English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2018
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 232, 233, 234 ... 237, 238, 239  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ivar
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 17:18    Post subject: Reply with quote

Vi har da hatt suksess med å hente Stabæk-trenere som har fått laget til å overprestere tidligere. Noen vil kunne si at JJ-sesongene og BB-sesongen var takket være overpresterende spillere i et lag sammen med faktisk gode spillere, men det blir for enkelt.

Og siden han var i Norge for mange år siden, har han skaffet seg erfaring fra Frankrike, England og USA.
BalleK
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 18:12    Post subject: Reply with quote

Leser her at flere skriver at Bradley ikke passer med RBK-måten å spille fotball på. Men hva er Bradley-måten? Noen som har peiling som kan skrive noen linjer om det?

Sjekket på altomfotball (må tas for det det er) - der ser det ut til at han spilte 4-2-3-1 med Stabæk i 2015. Det kan ligne mye på "4-3-3 med snudd V", men slike tallkombinasjoner forteller jo ikke så mye om hvordan det fremstår i praksis.
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 19:18    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Bob Bradley, neppe aktuell. Står ikke for den fotballen RBK skal spille, glem det!

RB Leipzig stilte med 4-4-2 lag. Var det kjedelig å se på dem også?
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 20:14    Post subject: Reply with quote

Artikkel på adressa+. Coolen har planene for 2019 klare. Synes mer og mer peker mot at det blir han. Mye av ordbruken i adressa peker i den retningen. Håper jeg tar feil
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 20:17    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
ace wrote:
Bob Bradley, neppe aktuell. Står ikke for den fotballen RBK skal spille, glem det!

Hvorfor Skal man plutselig spille 442?
Gir ingen mening, med alt det innebærer av spillerlogistikk mm. Dyrt, vondfot og de som verre er.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 21:08    Post subject: Reply with quote

Nå er Coolen den eneste på lista som vi faktisk veit hvem er. Da vil nyhetene bære preg av det. Jeg regner at de andre kandidatene også skal møte styret til lignende samtaler. Å planlegge neste sesong er nok en relativt vanlig del av den prosessen.
gisp!
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 21:09    Post subject: Reply with quote

Coolen skal møte styret i slutten av oktober. Dette blir det tredje møtet etter at han tiltrådte. De første to møtene var om nå-situasjonen. I det kommende skal han presentere sine tanker om Rosenborg 2019. Overfor Adressa kan han ikke være veldig konkret om planene, men forteller følgende:

Quote:

Mer terping av 4-3-3
– Jeg har et tydelig bilde av hvordan jeg vil at det skal være, enten det er klassisk 4-3-3 eller med fremskutt midtbanemann (snur «v-en» på midten). Dette er spillerne også godt kjent med. Men det handler om å utvikle stilen. Uheldigvis har vi ikke hatt nok tid på oss til å få introdusert alt i høst, men det er noe jeg ser fram til om jeg får sjansen. En oppkjøring vil gi mange muligheter, sier han – og snakker blant annet om i større grad å kontrollere kamper. Å kunne mikse mellom å være et godt kontringslag, men også å ha spillere gode nok med ballen til at man kan styre mer mot etablert forsvar.

– Det skal være artig og angrepsvillig. Så handler det om ulike måter å angripe på. Det gjenspeiler seg også i forsvarsspillet. Hvor balansert vi klarer å opptre, nettopp for å være i stand til å angripe.

En fysisk plan
Heller ikke her vil Coolen være for konkret, men:

– Vi må tåle slitasjen rundt å spille to kamper i uka, som vi skal gjøre. Der har jobben vi gjør i sesongoppkjøringen mye å si. Også med tanke på å unngå slitasjeskader.

Spillerstallen
Når Coolen møter Adresseavisen, snakker han mye om at stallen må bli enda mer tilpasningsdyktig til spillestilen han vil videreutvikle gjennom vinteren og våren. Han snakker også om at økt kvalitet i en ellever vil gjøre det lettere å slippe til egenutviklede spillere – slik at man får trygghet rundt seg til å ta «det siste steget» til å bli toppspiller, ikke ulikt måten Ajax-stjernen Matthijs de Ligt (19) har slått gjennom på.

– Dette handler først og fremst om å jobbe godt med dem som er i stallen allerede. Det er gode spillere. Så kan det selvsagt bli behov for påfyll, med spisskompetanser i enkelte roller, sier han – uten å ville gå i detalj verken rundt posisjon eller hvilke kvaliteter han leter etter.

– Det høres ut som du jakter spillere med gode ferdigheter med ball, framfor mer «løpere» – for eksempel på midtbanen?

– Jeg synes det er masse kvalitet i troppen vi har allerede. Så har jeg mine tanker om et overgangsvindu, også, men ønsker ikke å si noe mer om det nå, svarer Coolen.

Hele artikkelen (+): "Coolen møter RBK-styret om to uker: Har lagt planen for 2019"

Last edited by gisp! on 09.10.2018 21:12; edited 1 time in total
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 21:11    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
ace wrote:

Kjempeidé, ti nye år med vakling Cool

Nei, "tilbake til røttene" er det smarteste klubben har gjort de siste årene og det må holde på for en hver pris.
Altitude
Rutinert

PostPosted: 09.10.2018 21:17    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
ace wrote:

Og bilen går bra? Leipzig trillet ball i hatt med RBK fordi de har mye bedre spillere. Har ikke noe med formasjon å gjøre.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 21:26    Post subject: Reply with quote

Den eneste norske treneren jeg ville hatt er Deila - så vidt positiv til han. Desverre er han sikkert dødslojal til det prosjektet han driver med nå.

Ut over han er det ingen norske trenere jeg ser for meg. Regner en frisk Sollied som uoppnåelig.

Håper på noe spennende fra mellomeuropa.
senador
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 21:30    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er det godt nok å hente en trener som ikke lyktes med Celtic? Det er ikke imponerende det han har gjort med VIF så langt.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.10.2018 21:49    Post subject: Reply with quote

Det kan du for så vidt si, og ikke at jeg vil ha Deila, men vi er neppe i posisjon til å hente en som hadde hatt suksess med Celtic. Da er nok dørene åpne for noe feitere stillinger i mer interessante klubber.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 21:51    Post subject: Reply with quote

Altitude wrote:
Mikkelsen wrote:
ace wrote:

Og bilen går bra? Leipzig trillet ball i hatt med RBK fordi de har mye bedre spillere. Har ikke noe med formasjon å gjøre.

Man Utd spilte både underholdende og mye i lengderetning under Ferguson med 4-4-2/4-4-1-1. Det handler først og fremst om å få inn en trener som prioriterer en offensiv kollektiv samhandling. Om det står 4-3-3, 4-2-3-1, 4-4-1-1 eller 4-4-2 på papiret er egentlig lite viktig. Det er hvordan laget fremstår som er det sentrale, og det går faktisk an å spille offensiv og underholdende fotball uten at det står 4-3-3 på formasjonstavla.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 21:59    Post subject: Reply with quote

Er ikke selv spesielt låst til 4-3-3 men det handler selvsagt om spillermateriale, også. Dersom vi skal bytte trener ofte og vi også må endre grunnpillarene i spillemåten blir det vanskelig å hente spillere med riktig spisskompetanse i de rollene vi vil de skal spille. Det er stor forskjell på en ving i 4-3-3 og en av kantene på midtbanen i 4-4-2, for eksempel.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 22:27    Post subject: Reply with quote

Det er klart, spillermaterialet er avgjørende, og det vil kreves at en kant i 4-4-2 bidrar litt mer defensivt, så Helland funker nok mindre bra i så måte. Tror dog ikke det er noe problem å bruke f.eks De Lanlay i en slik rolle. Kanskje også Adegbenro. Og evt. ha Jebali litt tilbaketrukket bak Bendtner på topp. Uansett bør man ikke låse seg helt fast i at det MÅ være 4-3-3.
sidney
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 22:35    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Hvorfor er det godt nok å hente en trener som ikke lyktes med Celtic? Det er ikke imponerende det han har gjort med VIF så langt.

Jeg har ved flere anledninger møtt Deila utenfor banen - en kjernekar. Han klarte også å lage et stabilt Godsetlag ut av ingen ting. Når det er sagt, synes jeg vi skal sikte høyere - og slik jeg ser det, kommer han aldri til å gå til oss nå.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 22:47    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Det kan du for så vidt si, og ikke at jeg vil ha Deila, men vi er neppe i posisjon til å hente en som hadde hatt suksess med Celtic. Da er nok dørene åpne for noe feitere stillinger i mer interessante klubber.

HVA, tror du ikke Brendan Rodgers mer eller mindre allerede er klar for oss?
KitWalker
Veteran

PostPosted: 10.10.2018 01:07    Post subject: Reply with quote

Jeg kan peke på noen problemer med å plutselig gå over i 442.
1. Vi trenger to soleklare 1. valg som spisser, samt dugelige alternativer til disse to førstevalgene på topp.

2. Vi trenger 2 sentrale midtbanespillere som behersker å spille i en duo på midtbanen og som kreves visse fedigheter deretter.

3. Kantspillere i 442 er ikke det samme som vinger i 433, helt forskjellige typer på disse to rollene.

Holder i massevis å nevne at det vil bli fryktelig dyrt å skaffe en tropp som oppfyller disse kriteriene, samt at det også er flere faktorer å ta hensyn til.
Back to top
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 10.10.2018 01:16    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:

Hadde glemt deg Green Goblin, men siden du er blant oss så har vi jo first hand info (i hvert fall nesten). Gidder du skrive litt om spillestilen til Bradley?

Veldig spilleravhengig, han er en «buying manager», i den forstand at om han får plukke spillerene med rett kvalitet så får han de til å jobbe for seg. Men vi klappet sammen etter at Dio ble solgt. Jeg synes også at han var taktisk svak, og lagene hans slipper ofte inn magne mål.

Sjekket ut hans ligaststs og han har en seiersandel (i følge transfermarkt) som klubbtrener på ca 40%. Det er velikke veldig imponerende og da har vi perioder i lag som Chicaco Fire og La FC som satser tonnevis av penger.

Høyt press og kjappe overganger langs flankene var stort sett resepten. Han når ikke Jønnsson til anklene om du spør meg. - hovmodig type også.

All work, no play i treningsarbeidet.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 10.10.2018 09:24    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
ace wrote:

Har jeg med et eneste ord nevnt Leipzig eller at Bradley står for en kjedelig fotball?
tobbis1
Junior

PostPosted: 10.10.2018 10:09    Post subject: Reply with quote

Håper bare vi slipper Hareide,har veldig minner med ham!Mye heller Rini.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 10.10.2018 11:08    Post subject: Reply with quote

Så lenge Bratseth sitter i styre så kommer ikke Hareide. Var Bratseth som sa at han var Persona non grata på brakka etter at han pissa på den nysignerte kontrakten etter det forrige året han var her.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 10.10.2018 11:25    Post subject: Reply with quote

Green Goblin wrote:
Veldig spilleravhengig, han er en «buying manager», i den forstand at om han får plukke spillerene med rett kvalitet så får han de til å jobbe for seg.

Det er jo nøyaktig det vi ikke kan bruke med våre målsetninger, med mindre vi sitter med kompetansen til konsekvent å hente spillere som er bedre enn de er vurdert til å være, ikke bare i den enkle elite/serien, men i europeisk sammenheng. Kort sagt må vi dermed kunne klare å møte RB Leipzig og slå de fordi vi har enkeltspillere de skulle ønske de hadde, som vi på et eller annet vis har klart å rote fram og plukke billig. Dette vil jo også være døden for rekrutteringen av egne talenter, og vil som regel være særdeles dyrt i drift. I tillegg til å være vanskelig på grensen til umulig.

Vi må kunne satse langsiktig på spillestil, og se målrettet i markedet etter spillere som vil fungere bedre hos oss, i vår tiltenkte rolle, enn noe annet sted, samtidig som vi selv dyrker fram spillere som kan en eller flere roller helt fra aldersbestemt nivå. Med andre ord må vi også se etter trenere som har omtrentlig samme fotballfilosofi, slik at det grunnleggende i stilen er så likt som mulig når vi må bytte trener (ca. hvert 2.-3. år - lykkes vi godt nok, bør vi egentlig ikke få beholde treneren vår lenger enn det).

Med andre ord: Bradley er ikke en god match for oss, og passer trolig bedre i en amerikansk klubb som kan kaste mye penger inn i transferbudsjettet til enhver tid.
Back to top
SHJINNJWÆST
Senior

PostPosted: 10.10.2018 16:39    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
senador wrote:

Jeg har ved flere anledninger møtt Deila utenfor banen - en kjernekar. Han klarte også å lage et stabilt Godsetlag ut av ingen ting. Når det er sagt, synes jeg vi skal sikte høyere - og slik jeg ser det, kommer han aldri til å gå til oss nå.

Ut av ingenting my ass. De har hatt flust av gode spillere og store talenter opp gjennom. Tippeligaen er også en bingoliga. Hvilket som helst lag kan gjøre en stor sesong om de treffer med spillersammensetningen eller har evnen til å jobbe for hverandre og lagets beste.

Ronny Deila er en klovn, og kommer aldri til å være noe stort trenernavn etter at han neste år ikke har utrettet en dritt med vålerenga den sesongen heller.
Back to top
germain
Proff

PostPosted: 10.10.2018 16:48    Post subject: Reply with quote

Bradley blir som Hamrén på nytt. Utvilsomt en dyktig trener, som sikkert kan få noen resultater, men det tar oss vekk fra røttene og er en dårlig idé på alle måter.

Jeg tror imidlertid ikke vi kan forvente noe særlig mer enn Bradley med tanke på navn og anerkjennelse. De som snakker om Bosz, Buvac og lignende lever i fantasiland.

Det vi behøver er en trener som kan videreutvikle RBK-stilen i retning mer moderne press- og posisjonsspill. Da må vi antakelig bruke andre parametre enn navn og meritter, fordi ingen trenere som har dette sitter på ambisjoner om å jobbe i Norge.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 232, 233, 234 ... 237, 238, 239  Next
Page 233 of 239

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2018 RBKweb