English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Søderlund
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 140, 141, 142  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 15.10.2012 14:55    Post subject: Reply with quote

Føler med mer usikker enn overbevist.. Söderlund har aldri vært den spilleren i mine øyne som media fremstiller.
Prica går ham en høy gang, men i forhold til ny kontrakt mener jeg hans interesse/motivasjon bør telle klart mest! Dersom han virkelig vil spille for RBK neste sesong skal det hold hardt å hente noen som er bedre enn Prica til en overkommelig pris..
Konklusjonen min blir: Selv om det alltid er greit å 'vite hva man kjøper' (Söderlund har vel på sett og vis vist hva han kan i TL, er norsk og trenger lite integreringsarbeid etc) vil jeg heller vi satser på et annet alternativ enn Söderlund dersom Prica ikke blir løsningen!
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.10.2012 14:59    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Nå er jo Nikola på utlån til Helsingborg, hvor han putter jevnt og trutt. Der spiller han også med tidligere lagkompis Thomas Sørum. Tørr påstå at Helsingborg har en større sjanse enn RBK til å snike til seg underskriften til Djurdjic.


Mener at det er opsjon fra nyttår, eller i hvertfall en eller annen form for avtale. At Djurdjic blir Helsingborg-spiller har jeg i hvertfall tolket som sikkert.

EDIT: Når det gjelder Søderlund er jeg veldig usikker. Han er absolutt et av de beste alternativene vi kan få med norsk pass, men spørsmålet er om det er godt nok. Fornuftig å vurdere gode norske spillere, men kvalitet er viktigere enn fødested.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 15.10.2012 15:53    Post subject: Reply with quote

Overpriset, usikkert kort i en alder av 25 år. Høres ut som et realt Hoftun-kjøp.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 15.10.2012 16:10    Post subject: Reply with quote

Han er en god spiss. En av de aller beste i ligaen. For riktig pris er jeg positiv. Det vil si maks 3-4 millioner.

Veldig god til å holde på ballen, og er også ganske treffsikker foran mål. En slags Prica light, men selvfølgelig med et visst utviklingspotensiale - i motsetning til Prica.

Han herjet greit med oss i rommet foran forsvarsfireren da Haugesund var på Lerkendal nå nylig. Vi fikk heldigvis justert laget i pausen slik at dette rommet forsvant, og da ble han mer borte. Vanskelig å si hvor god han vil være for et RBK-lag som nesten alltid møter lag som ligger med korte avstander mellom forsvar/midtbane.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
simvik91
Rutinert


Joined: 14 Aug 2011
Posts: 661

PostPosted: 15.10.2012 16:31    Post subject: Reply with quote

FKH sliter vel ganske kraftig økonomisk gjør de ikke? Ser at Søderlund har kontrakt ut 2014, men det bør vel allikevel være godt mulig å få hentet ham til en ok sum. Ja takk sier jeg. Uavhengig av om Prica drar eller ikke. Er drittlei av å se Chibuike gå i offside på topp.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 15.10.2012 16:33    Post subject: Reply with quote

FKH sliter ikke økonomisk ut i fra det jeg har lest, Asbjørn Helgeland driver klubben på en fortreffelig måte og det neste som er på trappene er vel ny stadion eller mer riktig renovering av den gamle.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2629

PostPosted: 15.10.2012 16:37    Post subject: Reply with quote

Første som slo meg var en spiller ved samme fornavn vi kjøpte med lite hell for en del år siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 15.10.2012 16:39    Post subject: Reply with quote

Skal godt gjøres å toppe Ødegaard i flopping, generelt sett bør vi holde oss unna Sogndal spillere få av de som lykkes skikkelig godt utenfor saftbygda.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 15.10.2012 16:56    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Han er en god spiss. En av de aller beste i ligaen. For riktig pris er jeg positiv. Det vil si maks 3-4 millioner.

Veldig god til å holde på ballen, og er også ganske treffsikker foran mål. En slags Prica light, men selvfølgelig med et visst utviklingspotensiale - i motsetning til Prica.

Han herjet greit med oss i rommet foran forsvarsfireren da Haugesund var på Lerkendal nå nylig. Vi fikk heldigvis justert laget i pausen slik at dette rommet forsvant, og da ble han mer borte. Vanskelig å si hvor god han vil være for et RBK-lag som nesten alltid møter lag som ligger med korte avstander mellom forsvar/midtbane.


Selvfølgelig er han god. Men Rosenborg-god?

Det som skremmer meg er CV'en hans... italiensk, islandsk og belgisk divisjonsfotball, lokalfotball i Haugesund/m mer. Han har etter hva jeg har lest kun lykkes en plass, og det under en dyktig trener på et lag hvor hvilken som helst spiss ser ut til å kunne prestere.

Og uten det rommet du snakker om, under en sjøsyk trener, for et topplag med skyhøye forventinger...

Jeg spretter ihvertfall ikke champagnekorka om han kommer. Lukter litt Moldskred av hele greia.
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 15.10.2012 17:48    Post subject: Reply with quote

Veldig enig med Kristobal. Forleng heller med Rade, enn en blytung Søderlund.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 15.10.2012 17:54    Post subject: Reply with quote

Njaa, spiss må vi da ha når Prica ikke spiller for oss mer (om det blir i Januar eller om et par år gjenstår og se), og vil egentlig forvente at vi:
1. Sonderer markedet.
2. Søker bredt nok til at vi undersøker hvor aktuelt det er å hente Søderlund.
Back to top
View user's profile Send private message
1917
Proff


Joined: 25 Feb 2012
Posts: 450
Location: Ranheim

PostPosted: 15.10.2012 18:22    Post subject: Reply with quote

skeptisk. bedre enn prica på bunn, men scorer for lite mål!
Back to top
View user's profile Send private message
Talent
Senior


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 114

PostPosted: 15.10.2012 18:56    Post subject: Reply with quote

Synes vi bør hente inn en spiss uansett om Prica drar eller ikke. Prica er alt for ustabil. Vi trenger en ordentlig konkurrent til han, slik at han skjønner at han faktisk må jobbe hardt for en plass på laget.

Når det gjelder Søderlund så er jeg litt skeptisk. Som mange andre her, tviler jeg på at han passer bra nok inn i laget vårt. Ville dog heller hatt Søderlund i stedet for en 70% motivert Prica, slik han har vært i hele år.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 15.10.2012 21:00    Post subject: Reply with quote

For en billig penge - kanskje, men 10 mål til nå i år er ikke hyperimponerende. Han imponerte meg dog under Sveits-kampen. Noe sier meg at vi ikke får han for en billig penge, og da er det mange andre spisser der ute man kan få mye mere ut av pengene for.

Å kjøpe norske spisser fra norske lag synes alltid å koste mer enn det smaker.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 15.10.2012 21:10    Post subject: Reply with quote

Har aldri latt meg imponere voldsomt. Kanskje en av de beste spissene i Norge, men av hva jeg har sett et ganske stort hakk unna den kvaliten vi bør gå for.
Stor og sterk, jobber hardt, men jeg ser ikke de ekstreme spissferdighetene i gutten. Vårt førstevalg på spissplass bør egentlig være for god for norsk fotball, det er sånn man vinner gull og kvaller til EL/CL.

For oss vil han ikke få den plassen i angrepet han er vant med i Haugesund heller. De jobber knallhardt med gode overganger og er svært direkte, de møter mye rom mellom leddene og de møter mye forsvar i ubalanse.

Han kan ikke forvente å se noe særlig av det for oss, og da tror jeg man fort ser en ganske stor og sterk spiss som er ganske langt unna nivået som kreves i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.10.2012 21:34    Post subject: Reply with quote

Han er vel ikke så ulik Marcus Pedersen i spillestilen. Oppofrende, robust allroundspiss med en brukbar skuddfot. Han virker derimot hakket mer intelligent og slepen både på og utenfor banen.

Ikke umulig å tenke seg at de deler minst en forelder heller; rimelig snarlik, for å si det sånn.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 15.10.2012 22:24    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Selvfølgelig er han god. Men Rosenborg-god?


Det vet jeg ikke. Tror nok han ville blitt en enten/eller-spiller. Om det funker, vil han være mye bedre enn han er for Haugesund (bedre medspillere, mer angrepsfotball), mens om det ikke funker vil han bli en ny Moldskred. Også det en spiller med gode basisferdigheter, men som rett og slett ikke maktet å levere noe som helst annet enn i treningskamper.

En ting vi derimot kan være helt sikker på med Søderlund, er at han ikke vil ha det tafatte oppsynet til Moldskred. Enten han har en god eller dårlig dag, så jobber han til syra er godt over ørene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 15.10.2012 23:34    Post subject: Reply with quote

Det er helt umulig for oss å kjøpe en spiss med målgaranti i dagens marked.

Derfor er jeg veldig positiv til å prøve, gitt at prisen er fornuftig.

Sjansen for at han slår til er 50%: Enten så slår han til, eller så gjør han det ikke.

Det er en sannsynlighet vi kan leve med. Vi må ta slike sjanser for å overhodet ha noen som helst mulighet til å få en god spiss.

At han er svært arbeidssom er et pluss.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 16.10.2012 00:07    Post subject: Reply with quote

Gode spisser er fryktelig vanskelig å oppdrive. Helvetes dyre er de også.

Søderlund gjør gode ting, og jeg tror Hedon har helt rett - enten blir han bedre av å komme hit, eller så faller han gjennom, og uansett vil han løpe til krampa tar ham. En meget god og presis beskrivelse Smile
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 16.10.2012 00:35    Post subject: Reply with quote

Ser mange sier "ok, om prisen er bra"

- Reality check -

* 25
* Nå fast på landslaget
* Norsk


Tipper hoftun legger 12 mill på bordet og får nei, jeg håper i det minste det...
Back to top
View user's profile Send private message
Wannebo
Veteran


Joined: 15 May 2010
Posts: 1121
Location: Steinkjer

PostPosted: 16.10.2012 00:45    Post subject: Reply with quote

Søderlund er ikke en dårlig spiss, og han kan sikkert score noen mål for oss og bidra til seriegull. Men jeg mener vi må se lengre enn det. Å vinne serien er vel og bra, men vi trenger en spiss som kan skyte oss tilbake i Champions League, og det er ikke Søderlund. Det vi trenger er en hurtig, virkelig målfarlig spiss som egentlig er for god for oss. En spiller som Anthony Ujah for eksempel. Eller en Mame Biram Diouf. En som scorer over 20 mål i alle turneringer hver sesong. Nå høres dette enkelt ut, men det er det selvfølgelig ikke.

Jeg mener ikke at Søderlund er en dårlig spiss, og at han ikke kunne ha gjort en god jobb for oss. Problemet er at vi er ikke Brann eller Vålerenga. Vi er Rosenborg og vi skal være flaggskipet i Norge, med Europaliga helst hvert år, og Champions League bør være målet vårt. Å komme oss inn i CL igjen hadde gitt oss mye, både sportslig for utviklingen av spillere og ikke minst økonomiske gevinster. Alexander Søderlund er ikke en dårlig spiss. Han er faktisk en rimelig god en, bare ikke en som er riktig god nok for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 16.10.2012 07:19    Post subject: Reply with quote

Huff, nei takk. Man vet jo at han kommer til å havne i enten Vålerenga eller Brann om ikke vi signerer ham, så jeg håper vi holder oss unna og lar de krige. Brann leter sikkert etter en erstatter for Ojo uansett.
Vi trenger en mer målfarlig spiss på topp, passer fint for oss å se ham floppe hos en av de andre klubbene.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 16.10.2012 11:37    Post subject: Reply with quote

Tja, jeg er mer positiv enn en del her. Han jobber noe innihelvete for alle lag han spiller for, han sutrer lite og sprer om seg med fightervilje. Han presterer også veldig jevnt. Han scorer i hver andre kamp for et middelhavsfarende lag. Han har også 6 assists så langt i år.

Han har er ganske rask for å være 90 kg og 190 på sokkelesten. God trussel i lufta og gode avslutningsegenskaper. Han er ikke guds gave til spissene, men tunge gode spisser er det ikke mange av. Jeg mener vi trenger en tung spiss. Ivers og Prica er på vei ut, og vi har ingen backups av den type spisser. Når vi har såpass mange gode innleggs- og dødballsføtter så er det en enorm fordel for oss å ha litt tungt skyts oppe på topp.

Stiller meg ganske positiv til denne overgangen. Om den går igjennom da, det er jo ekstremt mye som skal stemme. Tror HFK priser han høyt - han er i en god alder og virker å være godt innenfor Drillos circle of trust.

Jeg er kanskje en litt mer kjedelig realist enn noen av dere. Jeg forstår Torbjørnsen som sier: det er ikke så enkelt å bare hente en spiss som bøtter inn mål i alle mesterskap.

Og apropos skyte oss ut i Europa: Jeg mener ikke nødvendigvis at man ikke kan satse på en tung spiss om man skal ut i Europa. Det går fint så lenge han noen ekstremtferdigheter. Ivers var aldri den raskeste, men ekstremt god i lufta og gode avslutningsegenskaper. Rushfeldt var heller intet hurtigtog, men bøttet inn mål for oss. Tror Søderlund stiller oss bedre ut i Europa enn Prica.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 16.10.2012 11:48    Post subject: Reply with quote

Nå er det nettop mitt ankerpunkt mot Søderlund, mangelen på ekstremferdigheter.

Stor og tung spiss som jobber hardt vil alltid score 10+ mål i TL om han er en anelse habil avslutter, noe vi har en haug eksempler på de siste årene.

Men det kreves andre ting av spisser som skal prestere i Europa. Og jeg kan ikke se ekstremferdighetene til Søderlund.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 16.10.2012 11:50    Post subject: Reply with quote

Jeg mener fysikken er hans ekstremferdighet. Gir enormt med juling. FKH har en annen ramme rundt spissen sin enn det vi har. Man kan aldri garantere noe, men jeg mener han ville scoret langt flere mål for oss enn for FKH. Det vil uansett være et steg opp kontra Prica, men sistnevntes sesong tatt i betrakning så sier kanskje ikke det så mye.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 140, 141, 142  Next
Page 3 of 142

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb