English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 439, 440, 441, 442  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 15:43    Post subject: Reply with quote

Lure på om Skeptix kan levere den lista under døra til SIB med notat om at han gjerne må ta æren for informasjonen selv ^^
View user's profile Send private message
gucci
Rutinert

PostPosted: 07.10.2019 15:54    Post subject: Reply with quote

Ny trener fan account
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 17:40    Post subject: Reply with quote

@Zaphod
fan acount-navnet har alltid vært ment litt humoristisk. Mulig det bare er artig for meg, men det er nå også det viktigste. Blir nok noen skifter framover også! Smile
Back to top
Escudos
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 18:52    Post subject: Reply with quote

Vi har samme treneren minst til sommeren. Ble lagt for mye prestisje først i sparking og så ansettelse.

Jeg synes også at spillet er r... Men har sympati for å la dem få prøve seg i en oppkjøring. Tross alt var spillet ok en periode, og dersom det kunne vært for en helt sesong så ville det vært topp.

Større utfordring med stallen som både begynner å blir vel voksen, til dels svært grå og med rent faktiske mangler eks. ingen backreserver. De åpenbare evnemessige manglene feks på spissplass og på vingene er også noe som må gjøres noe med.
Back to top
Bart1
Rutinert

PostPosted: 07.10.2019 19:20    Post subject: Reply with quote

Quote:
Treneren er god nok, det har han bevist i kvalifiseringen, vi trenger en bredere og bedre stall. Spillerne er utslitte nå - akkurat som høsten i fjor, dette burde SIB skjønt nå...

Så de andre Tippeligalagene har større ressurser enn oss, en bredere og bedre stall? Det er ressursene våre det er feil med - ikke treneren?
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 19:37    Post subject: Reply with quote

De spiller langt fra like mange kamper i løpet av et år i det minste. At vi ikke har dobbel dekning på backene f.eks. burde være sparkegrunnlag i seg selv

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 21:15    Post subject: Reply with quote

Escudos wrote:
Men har sympati for å la dem få prøve seg i en oppkjøring.

Forrige gang de gjorde det, du vet i ÅR, lå vi sist i Eliteserien etter 7-8 runder...
Back to top
HupOranje
Junior

PostPosted: 07.10.2019 22:24    Post subject: Reply with quote

Ny trener fan account wrote:
Aron Winter (52):
10 år som spiller i Ajax, inkludert 3 sesonger under Johan Cruijff. Mange sesonger i Inter og Lazio. Nummer 12 på adelskalenderen til Nederlands landslag. Spilte sin siste fotballkamp under Koeman mot Rosenborg i 2002. Har jobbet 5 år som trener i Ajax sitt akademi (U19 og U21). Tok over Toronto FC i 2011 og vant serien på første forsøk, før han tok laget til semifinale i CONCACAF Champions League - for første gang for en kanadisk klubb. Påfølgende sesong fikk han sparken etter en svak start. Flere i fansen forklarer variable prestasjoner med at Winters offensive og spillende 4-3-3 var en dårlig match for en klubb som var rigget for defensiv knokkelfotball. I tillegg var ambisjonen å bygge laget rundt akademiprodukter.

2014 tok han over det nederlandske U19-landslaget for to år, før han var tilbake i Ajax. Der var han blant annet assistent under fjorårets suksess med Erik ten Hag. I sommer begynte han som assistent for det greske landslaget, men det har startet med tap for Finland og uavgjort hjemme mot Lichtenstein, så han kan fort bli arbeidsledig igjen.

På papiret ser dette ut som en fantastisk kandidat. Fin link til Rosenborg har han også.
Back to top
HupOranje
Junior

PostPosted: 07.10.2019 22:26    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Helt enig i at man bare kan droppe diskusjon i denne tråden dersom man bare skal diskutere Sollied, Solskjær, Solbakken og Bradley.

+1
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 22:39    Post subject: Reply with quote

Horneland-prosjektet er steindødt. Denne tråden bør leve.
Back to top
Nidarosballklubb
Senior

PostPosted: 08.10.2019 02:18    Post subject: Reply with quote

Er ikke også Ruud Gullit ledig på markedet?
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 08.10.2019 07:16    Post subject: Reply with quote

Det foreslås helt urealistiske kandidater igjen. Vi snakker om RBK. En dårlig fotballklubb langt nord i en liten by. RBK kan ikke betale mye penger lenger. Vi Jar ikke råd til det etter denne sesongen.

Så lenge vi sitter her med de samme som skal ansette som har ansatt Perry mener jeg denne tråden er meningsløs. Vi vil ansette dårlig mest sannsynlig.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 08.10.2019 13:02    Post subject: Reply with quote

Selv om Senador messer om dommedag så har han mange gode poeng her og der, men at vi skal ha så dårlig økonomi tiltross for eskapadene, det nekter jeg å tro.
Her må du nesten redgjøre for den påstanden med fakta, ikke antagelser.

Hvilke klubber i TL mener du har bedre økonomi enn det vi har?

Selv om vi har måtte kutte ned og går på et par blemmer så er det ingenting som tyder at f.eks Odd, Glimt, VIF eller Ranheim for den sags skyld skal ha bedre forutsetninger foir å drifte klubb enn det vi har.

Molde stiller i egen klasse da det er umulig å spekulere i hvilken økonomi de har da de så fort behovet melder seg får innsprøytninger i klubbkassa.

Jeg synes dog at det verste med merkevaren RBK er at vi ikke evner å bedre sponsorinntekter.
Selv om vi er i lille norge så synes jeg det er forferdelig å se hvor lite de store norske aktørene er interessert i å bidra til vekst i norsk klubbfotball.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 08.10.2019 13:07    Post subject: Reply with quote

Det er ikke andre norske klubber vi skal konkurrere med, det er andre utenlandske klubber. Ideelt sett. Det skjer nok dessverre ikke så lenge styre og stell holder status quo.
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 08.10.2019 14:46    Post subject: Reply with quote

Hjelper ikke en dritt å prøve å konkurrere med Real Madrid om man ikke kan slå Ranheim. Vi må utkonkurrere norske lag før vi kan konkurrere mot verden

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 08.10.2019 14:46    Post subject: Reply with quote

Har jeg sagt at vi konkurrer med Real Madrid? Det fins andre utenlandske klubber en United, Real Madrid og Juventus, faktisk.
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 08.10.2019 14:54    Post subject: Reply with quote

Nå brukte jeg mer Real Madrid som et satt-på-spissen eksempel. Kunne kanskje gått litt mer eksremt i andre enden også bare for å poengtere og gått for Rennabu. Poenget er at vi må konkurrere i med Norske klubber. Vi må konkurrere med dem om de beste norske talentene, de beste norske spillerne, det beste norske støtteapparatet og ikke minst den beste norske ligaen. Om vi skal ignorere Norge for å konkurrere med utlandet så kan vi fort ende opp med å spille mot Rennabu Skal vi bli en toppklubb internasjonalt så må vi først være bedre enn de vi spiller mot på daglig basis.

Ratatosk wrote:

Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 08.10.2019 15:23    Post subject: Reply with quote

Det å drive å be om ny trener uten å først se på hvem som skal stå for ansettelsen er håpløst. Dersom vi ikke gjør grunnleggende endringer i sportslig avdeling først er vi bare tilbake hvor vi er i dag om 2 år.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 08.10.2019 15:29    Post subject: Reply with quote

Nå var det ikke snakk om Økonomi til å gjøre bravur i Europa, det var ment som et spørsmål rundt Senadors dommedagsprofetier om at klubben er nær stupet.

Økonomi opp mot hevdelse i Europa blir et annet spørsmål.
Robin
Rutinert

PostPosted: 08.10.2019 16:18    Post subject: Reply with quote

Litt av problemet er at årets sesong kan gjøre oss mindre attraktive. RBK bygges (eller rases) nærmest ned har jeg inntrykk av. Få, om noen, forsterkninger de siste vinduene, en dårligere trener (dårligste noensinne muligens), tilskuertall i fritt fall, dårlig personalbehandling, mindre folkelig klubb, bare å se hvordan SIB svarer media osv, dårlige resultater og kanskje (antagelig) en sesong uten Europa-muligheter neste sesong.

Etter Kåre burde vi vært veldig attraktive. Nå... Neppe.

PS: Konklusjonen min er at noe må gjøres før utviklingen fortsetter. For med Horneland kommer dette til å bli verre og verre.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 08.10.2019 16:24    Post subject: Reply with quote

De utfordringene du skisserer der handler i veldig stor grad om hvordan laget framstår. At vi ikke vinner kamper eller klarer å tiltrekke oss publikum handler om at vi ikke er gode nok. For en ambisiøs trener bør det være et spennende prosjekt å skulle snu den trenden.
sidney
Veteran

PostPosted: 08.10.2019 16:55    Post subject: Reply with quote

hatemolde wrote:
Sånn helt seriøst.Nå må folk slutte å nevne de samme gamle. Sollied , Solbakken, Hamren og Solskjær. ( really) Vi trenger en trener som tørr å presse igjennom et generasjonskifte. Se på Frank Lampard i Chelsea. Vi trenger en som tørr å vrake alle de mette stjernene våre! En som kaster søder, hovland, helland, ect på hode og ræva ut og satse på ungespillere og spillere med lokal forankring. Jeg tar lett noen sesonger uten gull hvis jeg ser utvikling og framgang, og den eneste i Norge som kan klare dette i mine øyne er fagermo. Jeg liker ikke typen i det hele tatt, men jeg ser ingen andre klare kandidater som kan 4-3-3

Det er flere som har fått fram lag med 433 i bånn - for eksempel Deila, men han har i følge ryktene tatt en Sollied og er vel helt frakoblet om dagen - i alle fall i følge folk i klanen.

Synes ellers det er kastet fram mye interessant her det siste drøye døgnet. Horneland gir meg fortsatt mer enn Jønsson og Hopla, men noen Eggen er han foreløpig ikke i det hele tatt.
Ryujin
Veteran

PostPosted: 08.10.2019 17:06    Post subject: Reply with quote

Det er mange ting som er galt med klubben for tiden.
Og det hjelper ikke at vi bytter trener etter trener mens de som sitter og bestemmer ikke gjør en god nok jobb.
Jeg var enig med klubben når Kåre Ingebrigtsen ble sparket. Det jeg ikke var enig i var måten dette ble gjort på, Kåre fortjente en verdi avgang og det beste hadde vært om styret og Kåre hadde funnet ut en måte som gjorde at Kåre hadde takket for seg.

Men fra der og til nå så har SIB og styret gjort det meste feil.
Styret (Koteng) gikk ut i media med store ord om at nå skulle vi hente "the best of the best". De satte forventningene alt for høyt og gjorde jobben sin umulig.
Nå sitter vi her med Eirik Horneland, en trener som helt klart ikke måler opp til de målene som Rosenborg sitter med. Samtidig så må styret stå bak dette valget da de gikk ut og lovte alt og all at denne gangen så skulle Rosenborg se høyt og lavt, under og over alle steiner for å finne den perfekte treneren til det nye Rosenborg.

Og nå til grunnen hvorfor jeg begynte å skrive dette innlegget:

Før vi henter en ny trener så må Rosenborg som klubb bestemme seg for hvilken type klubb de skal være og hva slags mål de vil nå. De må også bestemme seg for hvilken spillestil klubben skal spille.
Når dette er gjort som må de finne en sportslig direktør som kan bringe dette til live igjennom rekruttering av spiller og trenere.
Først da er Rosenborg i en posisjon til å hente en ny trener.

Frykten min er at klubben igjen ser seg blind på fortiden.
Det Eggen gjorde er mer en noen kunne håpe og drømme om, men det være sagt så er det i fortiden. Vi ser det gang på gang at klubben går seg fast i valget mellom fremtiden og fortiden. Og nå er det på tide at vi dreper fortiden sånn at vi kan endelig bygge for fremtiden.
Hjerte mitt brenner for Rosenborg og da er det Rosenborgs fremtid som er viktig for meg. At Rosenborg henter folk som kan ta oss med videre uten at de er låst til fortiden, det beste hadde vært å hente en Sports Direktør som ikke har noe med Rosenborg å gjøre en som kan komme inn med nytt liv som ser ting med nye øyne og som vil bygge fremover.
Så lenge styret henter gamle RBK'ere så kommer dette aldri til å skje.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jondahl
Veteran

PostPosted: 08.10.2019 20:17    Post subject: Reply with quote

Ryujin wrote:

Før vi henter en ny trener så må Rosenborg som klubb bestemme seg for hvilken type klubb de skal være og hva slags mål de vil nå. De må også bestemme seg for hvilken spillestil klubben skal spille.
Når dette er gjort som må de finne en sportslig direktør som kan bringe dette til live igjennom rekruttering av spiller og trenere.
Først da er Rosenborg i en posisjon til å hente en ny trener.

jepp. er egentlig ikke så forbanna mye vanskeligere enn dette.
vi har jo allerede ett styrevedtak på en spillestil, men den klarer ikke klubben å være tro mot.
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 08.10.2019 20:43    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo høre om Levanger vil bytte Horneland mot Powell? Razz
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 439, 440, 441, 442  Next
Page 440 of 442

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb