English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 411, 412, 413 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 22.04.2019 20:32    Post subject: Reply with quote

TKK? En levende vits? Nei, takk. Få heller inn en mer manager-type og dropp sportsdirektør.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 22.04.2019 20:50    Post subject: Reply with quote

Tor Kristian Karlsen skal vi styre oss langt unna. Har kastet vekk 10 talls millioner i Start på ta dem til midten av Obos. I utlandet tar det ca. 1 år før han blir avslørt og sendes på dør.

Rini Coolen kan vær en løsning, men jeg kjenner at det å gamble på Solied kan vær på sin plass. I Norge så ser jeg neste Dag Eilev Fagermo som det mest naturlige valget, spiller rett type fotball, har klart å bygge flere gode lag i Odd og evnet å ta talenter fra juniorlaget til å bli gode seniorspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 22.04.2019 20:55    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Det er kanskje lettere å hente inn en trener nå. De fleste ligaene avslutter sesongen sin snart og da er det kanskje en større mulighet for å hente inn en ny i sommer.

Ja, men så må vi fokusere på å få inn noen spillere i sommer - så da har vi visst ikke kapasitet til å se etter trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 22.04.2019 20:59    Post subject: Reply with quote

Det er for mye for SIB, rett og slett.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.04.2019 21:10    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Tor Kristian Karlsen skal vi styre oss langt unna. Har kastet vekk 10 talls millioner i Start på ta dem til midten av Obos. I utlandet tar det ca. 1 år før han blir avslørt og sendes på dør.

Rini Coolen kan vær en løsning, men jeg kjenner at det å gamble på Solied kan vær på sin plass. I Norge så ser jeg neste Dag Eilev Fagermo som det mest naturlige valget, spiller rett type fotball, har klart å bygge flere gode lag i Odd og evnet å ta talenter fra juniorlaget til å bli gode seniorspillere.


Hadde lett tatt Fagermo over Horneland i allefall. Han står i det minste for en fotball man kan akseptere, så får det heller gå at han er drittsekk. Det kommer til å irritere de i Oslo, Lillestrøm og Molde mer likevel Razz
Back to top
View user's profile Send private message
WillyO
Junior


Joined: 22 Apr 2019
Posts: 52

PostPosted: 22.04.2019 21:11    Post subject: Reply with quote

TKK konkret er jeg imot, men en ung, offensiv og ambisiøs sportsdirektør burde være førstepri i klubben. En mann som innfører en synergi og rød tråd i hele klubben. Svært vanlig ute i Europa, en fjern tanke i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 22.04.2019 21:28    Post subject: Reply with quote

WillyO wrote:
TKK konkret er jeg imot, men en ung, offensiv og ambisiøs sportsdirektør burde være førstepri i klubben. En mann som innfører en synergi og rød tråd i hele klubben. Svært vanlig ute i Europa, en fjern tanke i Norge.


Kan fint leve med en halvgammel slik en, jeg da.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 22.04.2019 21:35    Post subject: Reply with quote

Egentlig er det det samme hvem som kommer inn, bare det som er der nå forsvinner ned til Haugalandet igjen.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 22.04.2019 21:50    Post subject: Reply with quote

Eneste trener jeg er interessert i som er i Norge er Maalen og han er litt for kort CV enda troligvis.

Men når vi kan sjangse på Horneland kan vi sjangse på han også.

Noen merittert utlending kan vi glemme og da står vi igjen med Sollied og Maalen.
Back to top
View user's profile Send private message
WillyO
Junior


Joined: 22 Apr 2019
Posts: 52

PostPosted: 22.04.2019 21:55    Post subject: Reply with quote

Hjulmand er ferdig i FC Nordsjælland og var hele veien min drømmetrener for RBK. Er han fortsatt aktuell, eller skremte SIB ham vekk? Brugge og Anderlecht skal være interesserte.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 22.04.2019 21:57    Post subject: Reply with quote

Sånn som B/G holder på om dagen er vel han Bergensern dems neste på lista hos gjengen på brakka. Han spiller i det minste riktig type fotball da..
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 22.04.2019 22:04    Post subject: Reply with quote

Han hadde vel tilbud om jobb hos oss for noen år siden?
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.04.2019 22:24    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Egentlig er det det samme hvem som kommer inn, bare det som er der nå forsvinner ned til Haugalandet igjen.


Dette var en raus håndsrekning til folk med konkrete tanker om hvem neste trener nødvendigvis må bli.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 22.04.2019 22:33    Post subject: Reply with quote

WillyO wrote:
Hjulmand er ferdig i FC Nordsjælland og var hele veien min drømmetrener for RBK. Er han fortsatt aktuell, eller skremte SIB ham vekk? Brugge og Anderlecht skal være interesserte.


Jeg tror ikke han risikerer karriere selvmord med å komme hit nå sånn som ståa er og spillerstallen er i alle fall. Karrieremessig er vel ikke Rosenborg noen hit rundt om i Europa akkurat nå. Et velsmurt RBK som imponerte i EL og hadde en ung lovende spillerstall og sollid økonomi til å handle inn derimot hadde vel fikset den biffen men først må vi komme oss dit og den veien ser unektelig lang ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 22.04.2019 22:36    Post subject: Reply with quote

Cifuentes imponerte meg stort etter han kom til Sandefjord forrige sesong. Tror ikke han hadde gjort seg bort i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 22.04.2019 22:36    Post subject: Reply with quote

Kom med Sollied.
Vi har alle sett hvilke spillere trenerene må forholde seg til. Vi trenger en autoritet med tittler og av norske trenere så er det kun 2 det står om, Hareide og Sollied.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 22.04.2019 22:37    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:
Cifuentes imponerte meg stort etter han kom til Sandefjord forrige sesong. Tror ikke han hadde gjort seg bort i Rosenborg.

Spennende. Men han kommer til å bli spist levende av spillergruppa.
Back to top
View user's profile Send private message
WillyO
Junior


Joined: 22 Apr 2019
Posts: 52

PostPosted: 22.04.2019 22:42    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:
Cifuentes imponerte meg stort etter han kom til Sandefjord forrige sesong. Tror ikke han hadde gjort seg bort i Rosenborg.


Definitivt det mest spennende navnet i norsk fotball for tiden. Ung og ambisiøs trener med en god fotballfilosofi i bunnen. I mine øyne den perfekte mal på trenertyper som norske lag burde se etter.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.04.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

WillyO wrote:
Hjulmand er ferdig i FC Nordsjælland og var hele veien min drømmetrener for RBK. Er han fortsatt aktuell, eller skremte SIB ham vekk? Brugge og Anderlecht skal være interesserte.


Jeg er fortsatt interessert i det som opprinnelig ble ryktet som plan a med Hjulmand som hovedtrener og Horneland som assistent. Dansken kan 4-3-3 og å underholde, mens Horneland sies å være flink på fysisk trening og terping på feltet. Emberland aner jeg rett og slett ikke nok om hva konkret jobber med, men om ryktene stemmer om at han har mye med det kollektive å gjøre, er det lite vits i å ha ham med videre.

Uansett hvem som forsvinner ut bør Bjørnebye bli med, både grunnet prosessen med dagens trenerteam inn, og flere svake overgangsvinduer. Den eneste fordelen med å havne i en krise, er at det gir mulighet for kraftig opprydning.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 22.04.2019 22:56    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde Hjulmand heller var en 343-type? Ikke at det nødvendigvis har noen som helst betydning, men det kommer i så fall til å falle de som krever 433 på papiret tungt for mannebrysta. Personlig ser jeg gjerne Hjulmand inn døra. I følge Transfermarkt er de eldste spillerne i hans foretrukne 11er 24 år gamle (1994-modeller). Det i seg selv gir jo en viss aktivitet nedentil.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 22.04.2019 23:15    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ikke ha 4-3-3, 4-4-1-1, 4-1-5 eller hva enn det måtte være. Jeg vil ha Barca-fotball. Tiki-taka.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.04.2019 00:04    Post subject: Reply with quote

Er ikke nødvendigvis så stor forskjell på 4-3-3 med dyptliggende anker slik vi gjerne spiller det og 3-4-3, særlig i etablert angrep.

Bare spør Martin Andresen, som ifølge Dagbladet generøst nok lærte Pep Guardiola dette under en treningskamp mot Barcelona B i 2011 Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 23.04.2019 00:55    Post subject: Reply with quote

Om dere virkelig er keen på en 433 mann og bare ser på sportslig kvalitet og driter i meritter, så skal dere ta Øyvind Eide.

Terping, terping, terping på spillemønster og spill 11 mot 11 på trening.

Nei, det er ikke ment som en spøk.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 23.04.2019 01:49    Post subject: Reply with quote

Spillestil er viktig, men det er også autoritet og integritet. Å være trener i Norges eneste stabile toppklubb, og ha suksess i mer enn et kvarter i gangen, fordrer at man utstråler dette enten i kraft av sin cv og meritter eller ved karisma og væremåte. Horneland har ingenting av dette.

Merittlista er tynnere enn Perrys og mimikken og kroppsspråket flatere enn Mjaaanne Jönssons. Når han i tillegg prøver å misjonere for lav risiko, sakte balltempo og alle mann bak ball og helst feilvendte sier det seg selv at det er en farse at de høye herrer, hvis det er flere enn Koteng som har noe de skulle ha sagt, i det hele tatt vurderte denne løsningen. Trodde ikke det jeg leste i vinter da dette ble kjent.

Synd å si det, men Rosenborg Ballklub styres per 2019 av en gravemaskinsjåfør med sterkt markeringsbehov med ingen som helst kunnskaper om fotball. Han ga anbudet i år til feil folk og nå er det spm om vi skal vente til Molde er 10, 15 eller 20 poeng foran før det gjøres grep.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
WillyO
Junior


Joined: 22 Apr 2019
Posts: 52

PostPosted: 23.04.2019 07:53    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Jeg trodde Hjulmand heller var en 343-type? Ikke at det nødvendigvis har noen som helst betydning, men det kommer i så fall til å falle de som krever 433 på papiret tungt for mannebrysta. Personlig ser jeg gjerne Hjulmand inn døra. I følge Transfermarkt er de eldste spillerne i hans foretrukne 11er 24 år gamle (1994-modeller). Det i seg selv gir jo en viss aktivitet nedentil.


Hjulmand er en moderne trener, dvs han ser an spillergruppa før han velger ut tallene på taktikktavla. Jeg har fulgt FCN de siste årene, og han varierer på formasjonsfronten hvor 4231, 433 og 343 er de mest brukte.

Spiller en deilig fotball også. Var veldig ballbesittende fram til Mainz-oppholdet, hvor han noe merkelig fikk sparken relativt tidlig midtveis ut i sesongen etter en meget sterk start. Returen til FCN gikk svært bra og han tok bronsje i ligaen foran FCK med Europas yngste stall. Gikk for en noe mer direkte approach, men i norsk målestokk vil han fortsatt fremstå som en ”balltriller”. Tror uansett han er tapt, da han ganske sikkert går til utlandet. Var svært nære Anderlecht i januar og gikk skuffet ut i media og sa at dette var en stor sjanse for ham da FCN ikke ville slippe. Nå stikker han som fikk jobben, og de er fortsatt interesserte i ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 411, 412, 413 ... 772, 773, 774  Next
Page 412 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb