English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 516, 517, 518 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 02.07.2020 11:18    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Håper Sollied blir ansatt å beviser en gang for alle hvilken fantastisk resurs han er og samtidlig gir moralistene her inne et realt spark i rævva.


Jada, å være skeptisk til å ansette en trener som (kanskje, kanskje ikke) har et betydelig alkoholproblem er skikkelig moralisme ja........
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 02.07.2020 11:19    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:
Henning wrote:
Kan du ikke lage din egen tråd i Garderoben?


er det ikke lov å kommentere rykter heller her inne nå?


Jo men forsøk på å avvike fra den forventede standarden om at alt skal være humørløst og sutrete blir slått hardt ned på! Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 02.07.2020 11:20    Post subject: Reply with quote

De ansvarlige i ansettelsesprosessen er nok fullstendig klar over situasjonen til TS, men av hensyn til flere parter vil de nok ikke oppgi den virkelige grunnen for at han ikke er aktuell. Det synes jeg er en anstendig ting å gjøre. Så får man bare tåle kritikk av mennesker som ikke har innsikt i situasjonen, og heve seg over det. Men folk på forumet her må snart ha tatt hintet.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 02.07.2020 11:25    Post subject: Reply with quote

Helt riktig. Jeg gjør i allefall ikke flere forsøk på å realitetsorientere folk her inne. For all del håp at Trond Sollied fra 1998 kommer tilbake. Jeg for min del håper på Hareide. Dersom han ikke kommer er det få sikre alternativer.
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 02.07.2020 11:26    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
Får håpe han holder seg unna mødrene til spillerne da...

Hehe.. Trond Sollied ble vel for en del år siden anklaget for og ha tafset på en dame under tiden mens han var i Heerenveen? også ble han anklaget for seksuell trakassering for en 5-6 år siden.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 02.07.2020 11:28    Post subject: Reply with quote

Om vi ansetter Sollied får vi nok høre det av supporternorge. Vi kan aldri harselere med Molde igjen angående voldtekt osv. Nei er fortsatt nei.
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 02.07.2020 11:33    Post subject: Reply with quote

Nå må dere styre dere. Det er himmelvid forskjell på å være anklaget for noe og å bli dømt for noe.

Håper virkelig ikke denne tråden gjør det vanskelig for Trond Sollied å returnere til Rosenborg, om det skulle være en mulighet for det.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 02.07.2020 11:43    Post subject: Reply with quote

Kan vi ikke bare la T.S få være i fred i Belgia og leve på gamle minner.
Vi MÅ ikke ansette/hjelpe T,S tilbake. Vi har en klubb i kne stående her hjemme som trenger stabilitet og trygt og godt lederskap fremover
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 02.07.2020 11:49    Post subject: Reply with quote

Om han ansettes er det ikke snakk om å 'hjelpe' ham tilbake. Ha nå litt tiltro til styret da.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 02.07.2020 11:51    Post subject: Reply with quote

Stemmer uansett på Hareide, av en enkel årsak. Med Hareide vet vi hva vi får, med Sollied er vi usikre på hva vi får. Etter de siste års støy trenger vi stabilitet, og bør ikke ta unødvendig risiko på neste ansettelse. Med usikkerhet mener jeg ikke alt sladderpressen melder om Sollied, men mest at han ikke har trent et lag på X antall år, og suksessen i de siste trenerperiodene hans har vært variable.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 02.07.2020 11:52    Post subject: Reply with quote

Skal vi dreie oss bort fra Sollied og over på Åge? For min del virker dette kneet som et forsøk på å holde RBK på gress mens han kanskje får et tilbud fra en større klubb. Dersom han ikke får det blir han RBK-trener. Håper jeg tar feil. Hva tror dere?
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 02.07.2020 11:53    Post subject: Reply with quote

Han har ikke trent en klubb på 10 år.....
Hva tror du han har fordrevet tiden med i disse 10 årene..
Vi må glemme T.S nå
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 02.07.2020 11:56    Post subject: Reply with quote

Nå vet jeg ingenting om situasjonen til mer eller mindre aktuelle trenere.
Men hvis en i familien har trøbbel, prøver du å hjelpe. En av de vakreste historiene i vår nære historie, handler om en trener som reiste til Hedmarken for å hjelpe en i Rosenborg-familien tilbake på beina.
Nå sier jeg ikke at vi skal gjøre dem til hovedtrener, men skulle noen ha trøbbel og for eksempel sitte fast nede i mellomeuropa et sted, hadde det gledet meg voldsomt om vi kunne gjøre det samme som de som reiste til Hedmarken.
Den kulturen vi har skapt om at alle skal være perfekte, at vi har lagd et samfunn hvor evnen til å hjelpe blir sett på som en svakhet, at vår evne til å tilgi er totalt fraværende, er meg fremmed. Det gjør oss alle til dårligere mennesker.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 02.07.2020 11:57    Post subject: Reply with quote

Magefølelsen har sagt Åge siden kneet først kom opp. Forsterket etter Hedons innspill. Må bare håpe at de klarer å få regnestykkene til å gå opp, så kan det bli bra, dette!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 02.07.2020 11:59    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Han har ikke trent en klubb på 10 år.....


Kanskje vi kan prøve oss på tvillingbroren hans, med samme navn, som trente Lokeren i 18/19?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 02.07.2020 12:00    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder Sollied, tror jeg det er greit å skille på å "henge ham ut" som alkoholiker, og det å være skeptisk til om han er skikket til jobben. Hvis han har hatt et problem, og det er grunnen til at han har hatt få jobber de siste årene, så mener jeg det er en legitim grunn til bekymring. Men her har jeg også full tiltro til at klubben sjekker det de må, og skulle det være grunner til å holde seg unna, så forholder de seg profesjonelt til det.

Tror vel egentlig ingen vil Sollied noe vondt. Utenom Stoltidis-episoden og alle timing-problemene har jeg ihvertfall sett på ham som "en av oss", et medlem av den utvidede RBK-familien. Hjelp må han gjerne få. Men dersom han har problemer som er uforenelige med en toppjobb så får det stoppe der.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 02.07.2020 12:03    Post subject: Reply with quote

Den er nevnt før, men for nye lesere er det verdt å lytte til Åges podcast, ikke minst episoden Å ta over et lag. Her får en i hvert fall et klart inntrykk av hvor profesjonell han er. Og så kan en jo gjøre seg egne tanker og sammenligne med andre nevnte kandidater.

https://podtail.com/no/po...er-et-lag/
Back to top
View user's profile Send private message
Crannypack
Junior


Joined: 20 Jun 2020
Posts: 32

PostPosted: 02.07.2020 12:06    Post subject: Reply with quote

Det burde vært utkastelsesgrunn og linke til sånne kloverier. Ikke er hareide bare passe inkompetent, men enda kleienere at han har sin egen pod.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 02.07.2020 12:07    Post subject: Reply with quote

Zarm.
Trente å trente.... 10 kamper, på krykker, så sparken.
Dere som ikke kjenner til Solliied bør være forsiktige med å uttale dere.
Han blir ikke RBK trener og har aldri vært aktuel heller.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 02.07.2020 12:15    Post subject: Reply with quote

Sier ikke at det gikk så veldig bra.

Men han var trener der i 18/19.
Så å si at han ikke har trent en klubb på ti år er beviselig feil - og er det noe jeg misliker så er det rene faktafeil.
Og det kan det være greit å ha orden på før man selv velger å uttale seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 02.07.2020 12:18    Post subject: Reply with quote

Crannypack, hvorfor kaste ut noen som linker til Hareide-pod. Jeg hadde ikke hørt på den før og takker for tipset. Jeg stiller mer spørsmålstegn ved deg som stempler Hareide som inkompetent. Man skal slite tungt med å argumentere for andre trenere som kan være aktuelle for RBK som er mer kompetente.
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.07.2020 12:18    Post subject: Reply with quote

digre wrote:
Men hvis en i familien har trøbbel, prøver du å hjelpe. En av de vakreste historiene i vår nære historie, handler om en trener som reiste til Hedmarken for å hjelpe en i Rosenborg-familien tilbake på beina.


Hvis tema er second chances, så har jeg ingen som helst tvil om at det finnes plass for Sollied i en annen rolle i organisasjonen. Vi har ved årets slutt minus tre nederlendere og bare én nyansatt erstatter rundt Salmar-akademiet, så hvis en fordums kapasitet som Trond Sollied virkelig brant for et comeback i Rosenborg, og ville bevise at han hadde alt på stell både faglig og personlig, så ville det vært veien å gå. Da hadde han vært A-lagstrener om få år, bare ting klaffet sånn noenlunde.

Men klubben kan ikke bare late som om problematikken, og de siste tosifret antall års (i praksis) fravær fra trenergjerningen, ikke gjelds når de skal ansette en toppleder nå. Sollied anno 1998-2006 er lenge siden nå, og det er klart disse årene, og hva de har inneholdt, er det største ankepunktet mot ham. Da må jo også folk få lov til å legge betydelig vekt på det i vurderingen av Sollieds egnethet, og jeg vil mene at det i alle fall må forsvares og vurderes spesifikt hvis man ønsker Sollied inn.

Hadde man kunnet skru klokka tilbake 14 år hadde det vært unison hallelujastemning over Sollieds kandidatur, for det ville jo i så fall vært et kupp for oss. De siste 14 årene er stridens eple, for alle er enige om at kompetansen før dette var på mer enn høyt nok nivå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 02.07.2020 12:20    Post subject: Reply with quote

Hareide høres ut som Hamrén 2 for meg: Halvkjedelig fotball som koster mye penger, men forhåpentligvis med gode resultater. Synd vi ikke gjør et alvorlig forsøk på å hente Knutsen først.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 02.07.2020 12:32    Post subject: Reply with quote

Det ryktes at Winston Churchill drakk en flaske Whisky om dagen gjennom hele andre verdenskrig. Det gikk bra det også.

Angående saken hvor TS ble beskyldt for et eller annet snusk, og en journalist (?) spurte om det var storm i et vannglass, så skall vel Trond selv ha svart "storm i et vannglass? Det er ikke vann i glasset en gang!"

Jeg synes vi skal slutte å trekke inn moral og private forhold i denne debatten. Vi har sikkert hatt både spillere og trenere i Rosenborg, som ellers i samfunnet, som har gjort både det ene og det andre, uten at allmenheten har visst om det eller at det har gjort personen mindre kompetent. I den grad det spiller noen rolle, så får de som ansetter den neste treneren i Rosenborg ta det under 'personlig egnethet'. Ettersom Koteng bekrefter at også Sollied har blitt vurdert (og ergo, så står Sollied på den korte lista over kandidater), så må vi anta at disse ryktene ikke står i veien for noen ansettelse per dags dato.

Det som taler mot Sollied ene og alene er at han har vært lite aktiv som fotballtrener i mange år, og at han derfor kommer til kort mot kandidater som har jobbet som trener med suksess i de senere årene. Fotballen som så mye annet i det moderne arbeidslivet er i utvikling, både spillemessig og ifht. forventningene til å bygge team, ta i bruk ny teknologi osv., og her vil det tale imot Sollied at han har vært lite aktiv i lang tid.

Sollied er allikevel spennende, da han kan systemet og spillestilen som assosieres med klubben Rosenborg, så jeg hadde gjerne sett ham i team sammen med noen som kanskje har vært mer aktiv som trener det siste tiåret.

Når alt dette er sagt, så er nok Hareide en tryggere kandidat per i dag. Skulle han derimot si nei fordi han heller foretrekker en bedre lønnet jobb på tampen av karrieren, så burde Sollied komme foran ulike tippeligatrenere med langt færre meritter, eller som ikke er kjent for å spille den fotballen som gleder Lerkendalspublikummet. Maalen har jeg troen på, men han er fremdeles relativt uerfaren og uten meritter.

Rosenborg bør gå for noen med en tung CV denne gangen. I så måte er jeg enig med den som skrev at vi egentlig har bare hatt to trenere med tilstrekkelig gode meritter etter at Eggen la opp i 2002; Hareide og Hamrén. Og et er i det segmentet vi bør lete å også. I likhet med Coolens vikariat høsten 2018, så må Henriksen gjerne lede laget en god el kamper fremover for min del, om vi må vente litt på en ny trener av samme kaliber som Hareide eller Hamrén.

Jeg ville også heller hatt Hamrén tilbake for å se hva han kunne fått til på sikt, både på og utenfor banen (mht. å utvikle klubben sportslig), enn en "4-3-3-trener" uten en CV med samme tyngde. Jeg tror også, på tross av at vi nylig har fått en ny sportslig leder/direktør, at vi trenger en trener som kan samarbeide med sportslig leder om å utvikle klubben videre ifht. dette med toppidrett, ny teknologi osv. Jeg likte visjonene og profesjonaliteten til Høgmo og Hamrén på dette området, og jeg tror Hareide også vil kunne utvikle klubben i så måte. Til forskjell fra de andre trenerne vi har hatt de siste 20 årene.

Håper selvsagt at styret ser det på samme viset, men er redd for at skrekkfotballen med Horneland har satt dette med "underholdende angrepsfotball" som et så viktig kriterium, at dette kriteriet trumper et å skulle hente inn en mer erfaren trener som har vunnet noe, og som har de egenskapene å ville utvikle klubben og ikke bare laget i årene fremover.

Koteng har også vektlagt at Rosenborg nå skal bli en klubb som satser på akademiet og å utvikle egne spillere, etter en viss spillestil, men med lokale trenere (heller enn nederlendere). Denne langsiktige strategien vil også kanskje påvirke valget av ny trener, og da kanskje en trener som er noe yngre enn for eksempel Hareide som nærmer seg pensjonsalderen. Da vil kanskje valget falle på en utlending som er noe yngre, med rimelig bra CV, er kjent for å spille angrepsfotball, og som har mange av de samme visjonene om å utvikle klubben slik som Høgmo og Hamrén hadde?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.07.2020 12:34    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det finnes noe scenario der Knutsen ville gått til oss nå, dessverre. Jeg ville ikke gjort det, hvis jeg var ham. Mye større sjanse for å vinne noe med Glimt i år (kanskje så mye som 50%) enn for at det skulle lyktes fra start i Rosenborg.

Skulle han vinne med Glimt i år, vil han alltid være et alternativ for Rosenborg senere, som en av veldig få som har sølvtøy med den typen fotball - om da ikke han skulle bli headhuntet av en klubb i et annet land som setter pris på stilen hans.

Jeg tror timingen er bedre for Knutsen etter at vi forhåpentligvis har fått skuret i krokene og fornyet og spisset spillerstallen, for det burde gi ham bedre vilkår for å lykkes tidlig. Og det tror jeg han også vet.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 516, 517, 518 ... 772, 773, 774  Next
Page 517 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb