English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jon Hodnemyr
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 06.01.2014 11:40    Post subject: Jon Hodnemyr Reply with quote

18 år gammel høyreback på prøvespill

RBK.no wrote:
Jon Hodnemyr skal trene med Rosenborg hele neste uka. 18-Ã¥ringen spiller til daglig for 2. divisjonsklubben Vindbjart.

- Hodnemyr er en høyreback med spennende kvaliteter som vi ønsker å se nærmere på, sier sportslig leder Erik Hoftun til RBK.no.

Hodnemyr beskrives som en hurtig back med gode ferdigheter én mot én. Han har vært en del av Vindbjarts a-lag siden han var 15 år gammel, og debuterte på Norges G18-landslag mot Irland i fjor sommer.


Satser på at han er noe da, vi trenger backup på høyresiden, og en 18 år gammel norsk U-landslagsspiller er ikke er dumt valg.
Back to top
View user's profile Send private message
Jakob
Veteran


Joined: 31 Dec 2013
Posts: 1025

PostPosted: 06.01.2014 11:53    Post subject: Reply with quote

Hvilke kamper er det Gamboa går glipp av pga VM?
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 06.01.2014 12:04    Post subject: Reply with quote

Er vel bare å forvente at det kommer inn noe ungt og talentfult på høyrebacken. Hoftun har vel prøvd å finne noe her helt siden Lustig ville dra
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 06.01.2014 12:38    Post subject: Reply with quote

Det trengs i alle fall en back up på høyre back, så det er interessant å se hva dette er for noe.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 06.01.2014 12:41    Post subject: Reply with quote

Quote:
Beste ferdigheter
Hurtighet, 1 mot 1 ferdigheter.

Trenerens mening
Jon er en ekte venndøl, og et produkt av VFK`s talentarbeid. Guttens talent ble tidlig oppdaget, og høsten 2011 ble 15-årige Hodnemyr fast inventar i a-lagsstallen. Jon er en spillertype med ekstreme fysiske ferdigheter, først og fremst i form av et enormt tempo. Unggutten er svært ambisiøs, hater å tape, og trener hardt for å nå sine mål. Dersom Jon jobber tålmodig og godt i årene fremover, så vil han garantert nå svært langt som fotballspiller.

http://www.vindbjart.no/a...-hodnemyr/

Høres absolutt spennende ut dette.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 06.01.2014 12:51    Post subject: Reply with quote

Liker beskrivelsen ja.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 06.01.2014 13:19    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jon er en spillertype med ekstreme fysiske ferdigheter, først og fremst i form av et enormt tempo. Unggutten er svært ambisiøs, hater å tape, og trener hardt for å nå sine mål.


Gode nyheter! Må innrømme at jeg helst vil ha en mer rutinert h.back inn med tanke på Gamboas vm, men dette kan være gull verdt på lang sikt.

Gleder meg til å høre rapport under prøvespillere fra folk her inne som følger treninger Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 06.01.2014 13:49    Post subject: Reply with quote

Start også interesserte.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.01.2014 13:57    Post subject: Reply with quote

"- Kommer det noe konkret fra begge plasser, er det ikke bestemt hva jeg velger. Hvor nær jeg er en førsteellever har mye å si. Det er større konkurranse om plassene i Rosenborg, sier Hodnemyr."

Blir nok Start da.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 06.01.2014 14:04    Post subject: Reply with quote

Ønsker vi han så kommer han hit, det er jeg sikker på. Han får garantert 4 seriekamper og 2 cup-kamper og nok 1. runde i E-cup. Går Costa Rica langt så blir det et par kamper til.

Backupen på høyreback vil i år høyst sannsynlig spille 10-15 kamper, det må da være ekstremt interessant for et ungt talent.
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1270

PostPosted: 06.01.2014 14:13    Post subject: Reply with quote

Merkelig. I RBK vil han være andrevalg og direkte utfordrer, da vi bare har en spiller i den posisjonen. Han vil være garantert X antall kamper fra start ved at Gamboa skal spille VM. I tillegg er Gamboa en spiller som varierer i prestasjonene sine, så det burde jo være ypperlig forhold for en 18 åring som ønsker å utvikle seg?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 06.01.2014 14:37    Post subject: Reply with quote

Håper han tar nivået og tåler å døpes i ilden. Det blir endel kamper for en fersk 18-åring som for tiden spiller i 2. divisjon. Hvis han ikke holder nivået og vi må slenge inn Moe som høyreback igjen blir jeg særs kritisk.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 06.01.2014 14:56    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
"- Kommer det noe konkret fra begge plasser, er det ikke bestemt hva jeg velger. Hvor nær jeg er en førsteellever har mye å si. Det er større konkurranse om plassene i Rosenborg, sier Hodnemyr."

Blir nok Start da.

Hæ? Det er jo omtrent ingen "stor" konkurranse om høyrebackplassen i RBK. Vi har stort sett kun Gamboa som kan bekle den plassen, og det med noe varierende hell. I tillegg kommer han som andre har nevnt her til å være på andre siden av jordkloden på landslagsoppdrag i løpet av sesongen.

Jeg tror ingen 18-åring med erfaring fra 2. divisjon kan forvente å spille seg direkte inn på en førsteellever i Tippeligaen. Sånn sett burde han passe godt inn i en utfordrerrolle hos oss.

EDIT: Ja, nå ser jeg i ettertid at 'danielsk' allerede har påpekt dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.01.2014 15:19    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at Hoftun kan fremheve gode muligheter for spilletid hvis det blir forhandlinger, men uansett hva vi mener så er det han selv som fremhever at det er større konkurranse om plassene hos oss. Når det kommer til stykket så ser jeg ikke for meg at man setter inn en 18-åring den tida Gamboa er ute, da går man nok heller for en løsning hvor en mer rutinert forsvarer tar over høyrebacken selv om det ikke er hans foretrukne posisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 06.01.2014 18:14    Post subject: Reply with quote

Denne gutten havner vel på Starts innbytterbenk og Start 2. Vi må lete videre etter en habil høyreback.
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 06.01.2014 18:21    Post subject: Reply with quote

Hvis det er sant, er han ikke god nok for oss. Vi henter ikke reservene til Start, samme hva.
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 06.01.2014 18:26    Post subject: Reply with quote

vi er ganske desperate etter å finne et relativt rimelig alternativ på h.backen. Om han imponerer nok under treningsoppholdet til at vi ønsker han som annetvalg bak Gamboa er jeg ganske sikker på at han signerer.

Han vil jo få "en haug" kamper for A-laget allerede i år, det er da nødt til å være mer interessant med 5-10 seriekamper, 2-? cupkamper og et par E-cupkamper enn mulig nedrykksstrid i Start.

Vi kan helt sikkert toppe tilbudet både i pris og i lønn veldig greit uten å sprenge noen rammer.

Edit: han får da ikke noe fast plass hos Start heller, Amin Nouri er vel selvsagt førstevalg. Kan faktisk ende opp med mer spilletid hos oss enn Start ettersom Gamboa blir lenge VM-borte.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 08.01.2014 12:30    Post subject: Reply with quote

Denne gutten må være minst et solid hakk bedre enn vår egen Morten Strand viss han skal være aktuell for a-lagstroppen. Strand kan bekle enn rekke posisjoner, bla høyrebacken. Kanskje Moe er et bedre alternativ på høyrebacken enn sørlendingen på kort sikt?
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 08.01.2014 12:35    Post subject: Reply with quote

Moe var katastrofalt dårlig på høyrebacken når han fikk prøve seg i 2013-sesongen ihvertfall.

Denne guttungen er bare 18 år så han er garantert ganske langt unna nivået som kreves. Men om han har helt ekstrem fart så er det interessant, Gamboa har knapt en eneste offensiv eller defensiv kvalitet i TL-klasse men han gjør det godt på farten.
Kanskje likt med denne gutten, bare mange flere år som ung der vi kan prøve å lære han taktikk til rollen.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 08.01.2014 14:01    Post subject: Reply with quote

Med bra hurtighet som kommer man langt i dagens fotball.
Vi kan jo bare se på Gamboa. Uten hans extremfart, hadde han ikke spilt på dette nivået.
18 år og rask, det kommer han langt på pr dags dato. Han vil lære mye, men tjener godt på hurtigheten.
Back to top
View user's profile Send private message
fysiotore
Senior


Joined: 27 Jul 2011
Posts: 153

PostPosted: 08.01.2014 15:01    Post subject: Reply with quote

Slik type spiller er spennende; ung, rask, trenings- og læringsvillig samt har gode holdninger i følge lokal media. Et godt alternativ for Gamboa, med forbehold om at han presterer godkjent på treningsoppholdet neste uke. Lykkes vi her er det i tillegg et meget godt potensiale for videresalg med god økonomisk gevinst.
Back to top
View user's profile Send private message
Erik
Veteran


Joined: 04 Oct 2005
Posts: 3291
Location: Kristiansand

PostPosted: 08.01.2014 15:14    Post subject: Reply with quote

Jeg ser lite 2. divisjonsfotball på sørlandet. Han her er en genrasjon under min omgangskrets, så jeg kjenner ikke til spilleren personlig.

Men, jeg har en kamerat som jobber som sportsjournalist i fvn og er fra Vennesla (Vindbjart). Han kunne fylle inn følgende:


Jon er en back som jeg mener allerede er klar for Tippeligaen. Han er lynrask, og har et bra driv med ballen i beina. Han er ekstremt offensiv, der han har sine største styrker, men også god til å lese spill bakover i banen. Og med sin hurtighet er han god til å komme på riktig side hvis han bommer litt på posisjoneringen. Jon kan også spille ving, uten problemer. Han har en bra høyrefot, og grei med venstra, legger gode innlegg - og han er også ganske målfarlig når han selv trekker inn i 16-meteren.
Han har allerede fått prøve seg på G18-landslaget, og treneren har vært fornøyd med ham de kampene han har fått. Jeg tror dette er en spiller vi kommer til å høre mye av i årene som kommer, hvis han tar dette seriøst nok og utvikler seg riktig. Da er Rosenborg et ypperlig lag å gå til. Blir gøy å se hvordan han klarer seg!
Jeg irriterer meg grønn over av Start ikke har klart å signere denne gutten tidligere, men Mons Ivar Mjelde har en historie for dette å ikke satse på unge talenter. Jeg tror han kommer til å bli en skikkelig hit! Han har hvert fall alle forutsetninger for å gjøre det. Han herjet i 2. divisjon i fjor - han er for altfor god for det nivået.


Hvordan er han teknisk? Du sier han har ett bra driv, men hvordan er han på mindre flater? Ikke alltid så mye rom å storme framover i på Lerkandal.

Nærteknikken er helt grei. Det skal litt til at han drar av en spiller kun med finter. Det er farten han må bruke, som oftest, til å komme seg forbi.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.01.2014 16:06    Post subject: Reply with quote

Bra info, Erik Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.01.2014 16:15    Post subject: Reply with quote

For det første vil jeg bare kommentere den nå utspredte vrangforestillingen om at Gamboa ikke skulle ha noen kvaliteter utover farta, og at han skulle være et svakt punkt i forsvarsrekka: det er totalt latterlig. Gamboa har hatt en noe svakere høstsesong enn de tidligere månedene som RBK-spiller, men er fortsatt en klar styrke for laget, selvfølgelig ikke minst på grunn av farta, men også fordi han har høy treffprosent på pasningene, er konstruktiv med ball og har god nærteknikk på mange typer involveringer. Den beste høyrebacken vi har lov til å håpe på, rett og slett, og en god trener ville klart å få noe ut av ham offensivt - kanskje vil vi se en forskjell når Skjelvik tar over for Mikael "slå opp telt på venstrevingen" Dorsin.

For det andre tror jeg en unggutt med stor fart og ellers ok ferdigheter kan være en bra backup for et såpass klart førstevalg som Gamboa er, men man må jo lure på hva "allerede fått sjansen på U18" betyr når det dreier seg om en 18-åring. Jeg er likevel i utgangspunktet positiv til denne, dersom farta faktisk er veldig bra (ikke bare norsk "bra"). Noen kamper med en ung høyreback bør vi faktisk tåle, vi kan ikke ha bare landslagsspillere i troppen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 08.01.2014 17:07    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Gamboa har hatt en noe svakere høstsesong enn de tidligere månedene som RBK-spiller, men er fortsatt en klar styrke for laget, selvfølgelig ikke minst på grunn av farta, men også fordi han har høy treffprosent på pasningene, er konstruktiv med ball og har god nærteknikk på mange typer involveringer. Den beste høyrebacken vi har lov til å håpe på, rett og slett, og en god trener ville klart å få noe ut av ham offensivt - kanskje vil vi se en forskjell når Skjelvik tar over for Mikael "slå opp telt på venstrevingen" Dorsin.

QFT
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb