quote

Men vet vi at han hentes til indreløperposisjonen? Han står oppført som defensiv midtbane. Som Midtsjø-erstatter er jeg vesentlig mer positiv til Lundemo.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2029
Location: Bodø

PostPosted: 16.12.2016 22:03    Post subject: Reply with quote

Jeg mener dette er en god signering. Han kan utvikle seg mye og regnes som en ganske grei spiller nå, 22 år gammel. Ikke veldig langt bak Midtsjø og han kan i Rosenborg få en mye bedre utvikling.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 16.12.2016 22:56    Post subject: Reply with quote

Lundemo er ingen erstatter for Midtsjø. Lundemo er best sentralt. Men mulig de tenker Midtsjø ut etterhvert og så Lundemo på midten med Konradsen på indreløperplass. Men jeg tror en Lundemo signering er for å styrke stallen og ikke som erstatter for noen.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 16.12.2016 23:13    Post subject: Reply with quote

Bare det ikke blir trøye nummer 6 så skal jeg puste rolig.


Dette vil bli en god backup i sine friske uker. Skyver greit Stamnestrø eller Gudi ut av benken. Faren er dog at det er Solli eller andre egenproduserte som skyves ut fra den ytterste plassen på en benk som fylles opp av "ferdigutviklet" stallfyll.

Tror de treffer bra på "garderobekompabilitet", men de er altså mer risikovillige når det gjelder muligheter til å ta de neste stegene opp til TL-gullnivå og deretter ut i Europa?

Er han ikke bra nok så kan vi sikkert få solgt ham til Odd med en brutto/netto-gevinst som gjør opp for Jarsteinavtalen. Wink
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.12.2016 23:15    Post subject: Reply with quote

Adressa melder at han dropper IFK Gøteborg og går til oss.
Har ikke sett noe særlig av han, men om han er mer lik Sælnes enn det vi har hatt sentralt i år, og han holder et godt nivå, er jeg fornøyd med det. Jeg tror Midtsjø forsvinner i vinter, og at Konradsern "tar over" rollen hans.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 16.12.2016 23:34    Post subject: Reply with quote

Dersom det itillfelle skjer, må vi isåfall spørre oss om det er en styrkning eller svekking av laget. Blir for tynt med Lundemo, Mike og Konradsen på midtbanen. Vil ikke se Lundemo skade seg før kvalikken mot FCK/Malmø, også må vi spille med Gudi på midtbanen. Hejdå!
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 16.12.2016 23:42    Post subject: Reply with quote

Blir spennende å se om han kan utvikle seg, han skal jo ha en del ferdigheter som passer bra sentralt i vår 433. Tolker denne signeringen som at Kåre ikke har trua på at Gudi kan vokse inn i den sentrale rollen.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 16.12.2016 23:42    Post subject: Reply with quote

Tviler på at de ser på Lundemo som den nye generalen på midten. Han har tross alt vært skadet store deler av året. Dette er nok mer et "spennende" prosjekt der han kanskje kan bli den nye Sælnes. Hvis ikke, selger vi han med profitt.
Alt i alt, er jeg utelukkende positiv til dette. Ung, norsk, gratis (hvis man ser bort ifra SoF og lønn), innehar et talent. Men mye kommer an på hvordan skadesituasjonen vil utarte seg.
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1561
Location: Ski

PostPosted: 17.12.2016 04:50    Post subject: Reply with quote

Skaper bredde, men styrker ikke. Hvor er stjernesigneringen?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 17.12.2016 09:05    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Dersom det itillfelle skjer, må vi isåfall spørre oss om det er en styrkning eller svekking av laget. Blir for tynt med Lundemo, Mike og Konradsen på midtbanen. Vil ikke se Lundemo skade seg før kvalikken mot FCK/Malmø, også må vi spille med Gudi på midtbanen. Hejdå!


Kvalikken? Du mener treningskampene?
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 17.12.2016 11:31    Post subject: Reply with quote

Macha,
Mikkelsen skriver om en tenkt situasjon - hvis, mulig, kan hende, kan skje, kanskje, muligens, skulle det skje at Lundemo blir skadet, så...

Til mange andre;
Lundemo vil aldri være et alternativ som indreløper, utelukkende som sentral.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 17.12.2016 12:34    Post subject: Reply with quote

Er det noen som har sett han spille i fler enn kampene mot oss? Savner å få en beskrivelse/oversikt og styrker og svakheter. Mitt eget inntrykk er basert på alt for få minutter med fotball.

Har han også vikariert som stopper og/eller back i LSK? Mulig ny potet?

Hva gjør at du avskriver ham som indreløper, TomH?
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 17.12.2016 13:29    Post subject: Reply with quote

Lundemo kan på en måte sammenlignes med hvilken spilllertype United´s Michael Carrick er.
Han er ett bra potensiale, så lenge han holder seg skadefri.
Klart bedre en Gudi, Stamnestrø, Konradsen og Jensen, i den sentrale rollen.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.12.2016 14:20    Post subject: Reply with quote

God spiller som vil bli vårt beste alternativ sentralg om han kommer. Toveis-spiller med god arbeidskapasitet godt duellspill og brukbar pasningsfot. Jeg ser på dette som en fornuftig signering med potensiale til å bli suksess.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 17.12.2016 14:27    Post subject: Reply with quote

Skader ikke å hente en av de beste spillerene fra en av de største rivalene "gratis" heller.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Laff1
Senior


Joined: 15 Feb 2011
Posts: 237
Location: Aspmyra

PostPosted: 17.12.2016 15:14    Post subject: Reply with quote

Herlig! CL next Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 17.12.2016 15:23    Post subject: Reply with quote

Clasiker,
ikke annet enn spillertypen.
Han er ikke en "indreløper-type" av det jeg har sett.
Lundemo angriper ikke motstanderens mål med løp og avdriblinger.
Imidlertid er han typisk sentral som "ligger" riktig og kan fordele baller.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 17.12.2016 16:14    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
God spiller som vil bli vårt beste alternativ sentralg om han kommer. Toveis-spiller med god arbeidskapasitet godt duellspill og brukbar pasningsfot. Jeg ser på dette som en fornuftig signering med potensiale til å bli suksess.

Lundemo er absolutt en god spill med et potensialet hvis han blir kvitt skadeproblemene sine.

Men per i dag mener jeg Lundemo ikke passer i spillergruppen vår, da han ikke er en mulig erstatter for Midtsjø (hvis han selges). Han er rett å slett ikke en indreløper, samtidig mener jeg Konradsen er en bedre sentral midtbanespiller. Og som sagt tidligere, vi har nok bredde som det er allerede.

Hvis Lundemo er tiltenkt en startplass for oss så er det etter min mening en klar svekkelse av laget.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 17.12.2016 16:30    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Clasiker,
ikke annet enn spillertypen.
Han er ikke en "indreløper-type" av det jeg har sett.
Lundemo angriper ikke motstanderens mål med løp og avdriblinger.
Imidlertid er han typisk sentral som "ligger" riktig og kan fordele baller.

Nå har jeg lest en del på KFL forum og der mener de han ville kledd en indreløperrolle godt. Han er best når han tørr og går på raid (avdriblinger) mener enkelte der Smile
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 17.12.2016 16:50    Post subject: Reply with quote

Enig i vurderingen om at han ikke er indreløper. Han er ikke aggressiv nok, forflytter seg ikke kjapt nok. Men en god pasningsspiller og Ok skuddfot. Han vil ikke kunne måle seg med de 3 vi har på midten nå, men er definitivt bedre enn Gudi og Simen
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 17.12.2016 18:11    Post subject: Reply with quote

NordenLokomotiv,
1) Indreløper i 442 eller 433? Det er ulike roller.
2) På hvilket nivå er hans indreløperegenskaper?
- 1.divisjon, TL, eller EL/ CL ?
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 17.12.2016 18:25    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Macha,
Mikkelsen skriver om en tenkt situasjon - hvis, mulig, kan hende, kan skje, kanskje, muligens, skulle det skje at Lundemo blir skadet, så...


Overbevisende mengde synonymer. Hadde det i bakhodet men han traff så godt på treningskampene.

Uansett; 22 år, trønder, gratis. Klarer Schwabe å holde han frisk er det en no-brainer når vi satser på et travelt kampprogram og må rullere. Han har jo vært aktuell over lengre tid, også for andre så han har tydeligvis kvaliteter. Blir spennende å se om han kan få ut mer av potensialet sitt i laget vårt.

Det kan også lett tenkes at han er en erstatning for en av midtbanespillerne våre som er på vei ut. Om vi ikke har signert en soleklar forsterkning har vi ikke svekket oss hvertfall og vi har fortsatt økonomi til å supplere med en eller to klassespillere. Vil påstå at det er større behov på stopperplassen, deretter en sentralt.
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 17.12.2016 18:49    Post subject: Reply with quote

Indreløper er et svært norsk/trøndersk begrep, og brukes egentlig kun når du har en 3'er eller 5'er på midten
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 26, 27, 28  Next
Page 4 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb