English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JonXpstad
Senior


Joined: 08 Jul 2012
Posts: 140
Location: Vestfold

PostPosted: 24.07.2012 04:30    Post subject: Reply with quote

Harry Redknapps tid i Tottenham, -8.-4.-5.-4. plass, er jo ikke så værst når mann tenker på de økonomiske musklene til konkurentene.
_________________
Verdensmester er ikke noe mann er!
Det er noe mann har vært og kan bli!
-Bjørn Dæhlie
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 24.07.2012 07:31    Post subject: Reply with quote

Ronny Deila er spennende, og jeg tror ikke han er "dagens versjon av Jönsson fra 2008" (altså en døgnflue som tilsynelatende vet hva han driver med), men litt vanskelig vite. Førstevalget er likevel Trond Sollied, men det er nok usannsynlig.
Back to top
View user's profile Send private message
tjommi
Senior


Joined: 02 Jul 2008
Posts: 248

PostPosted: 24.07.2012 07:38    Post subject: Reply with quote

Hva med Ola By Rise? Syns ikke han gjorde seg bort sist gang han var i RBK. Tviler egentlig på at han ønsker seg tilbake, men tror han kunne gjort en bra jobb. Ellers tror jeg Grindheim og Deila blir litt "lette" til å ta RBK tilbake til Europa igjen, RBK må nok satse litt høyere enn det tror jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 24.07.2012 08:13    Post subject: Reply with quote

Når jeg leser denne tråden, lurer jeg på om det kanskje er like greit å beholde JJ. Utvelgelsen av hans erstatter vil nok dessverre følge malen det legges opp til her inne, hvor man skriver ned navnet på diverse kandidater man har sett på fotballekstra, og velger, med bakgrunn i litt hipp som happ, ut den man har mest tro på.

Godt innlegg av abjoern, forresten.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 24.07.2012 08:32    Post subject: Reply with quote

Hva med å beholde JJ, men skaffe et par assistenttrenere utenfra ? Tillater meg å tvile på om parhestene Henriksen og Jamtfall har så veldig mye å tilføre.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 24.07.2012 08:37    Post subject: Reply with quote

Eggen, Solied eller se mot det store utland.

Liker Deila men jeg tror ikke han har det som skal til for å være RBK-trener.

En som trener RBK bør ha autoritet, i det minste.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 24.07.2012 08:43    Post subject: Reply with quote

For min del er selvsagt Eggen førstevalg, deretter Sollied.

Utover de to ser jeg By Rise eller Deila, forhåpentligvis har de som skal hente etterfølgeren til JJ bedre oversikt enn meg. Det viktigste er hvilken fotballtradisjon etterfølgeren kommer fra og at vi ikke henter nok en svenske som finner inspirasjon i Roy Hodgsons West Bromwich og Fulham med to flate 4'ere.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 24.07.2012 08:58    Post subject: Reply with quote

En trener i RBK må både ha svært sterk autoritet og kunne evne å skape entusiasme. Førstnevnte har RBK-styret undervurdert utrolig mange ganger.
* Ola By Riise hadde jeg med RBK-hjerte gjerne sett tilbake MEN han vil ikke ha nok autoritet til å kunne trene RBK over tid.
* Problemet med Sollied er evne til å skape entusiasme. Sollied vil skape beinhard struktur både defensivt og offensivt, det vil være flott det første året men hva med år to eller tre? Mulig andre personer i støtteapparatet kan kompensere noe for dette.
* Nils Arne Eggen bør ansettes asap mens det fremdeles er mulig. Utad bør dette presenteres som ansettelse på aubestemt tid, så lenge NAE selv ønsker det. Innad kan det være enighet om å ut sesongen pluss to år til.
* Parallelt bør NAE få med seg en hjelpetrener som har god erfaring som hovedtrener fra andre klubber, som kan være et naturlig valg som hovedtrener for årene 3-5, og som er interessert i den faglige videreutviklingen som kan ligge i et Eggen-regime. Bergdølmo ser jeg på som perfekt, dersom han er villig til å flytte nordover for et 5-årig prosjekt. Det betyr også at vi må lønne to personer på nivå med hovedtrener.
* Vi må finne GODE NOK Guardiola- og Vilanova-typer. Den eneste måten å lykkes med det over tid er å RENDYRKE EN KULTUR OG EN SPILLESTIL på tvers i klubben. Vi må finne tilbake til våre kjennetegn.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 24.07.2012 09:26    Post subject: Reply with quote

Det tvinges frem en del sentrale spørsmål.

* Hvordan ønsker RBK å fremstå på banen? Det blir for meg det viktigste og første man må stille seg.

* Hvilken SD har kompetanse nok til å finne trenere(også juniorlag og RBK2) som evner å gjennomføre dette? Kontaktnett, visjoner?

* Hvilke trenere er aktuelle?

Man må starte i rett ende. En tydelig plan ift spillestil som gjennomsyrer hele organisasjonen. Fra SD ned til juniortrenere. Det er dessverre slik i en klubb som RBK vanskelig å få tid og arbeidsro før man etter noen år ser resultatene av en omveltning.

Edit: Ja, til en trener som ikke har vært spiller i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 24.07.2012 09:37    Post subject: Reply with quote

Deila er alt for stor risiko. For meg kan han fort være 2008-utgaven av Jönsson.

Deila har fått jobbe i årevis med en liten klubb, med få forstyrrelser og få kritiske røster til tross for sparsom sportslig suksess.

I RBK kreves det umiddelbar suksess, og han kan ikke få holde på å forme laget over tid slik han har gjort i Godset.

Skulle vi byttet trener i dag ville det tryggeste vært å få inn Nils Arne. Han kan snu om på ting fort, og få mye ut av prestasjonsgruppa umiddelbart.

Frykten for mangel på sportslige resultater på kort sikt var aldri noe poeng fra min side i argumentasjonen min for ikke å ansette Nils Arne permanent for to år siden. Skepsisen knyttet seg til den langsiktige utviklingen.

Slik ståa er i dag, med et lag hvor mange unggutter har blitt faset inn, og der vi har et lag med større potensial enn det som vises ute på banen, så kunne Nils Arne vært en god mann.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 24.07.2012 09:57    Post subject: Reply with quote

Kodalingen wrote:
Ronny Deila har vært min favoritt siden Hamren dro. Burde også begynne å tenke på å skifte ut øvrige i støtteapparatet. Synes det er rart at Hoftun ikke vurderte Bård Wiggen som er beskrevet som norges beste assisent..


Man kan jo ikke ha en assistent med egne ideer...
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 24.07.2012 10:22    Post subject: Reply with quote

BÃ¥rd Wiggen er jo gammel RBK-er. Burde passet perfekt Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 24.07.2012 10:27    Post subject: Reply with quote

Kodalingen wrote:
Synes det er rart at Hoftun ikke vurderte BÃ¥rd Wiggen som er beskrevet som norges beste assisent..


Og da forutsetter jeg at du vet, eller har kilder som vet, at han ikke ble vurdert?

PS. Åssen måler man egentlig hvem som er Norges beste assistent, og hvem måler?
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 24.07.2012 10:58    Post subject: Reply with quote

Uansett hvem som kommer, så må han få en ny start og håndplukke støtteapparat. Trond Henriksen har utspilt sin rolle på Lerkendal, og jeg finner det rart at han går i "arv" til de nye trenerne. Er selv ikke kompetent til å velge trener, men han bør stå for det Rosenborg sto for i glansdagene samt at han kan være med på å modernisere dette. Det bør være en som også ser på RBK som et prosjekt og ikke stikker av når "kokos" klubber som Udinese vil hente han etter to år.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 24.07.2012 11:08    Post subject: Reply with quote

Å vurdere ny assistent ville vel vært feil av Hoftun uansett nå.

A. Hvis Janne har klubbens fulle tillit bør det være han som evt. må initiere at han ønsker en ny assistent.

B. Hvis Janne ikke har klubbens fulle tillit og han sitter meget utrygt vil det være idiotisk å hente ny assistent nå i og med (som JannesBart skriver) at den nye treneren i så fall må få velge sine assistenter selv.

Såvidt jeg husker ønsket vel Hamren å ta med seg assistenten fra Danmark, men han takket nei.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 24.07.2012 11:42    Post subject: Reply with quote

Jeg registrerer forøvrig en klok uttalse fra trener Ronny Deila som sier; Alt dreier seg om læring, kutte ut resultattenkningen og da spesielt i breddefotballen. Jeg føyer til for egen regning, det er nok dessverre ikke så mange trenere av Deilas kaliber i norsk fotball. Verken i ord eller handling.

Sa Roar stokke i sin blogg.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Timmi!
Rutinert


Joined: 26 Nov 2007
Posts: 837
Location: Trondheim

PostPosted: 24.07.2012 12:30    Post subject: Reply with quote

Enig i at Deila har skapt et lag som spiller en positiv fotball, men blir han ikke litt "lett"? Jeg føler av en eller annen grunn ikke at han er personen til å komme inn og "ta" klubben.

Jeg har en følelse av at SIF er en klubb der alle er ekstremt lojale mot hverandre og til trenerens plan. Deila får ikke 3-4 år i Rosenborg på å vise prestasjoner og resultater. Den samme lojaliteten får du ikke i Rosenborg uten å ha noe mer enn faglig dyktighet ved deg. Man må være ekstremt autoritær i denne klubben og jeg er usikker på om jeg oppfatter Deila for å være i de baner. At han er faglig dyktig er jeg derimot ikke i tvil om.
Back to top
View user's profile Send private message
ambiguous
Senior


Joined: 22 Feb 2006
Posts: 189
Location: Steinkjer

PostPosted: 24.07.2012 14:22    Post subject: Reply with quote

Ok, prøv litt omvendt problemstilling.

Nevnt trenere som vi tror at 1) er på samme nivå som Janne eller dårligere og/eller 2) som står for feil type fotball for Rosenborg.

Utluking er ofte en lite god prosess som utplukking, spesielt i starten.
Back to top
View user's profile Send private message
Frodo
Rutinert


Joined: 18 Feb 2006
Posts: 859

PostPosted: 24.07.2012 14:24    Post subject: Reply with quote

Robert81 wrote:

Slik jeg ser det er den eneste norske treneren jeg kunne tenke meg for øyeblikket Sollied.


Her har du det beste forslaget. SÃ¥fremt "timingen" er i orden, that is.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 24.07.2012 14:25    Post subject: Reply with quote

I Tippeligaen? Samtlige minus Deila og Solskjær. Grindhaug er en bra trener, men står ikke for en fotball jeg ville sett i RBK. Samme gjelder nok Rekdal. Som jeg har sagt før: Janne Jønsson er ikke en dårlig fotballtrener. Han er bare for dårlig for de ekstreme kravene i en toppklubb som RBK har.
Back to top
View user's profile Send private message
ambiguous
Senior


Joined: 22 Feb 2006
Posts: 189
Location: Steinkjer

PostPosted: 24.07.2012 14:27    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
I Tippeligaen? Samtlige minus Deila og Solskjær. Grindhaug er en bra trener, men står ikke for en fotball jeg ville sett i RBK. Samme gjelder nok Rekdal. Som jeg har sagt før: Janne Jønsson er ikke en dårlig fotballtrener. Han er bare for dårlig for de ekstreme kravene i en toppklubb som RBK har.


I og for seg mulig å si seg enig i dette.

Men hvordan skal vi i såfall kjøre en prosess med fjerning av Janne? Skal vi be Torbjørnsen scoute trener så avslutter vi kontrakten med Janne i vinter og henter inn en ny mann?

Jeg personlig mener at Janne sitter til vi har en ny kandidat, og det kan jo ta alt fra et halvt år til ut kontrakten til Janne. Så vi må nok smøre oss med tålmodighet.

Med mindre vi går for Nils Arne da...
Back to top
View user's profile Send private message
Frodo
Rutinert


Joined: 18 Feb 2006
Posts: 859

PostPosted: 24.07.2012 14:35    Post subject: Reply with quote

tjommi wrote:
Hva med Ola By Rise? Syns ikke han gjorde seg bort sist gang han var i RBK. Tviler egentlig på at han ønsker seg tilbake, men tror han kunne gjort en bra jobb. Ellers tror jeg Grindheim og Deila blir litt "lette" til å ta RBK tilbake til Europa igjen, RBK må nok satse litt høyere enn det tror jeg.


Verste jeg har hørt. Mannen som startet undergangen. Rosenborg var klart best i Norge spillemessig i årevis fram til og med 2003-sesongen, men i 2004 ble spillet plutselig preget av tilfeldigheter, og slik har det mer eller mindre vært siden.

Ola By Rise er i praksis for Rosenborg hva Graeme Souness var for Liverpool.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 24.07.2012 16:03    Post subject: Reply with quote

Deila mangler noe essensielt det samme som JJ manglet før han kom til oss og det er toppklubberfaring.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Timmi!
Rutinert


Joined: 26 Nov 2007
Posts: 837
Location: Trondheim

PostPosted: 24.07.2012 16:17    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Deila er alt for stor risiko. For meg kan han fort være 2008-utgaven av Jönsson.


Nettopp Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 24.07.2012 16:45    Post subject: Reply with quote

Det er stor forskjell på Jönssons Stabæk og Deilas Strømsgodset. En ting er at det er enklere å gjøre det bra med Gunnarsson og Nannskog på topp fremfor Peter Kovacs (som var et elendig kjøp av SD Flo, men som Deila har brukt på et vis som Godset kan leve med).

En annen ting, og det klart viktigste, er at Jönssons Stabæk spilte en langt mer primitiv form for fotball. Mens Deilas Godset er en nytelse å se på, med mange samtidige bevegelser, hurtig tempo på ballen og en offensiv holdning, var Stabæk et kontringslag som levde på gode individualister.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 772, 773, 774  Next
Page 2 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb