English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Søderlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 101, 102, 103 ... 140, 141, 142  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hodor
Veteran

PostPosted: 16.09.2018 21:14    Post subject: Reply with quote

Skal vi melde han savnet til politiet??
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran

PostPosted: 16.09.2018 21:26    Post subject: Reply with quote

Enda en anonym kamp av Søder med dårlig kvalitet på det han faktisk gjør. Skuffa over at han fikk så lenge av kampen.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 16.09.2018 21:28    Post subject: Reply with quote

De floating-greiene han driver med må være farlig sløvende.
Bør vel holde seg unna de vanntankene og få nødvendig livskraft til å ønske å spille fotball.
SeG
Veteran

PostPosted: 16.09.2018 21:28    Post subject: Reply with quote

Enig, burde vært tatt av tidligere, om ikke annet for å endre kampbildet på topp for oss. Mangler jo det evinnelige presset han var så god på før også. Trist skue

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 17.09.2018 16:46    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg funnet ut hva som plager Alexander Søderlund.
Han lider av belastende anagrammer.

Urensede rød anal xl d - Sikkert ubehagelig å løpe med sånt.

D.d. ex arsenal ølrunde - Fra kalenderen til Søder forrige helg. Så det var altså han som dro Bendtner ut på byen?

Snadder øl nudler axe - Handlelista.

Nudler aas-øl nr ex - Høres ut som en oppskrift på dårlig mage og trøbbel.

Alle dna dør under sex - Ah, så det er der det ligger. Livet er ikke i vater uten en liten-Alex?

Dr Lausøre dna Lendex - Hva slags business har du rotet deg bort i nå da? Er du prøvekanin, sa du? Nei, nei ...
Kai88
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 18:14    Post subject: Reply with quote

Jævla mye tyn Søder får, ufortjent i min bok. I en kamp hvor det knapt kom innlegg og midtbanetrion vår var helt utspilt vant han en rekke utspill fra Hansen.
Meling bomma på så og si alt av innlegg, og guud så mye ressurser vi brukte på å sette han opp i slike posisjoner.

Går an å se kampen før man slenger sjit på nett.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 18:32    Post subject: Reply with quote

Enig Kai88. Ikke ett eneste innlegg som traff i nærheten av Søder, men det spiller visst ingen rolle fordi han er utvalgt som månedens hakkekylling.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 18:54    Post subject: Reply with quote

Han har vært ute å klaga i media over en lengre periode nå, og når han da får sjansen over en lengre periode bør en kunne forvente at han viser seg startplassen verdig. Ingenting hadde vært koseligere enn om han viste at han er god nok, men det har han ikke gjort så langt. Jeg er forøvrig enig i at han ikke har fått spesielt god hjelp fra kantene våre, men han fikk en deilig pasning fra Jebali tidlig i går hvor han stod i offside når ballen ble spilt. Han har også snakka om at han er sliten etter at han kom rett fra sesong i Frankrike. Kanskje han trenger hvile? Kanskje Matti bør starte neste kamp?
Kai88
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 19:45    Post subject: Reply with quote

Fint innlegg.

Jeg håper Søder fortsetter å arbeide for laget og vinne dueller. Kommer innleggene, kommer måla. Skulle selvsagt sett at Søder var fornøyd med å være reserve, som alle rbk-spillere burde være, men får ta til takke med en spillesugen spiss istedet.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 21:01    Post subject: Reply with quote

Søderlund sin godfot kommer vel best til syne hvis vi har indreløperbevegelser rundt ham, bakromstrussel fra ving og overlapping fra back. Og kollektivt press hvor han er en god førsteforsvarer og signalspiller.

Noe vi stort sett har sett mindre og mindre av de seneste par årene.

Med snudd trekant, Levi og Jebali på vingene så er han feil spisstype, der trenger vi Bendtner til å kunne ta ned ballen og vente til resten kommer etter, til å tilby pasningsalternativer og så videre. Tror han vil være mye mer tilpass hvis vi hadde en fungerende ballsentral og indreløpere og med Samuel og/eller Yanni rundt seg. Men hadde vi fungerende ballsentral og indreløpere så ville vel de fleste spissene som spiller fast i ES klart en 15-20 mål hvis de spilte fast på topp for oss, og så kan vi selge dem til 20 mill og god fortjeneste, og hente dem tilbake når de har floppet hvis vi skulle ha bruk for de.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 17.09.2018 21:26    Post subject: Reply with quote

Heller mot at du har rett. En angrepstrio med Jebali, Bendtner og Adegbenro er nærmere Jan "La oss se hva talentfulle spillere klarer å få til sammen på egen intuisjon" Jönsson-fotball enn NAE. Jeg mener det ikke så negativt som det kan tolkes, poenget er at dette er spillere med individuelle ferdigheter som ikke nødvendigvis trenger et velsmurt maskineri, mens Søderlund (og Vilhjalmsson, og sannsynligvis Botheim) er helt avhengig av en spillestil som passer han for å fungere. Men, Bendtner er neppe i klubben neste sesong så den trioen får nok ikke så mange kamper sammen.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 17.09.2018 21:57    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Enig Kai88. Ikke ett eneste innlegg som traff i nærheten av Søder, men det spiller visst ingen rolle fordi han er utvalgt som månedens hakkekylling.

Du er vel den eneste som ikke har registrert en mengde brente 100%- sjanser den siste tida. I tillegg er han stadig feilplassert og arbeidsinnsatsen som 1. forsvarer er ikke imponerende. Greit nok at han er hakkekylling, og han fortjener bedre - men å påstå at han har vært god den siste tida er et hån mot spilleren selv. Får da virkelig håpe han har mer inne enn det han har vist i det siste...
Francisco Clementine
Rutinert

PostPosted: 18.09.2018 00:15    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at det ikke blir slått innlegg til ham et jo fordi han konstant er feilplassert
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 18.09.2018 00:42    Post subject: Reply with quote

Tja 90% av innleggene traff i hvertfall panna til Carvalho. Det vi så var nok en miks av dårlig presisjon, en Søder som mangler smarte bevegelser og en Carvalho som er ganske god på å ta duellene der inne. Eller så kan det være han har en ballmagnet i panna.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 18.09.2018 08:52    Post subject: Reply with quote

Må si jeg synes Søder får vel mye dårlig omtale her. Selvsagt skal man ikke være fornøyd med at spissene i RBK ikke scorer flere mål enn de gjør, samtidig må man se grunnen til det. Skal man sammenligne Bendtner og Søder så kan man jo starte med antall seriemål opp mot antall minutter. Så vidt jeg vet har vel Søder et mer enn Bendter? En annen ting er at jeg synes Søder jobbet hardt der framme mot engen, noe han også i mine øyne gjør hver kamp. Bendtner synes jeg jobber for lite(unntaket er i Europa og toppkamper i serien). Jeg tenker og håper Søder scorer neste kamp og får litt mer selvtillit, tror det da vil komme mange mål. Jeg synes Bendtner er en mye bedre spiss enn Søder, samtidig som jeg savner at han er påkoplet i hver kamp og jobber like mye.

Franc: du sier Søder er feilplassert og derfor ikke blir slått innlegg. Nå har det vært mange kommentarer på at også Bendtner er for lite inni boksen, og har vært en del på kantene for å være nær ballen. Så jeg vet ikke jeg. Uansett, Meling hadde noen forferdelige innlegg mot engen.
Back to top
zaphod81
Legende

PostPosted: 18.09.2018 09:22    Post subject: Reply with quote

Mot Enga var Søderlund konsekvent for tidlig inne i feltet, i lomma på midtstopper, når innleggene skulle slås, slik at han var nærmest umulig å treffe, og dessuten gikk i et par veldig unødvendige offsider. Det skal jo liksom være spisskompetansen til Søderlund, å komme til sjanser, men med bevegelser som mot Vålerenga kunne han jo spilt i mange, mange timer uten å score mål med sin normale uttelling på 1 av 5 store sjanser.

Jeg synes til og med at jobbinga ofte var feil innrettet, slik at han ikke var påskrudd i presspillet på de riktige tidspunktene. Han er heller ikke orientert nok til å klare å ta vare på ball når det kommer et langt oppspill - selv om han skulle vinne duellen, så stusser han jo bare blindt.

Med kamper som på søndag er det nesten meningsløst å sammenligne Søder og Bendtner. Da er det egentlig Botheim og Helmersen som er sammenligningsgrunnlaget. Selv Vilhjalmsson er såpass utvilsomt bedre enn dette at det burde være enkelt å bytte mot Celtic.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 18.09.2018 09:29    Post subject: Reply with quote

Hissig på grøten har vel vært gjennomgangsmelodien for Søder v2.0. Også mot Haugesund gikk han unødvendig (om det finnes annen type) i offside flere ganger hvor han kunne ventet noen tideler og blitt spilt gjennom alene.

Timinga hans er rett og slett fryktelig svak for tida, og han blir da enten i offside-posisjon eller dekket opp fordi han må stoppe løpet om han ikke skal løpe inn i mål før innlegget kommer.
moomoo
Veteran

PostPosted: 18.09.2018 14:57    Post subject: Reply with quote

Om man tenker intenasjonalt verdensklasse da.

1. Messi - Bendtner - Robben

2. Messi - Søder - Robben

3. Bale - Bendtner - Cuadrado

4. Bale - Søder - Cuadrado

Hvilke to hadde scoret mest mål?
Litt banalt egentlig, men ser man her sammenligningen på direkte innoverkanter og kanter som kan spille mere klassisk ving så vil jeg si at utfallet er åpenbart...
IÅallefall om man ser kosntelasjonene og antatt diferanse imellom hvor mye Lord vs Søder scorer.

Tenker bare litt høyt her RBK
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 18.09.2018 15:00    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Hvilke to hadde scoret mest mål?

Messi og Bale.
moomoo
Veteran

PostPosted: 18.09.2018 15:07    Post subject: Reply with quote

Laughing Søkki du e så genial havaarl Laughing

hvor tar du alt ifra? Tommel'n opp!
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 18.09.2018 15:44    Post subject: Reply with quote

Min konklusjon er at dersom Søderlund bare får en masse 100% perfekte innlegg foran mål, masse pasninger rett foran mål med bare keeper i mellom, en rekke 45 graders pasninger så skal vi ikke se bort i fra at han kommer til å score en 3 - 5 mål til før sesongen er over. Nei takke meg til. Søderlund periode 2 har vært en katastrofe og er sikker på at klubben ikke kan vente med å kvitte seg med han fort nok. Bendtner i dårlig form tilfører laget 100 ganger mer enn en Søderlund som rett og slett ikke er god nok. Det er ikke lenger snakk om at han ikke er i form. Han er ikke god nok. Om han nå scorer 2 - 3 mål i de neste kampene endrer ingenting. Det skulle jo bare mangle når vi har midtbanespillere og forsvarspillere som scorerer så skulle det bare mangle om ikke Søderlund kan klare å rote seg til å score noen mål til før sesongen er over.
Francisco Clementine
Rutinert

PostPosted: 18.09.2018 17:16    Post subject: Reply with quote

Hvorfor kan ikke Søder spille på seg litt selvtillit på Rosenborg 2 om det bare er selvtilliten det skorter på?
Back to top
hendrix
Veteran

PostPosted: 18.09.2018 17:51    Post subject: Reply with quote

RBK2 topper laget, viktig med opprykk til 2div.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.09.2018 18:39    Post subject: Reply with quote

Utenlandseventyret fikk en drømmestart med scoring i debuten, men etter noen måneder i klubben snudde alt. Tiden i Frankrike endte med å bli en svært tøff tid for spissen.

I etterkant har RBK-spissen innsett at han burde bedt om hjelp til å takle den utfordrende perioden.

– Det jeg slet klart mest med er det presset på å komme tilbake igjen fra å ha vært skadet, og så fører det til at du blir med mer skadet. Det er ikke alltid så tøft fysisk, men spesielt mentalt å komme opp på det nivået du vil være på, det er ikke bare bare. Og da skulle jeg gjerne hatt mer hjelp, rett og slett.

(...)

For Søderlund har løsningen blitt floating. Det går ut på å flyte i høykonsentrert saltvann uten noen for for ytre stimuli.

Når 31-åringen flyter i vannet kobler han helt av. I vinter er han en av flere som er med på å åpne et floatingsenter i Trondheim.

– Det er en plass hvor du kan slappe helt av og få tankene vekk. Jeg er spent på å få det til Trondheim og få brukt det skikkelig.

Les mer: Oppfordrer til åpenhet: – Du skal ikke være flau

Litt spesielt at saken endte opp som egenreklame.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Legende

PostPosted: 21.09.2018 07:24    Post subject: Reply with quote

Søderlund viser mot Celtic nøyaktig hvorfor det var mange som var fornøyde med å miste vår suverene toppscorer etter 2015-sesongen. Ja visst jobber han godt, men han mislykkes kapitalt i det som er den viktigste jobben hans, nemlig å klare å vinne og beholde ball på oppspillene. Han er overhodet ikke orientert, så hvis han flikker eller stusser, så er det helt blindt i ingenmannsland, og hvis han en sjelden gang vinner duellen, så bruker han så lang tid og mange touch på å kontrollere ballen at muligheten forsvinner.

Hvis Bendtner forsvinner, så kan rett og slett ikke Søderlund være vår nye spiss, det er total nedbygging av laget. Hvis ikke Vilhjalmsson vurderes som bedre, så må faktisk begge disse ut i neste vindu, og vi må på seriøs spissjakt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 101, 102, 103 ... 140, 141, 142  Next
Page 102 of 142

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb