English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidige SL-kandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 65, 66, 67, 68  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 03.12.2019 18:01    Post subject: Reply with quote

Der kom det igjen ja.....han kjenner klubben og har juridisk kompetanse..........Spinkelt grunnlag spør du meg, og noe som ikke bør tillegges særlig vekt. Men selv etter mer 15 år, og det ene bomskuddet etter det andre når det gjelder rekruttering av sportslig kompetanse, så er det fortsatt få eller ingen som gidder å løfte hodet ut av sandkassa. Læringskurva synes uendelig bratt. Dessverre.

Last edited by bæærnt on 03.12.2019 18:01; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 992

PostPosted: 03.12.2019 18:01    Post subject: Reply with quote

Hvis vi først skulle erstatte en vingeklippet SL (siden rollen har gått fra å bety "Sportslig leder" til "Spillerhandelsleder") så er vel Dorsin et OK valg. Men sånn i utgangspunktet har han alt å tape selv på dette, i forhold til eget ettermæle. Det kan liksom bare gå en vei, og historisk sett gjør det også det i ROsenborg med gamle helter som trer inn i framtredende jobber i klubben. Men la gå, som sagt ikke den værste som kan komme inn og styre spillerovetganger.

Men, Dorsin inn er vel spikeren i kista for håpet mitt om å gi Horneland mindre makt - både via en sportslig leder som tar tilbake makta, og via en manager over trenerteamet. Hvis det stemmer at Dorsin er en het kandidat til å fylle stillingen som skal erstattes, så tror jeg at jeg like godt kan begynne å forberede meg på et 2020 med minst like mye Horneball som i 2019.
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 03.12.2019 18:13    Post subject: Reply with quote

momonster wrote:
EsseFjes wrote:
Dorsin skal ikke bli sportslig leder.


Alt tyder på at han fort blir nettopp det, så her må du nok forberede deg på å bli skuffet.

EsseFjes wrote:
Er det noe denne klubben trenger nå så er det erfaring og faglig tyngde innen sin spesifikke rolle.

I utgangspunktet enig, men hvilke realistiske kandidater har RBK? Det er skremmende få sportslige ledere innenfor RBKs rekkevidde som har noe å vise til, og det er fullstendig katta i sekken å hente noen fra det store utlandet som knapt har kjennskap til norsk fotball.

EsseFjes wrote:
det holder ikke at du har spilt fotball, spilt i klubben, eller har vært agent i en tidsperiode som tilsvarer et svangerskap.

Mange vil påstå at det er en klar fordel for en sportslig leder å ha spilt fotball på høyt nivå selv og dermed har forståelse for mekanismene som påvirker fotballspillere. Kjennskap/respekt for klubbens kultur er også noe som mange etterlyser i en ny sportslig leder. Dorsin har forøvrig jobbet som agent i tre og et halv år nå, som er lengre enn det tar å fullføre en bachelorgrad, og betydelig lengre enn et svangerskap (til og med når vi tar høyde for elefanter, som har svangerskap på 22 måneder).

Av de realistiske kandidatene så er Dorsin en av de absolutt mest fornuftige valgene. Han kjenner klubben, han kjenner mekanismene i den profesjonelle toppfotballen både som spiller og agent, han har juridisk utdanning og virker generelt som en skikkelig fyr. Gi meg navnet på en bedre kandidat.


Jeg har ikke veldig god oversikt når det kommer til sportslige ledere som kan være aktuelle. Dette i all hovedsak pga god gammeldags kunnskapsmangel. Og i tillegg er jeg usikker på hvordan rolleinndelingen egentlig er innad i klubben. Og hva som eventuelt står i kontrakten til den kommende lederen. Det er en del uklarheter rundt dette. Utydelighetene rundt dette kom også fram i rettsaken mot KI.

Hvis det er så at vi kun skal speide rett utenfor vår egen inngangsdør, så kan vel Dorsin være et valg. Dog er det vel nesten like mange sportslige ledere som trenere der ute(på høyt nivå)? Derfor må det finnes andre alternativ.
Heldigvis er ikke jeg ansvarlig for å finne en ny Wink
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.12.2019 18:27    Post subject: Reply with quote

Slik den stilligen er utformet pr. i dag, hvor sportsdirektøren primært bare virker å ha det praktiske ansvaret rundt spilleroverganger og kontrakter, så er sikkert Dorsin kurrant nok han, men bør man ikke snart begynne å se litt på hvordan sportslig ledelse skal struktureres ?

Jeg savner at man har en sportslig ledelse som kan sikre en viss kontinuitet i den sportslige satsingen, så vi ikke hele tiden vingler mellom trenere som har veldig forskjellig spillestil, roller og formasjoner. Når vi holder på slik så ender vi jo hele veien opp med at nye trenere må starte mer eller mindre fra bunnen av, med spillerstaller som er tilpasset forgjengeren sin filosofi (en kan jo se for seg at det handles flere gamper til LSK-fotballen til Horneland i vinter, så får han fyken i sommer og vi ansetter en klassisk RBK 4-3-3 trener med hurtig spill i lengderetning, langs bakken, igjen. Det funker dårlig med 11 løpsmaskiner uten ferdigheter med ballen i beina). Hadde man hatt litt mer kontinuitet på hvordan klubben ønsker å spille fotball, og gjennom det ansatt trenere som faktisk har forutsetninger for å bygge vidre på det forgjengeren gjorde, fremfor å starte på nytt med nye ideer og prioriteringer hver gang, så tror jeg også forutsetningene for å lykkes blir litt bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 03.12.2019 18:51    Post subject: Reply with quote

Dorsin kan bli bra. På pluss-siden teller juss-studier, erfaring som agent og lang klubberfaring. Men han har null erfaring som sportslig leder. Det kan bety at det går dårlig, men det gjenstår å se. Kan fort gå bra også. Men han må være topp motivert og gå inn for jobben med liv og lyst (det tror jeg han er da - hvis han tar jobben).

Jeg hadde ikke likt at vi hentet en kar som hadde sportsledererfaring fra et halvbra belgisk lag eller 2. Bundesliga, men uten noen kjennskap til RBKs spillestil eller norsk fotball generelt. Og toppfolk med lang erfaring og med lang og god track record er nok alt for dyre.

Jeg tror Dorsin er noe av det beste vi kunne ende opp med i praksis. Han fikk nesten jobben sist. Nå har han fått noen ekstra år med erfaring og da tror jeg det kan bli bra. 100% garantier for at det blir bra får vi aldri.

Så jeg velger å være positiv til dette - uten at jeg dermed spretter noen champagneflaske.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 03.12.2019 18:59    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Dorsin kan bli bra. På pluss-siden teller juss-studier, erfaring som agent og lang klubberfaring. Men han har null erfaring som sportslig leder. Det kan bety at det går dårlig, men det gjenstår å se. Kan fort gå bra også. Men han må være topp motivert og gå inn for jobben med liv og lyst (det tror jeg han er da - hvis han tar jobben).

Jeg hadde ikke likt at vi hentet en kar som hadde sportsledererfaring fra et halvbra belgisk lag eller 2. Bundesliga, men uten noen kjennskap til RBKs spillestil eller norsk fotball generelt. Og toppfolk med lang erfaring og med lang og god track record er nok alt for dyre.

Jeg tror Dorsin er noe av det beste vi kunne ende opp med i praksis. Han fikk nesten jobben sist. Nå har han fått noen ekstra år med erfaring og da tror jeg det kan bli bra. 100% garantier for at det blir bra får vi aldri.

Så jeg velger å være positiv til dette - uten at jeg dermed spretter noen champagneflaske.


Greit nok det, men prosessen til klubben er fortsatt "enkleste vei" for å finne en kandidat. Dette sier meg at man har ikke lært en dritt og man fortsetter med prosesser som ikke skaper et godt fotballag. Det blir bingo.
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 03.12.2019 19:05    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Slik den stilligen er utformet pr. i dag, hvor sportsdirektøren primært bare virker å ha det praktiske ansvaret rundt spilleroverganger og kontrakter, så er sikkert Dorsin kurrant nok han, men bør man ikke snart begynne å se litt på hvordan sportslig ledelse skal struktureres ?

Jeg savner at man har en sportslig ledelse som kan sikre en viss kontinuitet i den sportslige satsingen, så vi ikke hele tiden vingler mellom trenere som har veldig forskjellig spillestil, roller og formasjoner. Når vi holder på slik så ender vi jo hele veien opp med at nye trenere må starte mer eller mindre fra bunnen av, med spillerstaller som er tilpasset forgjengeren sin filosofi (en kan jo se for seg at det handles flere gamper til LSK-fotballen til Horneland i vinter, så får han fyken i sommer og vi ansetter en klassisk RBK 4-3-3 trener med hurtig spill i lengderetning, langs bakken, igjen. Det funker dårlig med 11 løpsmaskiner uten ferdigheter med ballen i beina). Hadde man hatt litt mer kontinuitet på hvordan klubben ønsker å spille fotball, og gjennom det ansatt trenere som faktisk har forutsetninger for å bygge vidre på det forgjengeren gjorde, fremfor å starte på nytt med nye ideer og prioriteringer hver gang, så tror jeg også forutsetningene for å lykkes blir litt bedre.


Man må absolutt konkretisere stillingene og rollene hver enkelt har i klubben. Spesielt Kommunikasjons ansvarlig, styreleder og sportslig leder.
Her virker det å være en del forvirring. I hvertfall utad.

Jeg tror stammen i spillergruppa vår er litt lei av det administrative som foregår. Det virker i hvertfall slik.
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 03.12.2019 19:08    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det blir bingo.


Er enig i det - litt bingopreg er det jo.

En gang i Selbu for mange år siden så vant jeg faktisk en stor fruktkurv på bingo
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 03.12.2019 19:24    Post subject: Reply with quote

Ah, åttitallet! Da førstepremie i alle tombola, loddsalg og bingo var en fruktkurv. Føles som et annet univers nå.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.12.2019 19:28    Post subject: Reply with quote

Savner TV-bingoen på lokal tv'en på 80-tallet, hvor premiene gjerne var en tannkremtube eller 2 poser kjeldsberg kaffe.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 03.12.2019 19:50    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Ah, åttitallet! Da førstepremie i alle tombola, loddsalg og bingo var en fruktkurv. Føles som et annet univers nå.

Var selv med bestemodern flere ganger og vant en kartong egg en gang. Those were the times Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 03.12.2019 20:32    Post subject: Reply with quote

Det er fortsatt mulig at det blir noen andre. Men når jeg så navnet til Dorsin i Adreßa, følte jeg merkelig kombinasjon av skuffethet og lettelse som bare Rosenborg i nyere tid er i stand tid å skape.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 03.12.2019 20:42    Post subject: Reply with quote

Må gjerne steppe up gamet på sportslig ledelse for min del, og ansette Kvarme som assist. Da har vi både Premier League, Ligue 1, La Liga, Eliteserien, Allsvenskan, rumensk Liga 1, norsk landslag, norsk u-landslag, svensk landslag og svensk u-landslag erfaring i sportslig ledelse. Og Utleira.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 03.12.2019 20:51    Post subject: Reply with quote

Ja det er jo bare å stille opp alle tidligere RBK spillere på ei rekke ta bind for øynene og kaste stein. Den steinen lander på er beste kandidat til jobben. Fuck it. Å ansette dorsin i den rollen er en dårlig vits. Hva med å finne en som er og har vært sportsdirektør før. Alt annet er latterlig. Vi er en av Nordens største klubber men drives av idioter
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 03.12.2019 21:14    Post subject: Reply with quote

Problemet er vel snarere at ingen av oss, eller klubbledelsen forsåvidt, vet hva han kan utrette som sportslig leder. Vi må bare vente og se...
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 03.12.2019 21:58    Post subject: Reply with quote

Jeg vil jo egentlig ikke ha en "rosenborger" i den stolen, men Dorsins øvrige kvalifikasjoner for rollen er så gode at det rett og slett får passere. Dessuten har han jo vært utenfor klubben noen år.

Spørsmålet er om det er lenge nok - mange av de som er i dagens stall har han jo tross alt vært lagkamerat med, og det er skummelt ift. respekt, autoritet og den type ting. Kan fort bli for kompis...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 03.12.2019 23:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 03.12.2019 22:04    Post subject: Reply with quote

Enig med de som skriver at Dorsin ikke er den beste kandidaten, men heller ikke den verste.

Jeg er rett og slett litt apatisk og likegyldig. Tror liksom ikke de klarer å komme opp med noe bedre heller Rolling Eyes
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 03.12.2019 22:36    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Dorsin er et litt for trygt valg, et stort pluss at det ikke er noen NFF-bindinger som jeg kjenner til, men ellers litt for lite som tyder på at han er istand til å være med på å gjennomføre de endringene som trengs. Selvfølgelig mulig at han mener ting på privaten som vi kan like og er mannen til å få gjennomslag for det.

Idealet ville vært en Coolen med nok autoritet til å få igjennom en ungdomslinje, men tror Coolen vil være en fin mann kun dersom vi har en hovedtrener som er pådriver for en ungdomslinje. Hvis vi kan lokke tilbake Herkes når Horneland er ferdig eventuelt hente oss ny trener fra Nederland.

Trond Sollied kunne vært interessant, men er vel fort uaktuell av samme grunn til at han neppe var vurdert etter Kåre.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 03.12.2019 22:44    Post subject: Reply with quote

Jeg trur i grunn RBK har et lager med snøballer i frysern ved siden av kaffetrakteren. Når de trenger en ny ny kaffe kompis så henter de opp en snøball, åpner døra og kaster snøballen på måfå ut døra. Den snøballen treffer er den nye kaffe kompisen.

Selv trur jeg ikke det har noen verdi om vår nye SL har erfaring fra norsk fotball eller ikke. Det viktige er egentlig bare at han ikke har noe forhold til NFF. Vi trenger ikke flere folk fra den gropa av døende kunnskap. Jeg trur heller ikke at det hjelper å hente en spiller som har gått forbi Eggen i gangen en gang har mye å si på om han blir en god SL, trener eller ballgutt. Jeg trur faktisk det er viktigere at vi får inn litt nye, unorske tanker og da kan SL rollen være et godt sted å starte da de kanskje kan kan få inn litt andre tanker enn Bakke, Horneland og Trond Henriksen.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 03.12.2019 23:00    Post subject: Reply with quote

Hvorfor kan ikke Rosenborg ansette en person i en viktig rolle som de VET er en person som har lyktes med tilsvarende oppgaver tidligere?

For EN gangs skyld?

Hvilken stor bedrift med ambisjoner ansetter en sentral leder som aldri har lyktes før? At man rykker frem skritt for skritt er greit men...

Kåre fra nivå 2 til 10
Hoftun fra nivå 1 til 10
Bjørneby fra nivå ? Til 10
Horneland fra nivå 2 til 10.
Dorsin fra nivå 1 til 10. Null erfaring.

At klubben ikke lærer tyder på at det er noen råtne egg i kurven. Jeg tror vi trenger en skikkelig utlufting av ledelsen.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 03.12.2019 23:25    Post subject: Reply with quote

Hva er disse nivåene du snakker om ?
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 04.12.2019 00:03    Post subject: Reply with quote

Bare en enkel måte å poengtere at Horneland kom uten meritter, lite erfaring, aldri ledet en stor klubb. På en måte fra lavt nivå til høyt nivå på et skritt.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.12.2019 00:37    Post subject: Reply with quote

Men på vilket nivå ligger sultindeksen nå? Snakker vi Hamsun, flykrasj i Andesfjellene eller Live Aid?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.12.2019 07:42    Post subject: Reply with quote

Quote:
Etter det Adresseavisen forstår kan både Dorsin og Zachariassen nå bli presentert på Brakka i løpet av de neste dagene.

Fra Zachariassen-saken. Ting nærmer seg visstnok.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 04.12.2019 08:09    Post subject: Reply with quote

Får vel svelge denne bitre pillen og få ergrelsen ut av kroppen, men dette er slett håndverk målt etter alle mulige parameter som klubben bør måles etter. Adressa har flagga Dorsin øverst på lista i nokså lang tid, så han har antakelig vært klar siden SIB forsvant ut av døra. Og muligens uten reell konkurranse fra andre. Slettes ikke umulig det heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 65, 66, 67, 68  Next
Page 66 of 68

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb