English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Søderlund
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 140, 141, 142  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 11.08.2012 19:44    Post subject: Reply with quote

Det beste som kunne skjedd, er at vi faktisk hadde greid å hente spissen vi trenger i god tid før neste sessong. Mest fordi vi faktisk hadde vært i forkant forrut sessong 2013. Om Søderlund kan jeg si at han hadde passet utmerket med Tarek, da han er vant til å opptre som parhest med en annen spiss. Han er rask, han skyter knallgodt, han er god på hodet og han er ikke minst sterk. Og han kommer ikke til å lengte umiddelbart utenlands, da Trondhjem er en storby i forhold til lille Haugesund. Så jeg har tro på han. Løp og kjøp Hoftun, for Rade og Steffen er historie snart.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 12.08.2012 14:29    Post subject: Reply with quote

Kommer ikke til å gå til VIF

Godt han ser det samme som alle andre.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 12.08.2012 15:07    Post subject: Reply with quote

At han takker nei til Vålerenga overrasker meg ikke i det hele tatt. VIF ser ikke ut til å ha nok kred til å signere de store spillerne, og det vitner ikke om gullambisjoner slik de driver nedi der akkurat nå. Søderlund vil til en klubb som kjemper om gull og europa, da holder ikke Vålerenga.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 13.08.2012 09:29    Post subject: Reply with quote

Forstaar godt at han ikke vil til VIF og tviler litt paa at han i det hele tatt vil til en annen klubb i Norge.

Ambisjonsnivaaet i norsk toppfotball virker ikke veldig hoeyt blant unge spillere. Det er liksom likegyldig om man kjemper og gull eller nedrykk, saa lenge man tilslutt ender opp som utenlandsproff. Saa lenge man spiller i Norge virker de fleste spillerne ganske fornoeyde med aa spille for middels/daarlige klubber, uten sjanse til aa hevde seg i gullkampen eller Europa (e.g Huseklepp, Djurdic, Tarik (inntil han tilslutt kom til RBK), Hedenstad osv osv).
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 13.08.2012 09:37    Post subject: Reply with quote

Flere av disse utendlandsoppholdene går også strake veien til helvette.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 13.08.2012 09:41    Post subject: Reply with quote

Hadde vi fått til en deal med Söderlund om at han kom etter sesongen, så får han spille ferdig sesongen med FKH, Prica (og Iversen) dra og vi kan prioritere en forsvarsspiller (spesielt om det stemmer at Ankersen har hjemlengsel???) i dette vinduet.. Fremover på banen har vi luksusproblemer (på papiret i alle fall) - det kan man ikke si om forsvarsrekka!
Tror også Söderlund går godt med Tarik!
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 13.08.2012 10:14    Post subject: Reply with quote

Haugesund, Vard Haugesund, UR Namur, FC Treviso, FH Hafnafjordur, Calcio Lecco, Vard Haugesund, og nå Haugesund... denne mannen har kun fungert i sistnevnte.

Like gammel som Tarik. Langt dårligere. Langt dyrere. Ingen styrker - en brukbar sesong i TL. Har nettopp kommet ut av en lang periode med måltørke.

Hvorfor ønsker noen denne mannen i det hele tatt? Skal vi ikke hente Moldskred når vi først er igang?
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 13.08.2012 10:32    Post subject: Reply with quote

Så dårlig som det blir beskrevet her er han ikke. Han holder en helt grei tippeligastandard og jeg ville vel mene at han nok kommer til å bli en bedre spiller i Trondheim. I alle fall var det slik før. Og så er han sterk og det er dette vi kommer til å trenge. Men jeg er jo enig i at han kunne fort bli for dyr siden han har vært innom landslaget.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 13.08.2012 10:55    Post subject: Reply with quote

Det er mulig at Søderlund ikke ville vært en suksess for Rosenborg, selv vil jeg ikke utelukke at han kunne blitt en veldig bra spiller for oss, men den den vurderingen til Dew er helt på viddene.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 13.08.2012 15:07    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Flere av disse utendlandsoppholdene går også strake veien til helvette.


Opplevelsen av å bo utenlands + få betalt for å spille fotball i en eller annen form + komme hjem med penger på bok ...

"Å nei, jeg ble ikke fast på laget" er liksom ikke min definisjon av helvete ...
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 13.08.2012 15:18    Post subject: Reply with quote

"Dakar meg, jeg tjener ti mill i året på å sitte på ræva i en skinnstol å se på at andre spiller fotball!"

Jommen sa jeg helvete...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 587
Location: Norge

PostPosted: 15.10.2012 11:11    Post subject: Alexander Søderlund Reply with quote

Rosenborg snuser på Søderlund

http://www.tv2.no/sport/f...00096.html
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 15.10.2012 11:20    Post subject: Reply with quote

Litt lunken må jeg innrømme, vil ha en lettere spisstype.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 15.10.2012 11:34    Post subject: Reply with quote

Kjenner at jeg er generellt skeptisk til å kjøpe spisser fra andre lag i Norge, det er en sak å være god og skåre mål på et lag som ligger lavt og dermed får mye bakrom og plass. Men det har vist seg å være noe helt annet å opprettholde skåringsprosenten når de kommer hit.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 15.10.2012 11:38    Post subject: Reply with quote

Jeg er absolutt positiv til Søderlund. Han ser ut til å ha gode evner og god fightervilje.
Back to top
View user's profile Send private message
ricko11
Rutinert


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 994
Location: Nidaros

PostPosted: 15.10.2012 11:39    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett all verden av Søderlund, men det jeg har sett viser en spiller som evner å holde på ballen og skape sjanser for både medspillere og seg selv. Er nok litt dårligere enn Prica i toppslag(hvor ofte har han vært det i år?) men kanskje litt jevnere, og med litt utviklingspotensial?
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 15.10.2012 11:59    Post subject: Reply with quote

Er litt redd for at han er en ny VPG i den grad at ting må matche rundt han for at han skal prestere optimalt.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 15.10.2012 12:23    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per det blir med snusen.

Vi kan ikke drive å kjøpe spillere som henter ut sitt makspotensial i en relativt liten og ubetydelig klubb.

Jeg ser heller ikke for meg det helt store videresalgspotensialet i ham.

Da er det bedre å forlenge med Prica.

Vi må gå for en kjappere gjennombruddsspiss hvis vi skal kjøpe nytt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 15.10.2012 12:40    Post subject: Reply with quote

Enig med kristobal.

Tror at om noen snuser godt nok på Søderlund, vil de finne ut at han lukter litt det samme som Moldskred og Olsen.
Back to top
View user's profile Send private message
ricko11
Rutinert


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 994
Location: Nidaros

PostPosted: 15.10.2012 12:59    Post subject: Reply with quote

Mener det kommer veldig an på hva Prica forlanger for å forlenge (om han vil) og hvor motivert han er. Han har overhodet ingen verdi utover det han bidrar med på banen (og utenfor), så det bør være til en overkommelig lønn og sig-on. Skal vi bruke en del penger bør det være på noe yngre som har potensiale for senere salg. Vet ikke om Søderlund er den spilleren dog.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 15.10.2012 13:01    Post subject: Reply with quote

Jeg ønsker heller ikke AS til RBK, men har troen på at han kan bli en bedre spiller enn olsen og moldskred.

"Etter det TV 2 Sporten får opplyst vurderer Rosenborg nå Søderlund som en erstatter for Rade Prica neste sesong"

Forøvrig utrolig lite hold i slike uttalelser. fra hva TV2 "får opplyst" eller "erfarer". Det er ingen risiko for TV2 i å skrive slikt med gode norske spillere fordi RBK _alltid_ vil ha i det minste litt interesse for unge, norske landslagsspillere...
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 15.10.2012 13:06    Post subject: Reply with quote

Prica > Søderlund. Og det sier egentlig mye om begge. Bør heller satse på noen andre enn Søderlund, ja, han har puttet mål sammen med Djurdic i Haugesund, og har sikkert puttet et par etterpå. Har likevel aldri sett at Søderlund har noen kvaliteter som har imponert meg.
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 15.10.2012 13:20    Post subject: Reply with quote

Hvis man først ser til Haugesund etter en spiss, så må da Djudic være et bedre alternativ(?)
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 15.10.2012 13:28    Post subject: Reply with quote

Nå er jo Nikola på utlån til Helsingborg, hvor han putter jevnt og trutt. Der spiller han også med tidligere lagkompis Thomas Sørum. Tørr påstå at Helsingborg har en større sjanse enn RBK til å snike til seg underskriften til Djurdjic.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 15.10.2012 13:51    Post subject: Reply with quote

Tja, det er mulig det. Men jeg tror nok rosenborg ganske greit kan konkurrere med helsingborg på økonomiske betingelser. Hvis Djurdjic også har europacup-ambisjoner -som mange av dem har- så burde vel det også være fordel rosenborg, da det ikke er sikkert helsingborg får kvalikkplass til neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 140, 141, 142  Next
Page 2 of 142

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb