English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 449, 450, 451 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 22.11.2019 12:38    Post subject: Reply with quote

Hadde Hamren fortsatt å bygge det bunnsolide laget et par sesonger til er det ikke usannsynlig at han ville tatt oss inn i CL og da ville satsningen betalt seg. Det ble brukt alt for mye, men ingen av investeringene var på idiot-nivået vi har gjort i nyere tid. Synd han dro så tidlig ja, og tvilsomt at trenere i sjiktet han var da vi hentet han er interessert i dagens RBK.

Last edited by Montana on 22.11.2019 12:40; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 22.11.2019 12:39    Post subject: Reply with quote

Det er vel sportsdirektøren og ikke treneren som avgjør spillerkjøp? Men uansett så var det åpenbart at Hamren var på vei mot noe stort med Rosenborg, og jeg tror han fort kunne ha vært RBK-trener den dag i dag om ikke hadde tatt jobben som svensk landslagssjef i 2010.

Ellers så var RBKs tropp fra miden av 00-tallet fram til starten av 2010 alt for gammel, en av årsakene til at hvorfor det gikk gærent med Rosenborg var fordi klubben beholdt spillerne av den gode gamle årgang alt for lenge (bl.a. Ørjan Berg, Vidar Riseth, Christer Basma, Odd Inge Olsen og Roar Strand) spillere som hadde gått ut pa dato for lengst. Rosenborg skulle ha ryddet i troppen og bygget et nytt lag i årene rundt 2004-05.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
HMBrattbakk
Senior


Joined: 11 May 2019
Posts: 103

PostPosted: 22.11.2019 12:43    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:

Ellers så var RBKs tropp fra miden av 00-tallet fram til starten av 2010 alt for gammel, en av årsakene til at hvorfor det gikk gærent med Rosenborg var fordi klubben beholdt spillerne av den gode gamle årgang alt for lenge (bl.a. Ørjan Berg, Vidar Riseth, Christer Basma, Odd Inge Olsen og Roar Strand) spillere som hadde gått ut pa dato for lengst.


Supermann går aldri ut på dato Cool
_________________
Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!
- Nils Arne Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.11.2019 12:59    Post subject: Reply with quote

Alder er ganske uvesentlig i seg selv, så lenge man er god nok, og at laget ikke bygges rundt spillere som er på tampen av karrieren. Spesielt om de er skadeutsatt eller ikke tåler hardt kampprogram. Roar Strand f.eks holdt greit nivå selv på tampen. Ikke like god som på sitt beste selvsagt, men han var heller ikke noe førstevalg de siste sesongene. Problemene starter når man har aldrende førstevalg som er på en nedadgående kurve kvalitetsmessig. Eller som nå, hvor det etterhvert begynner å bli ganske mange nøkkelspillere/førstevalg som har rundet 30, og vi må begynne å skifte ut ganske mange på relativt kort tid.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.11.2019 13:13    Post subject: Reply with quote

For så vidt enig, men synes ikke nødvendigvis eksemplene er så gode.

Ørjan Berg (la opp etter 2006) var strålende selv den sesongen han la opp. Unikum.
Vidar Riseth (til Lillestrøm i 2007) kan man hevde ikke burde vært hentet i en fornyingsprosess, men han spilte jo også fra start til og med CL i 2007, og ble jo hentet først i 2003.
Christer Basma (la opp etter 2008) var jo nærmest en klubblegende, men burde nok vært faset ut tidligere.
Odd Inge Olsen (til Stabæk etter 2004) forsvant jo planmessig etter kontraktens utløp.
Roar Strand (fortsatt i klubben) er fortsatt Supermann, og ingen trenger tenke på å bytte ut han.

Vi bygget jo dessuten et nytt lag i den perioden. Prøvde, i alle fall. En ung (23) Mikael Dorsin med hodet fullt av blondt hår erstattet Stensaas, stortalentene Tettey og Skjelbred begynte å få kamper, vi hentet fra 2002-2005 'talenter' som E. Johnsen (24), Solli (23), Braaten (22), Ødegaard (23), Ludvigsen (21), Karadas (21) og forsterkninger som uruguayanerne Lago (26)og Eguren (24). Med flere. Problemet var vel først og fremst at mange av disse spillerne, individuelt og kollektivt, ikke slo til som ønsket, eller ikke klarte å utkonkurrere de meritterte spillerne, noe som muligens kan ha hatt noe å gjøre med en ustabil og kvalitativt tvilsom rekke med trenere etter Eggen og før Hamrén (Ola, Perry, Peg, Tørum, Rambo).

Jeg tror altsp at bedre treneransettelser , mer stabilitet og mer kompetanse i spillerlogistikken hadde løst mer enn ytterligere forsøk på å fornye laget.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 22.11.2019 14:55    Post subject: Reply with quote

Den verste treneransettelsen som RBK har gjort er etter min mening å gå for Høgmo, og at ledelsen valgte Høgmo fremfor Hodgson er jo bare direkte komisk.

Jeg mener at Rosenborg burde gå "all in" for Markku Kanerva, vet at det er lite sannsynlig at Kanerva skulle være interessert i RBK jobben på nåværende tidspunkt men det skader ikke og ta kontakt. Tenk om vi kunne fått Kanerva f.o.m. 1 juli 2020? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 22.11.2019 15:33    Post subject: Reply with quote

Det blir nok ikke mer sannsynlig at han kommer av du nevner han i hytt og pine heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 22.11.2019 15:56    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Jeg mener at Rosenborg burde gå "all in" for Markku Kanerva, vet at det er lite sannsynlig at Kanerva skulle være interessert i RBK jobben på nåværende tidspunkt men det skader ikke og ta kontakt. Tenk om vi kunne fått Kanerva f.o.m. 1 juli 2020? Very Happy


Ettersom du lanserer han så regner jeg med du kan utgreie mer om ham

Kan han engelsk, kan han norsk/svensk?
Er han godt kjent med RBK idealene om ball i lengdretning, samtidige bevegelser, artig og underholdende, bakromsløp, two stoppers and three spisses osv. Bruker han flere av idealene i egen tilnærming til hvordan fotball skal spilles?
Kjenner han til Rosenborgs historie og de forventningene som stilles klubben av omstendighetene?
Har han lest godfoten?

Er svaret på en eller flere av spørsmålene nei så er jeg skeptisk
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 22.11.2019 16:06    Post subject: Reply with quote

Transfermarkt wrote:
Preferred formation : 4-4-2 double 6


Han spilte to sesonger i svenske Elfsborg, fra 1991 - 1993, så trolig snakker han ikke bare finsk... Smile

Ellers aner jeg ingenting om ham, men kjenner jeg er skeptisk i utgangspunktet. Ikke av de mest profilerte landslagstrenerne.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 22.11.2019 16:48    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke heller så alt for mye om Markku Kanerva som trener.

Jeg så EM kvalikkampen mellom Finland-Italia og jeg ble virkelig imponert over hvordan finnene spilte i den kampen og Finland var nærmere seieren enn hva Italia var også virket Kanerva til å være en dyktig matchcoach, veldig engasjert på sidelinjen under hele kampen. Etter dette så ville jeg finne ut mer denne treneren, og tydeligvis så er Kanevra fleksibel i taktikken sin og kan variere mellom offensiv og defensiv fotball. Og etter hva jeg har forstått så har Kanerva på mange måter revolusjonert finsk landslagsfotball kvalifiserte finnene til U-21 EM for første gang i 2009 og har nå tatt Finland til sitt første mesterskap, dessuten så sier spillere at Kanerva er både streng og bestemt ovenfor spillerne sine. Har ikke peiling på om hvorvidt Kanerva snakker svensk eller hvor god han er i engelsk, men ettersom at han tydeligvis var høyskole lærer inntil noen år siden så antar jeg at språkbruken ikke er noe problem. Kanevra skal tydeligvis også ha tatt trenerkurs i både England og i Italia.

Årsaken til at hvorfor jeg anser Kanerva til å være den beste nordiske kandidaten til og ta over Rosenborg er fordi den måten som han har løftet det finske landslaget på.


Last edited by Joestlaachmkr on 22.11.2019 17:03; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 22.11.2019 17:00    Post subject: Reply with quote

Elementary school teacher er ikke det samme som høyskolelærer... uten at det skal tillegges for stor betydning.

Når det er sagt, så blir jeg litt overrasket over at du har snakket så varmt om denne treneren, når du åpenbart ikke vet særlig mye om ham. Jeg satt med inntrykk av at du kjente ham godt. At vi skulle gå "all in" for å få ham som trener virker litt... eh... overilt.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 22.11.2019 17:20    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Elementary school teacher er ikke det samme som høyskolelærer... uten at det skal tillegges for stor betydning.

Når det er sagt, så blir jeg litt overrasket over at du har snakket så varmt om denne treneren, når du åpenbart ikke vet særlig mye om ham. Jeg satt med inntrykk av at du kjente ham godt. At vi skulle gå "all in" for å få ham som trener virker litt... eh... overilt.

Samma det.. lærer er lærer.

Jeg så tilfeldigvis kampen mellom Finland-Italia hvor jeg virkelig ble imponert over spillet til Finland og etter dette så har jeg kikket nærmere på Kanerva og hans kvaliteter som trener. Var inne på et eller annet finsk fotballforum hvor jeg startet en tråd på engelsk angående Kanerva og der fikk jeg masse informasjon om denne treneren, hvor de fortalte at Finland aldri tidligere hadde spilt så bra fotball og vunnet så mange kamper som det de har under Kanerva og at han er fleksibel i taktikken sin samt at han er en streng og bestemt type. Har hørt at spillerne skryter av han og at andre finske spillere/trenere som Litmanen, Hypiaa, Forsell og Valakari har skrytt av Kanerva. Jeg har siden sett 3 kamper hvor Finland har spilt og jeg er overbevist om at Kanerva ville vært et bedre valg enn hva både Hareide og Solbakken ville vært, eneste nordiske treneren som jeg ville valgt foran Kanerva er Hjulmand, men Hjulmand tar jo som kjent over de røde og hvide etter Hareide til sommeren.

BATE Borisov var visst nok interesserte i og hente Kanerva ifjor.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 24.11.2019 23:37    Post subject: Reply with quote

Henrik Pedersen i Godset?
Synes han er interessant
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 25.11.2019 16:15    Post subject: Reply with quote

Han svarer godt for seg syns jeg. Har sagt i hele høst at de fortsetter på samme måte, at de tar små steg hele tiden og at de har trua på kampplanene. Og jaggu ser det da faktisk ut som at de blir bedre og bedre og!
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 25.11.2019 16:34    Post subject: Reply with quote

Bedre og bedre? Første seier på 7 kamper i går, og 6-0-resultatet var særs flatterende, vglive talte 8-7 i sjanser fordel Godset.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 25.11.2019 16:35    Post subject: Reply with quote

De kan vel likevel bli bedre og bedre?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 25.11.2019 16:53    Post subject: Reply with quote

Jo, men har de blitt det? Jeg synes vel ikke det. Og det hadde vel trengtes store utskiftninger i Rosenborg-troppen for at Pedersens gegenpress skulle fungere? Det er vel begrenset hvor mange endringer som kan bli gjort, med tanke på kontaktsituasjonene.
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 25.11.2019 17:45    Post subject: Reply with quote

Har tatt ti steg tilbake med Horneland som trener... Bedre og bedre? I en periode var det i alle fall resultater og sulteforede begynte å tro at dette var bra - men det var det ikke, det var rævafotball, men vi fikk noen resultater... Ellers har det jo vært bekmørkt.

PS: Kun i CL kvalifiseren har jeg vært fornøyd, både mot dårligere motstand og mot bedre motstand.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 25.11.2019 18:40    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner hvorfor du misforstår, all den tid dette er Hornelands tråd, men vi snakket om Strømsgodset under Henrik Pedersen Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 25.11.2019 19:11    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Henrik Pedersen i Godset?
Synes han er interessant

Nei takk, HP føles som Horneland 2.0.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 26.11.2019 04:16    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Jeg skjønner hvorfor du misforstår, all den tid dette er Hornelands tråd, men vi snakket om Strømsgodset under Henrik Pedersen Smile


Ah... Da gir det mer mening Smile
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 26.11.2019 19:37    Post subject: Reply with quote

Om vi skal hente en trener fra ES/OBOS så mener jeg fremdeles at den eneste interessante er Cifuentes.

Har klart seg veldig bra i år også i OBOS med langt mindre ressurser enn F.eks Ålesund.

Sandefjord spiller flott angrepsfotball og han har en spennende offensiv filosofi.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 27.11.2019 15:37    Post subject: Reply with quote

Fagermo er omtrent den eneste som over tid har prøvd å spille slik vi burde ha prøvd å spille over tid. I Norge vel og merke.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 27.11.2019 16:12    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Fagermo er omtrent den eneste som over tid har prøvd å spille slik vi burde ha prøvd å spille over tid. I Norge vel og merke.


Fagermo er bare en veldig, veldig blek kopi av Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 27.11.2019 17:44    Post subject: Reply with quote

Hvis det kun er norske trenere som er aktuelle så er ikke Fagermo noe dårlig valg. Jeg tror han hadde gjort det mye bedre med RBK-2019 enn Horneland har gjort. Rett og slett fordi han er svoren 4-3-3-mann og kjenner RBK-spillestilen rimelig bra (det er jo det han har jobbet med i Odd i alle år). Dermed tror jeg vi hadde unngått den sørgelige sesongstarten.

Men jeg mener vi bør se utenfor landegrensene. Det må finnes noen gode treneremner der ute som er ledig. Joda, de vil åpenbart koste en god del mer enn f.eks. Fagermo (som ikke hadde vært vanskelig i lønnsforhandlingene), men jeg har lyst til å få inn noen som er bedre enn topp-5 i Norge.

Når det er sagt så virker Horneland å sitte rimelig trygt (men det trodde jeg om Ingebrigtsen også til nyheten smalt).
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 449, 450, 451 ... 772, 773, 774  Next
Page 450 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb