English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Søderlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 140, 141, 142  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 31.01.2019 17:45    Post subject: Reply with quote

Og klubben som først ble nevnt, Yeni Malatyaspor, hentet akkurat Kamara fra Fulham. Kan nok legge denne ballen død da.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 31.01.2019 18:18    Post subject: Reply with quote

Tommel'n ned Neutral
Det er i så fall særs skuffende.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
SuperTimCahill
Veteran


Joined: 05 Nov 2010
Posts: 1226

PostPosted: 31.01.2019 18:50    Post subject: Reply with quote

Har inntrykk av at jeg er den eneste som faktisk oppriktig ønsker at vi skal satse på Søder denne sesongen Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 31.01.2019 23:49    Post subject: Reply with quote

Søderlund bekrefter nå Tyrkia-interessen.

- Det var flere klubber som var på banen, forklarer han.

Angriperen vil ikke være konkret rundt navn, men sier at det handlet om klubber i den øverste tyrkiske ligaen.

– Ja, det var det, sier han – og forteller videre at interessen var på et slikt nivå at «han tror det ville ha løst seg med en klubb om han hadde villet det nok».

Arrow Søderlund blir i Rosenborg: Bekrefter interesse fra flere tyrkiske klubber (Adressa)
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 31.01.2019 23:54    Post subject: Reply with quote

Faen!
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 31.01.2019 23:56    Post subject: Reply with quote

Han kommer vel fort på andre tanker etter en vårsesong på benken Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 16.02.2019 14:45    Post subject: Reply with quote

Ser at Søderlund forventer mer spilletid i år. Har fått signaler om at duellspillet, gjenvinningsspillet og boksspillet er viktige i det nye regimet, og at dette er hans styrker som spiller. Personlig så syns jeg også det er viktig at en spiss scorer mål og kan kombinere med sine medspillere med pasninger fremover. Bendtner er en MYE bedre fotballspiller enn Søderlund, men dersom han ikke passer inn i Hornelands RBK, må det handles en ny spiss. Jeg vet at Søderlund scoret 22 mål for et par tre år siden, men uttellingsprosenten hans er ikke spesielt høy. På min liste over de beste spissene i Eliteserien, skal Søderlund kjempe hardt for å komme inn på topp ti lista.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 16.02.2019 14:49    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Personlig så syns jeg også det er viktig at en spiss scorer mål og kan kombinere med sine medspillere med pasninger fremover.


Så ikke Bendtner, da? Ja, han kombinerer med medspillere, men dette gjør han på midtbanen. Kommer seg ikke i scoringsposisjon kjapt nok. Treig og lat.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.02.2019 14:51    Post subject: Reply with quote

– I Hornelands system må spissen være god i gjenvinningsspillet, duellspillet og boksspillet. Det er mine forser som spiller, sier han.

Les mer: Blir i RBK etter Horneland-lovnad: – Skjedde mye rart her i fjor
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
simvik91
Rutinert


Joined: 14 Aug 2011
Posts: 661

PostPosted: 16.02.2019 16:12    Post subject: Reply with quote

Er det noen som egentlig er enig med Søderlund i at han fortjente mer spilletid i fjor? De gangene jeg så ham var han helt elendig ihvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 16.02.2019 16:16    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Ratatosk wrote:
Personlig så syns jeg også det er viktig at en spiss scorer mål og kan kombinere med sine medspillere med pasninger fremover.


Så ikke Bendtner, da? Ja, han kombinerer med medspillere, men dette gjør han på midtbanen. Kommer seg ikke i scoringsposisjon kjapt nok. Treig og lat.

Bendtner var ikke god forrige sesong. Men det handler også om at laget framover ikke fungerte. Bendtner trakk seg ned i midtbaneleddet for å få være bort i ballen i det hele. Det var svært få alternativer å spille på framme i angrepet. Jeg tror Bendtner vil få andre arbeidsvilkår med et angrepsspill og press som fungerer sammen. I boksen foretrekker jeg Bendtner forran Sødelund 10 av 10 ganger. Derfor mener jeg at det må handles en ny spiss, dersom Bendtner er for lite bevegelig for Horneland og Co.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 16.02.2019 16:20    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke å se for meg at Bendtner er aggressiv og en del av et pressystem.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 16.02.2019 16:22    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke å se for meg at Bendtner er aggressiv og en del av et pressystem.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 16.02.2019 16:40    Post subject: Reply with quote

Bendtner går med fotlenke fordi han var altfor aggressiv Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 16.02.2019 17:28    Post subject: Reply with quote

Søderlund viste bedre form enn Bendtner i vårsesongen i fjor, men Bendtner fikk spille. Det er vel dette Søderlund trekker frem som negativt, noe jeg skjønner godt. Fra sommeren og utover, var ikke Søderlund i nærheten av formen han viste i vårsesongen, noe han har vært klar på. Da kunne han ikke "kreve" spilletid. Søderlund i form, kan bli en håndfull for de fleste forsvar, rå styrke sammen med god arbeidskapasistet, er vel hans fremste styrker.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 17.02.2019 09:30    Post subject: Reply with quote

Joda, men avslutter egenskapene hans er jo elendige, der er Bendtner et hav foran. Om Bendtner gidder å jobbe så er han min foretrukne spiss. Men time vil sjå.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 17.02.2019 14:54    Post subject: Reply with quote

Herlig. Med fjorårets stigende formkurve og ditto spissing av form med restitusjon på sofaen og lang juleferie burde Bendtner være det soleklare førstevalget denne sesongen. Hvem andre viser større vilje til å flytte på beina? Som hånd i hanske med Horneladdens spillestil og burde definitivt gå rett inn på førstelaget.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 18.02.2019 14:19    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Joda, men avslutter egenskapene hans er jo elendige, der er Bendtner et hav foran. Om Bendtner gidder å jobbe så er han min foretrukne spiss. Men time vil sjå.


Tja... Søderlund har vært vår toppscorer hver sesong han har vært her...

Ellers sier statistikken om fjorårssesongen: Søder scorte 8 mål på 1654 spilleminutter. Bendtner scorte 4 mål (pluss ett straffesparkmål - totalt 5) på 1855 minutter. Søder spilte altså færre minutter, men scorte dobbelt så mange spillemål.

Søder bommer på mange sjanser, men han står på rett sted i feltet. Han driver ikke og svimer rundt på midtbanen eller ute ved sidelinja når innlegget kommer. Derfor scorer han også en del mål. Jeg er enig i at han burde scoret enda flere. Jeg river meg også i håret når han bommer på 100%-sjansene. Men det blir da en del mål. Satt på spissen: Det hjelper ikke at Bendtner har så gode avslutteregenskaper når han er på feil sted når ballen er inne i feltet.

Hvis Søder fortsetter å jobbe hardt i kampene og scorer jevnt og trutt så må Bendtner opp et hakk eller to for å få spille tror jeg. Jeg håper han tar den utfordringen.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 18.02.2019 15:03    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Herlig. Med fjorårets stigende formkurve og ditto spissing av form med restitusjon på sofaen og lang juleferie burde Bendtner være det soleklare førstevalget denne sesongen. Hvem andre viser større vilje til å flytte på beina? Som hånd i hanske med Horneladdens spillestil og burde definitivt gå rett inn på førstelaget.


Selv en utrent Bendtner er bedre enn Søder så ja, helt enig med deg.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 18.02.2019 15:51    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
ace wrote:
Joda, men avslutter egenskapene hans er jo elendige, der er Bendtner et hav foran. Om Bendtner gidder å jobbe så er han min foretrukne spiss. Men time vil sjå.


Tja... Søderlund har vært vår toppscorer hver sesong han har vært her...

Ellers sier statistikken om fjorårssesongen: Søder scorte 8 mål på 1654 spilleminutter. Bendtner scorte 4 mål (pluss ett straffesparkmål - totalt 5) på 1855 minutter. Søder spilte altså færre minutter, men scorte dobbelt så mange spillemål.


Det handler vel også litt om å skape noe rundt seg. Kunne vært interessant å sett hvor mange ganger de hadde vært tredjesist på ballen, for eksempel. Bendtner hadde 5 målgivende og 5 assist på 23 kamper. Søderlund 8 mål og 4 assist på 27 kamper. Registrere at straffemål er mindre verdsatt enn spillemål, men jeg føler meg hundreprosent tryggere når Bendtner går fram til straffemerket enn Søderlund ( eller noen andre for den slags skyld). Ballbehandling trenger vi vel ikke gå nærmere inn på!
Bendtner var ikke god i fjor, men at han er en mye bedre spiller enn sin konkurrent er vel liten tvil om. Grunnen til at Bendtner går ned i midtbanen, er for å bidra til å få til noe spill. Han blir nok frustrert av å ikke få hjelp der framme. Men jeg er enig i at han burde være mer inne i boksen. Hoved grunnen til at Søderlund er mer i boksen, er at han har ingenting å bidra med på midtbanen i det oppbyggende spillet.
Back to top
View user's profile Send private message
Silkesvarten
Proff


Joined: 03 Nov 2015
Posts: 277

PostPosted: 18.02.2019 16:00    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:

Det handler vel også litt om å skape noe rundt seg. Kunne vært interessant å sett hvor mange ganger de hadde vært tredjesist på ballen


Enn om forumet hadde slik kapasitet!

http://www.rbkweb.no/foru...;start=150

Interessant å se hvor viktig Bendtner var under veien til Europa.
Var selv litt negativ til han i fjor, men tallene er på hans side i det minste, og det for et RBK som virkelig ikke fungerte mot internasjonal motstand.
_________________
In Bjørnbye we thrust
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 18.02.2019 16:01    Post subject: Reply with quote

husk også at i totaltallene der har søder 4 av sine mål mot lett motstand i cupen Smile
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 18.02.2019 17:18    Post subject: Reply with quote

Nei, de tallene jeg oppga er kun for mål i serien. For cupen er Søderlund oppgitt med 5 mål i 2018, hvorav 3 av målene kom mot lag som spilte i eliteserien. Han spilte totalt 355 minutter i cupen.

Bendtner scorte 3 mål i cupen i 2018 - på 180 spilleminutter (det ene målet scorte han med en unevnelig kroppsdel i finalen da Meling skjøt Smile )

Igjen - jeg sier ikke at Søderlund er en bedre spiller enn Bendtner. Men jeg forstår ikke helt at folk vil selge Søder, all den tid han er den mestscorende spilleren vi har. Setter vi innpå Søder så blir det en del mål - det viser historien.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 18.02.2019 17:27    Post subject: Reply with quote

Hysj, ikke drep diskusjoner med fakta og sånn. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 18.02.2019 18:30    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:

Igjen - jeg sier ikke at Søderlund er en bedre spiller enn Bendtner. Men jeg forstår ikke helt at folk vil selge Søder, all den tid han er den mestscorende spilleren vi har. Setter vi innpå Søder så blir det en del mål - det viser historien.


Tja, man kan selvsagt velge å se det på den måten. Søderlund scorer en del mål, men ikke mer enn hva som burde være minstekrav for en RBK spiss. Det året han hadde 22 elitemål, var en sesong med ekstremt mange sjanser for RBK. Ganske mange andre spisser i eliteserien som sikkert også hadde scoret så mange. Han lå blant annet bak Diomande på toppscorerlista den sesongen, helt til Diomande ble solgt. 90 mål på 210 kamper i Norge er vel greitt nok. Ikke mer enn det. 70 mål på 160 eliteseriekamper tilsvarer vel ca 14 scoringer i året. Det burde være et minstekrav for en spiss i RBK. 6 mål på 52 kamper i Frankrike sier vel gjerne litt mer. Målstatistikken på landslaget er vel heller ikke blendende. Å vere den mestscorende spissen man har, er ikke et kvalitetstegn i seg selv. Ganske mange faktorer inne i det bilde. Jeg mener klubben bør finne en yngre spiller med bedre ferdigheter. Det er derfor jeg håper Søderlund blir solgt. I tillegg til at han framstår en smule sutrete!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 140, 141, 142  Next
Page 115 of 142

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb