English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 432, 433, 434 ... 446, 447, 448  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 20.05.2019 12:57    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Nei, det er ikke noen grunn til å undergrave det han gjorde heller. Men å snakke om han i sammenheng med hvem neste trener blir mener jeg er å opphause Coolen. Han har allerede vist at han ikke er istand til å lede oss ut av en dårlig situasjon. Han leverte gode resultater og elendig spill og ga fra seg et lag fullt av indre problemer (som han ikke skapte.)

Og her er vi på bærtur igjen. Hvordan kan man påstå at Coolen 'har vist at han ikke er istand til å lede oss ut av en dårlig situasjon' når det var nettopp det han gjorde. Oppfylte alle våre resultatmål, faktisk, noe som må sies å være maksimal uttelling med hans mandat.

Hadde han i løpet av fire måneder nesten uten treningstid ikke bare vunnet som han gjorde, men plutselig forvandlet oss til spektakulær fotball, fått spillerne i toppform, og dessuten løst alle indre problemer, da hadde det ikke vært noen hensikt i å diskutere ham som permanent trener, for da hadde Ajax, Barcelona eller Manchester City sparket ut treneren sin for å gjøre plass til Nordens Cruyff.

Elendig spill? Elendig? Vi vant omtrent alle hjemlige kamper med elendig spill? Nok en gang: man trenger ikke framstille alle kontradikterende synspunkt som maksimalt onde og dumme for å ha en gyldig mening. Det er faktisk en ulempe.

NB! Jeg mente heller ikke det ville være riktig å fortsette med Coolen i høst, fordi han åpenbart hadde en furten og selvopptatt spillergruppe mot seg. Det har lite med kvaliteten på Coolen å gjøre og mye med den umulige rollen han hadde som erstatter for populære kaptein Avslapning. Jeg tror dog det kunne stilt seg annerledes nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran

PostPosted: 20.05.2019 13:08    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt hva poenget ditt er? At det er lurt å sette inn Coolen for Horneland nå? Det høres ikke ut som noen god ide.
Back to top
Franc
Rutinert

PostPosted: 20.05.2019 13:25    Post subject: Reply with quote

Høres ut som en strålende idé. Tror spillerne* hadde satt mer pris på Coolen nå når de ser hvor ille det faktisk kan være.

*Søderlund ekskludert.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 20.05.2019 13:31    Post subject: Reply with quote

Så flott da! Venter i spenning på dine argumenter for at Coolen inn nå blir bra Smile
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 20.05.2019 13:32    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Ser ikke helt hva poenget ditt er? At det er lurt å sette inn Coolen for Horneland nå? Det høres ikke ut som noen god ide.

Jeg var lunken til Coolen i desember.

Akkurat nå tror jeg vi bør gi ham sjansen igjen, om ikke annet for å berge plassen i Eliteserien.

Vi har Brann, ViF, Tromsø (borte) og Kristiansund i de fire neste. Kan fort bli tre tap.

Last edited by BjarneS on 20.05.2019 13:32; edited 1 time in total
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 20.05.2019 13:32    Post subject: Reply with quote

Nå må vi jo bytte, straks og med det samme, og Henriksen er det erfaringsmessig lite hjelp i. Den beste interne kandidaten er helt klart Coolen, men han må nok få jobben i to år for å takke ja nå.

Jeg tror det er verdt det, selv om enkelte spillere (Søder) fortsatt ikke skulle like det. De kan spille for RBK 2, for vi trenger ikke de holdningene i gruppa. Styret og Bjørnis har neppe noe fornuftig på hånda, og kan heller ikke stoles på i den sammenhengen.

@Montana: poenget er stadig at du kun ser egne meninger, og konstruerer virkeligheten slik at du skal ha maksimalt rett. Ha litt balanse. Litt selvtillit.
Back to top
wikivic
Senior

PostPosted: 20.05.2019 13:37    Post subject: Reply with quote

Noe må skje ja. Men at supporternes stemmer blir hørt er vel like sannsynlig som at landet med flest stemmer hadde vunnet Eurovision. Confused
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 20.05.2019 13:52    Post subject: Reply with quote

@Zaphod. Du må ikke være enig med meg, men at du ser ting anderledes betyr ikke at jeg konstruerer virkeligheten. Ufin debateringsteknikk/hersketeknikk eller hva det nå enn er.

Det siste denne gruppen, som er den samme han forlot, trenger nå er han som ble veid og funnet for lett på høsten. Coolen fikk til gode resultater som lot seg gjøre gjennom enorme prestasjoner fra spesielt Andre Hansen, men også Jebali. Han videreførte en gruppe full av indre problemer, selv om det ikke var hans feil så fikset han det heller ikke. Nei takk.
Back to top
Humma
Senior

PostPosted: 20.05.2019 14:15    Post subject: Reply with quote

Enig i at Coolen er det beste interne valget vi har. Om det skulle bety en to-årskontrakt hadde det samtidig vært en mulighet for å rydde litt i spillergruppa og kontraktene.

Vi har en stall der flere er over middagshøyden med lønnsnivå de har tatt med seg fra andre ligaer og/eller som ikke lenger gjenspeiles i kvaliteten. Vi må uansett fornye, og da bør vi gjøre det med en helt annen lønnspolitikk.

Rosenborg skal være den mest attraktive klubben i Norge uavhengig av lønn, så det er ingen poeng å ligge langt over de andre Eliteserieklubbene for vanlige stallspillere eller unge talenter. Vi kan uansett ikke konkurrere med ligaene sørover i Europa - da må vi ha noe annet de ikke kan tilby: titler og europacup. Det kan gjøres unntak for spesialtilfeller, men våre best betalte spillere burde ikke tjene mer enn 1,5 ganger som de andre norske klubbene tilbyr.

Fordelen med Coolen er at han allerede har stålkontroll på akademiet, som vil være kjempeviktig i en sånn prosess. Vi må rett og slett få opp flere Ceider og Tørseter!
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 20.05.2019 14:28    Post subject: Reply with quote

Humma
"Han er det beste valget internt"

Hvorfor bør vi velge en som allerede jobber her?

"har stålkontroll på akademiet"

Synes ikke det er noe kjempeargument for å kjøre Coolen.2 i krisen vi er i, men det er jo et argument for at han fortsetter i akademiet.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 20.05.2019 15:22    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
@Zaphod. Du må ikke være enig med meg, men at du ser ting anderledes betyr ikke at jeg konstruerer virkeligheten. Ufin debateringsteknikk/hersketeknikk eller hva det nå enn er

Det må du gjerne mene. Jeg synes det du gjør med din inngang er å idiotforklare alle som er uenige med deg, ved å overdrive så voldsomt hvor objektivt dårlig og fælt de tingene du ikke liker er. Det er gift for diskusjonen hvis man bare skal hamre inn sin egen konklusjon.

Jeg synes forøvrig heller ikke den gøyale taktikken med å bare skrive 'ser ikke hva poenget ditt er' rett etter å ha fått forklart poenget, er så innmari redelig. Eller effektiv.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 20.05.2019 15:33    Post subject: Reply with quote

Herlighet.. Her er innlegget hvor jeg "idiotforklarer alle som er uenige" med meg og "overdriver så voldsomt.

Montana wrote:
Nei, det er ikke noen grunn til å undergrave det han gjorde heller. Men å snakke om han i sammenheng med hvem neste trener blir mener jeg er å opphause Coolen. Han har allerede vist at han ikke er istand til å lede oss ut av en dårlig situasjon. Han leverte gode resultater og elendig spill og ga fra seg et lag fullt av indre problemer (som han ikke skapte.)

Vet du hva, det er ikke mitt problem at du er så overfølsom på at noen mener noe du er uenig i. Ta deg sammen mann.
Back to top
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 20.05.2019 15:38    Post subject: Reply with quote

Coolen har levert noe den verste fotballen servert på lerkendal noen gang. Det var fullstendig stillestående, og pasningen gikk på tvers kampen gjennom. Vi hadde Jebali som ordnet oss en rekke seiere og poeng. Uten han hadde vi ikke vært topp 3 en gang i fjor. Laget var dårlig under Kåre, men ble merkbart dårligere under Coolen. Å hevde noe annet er fullstendig tullete. Vi kjøpte oss forsterkninger på sommeren som berget stumpene, men laget var fullstendig rævva, og ble værre og værre. Frost på brann stadion og en elendig keeper var det som berget gullet i fjor.
Back to top
Alle må gå fan account
Veteran

PostPosted: 20.05.2019 15:45    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:

Dette er track recorden til Cifuentes ifølge transfermarkt.

Sandefjord - Days in charge: 353 - Matches 26 - W - 8 - D -12 - L 6
AIK Solna U19 - Days in charge: 149 - Matches - Unknown
CE L'Hospitalet - Days in charge: 272 - Matches - 30 - W - 8 - D - 7 - L 15
Sant Andreu - Days in charge: 138 - Matches 11 - W - 5 - D- 2 L- 4

Ser heller ikke ut som at målsnittet er så veldig bra, på transfermarkt i.a.f.

Om du leser mitt første Cifuentes-innlegg (fra noen dager tilbake) ser du at transfermarkt mangler mesteparten av trener-karrieren hans (15 år i yrket, inkludert to opprykk med u-lag og den yngste assistenten på profesjonelt nivå i Spania), og at det ligger mer bak tallene her. Jeg kan utdype litt det jeg har google translatet fram fra tiden i Spania:

1) Rubí (hovedtrener 2013/14):
Han får sin første hovedtrenerjobb på nivå 4 etter å ha ledet u19-laget deres til opprykk. Rubí er et heiselag som de fire sesongene før hadde 2 år på nivå 5, og 2 ellevteplasser på nivå 4. Cifuentes leder dem til 3. plass, 2 poeng bak lederen, når mer enn 2/3 av serien er spilt - deres beste ligaplassering noensinne. Da blir Cifuentes hentet til et lag på nivå 3. Deretter, uten ham, går det dårligere for Rubí - 8. plass neste sesongen, sisteplass og nedrykk året etter (og nytt nedrykk året etter det).

2) Sant Andreu (2014):
Med elleve kamper igjen blir Cifuentes ansatt - som den yngste hovedtreneren på profesjonelt nivå i Spania - for å redde klubben fra nedrykk, og lykkes med det. Blir omtalt i avis som "skaperen av frelse". Ledelsen vil ha ham med videre, men så kommer det nye eiere som ønsker sine egne folk. Uten Cifuentes rykker de ned sesongen etter.

3) CE L'Hospitalet (2015/16):
Sesongen før Cifuentes kommer inn ender de på 9. plass på nivå 3 etter en svak avslutning med 17 poeng siste 15 kamper. Dette er en klubb i full oppløsning der både hovedtreneren og sportsdirektøren trekker seg på grunn av den håpløse økonomiske situasjonen. Klubben lar være å ha en resultat-målsetning pga problemene. Når Cifuentes starter 30 dager før ny sesong er det kun 6 spillere igjen fra sesongslutt. De mister bl a den da 24 år gamle midtbanegeneralen Rubén Alcaraz som nå spiller i La Liga (og er prissatt av transfermarkt til 10 mill €). Kun 2 av de gjenværende er gode nok for startoppstillingen - en tidligere squadspiller som stikker i vintervinduet og en midtstopper som blir skadet og knapt spiller etter nyttår.

Når lagets toppskårer drar til Real Betis etter 18 av 38 kamper ligger laget (utrolig nok) på 11. plass (av 20). Deretter har de 4 tap de på 5 kamper (mot 4 topp 6-lag og Barcelona B), før laget igjen tar 11 poeng neste 6. Etter to påfølgende ett-målstap får han sparken mens laget ligger på 14. plass - med 7 kamper igjen, og ender som nummer 15. Uten Cifuentes rykker de ned sesongen etter.

Cifuentes sier selv i en av podcastene at det var ikke-sportslige årsaker til avgangen hans, men det er vanskelig å ettergå.

----------

Helt hvor gode disse resultatene er, er det vanskelig å si sikkert synes jeg - men han har tilsynelatende overprestert med vanskelige forutsetninger. Han har reddet et lag fra nedrykk og har klart å få produsert resultater med en samling spillere som aldri hadde spilt fotball med hverandre én måned før seriestart.

----------

JanneB wrote:
Dette skriker alarm hos meg, men så kan det hende at jeg bare har litt for store ambisjoner for RBK enn andre ...

Nå var treneren vi prøvde oss på nest sist - rett før Horneland - Geir Bakke. Det er jo vel og bra at vi fans ønsker oss større navn med mer og slå i bordet med, men det der lista ligger - Horneland og Bakke.

Selvfølgelig kan vi fortsatt sikte høyere - og lykkes med litt hell. Det er kanskje mer interessant å ta diskusjonen med utgangspunkt i hvilke egenskaper vi ønsker i en ny trener? Når du ytrer ønske om "en mann som kan å lede en institusjon som RBK", er det da en Hamrén-type du mener? Hva annet synes du er viktig?

----------

For min del har jeg rett og slett gått skikkelig lei av trenere som velger bort tekniske og fotballkloke spillere til fordel for en samling steinerskoleunger med trebein - og etterpå står måpende og klager over at de samme spillerne ikke treffer på pasningene eller presser som lag. I kampene i Europa mener jeg at vi har sett at det er helt essensielt med pasningsferdigheter og evnen til å kunne spille av press.

Da vi startet i vinter var det tydelig at vi skulle spille oss ut bakfra, men med Reginiussen, Hovland, Valsvik og Konradsen som sentrale brikker i frispillingen gikk det som det måtte, og vi endte med lemping.

Med innkjøp av Hovland og Valsvik i tillegg til at Konradsen alltid spiller når han er frisk, viser at Kåre og Horneland rett og slett ikke skjønner at om vi skal kunne spille av press må de bakre spillerne ha noe ferdigheter med ball. Det hadde vært så deilig med en trener som får dette til.

Hos trenere flest i Eliteserien synes jeg det går litt i det samme - at de er dårlige til å verdsette tekniske og taktiske ferdigheter nok til å kunne lykkes med mer ambisiøse spillestiler annet enn i kortere perioder. Jeg har lagt merke til to unntak fra dette i nettopp Cifuentes - og Svein Maalen. Førstnevnte får mye skryt i Sandefjord for spillerlogistikken, der han har hentet spillere med teknikk og taktikk innabors til å bekle rollene med mye ballkontakt. Maalen spiller konsekvent med gode ballspillere sentralt og på midtstopperplass - og når Løkberg dro ble han erstattet av utpregede kloke teknikkere i Lopez og Skarsem.

Nå mener jeg at vi har nok passende spillere i stallen til å spille en mer teknisk fotball, hvis vi finner en trener som skjønner at disse spillerne må velges framfor betongklossene. Om Cifuentes vil klare dette for oss vet jeg ikke, men han er et eksempel på hva jeg ønsker i en ny trener - noe helt annet en "mer tæmpo og presisjon, gutta".

KitWalker wrote:
Pøh JannesB.
Skit i fakta Wink

Har du bry til å svare på det spørsmålet jeg stilte deg tidligere?
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 20.05.2019 16:29    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Herlighet.. Her er innlegget hvor jeg "idiotforklarer alle som er uenige" med meg og "overdriver så voldsomt..

Haha ja, det var én gang det skjedde, nå nettopp, tror jeg nok. Men du har nok rett, jeg trenger egentlig ikke diskutere med deg, for det fins da nok folk jeg er uenig med som kan føre en diskusjon med andre virkemidler enn absolutter og superlativer.

Dere på 'Coolen spilte tidenes verste fotball' - fløyen kan sikkert diskutere med hverandre, siden dere tydeligvis må markere motstand bare noen mener han var grei eller bedre enn Henriksen.

Men dere, en av dere, kan jo svare på ett enkelt spørsmål : hvor kom resultatene fra? Ikke én frostkamp i Bergen (og er det nå egentlig Brann som taper på sånt), men 14 kamper? Og cupen? Og før man sier Hansen og Jebali : Vi har jo Hansen fortsatt, og hvor sinnssykt god synes dere egentlig Jebali er? Organiserte han angrepet selv? Er han mye bedre enn Helland og Adegbenro?
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 20.05.2019 16:37    Post subject: Reply with quote

Ta syretesten og stopp diskusjonen:

Er Coolen en mann som kan røske tak i ukulturen? Nei
Er Coolen en konfliktsky type? ja
Har Coolen vist gode resultater andre steder? Ikke spesielt
Vil Coolen være aktiv på feltet og ta tak i hver minste detalj i terping og instruering? Nei

Ergo Coolen er ikke rett mann.

Last edited by senador on 20.05.2019 18:56; edited 1 time in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 20.05.2019 16:50    Post subject: Reply with quote

Bytt ut Coolen med Rekdal og Nordlie, og du får motsatt svar på alle spørsmålene dine.

Ergo...?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
eksil
Veteran

PostPosted: 20.05.2019 17:08    Post subject: Reply with quote

Usikker på om Coolen har stor nok stake til å røske skiten ut av salaten her. På den andre røsjer Horneland hardt uten at det har merkbar effekt.

Spørsmålet jeg stiller meg om igjen og om igjen er:

Hva i svarteste granskogen var det som brant så sinnsykt at de ikke bare kunne si: « vi er ikke fornøyd med resultatet avvtrenerjakten pga brå endring (hjulmand ombestemte seg) så vi setter ny frist til sommeren. Coolen holder fortet inntil videre.»

Neida, her gikk man heller til det katastrofale valget å gamble på det mest usikre kortet.

Albert Einstein

Erik Horneland er Norges beste trener. Æ har full tillit te at vi e tilbake på toppen i 2020!

Ivar Koteng
Back to top
Zorbeltuss
Rutinert

PostPosted: 20.05.2019 17:16    Post subject: Reply with quote

Skal vi ha inn en "redningsmann" nå bør vi ikke se oss blinde på det fotballfaglige, den nærmeste måneden bør jobb #1 være å gå inn i hodet på spillerne og ta knekken på noen mentale sperrer og gi de litt troa på ting, eller iallefall fandenivoldskhet.

Jobb #2 er å få på plass defansiv organisering og press-spill som ikke på noen måte har forbedret seg siden ifjor.

Jobb #3 er å få på plass offensiv samhandling, men uten de første to så skjer ikke dette.

Jeg tviler på at Coolen er mannen til å gå løs på jobb nummer en. Jeg mistenker at Horneland ikke var klar over hvor rasert byggverket han tok over egentlig var. Kåre sitter i Eurosport-studio og raljerer om at alt var rasert, det er vel heller slik at Kåre lot alt sammen råtne opp, så kom Coolen og tettet lekasjene fra taket midlertidig, fikk satt opp noen påler for å rette opp skjevheten og det så ut som om han overlot noe som Horneland kunne bygge videre på, men egentlig var alt sammen riveferdig for lenge siden.

Det er kanskje like greit å la hele greia kollapse og starte på nytt, grunnmuren er da ingenting i veien med. Jeg mistenker også at Horneland aldri har hatt med å gjøre med en spillergruppe som har vært i nærheten av å være så langt nede som dagens. Det jeg hører i intervju er at han peker på fotballfaglige ting, fysisk form, intensitet, press-spill osv. Fotballfaglig tror jeg Horneland&co kan det de skal kunne og ser det de skal se, spørsmålstegnet er hva de kan få med spillergruppa til å være med på.

Spørsmålstegnet er også hvem ellers som skulle utrettet den slags?
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 20.05.2019 17:32    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Og her er vi på bærtur igjen. Hvordan kan man påstå at Coolen 'har vist at han ikke er istand til å lede oss ut av en dårlig situasjon' når det var nettopp det han gjorde. Oppfylte alle våre resultatmål, faktisk, noe som må sies å være maksimal uttelling med hans mandat.

Hadde han i løpet av fire måneder nesten uten treningstid ikke bare vunnet som han gjorde, men plutselig forvandlet oss til spektakulær fotball, fått spillerne i toppform, og dessuten løst alle indre problemer, da hadde det ikke vært noen hensikt i å diskutere ham som permanent trener, for da hadde Ajax, Barcelona eller Manchester City sparket ut treneren sin for å gjøre plass til Nordens Cruyff.

Elendig spill? Elendig? Vi vant omtrent alle hjemlige kamper med elendig spill? Nok en gang: man trenger ikke framstille alle kontradikterende synspunkt som maksimalt onde og dumme for å ha en gyldig mening. Det er faktisk en ulempe.

NB! Jeg mente heller ikke det ville være riktig å fortsette med Coolen i høst, fordi han åpenbart hadde en furten og selvopptatt spillergruppe mot seg. Det har lite med kvaliteten på Coolen å gjøre og mye med den umulige rollen han hadde som erstatter for populære kaptein Avslapning. Jeg tror dog det kunne stilt seg annerledes nå.

Veldig bra sagt.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 20.05.2019 17:38    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Skal vi ha inn en "redningsmann" nå bør vi ikke se oss blinde på det fotballfaglige, den nærmeste måneden bør jobb #1 være å gå inn i hodet på spillerne og ta knekken på noen mentale sperrer og gi de litt troa på ting, eller iallefall fandenivoldskhet.

I første omgang handler det om å få opp humøret litt i spillergruppen, og ufarliggjøre det hele litt, samtidig som man begynner å spille sammen et lag (dvs ikke bytt 4-5 mann før hver kamp), slik at man får inn litt relasjoner og samhandling i laget. Det er ikke så voldsomt mye som skal til for å få opp poengfangsten ganske dramatisk.

Deretter må man tenke litt mer langsiktig for den permanente løsningen. Ikke langsiktig i form av at vedkommende skal være her i x antall år, men langsiktig i forhold til hvordan RBK skal spille fotball. Så må det ansettes trenere som er kompatible med den filosofien klubben legger til grunn. Ønsker man å spille Eggensk fotball med 4-3-3, så må man ansette trenere som følger tilsvarende filosofi, og dermed er egnet til å utvikle spillestilen. Tullet med å bytte spillestil totalt ved hvert trenerskifte må opphøre øyeblikkelig.
JanneB
Veteran

PostPosted: 20.05.2019 18:00    Post subject: Reply with quote

M Cifuentes fan account wrote:

Nå var treneren vi prøvde oss på nest sist - rett før Horneland - Geir Bakke. Det er jo vel og bra at vi fans ønsker oss større navn med mer og slå i bordet med, men det der lista ligger - Horneland og Bakke.

Selvfølgelig kan vi fortsatt sikte høyere - og lykkes med litt hell. Det er kanskje mer interessant å ta diskusjonen med utgangspunkt i hvilke egenskaper vi ønsker i en ny trener? Når du ytrer ønske om "en mann som kan å lede en institusjon som RBK", er det da en Hamrén-type du mener? Hva annet synes du er viktig?

Jeg tror at RBK kan sammenlignes nærmere med type lag som Celtic, Olympiakos, Rangers, Ajax og Feyenoord, enn f.eks BIF, AIK, Hammarby, Gøteborg etc.

Det er et press om å bestandig vinne serien og komme seg til Europa, samt gjøre dette med en viss stil i Rosenborg. Og ser du over en 30 årsperiode har vi gjort nettopp akkurat dette.

Jeg tror på ingen måte at presset "egentlig" er like stort som i de nevnte klubbene, all den tid vi snakker om betydelig større klubber og med enda større interesse rundt klubbene enn rundt RBK. Men siden RBK er en god del åpnere enn de nevnte, i alle fall de britiske på lista, så kommer nok det som er av press ganske tett på trenerne og spillerne. Det betyr, i mitt hode, at personen som skal lede laget/klubben med fordel har hatt erfaring med å være i lignende situasjoner før. At man kan få kastet dritt etter seg på flyplass, eller at arbeidsplassen blir tagget ned o.l. bør ikke være nevneverdig "farlig" for individet som leder klubben. Ei heller at "alle" på sosiale medier eller i avisredaksjoner rundt omkring i landet vil ha hodet ditt på en påle. Videre, akkurat nå i alle fall, har vi mange spillere som har vunnet mye, og Svea sa det best da han skrev om at Horneland var dømt til å misslykkes når han kommer og skal lære spillere som har vunnet fire år på rad hvordan de skal spille fotball fremover, og det han har å vise til er en fjerdeplass i Eliteserien. Noen vil si, "men herregud, det skal ikke ha noe å si, spillerne har bare med å ha trua på treneren og følge det han sier" det kan jeg forsåvidt være enig i, men realiteten er en annen.

Jeg sier ikke at Cifuentes er dårlig, men jeg klarer ikke å se at dette er en klassetrener som ingen har oppdaget enda. Og om det skulle vise seg at jeg tar feil der, så betyr det ikke nødvendigvis at han er rett mann for RBK.

Grunnen til at jeg tar en Hamren/Hareide/Eggen type er fordi de har bevist noe før, mao. de har vunnet titler, og vet noe hva som skal til for å vinne - for det er jo dette det til syvende sist handler om. Noen vil si "dette stemmer ikke, det handler om god fotball, jeg rykker heller ned med fengende flott fotball enn å vinne med rævafotball" Ok, greit, vis meg noen lag som spiller fantastisk fotball, men fortsatt rykker ned - jeg kan ikke huske å ha sett dette noen gang i hele mitt liv. Videre så når det butter imot for treneren, og det vil alle oppleve, så bør de kan slå i bordet med at det vet hva som skal til, for dette har de gjort før og spillerne/klubben må stole på at de kan gjøre igjen. Horneland er et klasseeksempel på dette, han har vel aldri hatt en så stor shit storm som nå, og han virker helt rådvill. Det samme gjelder en del av de andre trenerne våre tidligere, de som er litt mindre meritterte.

Alternativer har jeg faktisk ikke - jeg har ingen anelse akkurat nå hvem som passer. Hadde vi skrudd tilbake klokka til 2012 og 2014 hadde jeg sagt Sollied. Nå tror jeg at han er definitivt over the top.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 20.05.2019 18:16    Post subject: Reply with quote

JannesB Tommel'n opp!
Sevenseven
Proff

PostPosted: 20.05.2019 19:41    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Humma
"Han er det beste valget internt"

Hvorfor bør vi velge en som allerede jobber her?

"har stålkontroll på akademiet"

Synes ikke det er noe kjempeargument for å kjøre Coolen.2 i krisen vi er i, men det er jo et argument for at han fortsetter i akademiet.

Er enig i at det ikke er en optimal løsning. Men vi har ikke så mye valg. Horneland var rimelig langt nede på lista sist. Hvordan skal vi i all verden lokke til oss en trener som er bedre enn Horneland med track recorden vi har hatt med trenere siste året. Ingen eksterne vil ta i klubben med drifta vi har nå fra styret ned til det sportslige?

- vi sparker trenere
- vi har en aldrende mett tropp
- vi har en styreleder som er en løs kanon
- vi har en sportslig leder som henter spillere av div. Kvalitet
- vi har en økonomi som skal nok engang strammes inn
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 20.05.2019 20:50    Post subject: Reply with quote

Jeg sjekker VG ca. en gang i timen, og blir hver gang skuffet over at vg ikke rapporterer om trenersparking i Tr. heim - faen ta!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 432, 433, 434 ... 446, 447, 448  Next
Page 433 of 448

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb