English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Drakter med signatur

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Kjøp, salg og bytting
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 30.09.2012 16:22    Post subject: Drakter med signatur Reply with quote

Hei gutter!

Er ikke sikker på om detter blir riktig fora, men jeg skal nå spørre alikevell.

Jeg har en del kontakt med noen unge spillere i Nigeria.
disse er ekstremt fattige og bor ofte hos trener, hverandre, og har mistet både en og to av sine foreldre.

I den sammenheng tenkte jeg i år før Jul å bidra med å sende nedover noen drakter, gjerne originale med eventuelle signeringer. Mange av disse gutta drømmer om å komme til Rosenborg og vise seg frem enten via turneringer eller prøvespill og har nok ganske gode ferdigheter.

De er i alderen 18-19 år.

jeg jobber for tiden med å få fatt på fotballsko til gjengen (så mange jeg kan) og setter stor pris på evnt inputt hvordan jeg skal gå frem for kansje å anskaffe drakter fra våre afrikanske spilllere (andre er ok også seff).

Også evnt om noen har greie på om det er noen åpne turneringer som er på tapeten slik at jeg kan anskaffe dem påmeldingskjema. Overnattingen deres vil jeg selv ta meg av, men vet jo ikke hvor mange som kommer så hadde vært greit med evt forslag på den biten også.

Reise til og fra evt turneringer tror jeg også går i orden om det skulle dukke opp noen.
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran

PostPosted: 30.09.2012 19:11    Post subject: Reply with quote

Tror ikke jeg kan hjelpe noe særlig, men må bare si at dette hørdes jo helt fantastisk ut. Om det er gode spillere eller ikke, stjerne i boka. Tommel'n opp!
Zorac
Legende

PostPosted: 01.10.2012 01:51    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det kan lønne seg og gå rett til kilden - altså høre med klubben. Jeg tror dette er et prosjekt som passer fint inn i RBKs solidariske profil, og de kan sikkert stille opp med drakter som spillere signerer. Dersom dette gjelder omtrent hva som helst av drakter, kan det jo hende du får lov til å sette opp en "innsamlingsbøtte" hvor folk kan gi fra seg drakter de ikke har blass til/behov for lenger også for eksempel før kamp.

Dette er selvsagt bare spekulasjoner fra min side, men jeg ville sendt en mail til feks Per Winsnes (per.winsnes@rbk.no), som er seniorrådgiver sammfunnsansvar.

Fantastisk engasjement uansett!
moomoo
Veteran

PostPosted: 01.10.2012 14:44    Post subject: Reply with quote

Tusen takk for tilbakemeldingene!

Jeg prøver en mail til Winsnes så får vi se hvordan det går Wink
moomoo
Veteran

PostPosted: 07.03.2013 18:19    Post subject: Reply with quote

Ok en liten oppdatering.
jeg trenger hjelp :/

Jeg har undersøkt, mailet og lagt igjen beskjeder men enda har jeg null resultat for noe som helst.

Snakked med UDI i dag om muligheter til eventuelt ta over gutter på besøk i norge og eventuelle problemer rundt dette og det å vise seg frem for klubber.

For det første er det unge gutter ikke 40 år gamle 28 åringer. Det betyr igjen at arbeidstillatelse blir et problem. I tillegg var det vissnok bare turistvisum som var aktuelt og da må søkeren oppgi grunner for dette noe som i Nigeria ikke var så lett å få igjennom. I TILLEGG ville eventuelt "prøvespill, kamper etc" regnes som arbeid, noe som ikke var lov. . . .

Ang draktene og evt sko hadde jeg virkelig håpet at RBK ville komme tilbake til meg men det ser dårlig ut. kan dog prøve med ny mail, men vil ikke mase.

Noen som har noe forslag til hvordan vi eventuelt kan skaffe en bunke drakter og evt sko med mulig signaturer å få sendt over uten at vi personlig hadde måtte dekke dette?

I en ideel verden hadde det vært spennende å hente over et par unge talenter med ekstremferdigheter og la dem vise seg frem :/
Ivar
Veteran

PostPosted: 07.03.2013 20:28    Post subject: Reply with quote

Høres jo så absolutt ut som noe RBK burde slenge seg med på, om bare for å få litt ekstra god karma.
ElMar
Proff

PostPosted: 07.03.2013 20:48    Post subject: Reply with quote

Har selv vært i kontakt med Rosenborg for å prøve å ordne noen midler til tilsvarende gruppe i Kenya, og fikk følgende svar

"........
.... Rosenborg ønsker å bidra både her i Trøndelag og i Kenya, men vi må prøve å fordele oss på flere gode tiltak. Etter som vi da allerede har sendt mye utstyr til ungdomene i Mombasa, ser vi ikke at det er riktig å sende ytterligere spillertrøyer og fotballskoleskjorter nå i 2012. Ber om forståelse for det."

Så du er nok ikke alene om å ha et ønske om at Rosenborg skal bidra. Men støtter forslaget, og det værste du kan få er vel et nei.
moomoo
Veteran

PostPosted: 29.03.2013 13:12    Post subject: Reply with quote

:/ meh.
har ikke hørt noe mere, vurderer å ta kontakt med spillergruppa og høre om de vil bidra med et par drakter og evt gamle brukte sko.

hvem bør jeg da henvende meg til?

Det er forsåvidt greit at RBK investerer penger i prosjekter som de gjør, men her prater jeg ikke 50 000 til diverse. er sikker på at de har fjorårsdrakter liggende som disse barna hadde vært stolt over å ha på seg.

jeg står litt fast akkurat nå, har ikke kommet så langt som å sjekke hva det vil koste å sende det heller da jeg ikke vet enda hva jeg har å sende :/
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Kjøp, salg og bytting All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb