English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidige SL-kandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Joestlaachmkr
Senior

PostPosted: 27.11.2019 11:39    Post subject: Reply with quote

Det er det altså klart at Zlatan kjøper en stor andel av fotballklubben Hammarby. Kommer Hammarby til og bli Sveriges svar på RB Salzburg/Leipzig og Nordens beste klubb iløpet av noen år? Og nå kan vi nok glemme Jesper Jansson til RBK.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
zaphod81
Veteran

PostPosted: 28.11.2019 12:14    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Quote:
Bjørnebye vil bli erstattet. Men i Rosenborg er det – og har vært – treneren som bestemmer hvilke spillere som skal inn. Sportslig leder er ansvarlig for det praktiske og administrative rundt en handel

Nyttig info.

Bekrefter at hundrevis av forum-innlegg har dratt konklusjoner på feil premiss.

Maars Johnsen vil bli en RBK-legende

Maars J wrote:
– Jeg håper å få et kontraktstilbud fra Rosenborg, slik at jeg kan ta en beslutning. Men jeg kan ikke gjøre det hvis jeg ikke har.. du vet, jeg vet ikke hvem skal jeg snakke med. Stig (Inge Bjørnebye) hentet meg til klubben, så jeg venter på å finne ut hvem som vil si noe om fremtiden min, sier den høyreiste spissen til VG.

Jeg tenker som så at hvis hovedtreneren er den tydelige beslutningstakeren i enhver overgang inn og ut, så har i alle fall ikke denne informasjonen funnet veien til Maars Johnsen, som tydeligvis er usikker på hvem det egentlig er som bestemmer hans RBK-fremtid nå når Bjørnebye er ute. Det er vel neppe Bjørnebyes signaturhånd han savner å snakke med?

Det var jo noen som påsto (gidder ikke finne kilde) at Horneland visste lite og ingenting om at Maars skulle inn før han i praksis var klar, og det passer jo smidig inn i disse uttalelsene.

I alle fall er det mye som tyder på at disse kommandolinjene ikke er glassklare for de det gjelder, hvis de i det hele tatt er det for noen. Eller i det hele tatt er innad slik de blir presentert utad av ledelsen
Montana
Veteran

PostPosted: 28.11.2019 12:48    Post subject: Reply with quote

Ja, det virker veldig uoversiktlig dette sett utenfra. Bare rot. Det sagt er det jo fullt mulig at Horneland tok den endelige beslutningen om å hente Johnsen mens SIB var den Johnsen forholdte seg til i overgangen. Det stemmer overens med bildet Koteng tegner.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 28.11.2019 15:00    Post subject: Reply with quote

Ja, men samtidig er det jo litt rart at Johnsen lurer på hvem han skal snakke med, i så fall, for da burde jo svaret på det åpenbart være Horneland, selv for en relativt nyinnflyttet leiesoldat.

Nå virker det som Johnsen føler seg litt overlatt til tilfeldighetene når klubben står uten SL, og det tyder jo på at Bjørnebye i alle fall har hatt en oppfattet makt på overgangsfronten.
Montana
Veteran

PostPosted: 28.11.2019 15:27    Post subject: Reply with quote

I samme intervju sier Johnsen at han ikke kommer til å be Rosenborg om et møte om fremtiden fordi "da taper han". Så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, som sagt rotete og uoversiktlig opplegg.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 28.11.2019 15:30    Post subject: Reply with quote

Horneland: "Me ska faen ikkje kommunisera gjennom anna enn laguttaket! Då tape du!"

Neida.
WillyO
Junior

PostPosted: 29.11.2019 01:03    Post subject: Reply with quote

En hver klubb som er suksessfulle i den europeiske fotballen er basert på flere faktorer som samspiller. Det er ikke én spiller, én trener, én sportsdirektør, men utrolig mange ting som skal samspilles over en lengre periode. Søken etter ny kunnskap, nye impulser og en stab som tenker likt er helt avgjørende for å drive en klubb som går fremover i dag. Arbeid strategisk i lengre tid, tilføre de riktige personer som passer strategien og knallhardt arbeid.

Det som er vanskelig er å tolke spillet på en måte, det får være på en den måten en tror en kan vinne på, finne de mennesker som kan arbeide på denne måten, og hardt arbeid over lengre tid, så får du suksess. Det er et eller annet i den linjen der som er vanskelig for fotballklubber.

Ny sportsdirektør skal ha nettverk (også utenfor Skandinavia), og finne de riktige folkene til å jobbe i og rundt klubben. Sportslig på banen og feltet er dette en trener som vil spille med ballen i laget og gi motstanderen lite tid med ballen. Dette er den moderne fotballen som vinner kamper og utvikler spillere over tid. De får det til overalt, da kan de få det til i Norge også. Den skal også innse at norsk fotball og RBK er en selgende klubb.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 02.12.2019 17:56    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...tent=row-3

På VGs spørsmål om når ny sportslig leder kan være på plass, svarer Dyrhaug hemmelighetsfullt:

– Raskere enn du tror.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jondahl
Veteran

PostPosted: 02.12.2019 18:01    Post subject: Reply with quote

Surprised Etter at Stig Inge Bjørnebye takket for seg som sportslig leder, jakter klubben på arvtageren. Her vil også Horneland ha en finger med i spillet.

–Jeg er involvert i den prosessen. Jeg har dialog med styret og administrasjonen, som skal ansette ny sportslig leder, sier treneren til VG.

WHAT??

Last edited by Jondahl on 02.12.2019 18:06; edited 1 time in total
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 02.12.2019 18:05    Post subject: Reply with quote

Da har de nok allerede en glimrende kandidat innenfor veggene på Brakka - en som kjenner klubben godt... Confused
Bye
Veteran

PostPosted: 02.12.2019 18:18    Post subject: Reply with quote

Slik klubben har kjørt sportslige prosesser i det siste så må jo dette gå toppers det, med Horneland som primus motor og kvalitetssikrer slik at klubbens styrevedtatte spillestil holdes ved hevd.

/S
BalleK
Veteran

PostPosted: 02.12.2019 18:24    Post subject: Reply with quote

Ut i fra det Dyrhaug sier så tyder det på at ny sportssjef er 95% klar. Da tror jeg det må være en intern eller semi-intern kandidat som får jobben. Jeg tipper det er Dorsin, men kan også være Coolen.
ola.
Veteran

PostPosted: 02.12.2019 18:24    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
Surprised Etter at Stig Inge Bjørnebye takket for seg som sportslig leder, jakter klubben på arvtageren. Her vil også Horneland ha en finger med i spillet.

–Jeg er involvert i den prosessen. Jeg har dialog med styret og administrasjonen, som skal ansette ny sportslig leder, sier treneren til VG.

WHAT??

Dette er jo ikke overraskende i det hele tatt.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 02.12.2019 18:26    Post subject: Reply with quote

Kanskje det var en annen grunn til at Heggem ikke ville fortsette i styret?

Han hadde jo ingen erfaring som sportslig leder, men etter å ha vært en av de tre ekspertene i styret som hentet Horneland, så passer CVen hans nå som hånd i hanske Confused Very Happy
senador
Veteran

PostPosted: 02.12.2019 18:35    Post subject: Reply with quote

«Raskere enn du tror». Det er altså igjen den enkleste vei som er prosessen. Man lærer aldri i den råtne klubben.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 02.12.2019 18:36    Post subject: Reply with quote

Nå ble jeg nervøs.
BjarneS
Veteran

PostPosted: 02.12.2019 19:32    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:

WHAT??

Jeg tror ikke de har noe valg, all den tid de hevder at treneren er øverste leder i RBK.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.12.2019 19:53    Post subject: Reply with quote

Jesus christ, dette blir bare for dumt! Har du ikke kompetanse så lei inn! Outsource oppgaven med å velge ut kandidater. Du setter ikke et par styremedlemmer og en trener med 2 års erfaring til å hente inn sin egen leder.

Speiderapparatet er vel de som hadde vært best egnet, men de fikk også fyken, så da er det Tove, Koteng og Horneland(?).

Fikk plutselig en grusom følelse ala Jim S eller IAO, så da håper jeg vi lander på Dorsin istedenfor.

Ikke at jeg menet Dorsin burde toppe noen liste, men med tanke på hvordan RBK vanligvis løser slile oppgaver, så er han blant de beste navnene som nok er på blokka.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 02.12.2019 20:00    Post subject: Reply with quote

Sykt kjipt hvis vi rekrutterer Grindhaug (eller -heim? søppel uansett.) som SD, som vi skal sitte og prakkes med i årevis etter at den Hornelandske hungersnøden endelig er over.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 02.12.2019 20:16    Post subject: Reply with quote

Hva med Kenneth Karlsen fra Mjøndalen?

Hadde siste dag på jobb i Mjøndalen i går... Smile
senador
Veteran

PostPosted: 02.12.2019 20:26    Post subject: Reply with quote

Leif Gunnar Smerud kan det være. «Vi hadde en god periode sammen i nff. Leif Gunnar er sterk faglig og har mye å bidra med», sier Horneland.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 02.12.2019 21:20    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke. Det er vel helt normalt at styret har ansvaret for å hente sportslig leder i alle klubber som bruker sportslig leder?

Til senador: Du kan mene hva du vil om ansettelsen av Horneland, men vil tørre å si de ikke tok den enkleste vei da. Men du tenker kanskje på ansettelser lenger tilbake i tid.

BjarneS: Jo, de har et valg.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 02.12.2019 21:22    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Hva med Kenneth Karlsen fra Mjøndalen?

Hadde siste dag på jobb i Mjøndalen i går... Smile

Hva står han for som gjør ham til et seriøst forslag? Vegard Hansen/Christian Gauseth skal vel ha den største æren for Mjøndalens prestasjoner.
Back to top
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 02.12.2019 21:51    Post subject: Reply with quote

Gikk vel noen rykter i november om at Frank Lidahl vurderte å gi seg i Ranheim. Kanskje han er mannen som blir ny SL.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 02.12.2019 21:53    Post subject: Reply with quote

Tove avlyst ferie, adressa + noe mer info? Gjelder SD?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67  Next
Page 63 of 67

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb