English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidige SL-kandidater
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 66, 67, 68  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 24.07.2012 22:33    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Liverød kunne være interessant og skabe et bedre forhold til. Men jeg ser han mere som en spejder end en sportsdirektør.


Hvorfor mener du han ikke passer som sportsdirektør? Jeg syns han fyller mange bokser for de kriteriene som etterspørres i forhold til en sportslig leder. In no particular order:

1) Språkkunnskap. Han kan både norsk, engelsk, tysk og spansk flytende.

2) Signeringer og kontrakter. Han har mange års erfaring som spilleragent og kan dette ut og inn.

3) Spilleroversikt. Han har mange års erfaring som speider for noen av de største klubbene i Europa, og har en spesiell viten i Argentina og Uruguay, nasjoner vår nåværende speider ikke har sin hovedkunnskap i.

4) Økonomi og ledelse. Han er økonomi- og lederutdannet og har mange års erfaring som bedriftsleder.

5) Etikk og moral. Han har gått knallhardt ut mot både overforbruk av penger (Lyn) og Gunnarsson-saken.

6) Spillestil. Han kommer fra en verden der fotball er langt vakrere å se på enn det typisk norske, og vil helt sikkert foretrekke en trener fra samme skole som seg selv.

7) Tøffhet. Han har vist gjentatte ganger i media at han ikke er det fnugg redd for å si ifra om hva han mener. Han skyr ikke konflikter.

8 ) Visjoner. Jeg legger ved link til et par kronikker han har skrevet i 'Fotballtreneren' som viser at han har tanker om det meste, fra hvordan sportslig leder-rollen skal være i forhold til trener, til kosthold, til utvikling av unge spillere og til trening.

9) Nye impulser. Her vil han absolutt kunne bidra.

Linkene under anbefales på det sterkeste å lese.

Liverød utdyper om sportslig leder-rollen fra side 10

Liverød skriver om hva Norge kan lære av Argentina fra side 15

Kronikk fra Liverød om bl.a. Gunnarsson-saken
Back to top
View user's profile Send private message
Bullseye
Rutinert


Joined: 08 Aug 2005
Posts: 614

PostPosted: 25.07.2012 09:54    Post subject: Reply with quote

Helt enig i Liverød`s tanker om fotball, totalt uenig i kleskode og fargevalg. Wink
_________________
Cantate Conflictus
Back to top
View user's profile Send private message
Bukowski
Proff


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 422
Location: oslo

PostPosted: 25.07.2012 12:13    Post subject: Reply with quote

Herlig tråd, la den blomstre daglig til den blir så omfangsrik og fager at den ikke kan overses!

Mitt midt på treet-seriøse forslag: Dan Eggen. Herlig fyr, virker å være så glup at det er like før han tipper over, som en fotballens svar på Hans Olav Lahlum. Dessuten: er det noe RBK virkelig har godtd av nå, er det steinhard rock´n´roll. Minuset er vel manglende ledererfaring på toppnivå, så en læregutt-rolle hadde vært perfekt. Terje Liverød med Dan Eggen ved sin side... innbiller meg sponsorene ville gnidd seg i hendene over oppmerksomheten og den nye energien.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.07.2012 19:22    Post subject: Reply with quote

En ting er jo at Terje Liverød kunne vært en god kandidat selv, men det kunne også vært verdt å spørre om en kar som har såpass oversikt på fotball og er interessert i sportsdirektør-rollen har noen konkrete navn å foreslå. Etter min mening er det vel så viktig at klubben har litt ambisjoner og vilje i forhold til en ny sportslig leder som i forhold til en ny trener.

Et spørsmålstegn med Liverød: kan han samarbeide med Torbjørnsen? Jeg anser det som viktig at klubben fortsetter samarbeidet med (sjefs)speideren sin.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 26.07.2012 19:45    Post subject: Reply with quote

Liverød hadde faktisk vært meget interessant å hatt som SL, ut i fra det jeg har lest her, og har man en tidligere agent som sportsdirektør så tror jeg han får både signert og fornyet kontrakter, kjenner vel godt til triksene.

At han bare vil stå for noe nytt og noe utenfra RBK-miljøet er jo også flott. Da hadde man kanskje fått litt annet enn den innavlen som rår i dag.
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 26.07.2012 23:07    Post subject: Reply with quote

Høgmos kontrakt med TIL går ut rundt juletider.
Han ville vært en glimrende SL i RBK.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 26.07.2012 23:20    Post subject: Reply with quote

Er ikke Høgmo mer en trenertype, enn en type for SL- rollen?
Back to top
View user's profile Send private message
Timmi!
Rutinert


Joined: 26 Nov 2007
Posts: 837
Location: Trondheim

PostPosted: 26.07.2012 23:34    Post subject: Reply with quote

Jeg oppfatter også Høgmo som en sterk og visjonær leder med fotballkunnskap. Høgmo er en mann med autoritet og integritet. Jeg tror han har vokst mye siden tiden i Rosenborg. I hvertfall opplever jeg ham slik gjennom fjernsynet.

Jeg har imidlertid en følelse av at han har et horn i siden til RBK og da er det vel en lang vei å gå for styret dersom de eventuelt skulle ønske ham.
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 26.07.2012 23:41    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Høgmos kontrakt med TIL går ut rundt juletider.
Han ville vært en glimrende SL i RBK.


ja!
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 27.07.2012 02:54    Post subject: Reply with quote

Han ville vært en meget god SL.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 27.07.2012 05:05    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skulle skaffet oss en sportslig leder tror også jeg at Høgmo har kvalitene sportslig til å kunne gjøre en kjempegod jobb. Spørsmålet blir derimot om han denne gangen takler presset. Det å være sportsdirektør eller sportslig leder i RBK når ikke laget vinner tippeligaen er ikke en veldig takknemmelig jobb når det gjelder press fra supportere og presse.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 27.07.2012 11:07    Post subject: Reply with quote

Husk at når han var her sist var Bratseth i permisjon + lei, så Høgmo jobbet jo i begge stillingene. Så fikk han da på toppen at det ikke gikk veien sportslig.
Som sportslig leder er det selvsagt også et press, men ikke på samme måte som for den som har ansvaret på kamp.
Alt det som Høgmo gjorde som burde vært SL-jobb var jo bra i 2005/06, det var å få det ut på banen som sviktet.

Eneste minuset er om han kan bli fristet til å blande seg for mye med trenerens jobb. Med dagens modell er det viktig at SL lar treneren være sjef for det som skjer på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 27.07.2012 11:09    Post subject: Reply with quote

Ja, utfordringen med Høgmo blir først og fremst og selge RBK inn igjen - gjøre jobben og klubben attraktiv.

Men, Høgmo er en visjonær og har et stadig driv mot det å utvikle og forbedre.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 27.07.2012 13:08    Post subject: Reply with quote

Høgmo er vel og bra, men jeg greier ikke helt å se hva nytt han vil ta med seg inn i organisasjonen. Jeg er også noe skeptisk til hvilken trenertype han ønsker under seg, da jeg aldri har vært overvettes imponert over den stilen lagene hans har spilt. At Høgmo har vært trener i såpass mange år, kan vel også være en potensiell kilde til konflikt, hvis han tråkker for langt inn på trenerens ansvarsområde.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 27.07.2012 13:17    Post subject: Reply with quote

Det er mange som kan fylle rollen inkluert Høgmo. Med Torbjørnsen og godt talentarbeid (på plass i god tid før Hoftun kom) i klubben trenger vi en som er grei nok. Det viktige er at vi får en velfungerende sportsdirektør i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1850

PostPosted: 27.07.2012 17:23    Post subject: Reply with quote

Hmmm, Morgan Andersen? neida.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 27.07.2012 18:03    Post subject: Reply with quote

Det som slår meg etter å ha lest 3 sider i denne tråden, hvor navn som Liverød (er det noen av dere som har møtt fyren? Det har jeg. No Way som SD) og Mini nevnes, er at kanskje den karen som nå sitter ved roret ikke er så dum likevel.

Livsfarlig å kreve Hoftuns avgang hvis dette er de beste alternativene. Høgmo er utvilsomt en fornuftig kar, men kjenner ikke godt nok til hans egenskaper som leder og kyniker. En SD må være begge deler, samt ha god økonomisans og strategiske evner utover det normale.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 27.07.2012 18:10    Post subject: Reply with quote

media wrote:
(...)kanskje den karen som nå sitter ved roret ikke er så dum likevel.


Very Happy Det er ingen som kan spøke som deg. Har det aldri ramla deg inn at Hoftun innehar absolutt ingen av de kvalitetene som trengs for å være sportsdirektør, og aldri kan bli en dyktig en?
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 27.07.2012 19:16    Post subject: Reply with quote

media wrote:
egenskaper som leder og kyniker. En SD må være begge deler, samt ha god økonomisans og strategiske evner utover det normale.


Haha, og allikevel er du fornøyd med han vi har? Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
WanAn
Proff


Joined: 28 Feb 2012
Posts: 333
Location: Karmøy Rogaland

PostPosted: 27.07.2012 19:23    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Det som slår meg etter å ha lest 3 sider i denne tråden, hvor navn som Liverød (er det noen av dere som har møtt fyren? Det har jeg. No Way som SD) og Mini nevnes, er at kanskje den karen som nå sitter ved roret ikke er så dum likevel.

Livsfarlig å kreve Hoftuns avgang hvis dette er de beste alternativene. Høgmo er utvilsomt en fornuftig kar, men kjenner ikke godt nok til hans egenskaper som leder og kyniker. En SD må være begge deler, samt ha god økonomisans og strategiske evner utover det normale.


Og dette har Hoftun mener du Very Happy Seriøst???
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 27.07.2012 19:30    Post subject: Reply with quote

Poenget hans er jo at de som nevnes her (Mini og Liverød) ikke er noe bedre enn Hoftun.
Back to top
View user's profile Send private message
WanAn
Proff


Joined: 28 Feb 2012
Posts: 333
Location: Karmøy Rogaland

PostPosted: 27.07.2012 19:41    Post subject: Reply with quote

Liverød hadde klart vært bedre enn Hoftun. Bedre nettverk, bedre utdannelse. Ikke min favoritt men bedre en Hoftun. Høgmo hadde også vært bedre...
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.07.2012 19:43    Post subject: Reply with quote

Det skal selvfølgelig noteres i margen for enhver kandidat som nevnes at det er viktig at klubben vet nøyaktig hvem kandidaten er før de tilbyr ham noen jobb som sportslig leder i Rosenborg. Jeg vet for eksempel ikke mer om Liverød enn det jeg leser i media og her inne, og sånn sett er en del av kvalifikasjonene bra, uten at det betyr at han er rett mann.

Jeg tror også Høgmo er en svært sterk norsk kandidat til jobben, og jeg ser ikke hvorfor hans måte å spille på med de lagene han trener skal være et problem i forhold til en jobb i Rosenborg. Spillestilen i klubben bør være noe som ligger nedfelt i organisasjonen, og ikke i sportslig leders ansvarsområde. For Rosenborg vil det for eksempel være naturlig å ta utgangspunkt i Eggens generelle fotballidelogiske plassering, om ikke annet, så av historiske grunner. Sportslig leders jobb er, grovt sett, å forvalte disse idealene, og legge til rette for at de kommer til syne i måten laget spiller på ved å hente personene som har kompetansen som lar dette skje, både på leder- og spillersiden, og utvikle apparatet rundt disse slik at den jobben blir best og enklest mulig.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
gonnagetchaa
Veteran


Joined: 19 Aug 2011
Posts: 1387
Location: Son

PostPosted: 27.07.2012 19:49    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
media wrote:
egenskaper som leder og kyniker. En SD må være begge deler, samt ha god økonomisans og strategiske evner utover det normale.


Haha, og allikevel er du fornøyd med han vi har? Laughing
Laughing
_________________
Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 28.07.2012 17:32    Post subject: Reply with quote

Liverød høres ut som han har alle kvalifikasjoner vi vil ha. Men passer han inn på brakka?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 66, 67, 68  Next
Page 3 of 68

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb