English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 456, 457, 458 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 21.12.2019 01:45    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Joestlaachmkr wrote:

Nix, ikke min jobb og grave frem noenting. Har du hørt om Google.com? finnes plenty med gamle artikler om temaet.


Som antatt: du veit du lyver, men har ikke tnekt å innrømme det...

Som antatt du vet at du tok feil i spm om Perry for 2005 sesongen men klare ikke og innrømme det. Perry fikk kontrakt men han var tiltenkt rollen assi.trener når styret hadde funnet en kvalifisert kandidat, og under våren/sommeren i 2005 så sugde Sktle, Bratseth & co på Trond Sollied før han ble klar for Olympiakos.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 21.12.2019 02:20    Post subject: Reply with quote

Ja, du har innbilt deg det der, av en eller annen merkelig grunn. Jeg er ikke den eneste som har sagt deg imot på dette, så da er det vel kanskje relativt sannsynlig at du er ute på ganske tynn is etterhvert.. hersketeknikkene dine er så dårlige at de bare er lattervekkende, og slett ikke funker slik du håper.

Men, jeg skjønner jo hvorfor du ikke tar jobb en med å kildelegge påstanden din. Jeg har nemlig googlet nok til å vite at de kildene ikke finnes- og det gjorde jeg før jeg spurte deg om å kildelegge.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4813
Location: Trondheim

PostPosted: 21.12.2019 02:54    Post subject: Reply with quote

De var vel veldig på Nordlie også etter at Perry trakk seg, men han var jo i gullkamp med Start da.

Vi må bare holde denne tråden varm gjennom en lang vinter for gud vet den kommer til å bli høyaktuell om kort tid.

Null tro på 2020 med den trenerduoen som er nå.
Sikkert ålreite karer og alt det der men..
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 21.12.2019 15:59    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Bakklandia wrote:
Joestlaachmkr wrote:

Nix, ikke min jobb og grave frem noenting. Har du hørt om Google.com? finnes plenty med gamle artikler om temaet.


Som antatt: du veit du lyver, men har ikke tnekt å innrømme det...

Som antatt du vet at du tok feil i spm om Perry for 2005 sesongen men klare ikke og innrømme det. Perry fikk kontrakt men han var tiltenkt rollen assi.trener når styret hadde funnet en kvalifisert kandidat, og under våren/sommeren i 2005 så sugde Sktle, Bratseth & co på Trond Sollied før han ble klar for Olympiakos.


Perry fikk jobben permanent rundt 2 uker. Etter Ola B. Fikk sparken 21.10. Perry fikk jobben 09.11. altså det var nok en pressekonferanse der spm. "Hvem tar over?" Og da svarte de sikkert: "det jobber vi med". Jeg regner med den første tlf'n var til Sollied. "Timingen er ikke riktig" så begge to har nok litt riktig her.

Kilder:
https://www.vg.no/sport/f...-spillerne
https://www.aftenposten.n...bk-trenere

Da er vi ferdig med den...
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 21.12.2019 16:34    Post subject: Reply with quote

Lov å håpe, men jeg tror du er i overkant optimistisk...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 21.12.2019 17:02    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Lov å håpe, men jeg tror du er i overkant optimistisk...


Svarte du meg?
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 23.12.2019 22:34    Post subject: Reply with quote

Sevenseven wrote:
Joestlaachmkr wrote:
Bakklandia wrote:
Joestlaachmkr wrote:

Nix, ikke min jobb og grave frem noenting. Har du hørt om Google.com? finnes plenty med gamle artikler om temaet.


Som antatt: du veit du lyver, men har ikke tnekt å innrømme det...

Som antatt du vet at du tok feil i spm om Perry for 2005 sesongen men klare ikke og innrømme det. Perry fikk kontrakt men han var tiltenkt rollen assi.trener når styret hadde funnet en kvalifisert kandidat, og under våren/sommeren i 2005 så sugde Sktle, Bratseth & co på Trond Sollied før han ble klar for Olympiakos.


Perry fikk jobben permanent rundt 2 uker. Etter Ola B. Fikk sparken 21.10. Perry fikk jobben 09.11. altså det var nok en pressekonferanse der spm. "Hvem tar over?" Og da svarte de sikkert: "det jobber vi med". Jeg regner med den første tlf'n var til Sollied. "Timingen er ikke riktig" så begge to har nok litt riktig her.

Kilder:
https://www.vg.no/sport/f...-spillerne
https://www.aftenposten.n...bk-trenere

Da er vi ferdig med den...

Korrekt, Perry ble ansatt som hovedtrener men planen var at han skulle gå tilbake til rollen som assi.trener når vi hadde fått en kvalifisert trener. Sollied og en eller annen svensk trener som jeg ikke husker navnet på var de to hovedkandidatene for Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 23.12.2019 22:56    Post subject: Reply with quote

Jeg har sansen for klubber som tar en risky avgjørelse og går for unge uprøvde trenere, skal virkelig bli interessant og følge Arteta i Arsenal. Andre eksempler på store internasjonale klubber som tok sjansen på unge uerfarne trenere er Barcelona med Rijkaard og Guardiola, Dortmund med Klopp, Madrid med Zidane, Chelsea med Lampard og FCK med Ståle. Noe lignende hadde aldri Rosenborg hatt baller til å gjøre.

Arteta er uten tvil et unikt trenertalent og et taktisk geni og jeg tror han han kommer til ög bli en stor suksess for the Gunners, Arsenal ønsket og beholde Arteta etter at han la skoa på hylla og ha han som trener for vårt U-18 lag, dessuten så uttalte Wenger at han ønsket og se Arteta som sin erstatter i 2018. Også Pochettino ønsket seg Arteta i sitt trenerteam i Tottenham før han ble assistenten til Pep i City.

En interessant sak er det at Wenger kan snakke 4 språk (fransk, tysk, japansk og engelsk), Pep kan snakke (spansk, italiensk, tysk og engelsk) mens Arteta kan snakke 5 språk (spansk, portugisisk, fransk, italiensk og engelsk) Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4016

PostPosted: 23.12.2019 23:01    Post subject: Reply with quote

Nå hadde vel både Zidane og Guardiola fartstid på reservelagene. Forøvrig så var vel ikke Horneland sin profil veldig annerledes fra Klopp sin før BVB.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 23.12.2019 23:03    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:


En interessant sak er det at Wenger kan snakke 4 språk (fransk, tysk, japansk og engelsk), Pep kan snakke (spansk, italiensk, tysk og engelsk) mens Arteta kan snakke 5 språk (spansk, portugisisk, fransk, italiensk og engelsk) Very Happy



Jepp, mens Horneland kan Haugesundsk!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 23.12.2019 23:04    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Nå hadde vel både Zidane og Guardiola fartstid på reservelagene. Forøvrig så var vel ikke Horneland sin profil veldig annerledes fra Klopp sin før BVB.

Yep, men du tror ikke at det er en viss forskjell på og trene 16-17 åringer og trene Messi og/eller Ronaldo? dessuten så var Zizou assi.trener til Ancelotti før han fikk jobben som manager for Real Madrid.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 23.12.2019 23:18    Post subject: Reply with quote

Yv89 wrote:
Joestlaachmkr wrote:


En interessant sak er det at Wenger kan snakke 4 språk (fransk, tysk, japansk og engelsk), Pep kan snakke (spansk, italiensk, tysk og engelsk) mens Arteta kan snakke 5 språk (spansk, portugisisk, fransk, italiensk og engelsk) Very Happy



Jepp, mens Horneland kan Haugesundsk!

Veldig imponerende må jeg si.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3540
Location: Drammen

PostPosted: 23.12.2019 23:36    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Arteta er uten tvil et unikt trenertalent og et taktisk geni og jeg tror han han kommer til ög bli en stor suksess for the Gunners, Arsenal ønsket og beholde Arteta etter at han la skoa på hylla og ha han som trener for vårt U-18 lag, dessuten så uttalte Wenger at han ønsket og se Arteta som sin erstatter i 2018. Også Pochettino ønsket seg Arteta i sitt trenerteam i Tottenham før han ble assistenten til Pep i City.

En interessant sak er det at Wenger kan snakke 4 språk (fransk, tysk, japansk og engelsk), Pep kan snakke (spansk, italiensk, tysk og engelsk) mens Arteta kan snakke 5 språk (spansk, portugisisk, fransk, italiensk og engelsk) Very Happy


Er det ikke nok for deg å forurense den engelske tråden med alt dette Arsenal-maset? Det du skriver først kan til nød passe inn her, men alt dette passer ikke inn i denne tråden. Dersom du er så stor Arsenal fan kan du enten holde deg til vgd eller finne deg et Arsenal-forum (eller i det minste holde deg til Engelsk fotball tråden).
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 24.12.2019 01:44    Post subject: Reply with quote

Den der Perry-diskusjonen må være noe av det minst interessante jeg har lest på rbkweb i år, hvilket er godt gjort, forsåvidt, så mye ræl det har vært i 2019.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 24.12.2019 01:58    Post subject: Reply with quote

Standarn de Lamarck wrote:
Joestlaachmkr wrote:
Arteta er uten tvil et unikt trenertalent og et taktisk geni og jeg tror han han kommer til ög bli en stor suksess for the Gunners, Arsenal ønsket og beholde Arteta etter at han la skoa på hylla og ha han som trener for vårt U-18 lag, dessuten så uttalte Wenger at han ønsket og se Arteta som sin erstatter i 2018. Også Pochettino ønsket seg Arteta i sitt trenerteam i Tottenham før han ble assistenten til Pep i City.

En interessant sak er det at Wenger kan snakke 4 språk (fransk, tysk, japansk og engelsk), Pep kan snakke (spansk, italiensk, tysk og engelsk) mens Arteta kan snakke 5 språk (spansk, portugisisk, fransk, italiensk og engelsk) Very Happy


Er det ikke nok for deg å forurense den engelske tråden med alt dette Arsenal-maset? Det du skriver først kan til nød passe inn her, men alt dette passer ikke inn i denne tråden. Dersom du er så stor Arsenal fan kan du enten holde deg til vgd eller finne deg et Arsenal-forum (eller i det minste holde deg til Engelsk fotball tråden).

Vel, den tråden om engelsk fotball på dette forumet er mer eller mindre en spøkelse side så jeg føler at jeg må holde gnisten oppe. Jeg snakker ikke om Arsenal her, derimot så referer jeg til Arsenal, Barcelona, Chelsea, FCK og Real Madrid i valget av unge trenere. Takker for tipset, men jeg er en ivrig bruker på både Arsenal Mania, Goonersworld og på /r/Gunners

Forøvrig så gikk Arsenal samme rute i 1986 som vi nå gjør med Arteta da vi ansatte skotten George Graham som klubbens nye manager, Graham spilte for Arsenal på 60 og 70-tallet og er en livslang Arsenal-fan. George Graham hadde "bare" erfaring som spillende trener for Millwall i den engelske 2 divisjonen i 3 sesosnger før han ble Arsenal boss i 1986, likevel så vant han 2 ligatitler og totalt 6 trofeer for Gunners på 9 år i klubben. Ellers så kan man vel si at Liverpool var vågale de de ansatte Kenny Dalglish som spillende trener og senere manager i 1985, men Dalglish er foreløpig den siste manageren som har vunnet en tittel med Liverpool også vant han senere ligagull med Blackburn.

Ville vært interessant og se om Rosenborg hadde vært like rakrygga, men er tvilsom til at ledelsen i klubben har kompetanse nok til og se potensialet i unge uerfarne trenere eller at de har gøts nok til og ansette en slik trener. Men for all del, RBK har jo tross alt Norges beste trener Laughing .


Last edited by Joestlaachmkr on 24.12.2019 02:13; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 24.12.2019 02:10    Post subject: Reply with quote

Er det rakrygga å velge tidligere spillere uten trenererfaring fra større klubber? Hvem er disse du vil at Rosenborg skal gå etter som ny trener som kan sammenlignes med de navnene du lister opp? Kåre Ingebrigsten? Ola By Riise? Per Joar Hansen? Alle tidligere Rosenborg-spillere uten allverdens trenererfaring som har fått sjansen som hovedtrener.

En tidligere storspiller med erfaring som assistenttrener? Erik Hoftun.

Kanskje en ambisiøs og ærgjerrig trener som det ikke er like lenge siden har lagt opp? Systematisk og "moderne" i tilnærming sin, norges svar på Klopp? Horneland.

Hva med en enda mer uerfaren og risky avgjørelse? En som har gått gradene i klubben, jobbet under store navn som assistenttrener og lært av de beste? Tørum.

Hvem er disse spennende prospektene Rosenborg bør "ta en sjanse" på her?
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 24.12.2019 02:59    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Er det rakrygga å velge tidligere spillere uten trenererfaring fra større klubber? Hvem er disse du vil at Rosenborg skal gå etter som ny trener som kan sammenlignes med de navnene du lister opp? Kåre Ingebrigsten? Ola By Riise? Per Joar Hansen? Alle tidligere Rosenborg-spillere uten allverdens trenererfaring som har fått sjansen som hovedtrener.

En tidligere storspiller med erfaring som assistenttrener? Erik Hoftun.

Kanskje en ambisiøs og ærgjerrig trener som det ikke er like lenge siden har lagt opp? Systematisk og "moderne" i tilnærming sin, norges svar på Klopp? Horneland.

Hva med en enda mer uerfaren og risky avgjørelse? En som har gått gradene i klubben, jobbet under store navn som assistenttrener og lært av de beste? Tørum.

Hvem er disse spennende prospektene Rosenborg bør "ta en sjanse" på her?

Ja, jeg vil definitivt si at det var ballsy av Arsenal og ansette Graham i 1985 og nå Arteta. Eller at det var modig gjort av Barcelona og ansette Rijkaard og siden Pep, og at det var spesielt av Dortmund og ansette Klopp i 2008 ettersom at Klopp rykket ned fra Bundesligaen med Mainz og han tilbrakt 2 sesonger i 2 Bundesliga før han ble presentert som ny BvB sjef, og at det var overraskende at Madrid valgte Zidane som erstatter for Ancelotti.

I en liten klubb som Rosenborg så legger man ikke merke til det, men i de internasjonale storklubbene så legger man merke til om spillerne er gode ledere ute på banen, leser spillet godt, hvor taktisk dyktige de er som spillere og hvor intelligente de er som menneske. OBR og Perry hadde begge langt mer erfaring som trener enn hva f.eks Pep eller Zidane hadde før de ble hovedtrenere.

En trenger jo ikke og ha spilt for klubben for og bli ansatt som ung og uerfaren trener.

Et annet eksempel er jo Julian Nagelsmann (1987 modell) som ble ansatt som Hoffenheim manager i 2015 og som for øyeblikket leder Bundesligaen med sitt RB Leipzig.


Last edited by Joestlaachmkr on 24.12.2019 08:56; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 393

PostPosted: 24.12.2019 07:31    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:

Ville vært interessant og se om Rosenborg hadde vært like rakrygga, men er tvilsom til at ledelsen i klubben har kompetanse nok til og se potensialet i unge uerfarne trenere eller at de har gøts nok til og ansette en slik trener. Men for all del, RBK har jo tross alt Norges beste trener Laughing .


Mange vil nok påstå at det er nettopp det vi har gjort Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4016

PostPosted: 24.12.2019 09:05    Post subject: Reply with quote

Ståle Solbakken visste man jo at var et treneremne mens han var spiller, men nå har det jo vært veldig få RBK-spillere fra de siste tyve år som har fortsatt med fotball, Brattbakk har begynt nå, Skammelsrud var vel tilknyttet juniorlaget en stund, Ivers nå i Trygg-Lade som må antas å være mest hobby? Er Hoftun da, men der var det nok for mye hjerte og for lite evne. Vanskelig å si hvem som skulle hatt det i seg, vi har vel ikke hatt en sjef på feltet blant spillerne type Nannskog heller?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 26.12.2019 13:34    Post subject: Reply with quote

ErdoganLomas wrote:
Mange vil nok påstå at det er nettopp det vi har gjort Neutral

Hvilke unge uerfarne trenere er det som RBK har gamblet på da? Tørum var jo bare en midlertidlig løsning.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.12.2019 14:17    Post subject: Reply with quote

Midlertidig løsning med treårskontrakt?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 26.12.2019 14:32    Post subject: Reply with quote

Alle trenere er her midlertidig...
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 26.12.2019 16:56    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Midlertidig løsning med treårskontrakt?

[i]"bergenseren har fungert som hovedtrener siden i juli, og ble utpekt til permanent etterfølger til Per-Mathias Høgmo i november"

Tørum var assi.trener til Høgmo før han fikk sparken, og ble ansatt som midlertidlig trener etter at Høgmo fikk kicken. Dessuten så var Tørum allerede en relativt erfaren trener da han ble ansatt som Høgmo`s assistent.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4016

PostPosted: 26.12.2019 19:29    Post subject: Reply with quote

Mener vi nå at Tørum er en kandidat fra 2021 nå? Sånn til atspredelse fra Fagermo?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 1992
Location: Bodø

PostPosted: 27.12.2019 12:16    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Tørum var assi.trener til Høgmo før han fikk sparken, og ble ansatt som midlertidlig trener etter at Høgmo fikk kicken. Dessuten så var Tørum allerede en relativt erfaren trener da han ble ansatt som Høgmo`s assistent.


Tørum fikk uansett til slutt en treårskontrakt som hovedtrener. Midlertidig løsning da? Nei.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 456, 457, 458 ... 772, 773, 774  Next
Page 457 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb