English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 443, 444, 445 ... 452, 453, 454  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 20.10.2019 14:08    Post subject: Reply with quote

Ingen vits å dra en hedersmann gjennom søla for å bevise noe som helst for deg. La oss bare gå videre
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Rutinert

PostPosted: 20.10.2019 17:11    Post subject: Reply with quote

Så alkoholiker argumentet skal aldri bli dratt frem som et kriterie for å ikke ansette Sollied igjen? Det at det alltid blir nevnt synes jeg er mye mer å dra han igjennom søla enn det å vise til hvorfor han ikke er en egnet person med faktiske bevis.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 20.10.2019 18:02    Post subject: Reply with quote

Han er ikke skikket til å jobbe! Dropp det nå og gå videre!
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 20.10.2019 21:02    Post subject: Reply with quote

Slik jeg har forstått det var Sollied aktuell for trenerjobben en gang for ikke så altfor lenge siden, men så fant man dessverre ut at han allikevel var uaktuell. Sollied i godt gammelt slag hadde vært en drøm, men det spørs om de utenomsportslige problemene rett og slett er såpass store at han er ferdig i bransjen.

Vi må nok se andre steder. Dessverre.
sidney
Veteran

PostPosted: 22.10.2019 18:22    Post subject: Reply with quote

Jeg er snart 50 år, og har vært på mye foredrag oppigjennom. Foredraget jeg så med TS i 97 er i særklasse det beste jeg har sett. Husker ikke hva han sa, men jeg gikk ut etter 6 timer med et stort smil og inspirasjon. At han ikke er helt der i dag, er sikkert greit - men han har vært der.
2mas
Sjef

PostPosted: 22.10.2019 19:44    Post subject: Reply with quote

Kanskje vi bør fylle ut en TS i den sammenheng?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Torgeir
Rutinert

PostPosted: 22.10.2019 21:17    Post subject: Reply with quote

Noen med abonnement som kan fortelle hva Hugo Pereira sier om å bli hovedtrener?

Quote:
Hugo Pereira har byttet ut Mike Jensen og Alexander Søderlund med James Rodríguez og Radamel Falcao. Men portugiseren drømmer om å komme tilbake som ny hovedtrener på Lerkendal.

https://www.adressa.no/10...1619b.html
Back to top
hatemolde
Senior

PostPosted: 22.10.2019 21:39    Post subject: Reply with quote

vi kan jo ta en spansk en å prøve oss på Peter Bosz nok engang, han henger vist i en tynn tråd i tyskland med 0 poeng i CL og 9 plass i Bundesliga Rolling Eyes Rolling Eyes
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.10.2019 21:54    Post subject: Reply with quote

Torgeir wrote:
Noen med abonnement som kan fortelle hva Hugo Pereira sier om å bli hovedtrener?

– Jeg har vært på Brakka og drukket kaffe. Jeg har møtt Rini og gutta på akademiet, og liker å se akademispillerne trene. De gutta som rykket opp til 2. divisjon nå, var min første årgang på G16. Det er ingen problem for meg å gå på Brakka, og jeg savner grøten i kantina på fredagene. Det er ingen der jeg unngår å møte. Til tross for all uroen det siste halvåret, skylder jeg klubben mye. Jeg elsker Rosenborg, og er fortsatt en RBK-er. Selvsagt har jeg en drøm om å være hovedtrener for Rosenborg.

– Fra James Rodríguez tilbake til Mike Jensen?

– Nå har jeg har tatt ett usannsynlig karrieresteg – hvorfor ikke to? RBK har en ny trener nå, og jeg håper virkelig de lykkes. Selv må jeg først vinne Copa America, og så gå til VM med Colombia. Men når kontrakten med Colombia går ut i 2022, er jeg klar for å gå i gang med min egen karriere som hovedtrener. Og da må gjerne RBK ringe, sier Hugo Pereira.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
libido
Veteran

PostPosted: 22.10.2019 22:05    Post subject: Reply with quote

hatemolde wrote:
vi kan jo ta en spansk en å prøve oss på Peter Bosz nok engang, han henger vist i en tynn tråd i tyskland med 0 poeng i CL og 9 plass i Bundesliga Rolling Eyes Rolling Eyes

9. plass i Bundesliga er 2 poeng bak 1. plassen. Så krise er det nok ikke, og CL-gruppe med atletico og juve
Back to top
Torgeir
Rutinert

PostPosted: 22.10.2019 22:14    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Selv må jeg først vinne Copa America, og så gå til VM med Colombia. Men når kontrakten med Colombia går ut i 2022, er jeg klar for å gå i gang med min egen karriere som hovedtrener. Og da må gjerne RBK ringe, sier Hugo Pereira.

Takker! Tommel'n opp!

Hugo Pereira i 2022 da, eller? Allerede vært i klubben, og henter på nåværende tidspunkt verdifull erfaring med det colombianske fotballandslaget.
Back to top
Nidarosballklubb
Senior

PostPosted: 22.10.2019 22:30    Post subject: Reply with quote

Ja, også kan han hente inn Kåre og Erik igjen Smile
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 23.10.2019 09:08    Post subject: Reply with quote

Det at han siteres på å være så rykende uenig, fortsatt, i avgjørelsen om å bytte trenere "fordi de fortsatt hadde gode resultater", det er nok til at jeg konkluderer med at han aldri blir noen trener for oss.

Vi er, eller skal være, en ubestridt toppklubb, så vi kan ikke ha en trener som synes det å ligge omtrent i toppsjiktet mot svakere motstand er tilstrekkelig sovepute og rettferdiggjør svikt på alle andre områder. Vi må ha noen som tenker utvikling konstant, og som faktisk er litt vrang å omgås etter for eksempel en ufortjent seier.

Synd for Pereira at han er sånn, selvfølgelig, det er jo ikke bøtter og spann av internasjonale trenere på Bakklandet, men det sier jo sitt at også den siste tredelen av trenerteamet tydeligvis opptrådte som ja-mann internt, når det vi hele tiden trengte var noen som tok rollen som kritiker. Det er generelt for lite faglig uenighet og kritisk refleksjon innad i sportslig avdeling, tror jeg.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 23.10.2019 10:09    Post subject: Reply with quote

Er jo rene komikvelden denne tråden. Ingen klarer å komme opp med noen innlysende og gode nok kandidater. Enten så forkynner de ikke riktig fotball, eller så har de sagt noe som ikke faller i smak.

Men Koteng SIB og alle involvert de seneste årene skal helst slås hardt med lange kjepper fordi det ikke vokser trenere på Eggens nivå på trær. De er tvert i mot svært sjeldne og helt unik i Eggens tilfelle på grunn av en grasal lojalitet til klubben.

At man så får nei, nei, nei fra alle trenere utaskjærs; kanskje pga svært lav lønn og uattraktiv liga er også Koteng eller styrets feil så klart. Ingen andre «toppklubber» i Norge har utenlandsk trener. Det sier kanskje noe om attraktiviteten.

Og sånn går no dagan.

(Nei jeg mener ikke at SIB eller andre gjør alt riktig)

Last edited by Nåssåladden on 23.10.2019 10:16; edited 1 time in total
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 23.10.2019 10:15    Post subject: Reply with quote

Nåssåladd, da må du bla et par sida tebake for det e Posta med sinnsyk kvalitet og arbeid nedlagt rundt det du sikte te....
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 23.10.2019 10:18    Post subject: Reply with quote

Lønn og attraktivitet på liga. Det er ingen tvil om man hadde følere ute på flere utenlandske trenere før man falt ned på Horneland.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 23.10.2019 10:32    Post subject: Reply with quote

Tydeligvis helt rå lønn vi tilbyr i Salmarakademiet da, siden vi henter utlendinger dit uten nevneverdige problemer. Eller kanskje U-lagenes attraktivitet er større?

Eller kanskje noen syns det er tryggere å gå for kjente kandidater, eventuelt allerede kjenner noen personlig fra før, når man henter til A-laget.
sidney
Veteran

PostPosted: 23.10.2019 20:12    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Er jo rene komikvelden denne tråden. Ingen klarer å komme opp med noen innlysende og gode nok kandidater. Enten så forkynner de ikke riktig fotball, eller så har de sagt noe som ikke faller i smak.

Men Koteng SIB og alle involvert de seneste årene skal helst slås hardt med lange kjepper fordi det ikke vokser trenere på Eggens nivå på trær. De er tvert i mot svært sjeldne og helt unik i Eggens tilfelle på grunn av en grasal lojalitet til klubben.

At man så får nei, nei, nei fra alle trenere utaskjærs; kanskje pga svært lav lønn og uattraktiv liga er også Koteng eller styrets feil så klart. Ingen andre «toppklubber» i Norge har utenlandsk trener. Det sier kanskje noe om attraktiviteten.

Og sånn går no dagan.

(Nei jeg mener ikke at SIB eller andre gjør alt riktig)

Nå ja. Det er en del interessant 3 sider tilbake.
SverreTrd
Junior

PostPosted: 23.10.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:

Følgende er også svært medvirkende (og dette er Kotengs/styrets feil):

1) Styret opptrer totalt uprofesjonelt i trenersparking 2018
2) Trenere som vinner alt i Norge sparkes her i byen

Vi fikk ikke den norske treneren vi ville ha engang (Geir Bakke), men nå rykker vel laget hans ned slik at det blir nye muligheter...
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 24.10.2019 08:18    Post subject: Reply with quote

Vi fikk den norske trenere vi ville ha - vi fikk fakitsk førstevlget uansett nasjonalitet. Eirik Horneland.
ace
Veteran

PostPosted: 24.10.2019 08:34    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Vi fikk den norske trenere vi ville ha - vi fikk fakitsk førstevlget uansett nasjonalitet. Eirik Horneland.
Korreksjon, Bjørnebye fikk den treneren han ville ha.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 24.10.2019 08:42    Post subject: Reply with quote

Ja, okei, du skal få den. Selv om Bratseth nok hadde mer enn ett ord med i laget.
Montana
Veteran

PostPosted: 24.10.2019 08:50    Post subject: Reply with quote

Han var neppe førstevalget til noen, ikke engang det norske førstevalget til noen. Åja, faen. SIB prøver jo bevist å ødelegge klubben, glemte det.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 24.10.2019 09:09    Post subject: Reply with quote

Bakke ble jo strengt tatt spurt først da, så noe førstevalg var han nok ikke.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 24.10.2019 09:27    Post subject: Reply with quote

Ja, du tenker at dersom han var noens førstevalg og ikke andrevalg, så er det forskjellen på om de bevisst forsøker å ødelegge klubben eller ikke?

Det kan vel fort hende at han var Bjørnebyes førstevalg, men at andre medlemmer av trenerutvalget (eller hva de kalte seg) ønsket å undersøke noen mer meritterte kandidater først. Vi vet Bakke ble spurt, og det har vel vært indikasjoner på at Hjulmand var aktuell lenge. Men vi vet jo også at Horneland sto på lista tidlig, og egentlig var landet i en eller annen rolle før det i det hele tatt var klart hvem som ble hovedtrener. Da er han jo ønsket, ingen tvil om det.

Man kan vel uansett enes om at han var ganske høyt oppe på lista av aktuelle trenere, i og med at han faktisk endte opp med jobben. Det er neppe en haug norske trenere som takker nei til Rosenborg-jobben, for selv om man skulle gå dramatisk og utvilsomt på trynet både sportslig og omdømmemessig, så har likevel karrieren fått et oppsving. Selv Perry gikk jo rett inn som assistent på landslaget etter å ha blitt forhatt i Trøndelag, og Horneland sitt navn vil jo også stå på lista til alle klubber som ønsker seg en autoritær trenertype i et lag som har blitt litt vassent så snart han blir 'eks-RBK-trener Horneland'.

Det er vel litt fifty fifty om det blir Enga post Deila eller Brann post Nilsen akkurat nå.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 443, 444, 445 ... 452, 453, 454  Next
Page 444 of 454

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb