English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 578, 579, 580 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 04.08.2020 07:32    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Når det gjaldt trenerjakten etter at Ingebrigtsen/Hoftun fikk sparken, så var det trioen Heggem/Winsnes/Bratseth sammen med sportslig leder Bjørnebye som styrte hele prosessen. H, W og B var styrets sportslige ekspertise. I tillegg har det vel også senere kommet frem at Bratseth var avsenderen av sms-meldinger til Ingebrigtsen under kampene som kritiserte de sportslige prestasjonene, og Eggen ble brukt som rådgiver i prosessen som ledet frem til sparkingen av Ingebrigtsen.

Normalt er det Koteng som representerer styret utad, slik at ingen skal snakke om hverandre til media eller andre, slik at det blir misforståelser. Men da det stormet som verst rundt Horneland ble det gjort et eget intervju med HWB hvor de tre forsvarte ansettelsen og ga Horneland de beste skussmål. Det at nettopp de tre uttalte seg på vegne av styret, gitt sin involvering i prosessen med å ansette en ny trener, og det som ble sagt, bekrefter inntrykket av hvem som i størst grad har vært involvert i styringen av klubbens sportslige utvikling de siste årene.

På tampen av Hornelands engasjement så hadde han også en rekke samtaler med Bratseth, som ytterligere spisser fokuset inn på Bratseth som den mest sentrale hos styret vis a vis treneren. Om det samme gjelder Dorsin vites ikke.

Heggem tok ikke gjenvalg.

Det tegner seg derfor et bilde - gjennom det som har fremkommet i media - om at særlig Bratseth ser ut til å ha en meget sterk involvering rundt den sportslige styringen i klubben. Både når det gjelder sparking og ansettelse av ny trener, og i kommunikasjonen mellom trener og styret.

Veldig forenklet, så kan det derfor se ut som om styret har en styreleder som har god kontroll på et økonomiske, og hvor vår tidligere sportsdirektør fra storhetstiden på 90-tallet har mye innflytelse på det sportslige. I tillegg fungerer syvende far i huset som en rådgiver som styret lener seg på i viktige sportslige avgjørelser, og som diplomatisk uttaler til media at han støtter de som blir ansatt i klubben, for å skape ro og positivitet, inntil han enten forholder seg taus når han blir spurt eller tar bladet fra munnen og sier det som alle andre også ser når spillet er langt under pari og har vært det lenge. Det betyr gjerne at treneren ikke har så mye mer å gå på før det blir sparken. Det betyr ikke at Eggen har bedt styret om å sparke noen, men han vet nok hva som er på gang, og når han kan uttale seg negativt eller ikke utad.

I utgangspunktet skulle det ikke være noe å si på denne kompetansen i styret, men flere dårlige ansettelser og langtekkelige ansettelsesprosesser tyder vel dessverre på noe annet.


Denne kan ikke gjentas ofte nok. SÃ¥ kanskje skrikene om Koteng som eneveldig stilner litt.

Kanskje skal man også se litt på hva som er gjort etter denne fadesen.

SIB er ute, og denne ganger er det såvidt jeg har forstått, blitt sagt at arbeidet med ny trener ledes av Dorsin, ikke de 3 i styret.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 04.08.2020 09:36    Post subject: Reply with quote

Han har vel en egen tråd, men Dorsin kan vel etterhvert føyes til i rekken over feilgrepene som er gjort i løpet av de siste 2 årene. Hans rolle og egenskaper hører jo unektelig inn den vurderingen som ny trener nødvendigvis må gjøre. Snart ett år etter ansettelsen og virke som SL så fremstår fortsatt Dorsin som svak og stakkarslig i mine øyne. Skivebom.

Det at en klubb som RBK har (gjelder også SIB) en SL med en så anonym og svak mediaprofil er ikke bra. Hvor er sirkushesten som skal vedlikeholde og bygge merkevaren ? Klubben er jo totalt blottet for personligheter.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 04.08.2020 10:13    Post subject: Reply with quote

Det værste er vel ikke at man er blottet for personligheter, men at man er blottet for trener!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.08.2020 10:25    Post subject: Reply with quote

Dette bunner ut i INKOMPETANSE som har gode vekstvilkår på Brakka. Skadedyret har fått et godt fotfeste og er godt i gang med å spise opp klubben.

Last edited by senador on 04.08.2020 11:09; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 04.08.2020 10:29    Post subject: Reply with quote

Jeg går rundt og lurer fælt. Er det gjort en avtale med Hareide tro?

Den bør i så fall være skriftlig og binde mannen fast i alle lem! Man har vel lært nå at den mannens lojalitet til avtaler er ..dynamisk?

Et skrekkscenario er nemlig at man venter og tåler elendigheten frem til jul for at han deretter tar over. Så hopper han av. Det ville sementert inntrykket av en kaosklubb.

HÃ¥per dette er et scenario som kun er aktuelt i mine verste mareritt.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 307
Location: Eksil

PostPosted: 04.08.2020 10:41    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i all veden skulle de holde det hemmelig om det var inngått en avtale med Hareide? De blir kritisert sønder og sammen for at det går sakte med treneransettelsen og fordi laget sliter under Rambo.

Kan ikke forstå at en avtale med Hareide ikke ville blitt annonsert umiddelbart.
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 04.08.2020 10:49    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Det værste er vel ikke at man er blottet for personligheter, men at man er blottet for trener!


Ja, f.eks en trener med personlighet og karisma. Hjelper det også når resten er små grå mus.
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 307
Location: Eksil

PostPosted: 04.08.2020 11:01    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker det er tre muligheter til at de er helt stille på trenerfronten akkurat nå:

1) De har inngått en avtale med en trener i et annet tippeligalag som kommer etter sesongen, men som ikke ønsker å ødelegge for nåværende arb. giver ved å offentliggjøre avtalen (potensielt best case scenario)

2) De sitter og venter på at Hareide skal bestemme seg og krysser fingrene for at han ikke skal få bedre tilbud.

3) De har fått nei av Hareide og er desperat i ferd med å vende alle steiner på leting etter en trener de kan selge inn som den nye "beste treneren i Norge"
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKgutt
Senior


Joined: 24 Jun 2020
Posts: 109

PostPosted: 04.08.2020 11:25    Post subject: Reply with quote

Jeg trenger desperat et rykte for å holde entusiasmen oppe resten av denne sesongen. Bare gi meg NOE! Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.08.2020 12:05    Post subject: Reply with quote

Skjer nok ikke noe før mot slutten/etter sesongen. De gambler på at Hareide sier ja når han er frisk. Sier han nei blir det ny panikkartet tulleansettelse.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 04.08.2020 12:32    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
Han har vel en egen tråd, men Dorsin kan vel etterhvert føyes til i rekken over feilgrepene som er gjort i løpet av de siste 2 årene. Hans rolle og egenskaper hører jo unektelig inn den vurderingen som ny trener nødvendigvis må gjøre. Snart ett år etter ansettelsen og virke som SL så fremstår fortsatt Dorsin som svak og stakkarslig i mine øyne. Skivebom.

Det at en klubb som RBK har (gjelder også SIB) en SL med en så anonym og svak mediaprofil er ikke bra. Hvor er sirkushesten som skal vedlikeholde og bygge merkevaren ? Klubben er jo totalt blottet for personligheter.


Virkelig? Dorsin har hatt 8 mnd, hvor en stor del av tiden er Coronapåvirket.

Han er fortsatt ansatt under vilkårene at hovedtrener er øverste leder. Og da skal vel ikke han ta for mye plass?

Hvor mye kan du egentlig forvente?

Det må jo være for tidlig å konkludere om Dorsin er bra eller dårlig enda. Han er jo på sin første trenerjakt nå, og det vil vel fortelle en god del mer.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 04.08.2020 12:51    Post subject: Reply with quote

At han sitter i førersetet i jakten på ny trener har jeg mine sterke tvil om. Ansvarsfordelingen på brakka synes meget ullen. Og i så fall, hvorfor gå rett etter Hareide som om det ikke finnes andre og kanskje vesentlig bedre alternativ her i verden ?
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 04.08.2020 13:18    Post subject: Reply with quote

bæærnt:

Uten at jeg har noen link, så mener jeg å huske Koteng sa det i et intervju da Horneland gikk av.

Vil iallefall være det beste. For Bratseth & Co har vel vist at de ikke kan dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 04.08.2020 15:07    Post subject: Reply with quote

Dorsin kan fortelle at RBK er i dialog med flere trenere:

Quote:
– Kan du si noe om hva dere skal snakke om i møtet [med Hareide]?

– Vi har møter med mange gode trenere, så det får vi holde mellom oss.

– Skal dere snakke med noen andre trenere, eller er det kun Hareide?

– Det kan jeg ikke svare på, av respekt for andre. Vi har en dialog med ledere vi tror passer inn, og så får vi se hva det blir.


Fra artikkelen om Hareide i Adressa+
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.08.2020 15:21    Post subject: Reply with quote

RBK wrote:

Vi har møter med mange gode trenere, så det får vi holde mellom oss.

Med bakgrunn i tidligere "prosesser" så tror jeg nå hva jeg vil om det der da. Men om det er ordet "mange" eller "gode" som er feil skal være usagt Very Happy

Får ha troen på at de greier å lande Hareide, for jeg tørr ikke tenke på hva de kommer drassende med hvis ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 04.08.2020 18:17    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
Han har vel en egen tråd, men Dorsin kan vel etterhvert føyes til i rekken over feilgrepene som er gjort i løpet av de siste 2 årene. Hans rolle og egenskaper hører jo unektelig inn den vurderingen som ny trener nødvendigvis må gjøre. Snart ett år etter ansettelsen og virke som SL så fremstår fortsatt Dorsin som svak og stakkarslig i mine øyne. Skivebom.

Det at en klubb som RBK har (gjelder også SIB) en SL med en så anonym og svak mediaprofil er ikke bra. Hvor er sirkushesten som skal vedlikeholde og bygge merkevaren ? Klubben er jo totalt blottet for personligheter.


Sorry, men dette blir bare tøv. La nå han få lov til å gjøre jobben litt før vi dømmer han nord og ned. Vi er to måneder inn i hans første sesong som SL, og han startet den med Horneland som hovedtrener …

SL har ingen grunn til å fungere som sirkushest. Hvis du skal mene noe, så men ordentlig.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 04.08.2020 18:23    Post subject: Reply with quote

Sportslig leder og trener er et team. Man kan ikke dømme Dorsin ut fra den slagmarken klubben har vært i et par år. Dorsin har i hvert fall vist at han kan bruke hodet til noe mer enn å nikke en ball. Så får vi se når vi har fått en trener på plass.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 04.08.2020 19:44    Post subject: Reply with quote

Ser ut som om Geir Bakke snart blir ledig på markedet igjen. Han var jo foran Horneland på lista sist, så hadde ikke overrasket meg om gjengen på brakka tok en telefon.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 04.08.2020 20:25    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Ser ut som om Geir Bakke snart blir ledig på markedet igjen. Han var jo foran Horneland på lista sist, så hadde ikke overrasket meg om gjengen på brakka tok en telefon.

Er vel treneren selv som velger ut sitt trenerteam?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 04.08.2020 20:44    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Sorry, men dette blir bare tøv. La nå han få lov til å gjøre jobben litt før vi dømmer han nord og ned. Vi er to måneder inn i hans første sesong som SL, og han startet den med Horneland som hovedtrener …

SL har ingen grunn til å fungere som sirkushest. Hvis du skal mene noe, så men ordentlig.


Om forumet mangler flere moderatorer så står tydeligvis kamerat Ola til tjeneste. Også som det eneste troverdige sannhetsvitnet om liv og lære.

Klapp igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.08.2020 20:55    Post subject: Reply with quote

Vet du i det heletatt hva som står i stillingsinstruksen til Dorsin ? Han er ikke ansatt for å være hverken sirkushest eller pressetalsmann. Hvis du skal slakte en RBK-ansatt så kan du i allefall være litt konkret og peke på hva du mener han faktisk har gjort som er dårlig så langt. Å komme med diverse personkarakteristikker uten å eksemplifisere konkret hva som ligger bak disse blir jo bare useriøst.

Det eneste jeg egentlig har å utsette på han så langt er den klønete episoden med pressemeldingen angående Hareide for noen uker siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.08.2020 21:54    Post subject: Reply with quote

Jeg er altså ikke moderator eller Ola., men om jeg på mystisk vis skulle bli det er ganske mange som hadde fått kjørt seg.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 04.08.2020 22:12    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 05.08.2020 07:41    Post subject: Reply with quote

Man er ganske naiv, hvis man tror at Dorsin kan bestemme over Koteng når det gjelder trener. Men, jeg tror Koteng hører på Dorsin.

Koteng har bestemt seg for Hareide, mens Hareide er ikke 100% sikker, samtidig som han har et skadet kne og må bruke krykker på treningsfeltet.

Dette tror jeg er faktum nå.

Faren er at vi får en Hareide som ikke er 100% opptatt av RBK, og eventuelt skifter jobb om han får et bedre tilbud (hvis han lykkes).
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 05.08.2020 07:45    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker faren nå er at RBK ikke har råd til å forsterke spillerstallen slik Hareide krever garantier om før kontraktsignering.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 578, 579, 580 ... 772, 773, 774  Next
Page 579 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb