English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Søderlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 118, 119, 120 ... 140, 141, 142  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1461
Location: Drammen

PostPosted: 25.05.2019 10:35    Post subject: Reply with quote

Søderlund er kreft for oss. Sutrekjerring og muligens den dårligste spissen i historien med unntak av en heldig sesong i 2015.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 25.05.2019 13:18    Post subject: Reply with quote

Tre år gammel uttalelse, men den har antagelig tapt seg mindre enn Rosenborgs førstevalg.
Quote:
– Han har to venstreben. Problemet er at han er høyrebent. Han er treg som et epletog (et fransk uttrykk som betyr noe i nærheten av «treg som et godstog»). Han ville ikke klart å treffe en elefant i en korridor. Han er elendig, sa Pierre Ménès på TV-programmet Canal Football Club søndag kveld.

[ ... ] Der fortsetter han kritikken mot Søderlund, som har scoret to mål og slått to målgivende pasninger på 10 kamper for Saint-Étienne. De fire siste har endt uten scoring for nordmannen.

«Nok en gang viser Søderlund sine mangler og begrensninger på alle nivåer: teknisk, fysisk og spesielt i hastigheten på utførelsen», skriver Ménès etter Saint-Étiennes 3-1-tap mot PSG i den franske cupen onsdag kveld.

Han kaller Søderlunds overgang fra Rosenborg til Saint-Étienne for «svindel».


Mer i CAPSLOCK-AVISEN VG: "FRANSK TV-KJENDIS HUDFLETTER SØDERLUND"

Uten versaler på TV2.no: "– Søderlund ville ikke klart å treffe en elefant i en korridor"
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 26.05.2019 13:37    Post subject: Reply with quote

Nå som Horneland har overrakt Søderlund et flunkende nytt platinaklippekort vil jeg bare minne dere på garantien han kom med i høst:

Quote:
– Det er rett og slett elendig at en toppscorer ikke har flere mål, klart det er det. Men hadde jeg hatt tillit i alle kampene ville jeg scoret rundt 20 mål. Det er jeg sikker på, og da hadde vi ikke snakket om temaet, sier Alexander Søderlund dagen før gullfesten på Lerkendal.


https://www.adressa.no/10...5003b.html
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 26.05.2019 13:50    Post subject: Reply with quote

Søderlund ble jo kjøpt ettet kamper mot Saint Etienne så her kunne de jo ikke fått bedre innsyn i hva de fikk. Det er jo ikke et usett objekt kjøpt på Finn.no.

Om Sødelurlund ikke presterer jevnt over bedre snart så blir vel konkurransen større nå overgangsvinduet åpner.

Og vil vel tro Bendtner går til storklubber i Europa basert på mange av geni-erklæringene her inne?
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 26.05.2019 13:59    Post subject: Reply with quote

Vi er vel ferdige med Bendtner nå, sant?

Så lenge Horneland er trener har Søderlund ingenting å frykte, han har klippekort på topp. Min frykt nå er at Horneland fornyer kontrakten til Søder før han får sparken, bare på pur faen.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.05.2019 14:07    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:
Nå som Horneland har overrakt Søderlund et flunkende nytt platinaklippekort vil jeg bare minne dere på garantien han kom med i høst:

Quote:
– Det er rett og slett elendig at en toppscorer ikke har flere mål, klart det er det. Men hadde jeg hatt tillit i alle kampene ville jeg scoret rundt 20 mål. Det er jeg sikker på, og da hadde vi ikke snakket om temaet, sier Alexander Søderlund dagen før gullfesten på Lerkendal.


https://www.adressa.no/10...5003b.html


Ca 19 mål på de siste 21. Da er det håp for god tabellplassering. Cool Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 26.05.2019 14:25    Post subject: Reply with quote

Ja, ikke sant? Eller så kan vi se fram til kalasseiere på slutten av sesongen når han må score 19 mål på 10 kamper.Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 26.05.2019 15:06    Post subject: Reply with quote

Prøvde ikke RBK seg pÃ¥ Boli i vinter? Tipper RBK forsøker pÃ¥ ny i sommer eller henter en av samme ferdigheter. Søderlund blr føle seg utrygg 😬🙊
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 26.05.2019 15:14    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Tipper RBK forsøker pÃ¥ ny i sommer eller henter en av samme ferdigheter. Søderlund blr føle seg utrygg 😬🙊


Queue spilleropprør.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 26.05.2019 22:26    Post subject: Reply with quote

Siden slilleroppgjør ser ut til å være meget effektivt vil jeg foreslå et spilleroppgjør for å bli kvitt Søder, Hedenstad og Hovland.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 26.05.2019 22:29    Post subject: Reply with quote

Tviler på at det blir særlig slagkraftig når bare Lundemo og Konradsen går av banen
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 27.05.2019 14:48    Post subject: Reply with quote

Personlig er jeg stor motstander av «hatbannere» som ble hengt opp mot Søderlund på Lerkendal. Det hører ikke hjemme. Bruke banner for å bygge opp, ikke bryte ned!
Min mening om Søderlund er likevel at han ikke er god nok til å spille spiss på RBK. Spilte greit i går mot Brann, men taper flere dueller enn han vinner, og har veldig mange dårlige avleveringer. Det er ikke nok å løpe nye og fighte godt. Rosenborg må ha en spiss som er farlig for motstanderen. En spiss som de er redde for å møte. Hvis man ser Søderlund opp mot andre spisser i ligaen, så utgjør han en mye mindre trussel for forsvarene! Som foreksempel Wadji i går. Spiller ball i hatt med fire forsvarsspillere alene. En Boli som konstant truer forsvaret med hurtighet, styrke og målteft. En Ohi som allerede har scoret tosifret antall mål, etter i tillegg ha bommet på et par straffer. Det er, etter min mening, mange spisser i Tippeligaen som er bedre enn Søder. I tillegg til de nevnte over mener jeg at blant annet Leke James, Markus Pedersen, Vilhjalmsson, Mos, Lehene Olsen, Espejord og vår egen Bendtner er bedre spillere. Kanskje Amang og Kastrati også.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 28.05.2019 23:34    Post subject: Reply with quote

Enig, Søderlund kan bare score ferdigscora mål, og utgjør egentlig ikke mer enn å bare være en ellevte spiller på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 29.05.2019 05:11    Post subject: Reply with quote

Mitt inntrykk av Søderlund i form er anderledes enn ditt. Når han ble toppscorer så bomma han på masse 100% sjanser, men scora stadig på baller jeg ikke anså for å være farlig i det hele tatt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 29.05.2019 07:49    Post subject: Reply with quote

Med unntak av Karlsen, Liseth og Bye tror jeg at jeg heller hadde tatt ethvert førstevalg (og enkelte andrevalg) på spissplass i ES fremfor Søder, men det burde ikke være målestokken. La oss få inn noe kvalitet.

Utfordringen er at det ikke hjelper så lenge Horneland er trener, for offensive kvaliteter betyr ingenting jmf spissens evne til å takle og presse...
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 29.05.2019 08:10    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Med unntak av Karlsen, Liseth og Bye tror jeg at jeg heller hadde tatt ethvert førstevalg (og enkelte andrevalg) på spissplass i ES fremfor Søder,


Oh! "Ethvert førstevalg". Den er dristig.

Geir-Andre Herrem
Douda Bamba
Tommy Høiland
Matti Vilhjalmsson/Fitim Azemi
Runar Espejord
Ohi Omojianfo/Leke James
Torgeir Børven
Ibrahima Wadji
Franck Boli
Jørgen Strand Larsen/Skålevik
Thomas Lehne Olsen
Mos/M. Pedersen.
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.05.2019 08:12    Post subject: Reply with quote

Jeg har syslet med samme tanke, og vurderte å sette opp en liste over klubber med bedre førstevalg på spissplass enn oss. Den hadde vel blitt omtrent som du sier.

Så slo rettferdighetssansen inn, for jeg tror faktisk det er mange spisser i serien som hadde sett litt hjelpeløse ut for oss, både i fjor og i år. I fjor ble midtspissen, enten det var Søder eller Bendtner som spilte, veldig isolerte i boksen, og grundig oppdekt av begge stoppere. I år skaper vi jo omtrent ikke sjanser i åpent spill, og uansett årgang er det mindre rom og mer motivert motstand enn i de andre klubbene.

Jeg mener fortsatt at Søderlund er for dårlig for vårt lag, slik vi ønsker å være, men han er ikke den eneste av ES-førstevalgene som har litt tvilsom teknikk og presisjon. Tar vi Vilhjalmsson som eksempel er det jo omtrent de samme ankepunktene mot ham. Bamba ser fortapt ut i samme rolle, Herrem er en OBOStype, og hvor ble det av Strand Larsen? Og tror vi egentlig at Lehne Olsen eller Børven hadde sett mindre hjelpeløse ut i Rosenborg-drakt enn våre spisser, bare fordi de har hatt litt flyt der de er nå?

Spissrollen vår er krevende, og det er mange av de typiske 'gode' spissene i norsk serie som ikke ville kledd den rollen overhodet. Og det er jo mye av grunnen til at vi har de spissene vi har.
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 29.05.2019 08:30    Post subject: Reply with quote

En skadefri Runar Espejord er spennende spisstype som hadde passet inn hos RBK.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 29.05.2019 10:28    Post subject: Reply with quote

Clasiker wrote:
RBKSandvika wrote:
Med unntak av Karlsen, Liseth og Bye tror jeg at jeg heller hadde tatt ethvert førstevalg (og enkelte andrevalg) på spissplass i ES fremfor Søder,


Oh! "Ethvert førstevalg". Den er dristig.

Geir-Andre Herrem Tommel'n ned
Douda Bamba Tommel'n opp!
Tommy Høiland Tommel'n ned
Matti Vilhjalmsson/Fitim Azemi Tommel'n opp!
Runar Espejord Tommel'n opp!
Ohi Omojianfo/Leke James Tommel'n opp!
Torgeir Børven Tommel'n opp!
Ibrahima Wadji Tommel'n opp!
Franck Boli Tommel'n opp!
Jørgen Strand Larsen/Skålevik Tommel'n ned
Thomas Lehne Olsen Tommel'n opp!
Mos/M. Pedersen. Tommel'n opp!


ok, i spoke too soon, men søren ikke langt unna...

Edit:

Sier IKKE at alle disse er gode nok for RBK, bare at samtlige er bedre og mer målfarlige enn Søder
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.05.2019 10:46    Post subject: Reply with quote

Slenge opp bannere mot enkeltspillere på eget lag hører ingen steder hjemme dog, selv om man forsåvidt er enig i budskapet. Som supportere skal man støtte opp om laget på kampdag, ikke prøve å dra spillere ned i søla. Men nei, Søderlund holder ikke nivået en kan og bør forvente av en RBK-spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 29.05.2019 10:50    Post subject: Reply with quote

Enig med lista di, RBKSandvika, men jeg hadde faktisk også tatt Strand Larsen over Søderlund. Spennende talent.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 29.05.2019 14:57    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Slenge opp bannere mot enkeltspillere på eget lag hører ingen steder hjemme dog, selv om man forsåvidt er enig i budskapet. Som supportere skal man støtte opp om laget på kampdag, ikke prøve å dra spillere ned i søla. Men nei, Søderlund holder ikke nivået en kan og bør forvente av en RBK-spiss.


Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 29.05.2019 18:20    Post subject: Reply with quote

Nå ble det mye Søderlund galle her. Med rette, han er et knepp for dårlig for oss, men det er litt gruppedynamikk som har tatt over her føler jeg, meningene forsterker hverandre og blir etterhvert ekstreme. Det er vel ingen som egentlig ville hatt Lehne Olsen eller Mos på Rosenborg?? Men jeg hadde lett byttet Søder mot Boli.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 29.05.2019 18:36    Post subject: Reply with quote

Nå var det banneret hengt opp av en enkeltperson. Bare så vi har det klart.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 29.05.2019 19:05    Post subject: Reply with quote

Jeg ville ikke hatt Lehene Olsen eller Mos på Rosenborg, men jeg tror de hadde scoret flere mål enn Søderlund i løpet av en sesong! Ikke fordi de er fantastisk gode, men fordi de er bedre målscorerne enn Søder. Den neste spissen i RBK bør ikke være over 25 år, og han bør heller ikke være norsk siden jeg ikke helt greier å se hvem det skulle være!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 118, 119, 120 ... 140, 141, 142  Next
Page 119 of 142

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb