English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 525, 526, 527 ... 582, 583, 584  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kent
Veteran

PostPosted: 06.07.2020 21:10    Post subject: Reply with quote

Resten må gå fan account wrote:
Han fikk RBK 2 til å spille grisegod fotball med raske kombinasjoner langs bakken, fra midtopperne til angrepsrekka - samt god struktur i presset.

Husker jeg så en kamp da han nettopp hadde tatt over: balltrillinga så ganske tafatt ut og spillerne var tydelig uvant med å bruke ballen på ønsket måte. Tenkte at dette kommer aldri til å gå, men da jeg fikk sett litt i fjor viste den samme gjengen et spill bedre enn noe fra et RBK-lag siden Atletico på Lerkendal 2010 etter min mening. Åpenbart dyktig med utvikling av unge spillere.

Har også erfaring som hovedtrener på et høyere nivå enn alle realistiske alternativer utenom Hareide, med sine tre sesonger i Eredivisie.

Fikk vi noengang klarhet i hva uenigheten med styret besto i?
Rayman
Proff

PostPosted: 06.07.2020 21:24    Post subject: Reply with quote

Jeg skulle gjerne visst hva uenigheten egentlig gikk ut på. Som nevnt tidligere her fikk Heerkes RBK 2 til å se bedre ut enn A-laget, med underholdende og spennende spillestil. Han kunne i hvert fall ha fått testet seg som midlertidig trener om han fortsatt var her.
Back to top
View user's profile Send private message
HupOranje
Junior

PostPosted: 06.07.2020 21:40    Post subject: Reply with quote

Heerkes var absolutt inne på noe. RBK 2 spilte fin fotball. Og de vant kamper. Jeg frykter at klubben er på villspor nå som de tre nederlenderne er historie.

Jeg tror de kunne ha kommet med gode bidrag på å bygge kultur, røde tråder og lange løp. Sånn som Bodø/Glimt har trekt i samme, og riktig, retning over lang tid.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 06.07.2020 21:48    Post subject: Reply with quote

Dessverre enkelte i ledelsen som virker å tro at "tilbake til røttene" eller "RBK-stilen" betyr at man bare må hente inn gamle travhester. Det finnes faktisk folk utenfor Trøndelag og Norge som vet å spille både offensivt og i lengderetning, være seg i 4-3-3 eller andre formasjoner. Å sende disse nederlenderne på dør, som faktisk utrettet ting med både 2.lag og på akademiet, fordi man var uenig i enkelte ting vitner om en klubb som ikke evner å ta til seg nye impulser og ideer.
number10
Veteran

PostPosted: 06.07.2020 22:20    Post subject: Reply with quote

Det var blant annet uenigheter om hvordan de skulle spille. Nederlenderne spilte en annen type 4-3-3 enn hva rosenborg skulle gjøre. (Spilte Ajax 4-3-3)
Og i tillegg ville de at rbk skulle ha gutter 14. RBK mente det var alt for tidlig.
Det var en del uenigheter.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 06.07.2020 22:47    Post subject: Reply with quote

Når man ser hvordan 2.laget fremsto, kontra A-laget, så er det vel strengt tatt ikke så mye tvil om hvem som visste hva de dreiv med når det gjaldt det spillemessige. Og klubben hadde kanskje gjort lurt i å ta til seg de impulsene, tatt i betrakning hvor skakkjørt klubben var og er rent sportslig. Når kjeglebæreren til det forrige trenerregimet utretter mer på 1 uke enn de fikk til på 18 mnd så sier det jo sitt.

Men de tankene til nederlenderne passet vel dårlig inn hos NFF skolerte Bjørnebye tenker jeg. De er jo tross alt verdensledende på talentutvikling i fotball der nede på Ullevaal.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 06.07.2020 22:52    Post subject: Reply with quote

Den største forskjellen/uenigheten gikk på når man skulle spisse barnefotballen.
Hollenderne ville starte spissingen allerede fra 12-14 års alderen men RBK skjønte at det var umulig, Heerkes hadde en viss forståelse for dette og de bestemte seg for å avslutte samarbeidet. Det var egentlig ikke mer dramatisk enn det.
Heerkes som hovedtrener for A-laget er jo en spennende tanke det men Heerkes har jo nettopp begynt som teknisk manager for HCC Hardenberg?
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 06.07.2020 23:12    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Dessverre enkelte i ledelsen som virker å tro at "tilbake til røttene" eller "RBK-stilen" betyr at man bare må hente inn gamle travhester. Det finnes faktisk folk utenfor Trøndelag og Norge som vet å spille både offensivt og i lengderetning, være seg i 4-3-3 eller andre formasjoner. Å sende disse nederlenderne på dør, som faktisk utrettet ting med både 2.lag og på akademiet, fordi man var uenig i enkelte ting vitner om en klubb som ikke evner å ta til seg nye impulser og ideer.

Klubben har vel aldri vært interessert i nye impulser og ideer.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 07.07.2020 00:28    Post subject: Reply with quote

Det finnes ganske mange eksempler på, både i Norge og ellers i verden, at fotballspillere ikke nødvendigvis er veldig gode trenere. NOEN er det, de fleste er det ikke. Det bekymrer meg at folk ( muligens styret også) tenker at Henriksen kan lede laget fremover, og at det er et godt alternativ. Jeg er ikke av den oppfatning. Henriksen er en viktig «lagspiller» i et trenerteam. Han har derimot svært lite å vise til som hovedtrener. Litt rart om han skal være aktuell som det, etter å ha jobbet sammen med de siste 6-7 trenerne i klubben. Vi må huske på at nesten alle lag får en oppsving når treneren går. Det var dessuten umulig for dette laget å spille dårligere enn de gjorde det siste året. Hvem som helst ville trolig fått bedre resultater enn Horneland klarte. Til og med Høgmo eller Perry kunne fått en opptur. Nå MÅ styret finne en trener med offensiv fotball i blodet, relevant og god erfaring, helst fra flere land, og med en tydelig filosofi, god spillerlogistikk og Klare forventninger. Bruk alle pengen fra Melingsalget, og litt til om det skulle være nødvendig. Denne gangen kan man ikke bomme!! Nå går toget!
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 07.07.2020 01:35    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker trenere i ulike varianter som offiserer i militæret.

Rambo Henriksen er mer av typen 'staff sergeant' og troppssjef, kapteinen på laget Tore R er en menig forfremmet til korporal. Nå trenger vi en oberst til å lede laget, med en assistent av typen løytnant og kompanisjef. Og så trenger vi en general som styreleder. Koteng har i så måte rette pondusen, men det hadde gjort seg med en trønderbart a la general Melchett i Blackadder Goes Forth (Stephen Fry). I HQ sitter Tove og har full kontroll, med Dorsin som sambandsoffiser. I støtteapparatet har vi sanitet, nesten som et feltsykehus som tar seg av alt fra fotsopp til beinbrudd. Men vi har manglet en feltlege til å ta seg av det mentale det siste året. En skulle tro spillerne har hatt granatsjokk alle mann! Lerkdendal er et fort, og banemester Øien er klubbens suverene Intendant. Helt bakerst har fenrik Jamtfall full kontroll på siste skansen. Rene Trønderbataljonen, med andre ord.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 07.07.2020 08:03    Post subject: Reply with quote

Vi mangler vel også stabsoffiserer som tar ansvar og har ansvar hvis man ser bort fra hovedtrener. Det er ingen som kan ansvarliggjøres for dårlig spillerlogistikk, langt bak på toppidrettsutvikling (teknologi, forskning, impulser, NTNU, kosthold, mental trening etc) og talentutvikling.

Alt skal peke på hovedtrener. Så om man egentlig kan benytte militæret for å tegne RBK er usikkert. Ditt feltsykehus består av menige fordi ingen kan ansvarliggjøres.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 07.07.2020 09:24    Post subject: Reply with quote

Det er vel en eller annen statistikk der ute på at trenere som ikke tidligere har vært profesjonelle fotballspillere stort sett gjør det bedre. Ikke fordi det er en fordel å IKKE ha vært spiller, men fordi spillere ofte får rollene på tross av mangel på talent.

Herkees hadde nok vært en fin mann å ha i klubben nå. Vår forrige suksesstrener fikk jobben etter å ha fått sjansen som midlertidig trener. Hadde Herkees vært her hadde nok han fått den rollen og vi hadde fort sett om det var liv laga eller ei. Når man først skal ha en mellomsesong mens man leter etter ny trener burde assistenttreneren vært et fremtidig treneralternativ etter min mening, så man får tygget litt på den karamellen. Er man heldig får man full klaff (som med Ingebrigtsen), er den midlertidige treneren ikke god har man egentlig ikke tapt noe som helst.
Back to top
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 07.07.2020 09:51    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Den største forskjellen/uenigheten gikk på når man skulle spisse barnefotballen.
Kilde?

Heerkes selv sa noe annet:
Quote:
Jeg ønsker egentlig ikke å snakke om det. Men det er noen ting som jeg og klubben ikke er helt enig i. Jeg og klubben har litt forskjellig syn på bidraget mitt og verdien det har for Rosenborg, sier Heerkes til Adresseavisen.

Når klubben ikke er helt sikker på om jeg passer i rollen min, så tok jeg beslutningen om å dra.

Helt konkret nevner han motstand fra klubben mot at han "viser av og til laget klipp fra Atlético Madrid, siden man også må forsvare seg".
BjarneS
Veteran

PostPosted: 07.07.2020 10:02    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Det er vel en eller annen statistikk der ute på at trenere som ikke tidligere har vært profesjonelle fotballspillere stort sett gjør det bedre. Ikke fordi det er en fordel å IKKE ha vært spiller, men fordi spillere ofte får rollene på tross av mangel på talent.

Det er helt sikkert noe i dette. Du må bevise langt mer dersom du må skape deg et navn som trener fra scratch, så de som kommer gjennom nåløyet er hel ved.
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 07.07.2020 10:07    Post subject: Reply with quote

Er vel rimelig å anta at Henriksen vil fortsette ut året?
Vi har null rykter nå siden Dagsavisen gikk på en smell med fake-news!.

Tviler veldig på at Hareide kommer, da har vi fått vite det nå.
Altså ved form av sterke rykter osv..
Akkurat nå er det helt stille..

Vi ender sikkert opp med Vegard Hansen Confused .. huff..
Ikke mindre urrealistisk enn at vi endte opp med Horneland

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 07.07.2020 10:08    Post subject: Reply with quote

Resten må gå fan account wrote:
KitWalker wrote:
Kilde?

Heerkes selv sa noe annet:
Quote:
Jeg ønsker egentlig ikke å snakke om det. Men det er noen ting som jeg og klubben ikke er helt enig i. Jeg og klubben har litt forskjellig syn på bidraget mitt og verdien det har for Rosenborg, sier Heerkes til Adresseavisen.

Når klubben ikke er helt sikker på om jeg passer i rollen min, så tok jeg beslutningen om å dra.

Helt konkret nevner han motstand fra klubben mot at han "viser av og til laget klipp fra Atlético Madrid, siden man også må forsvare seg".

Jeg har prøvd å lett men jeg klarer ikke å hoste opp noe kilde desverre, men jeg mener å ha lest at det også var uenighet rundt om når ungdomsfotballen skulle spisses i RBK.
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 07.07.2020 10:10    Post subject: Reply with quote

Det å kvitte seg med Coolen og Co var vel en skivebom?
De stolte mer på Horneland!

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
JB
Rutinert

PostPosted: 07.07.2020 10:20    Post subject: Reply with quote

Jeg vet det er sommetid og ferier som gjelder, men nå synes jeg det har vært alt for stille fra klubben vedr framdriften på trenerspørsmålet.
Etter sparkingen av Hornis, var Koteng rask ute å fortalte at de regner med å ha en ny trener på plass ganske raskt.
Etter det, ble det stille.. kjenner jeg blir rastløs og engstelig for at de skal ta den enkle veien, å hanke inn en av «vanlige» norske trenerne som til stadighet roterer rundt i eliteserien. Om det ikke blir Hareide, håper jeg de tørr satse, og går ut av Norge, og finner en trener i Skandinavia.
Tyholt
Junior

PostPosted: 07.07.2020 10:29    Post subject: Reply with quote

I løpet av et par uker er vel blitt sagt? Det som taler for Hareide er ingen rykter mot andre.

Før vi ansatte Horneland kom jo avslagene som perler på en snor. (Bakke, Hjulmand..)

Krysser fingrene for innkalling til pressekonferanse ila uken Wink
Back to top
Trondhjemsen
Senior

PostPosted: 07.07.2020 10:42    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:

Jeg har prøvd å lett men jeg klarer ikke å hoste opp noe kilde desverre, men jeg mener å ha lest at det også var uenighet rundt om når ungdomsfotballen skulle spisses i RBK.

Ble det ikke nevnt av Gøran Sørloth i Rasmus&Saga?
Back to top
jelepjokk
Junior

PostPosted: 07.07.2020 10:57    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Det bekymrer meg at folk ( muligens styret også) tenker at Henriksen kan lede laget fremover, og at det er et godt alternativ. Jeg er ikke av den oppfatning. Henriksen er en viktig «lagspiller» i et trenerteam. Han har derimot svært lite å vise til som hovedtrener. Litt rart om han skal være aktuell som det, etter å ha jobbet sammen med de siste 6-7 trenerne i klubben. Vi må huske på at nesten alle lag får en oppsving når treneren går. Det var dessuten umulig for dette laget å spille dårligere enn de gjorde det siste året. Hvem som helst ville trolig fått bedre resultater enn Horneland klarte. Til og med Høgmo eller Perry kunne fått en opptur.

Makan til undervurdering av Rambo da mann. Og hvorfor bekymrer det deg? Henriksen sier uansett selv at han ikke skal være hovedtrener, men vil være del av et team. Han bare hjelper til inntil videre. Hadde du vært på treningsfeltet, hadde du sett den enorme innsatsen og engasjementet Henriksen viser nå. "HVEM SOM HELST" hadde ikke fått til dette. Innlegget ditt bærer preg av uvitenhet. Perry ville drept alt humør og sannsynligvis feilet med en gang. Uansett: håper Rambo fortsetter som assistent nå når Hareide (etter all sannsynlighet) kommer.
Back to top
Hacken
Rutinert

PostPosted: 07.07.2020 11:02    Post subject: Reply with quote

VG– Trenerjobben i Rosenborg er, ved siden av å være landslagssjef, den mest krevende i norsk fotball. Mange har måttet gå før kontrakten går ut, og da er det vanskelig å si at det bare er treneren som ikke holder mål. Tiden er inne for å nyansere, mener Teddy Moen.

Rosenborg og ambisjoner

Edit: Opprinneling artikkel i Fotballtreneren Føler med Erik
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 07.07.2020 11:26    Post subject: Reply with quote

Teddy Moen er lite troverdig i en slik debatt, da han som leder i trenerforeningen har en veldig klar agenda i forhold til å støtte og prioritere den ene parten, treneren.
El Duderino
Senior

PostPosted: 07.07.2020 11:31    Post subject: Reply with quote

Vi får støtte oss på VG`s fotballekspert Bardal. Han har som kjent erfaring fra FK Kvik og futsal, hvorav begge jo kan minne litt om fotball.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 07.07.2020 11:33    Post subject: Reply with quote

Ja, men selv om han har en agenda så kan han jo si noe interessant. Han har rett i at vi "spiser trenere", men problemet er, som Bardal sier, at vi ansetter feil trenere, ikke at det er noe feil med ambisjonene eller at trenerne ikke får nok tid.

(til sløvsekken, ikke trollet)
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 525, 526, 527 ... 582, 583, 584  Next
Page 526 of 584

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb