English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 438, 439, 440 ... 448, 449, 450  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 29.06.2019 16:05    Post subject: Reply with quote

I skandinavia er vi nok fortsatt topp 3 i attraktivitet, sammen FCK og Malmö, i kraft av størrelsen på klubben og potensialet som tross alt finnes der. Det skal ikke voldsomt mye til før det forandrer seg dog.

Manglende e-cup deltakelse, og økonomisk tap i to-sifret millionbeløpsklassen som følge av tilskuersvikt og manglende spillersalg (en konsekvens av svake prestasjoner) så vil den sportslige satsingsevnen reduseres drastisk rimelig fort om ting fortsetter i samme bane som de gjør nå.
Humma
Senior

PostPosted: 29.06.2019 19:20    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:

Men det er vel bare helt tilfeldig at van Dijk er blant verdens best betalte forsvarsspillere, De Gea er blandt verdens best betalte keepere, og Messi er blant verdens best betalte angripere....

Og Alexis Sanchez er bedre betalt enn samtlige i Premier League unntatt Kevin de Bruyne. Hmm..

I et (forhåpentligvis) stort datasett vil ikke enkelttilfeller som disse tre påvirke trenden i stor grad. Så eksemplifisering styrker ikke poenget ditt (eller disse økonomene sitt, da), men svekker grunnlaget for det. Du kan ikke si noe absolutt om et enkelt datapunkt fra tendensen i datasettet.

Men det er en digresjon. Det største logiske problemet med hypotesen er at spillerlønninger først og fremst er en indikator på klubbens økonomi, og deretter ligaens lønnsnivå.

Rike klubber vil gjerne ha de beste spillerene (de kan få tak i), så det dannes automatisk en sammenheng der. Men er det korrelasjon eller kausalitet? De rike klubbene vil jo også helst ha de beste trenerne, vil jeg tro. Og hvis vi går god for at de beste spillerne tjener mest i et stort datasett, gjør det at spillerlønninger og trenerlønninger vil være umulig å skille fra hverandre på noen som helst fornuftig måte.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran

PostPosted: 04.07.2019 13:23    Post subject: Reply with quote

Blodstrupmoen wrote:

Lag som Rosenborg, Milan og United viser hvor viktig en god manager er.

Pøser inn penger (i forhold til liga) men kommer ingen vei.

Milans økonomi har jeg null oversikt over, så de skal jeg ikke si noe om. United derimot backer opp denne teorien, noe du kan se på bildet jeg postet tidligere. (Nr 2 på lønninger, nummer 1 på prestasjoner)

Noe av grunnen til at United gjør det så godt er selvfølgelig suksessen Ferguson hadde som manager. I tillegg til at han hadde ett høyt lønnsbudsjett så var han også en manager som "overpresterte" i forhold til det budsjettet. Det samme gjelder for Wenger, Paisley, Dalglish og sannsynligvis også Eggen.

Det er også viktig å skille mellom det å bruke mye penger på å kjøpe spillere, og det å betale høye lønninger. Historisk sett er det lav sammenheng mellom netto forbruk på overgangvinduet og sportslig suksess. Jeg aner som sagt ikke hvordan budsjettet til Milan ser ut, men inntrykket mitt er at de bruker mye på overganger.

Humma wrote:

Og Alexis Sanchez er bedre betalt enn samtlige i Premier League unntatt Kevin de Bruyne. [....]

Ja, om en ser på prestasjonene til Sanchez i United så er han kraftig overbetalt der, men den lønna han fikk var basert på det han gjorde i Arsenal, ikke på det han nå gjør i United. Han har vel også vært blant de beste spillerne i Copa America har han ikke det da?

Woodward fremstår vel nå også post-Ferguson som en person som ikke er blant de mest effektive når det kommer til spiller-logistikken, så jeg tror United vil fortsette å "underprestere" i forhold til lønnsbudsjettet de neste årene om han får fortsette. Det han har gjort så langt i sommer er vel å først og fremst øke lønnsbudsjettet uten å øke kvaliteten på laget.

Klare paralleller til Rosenborg der altså.

Ja, de personene jeg nevner er enkelttilfeller, men jeg sier ikke noe om enkelte datapunkt fra tendensen i datasettet.

Det jeg gjør er to-delt:

1) Tendensen i datasettet sier at klubber med de høyeste lønnsbudsjettene over tid har de beste sportslige resultatene.

2) Videre påstår jeg at de beste spillerne får best betalt (i hvert fall posisjon for posisjon).

Ja, spillerlønninger er en indikator på klubbens økonomi, men i ett (relativt) fritt marked så er det slik at dersom f.eks. Leicester har spillere som forsvarer høyere lønn enn det klubben kan tilby så vil disse spillerne raskt ende opp i rikere klubber som har råd til å betale den lønna de forsvarer.

Historisk sett hadde nok ligaens lønnsnivå mye å si, Kuper og Szymanski begrenser også sine datasett til det engelske ligasystemet så de historiske forskjellene mellom Premier League og f.eks. fransk toppserie vil derfor ikke ha noen påvirkning.

I dagens marked hvor spillere kan bevege seg fritt innenfor EU, og med bossmann-regelen så har det nok mindre å si. Spillere som forsvarer en høyere lønn enn det f.eks. Lyon kan betale vil nå fort havne i f.eks. Premier League eller i en av de få klubbene i andre europeiske ligaer som kan konkurrere med Premier League.

Ja, de rikeste klubbene vil også forsøke å lokke til seg de beste managerne, men tallene viser at det er svært få managere som i betydelig grad er å regne som positivt bidragsytere over tid. Håpløse managere vil selvfølgelig falle ut av markedet, men hvor mange middelmådige managere er det ikke som går på rundgang mellom klubber? De får sparken i januar, og når en annen klubb sparker sin manager i mars så får de plutselig den jobben.

Deres påstander er basert på denne undersøkelsen av 1000 managere over en periode på 37 år:

https://papers.ssrn.com/s...id=3084635

Managere kan ha en påvirkning i de gjenstående 10% etter lønnsbudsjettet, men i dagens manager-marked er det få som i betydelig grad gjør det. Og så langt nede i hierarkiet som Rosenborg eksisterer så skal det nok mye til for at den neste Eggen eller Ferguson skal dukke opp på brakka med mindre klubben satser på ett ungt trenertalent.

Derfor mener jeg at det beste for RBK vil å gå for en trener som står for den typen fotball klubben skal spille, samtidig som de maksimerer effekten av lønnsbudsjettet ved å signere "type-spillere" slik klubben gjorde under Eggen.

Videre må vi ha en sportsdirektør som holder den lange linja, og som i samarbeid med en intern gruppe står for spillerlogistikken.

Om en ser på trenerbyttene siden Eggen så har de vel omtrent hver eneste gang gått for en trener som står for en annen type fotball enn det den foregående treneren står for. Dette gjør at en må gjennom store utskiftninger i stallen hver gang en ny trener blir ansatt, noe som blir svært dyrt og lite effektivt da en må bruke penger på å kjøpe spillere i stedet for å lønne spillere.
Back to top
Alle må gå fan account
Veteran

PostPosted: 04.07.2019 13:37    Post subject: Reply with quote

Artig å høre Michael Karlsen og Simen Wangberg snakke om Svein Maalen i podcasten Spillerrådet (starter 18.20) denne uka.
Tommel'n opp!
Back to top
Nidarosballklubb
Senior

PostPosted: 04.07.2019 22:22    Post subject: Reply with quote

Maalen etter tapet mot RBK:

«Vi har hatt sånn krisemøte vi nå. Det kan hende jeg blir truet med å måtte gå av nå. Neida.»

Liker en trener med humor.
Back to top
27Sapara
Junior

PostPosted: 15.08.2019 09:37    Post subject: Reply with quote

Undrer om Geir Bakke nå angrer på at han takket nei til Rosenborg. RBK
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 15.08.2019 09:55    Post subject: Reply with quote

Ikke sikkert vi hadde vært der vi er nå med Geir bakke ved roret...
Back to top
Zorbeltuss
Rutinert

PostPosted: 15.08.2019 14:27    Post subject: Reply with quote

Nja, han trives vel der han er? Tror det er nok kvalitet i det Sarpsborg-laget til at de holder seg i eliteserien og denne ligaen er ikke bedre enn at de fint kan være tilbake i toppen neste år.

Min gjetning er at vi ikke ville vært like ræva i starten av sesongen med Bakke, sannsynligvis så ville vi hatt heng på teten i ES akkurat nå og ligge ann til å matche Molde, Glimt og Odd hele veien inn, men antakelig så ville vi nå ligge ann til å spille EL-playoff og her inne så ville folk ment at vi ville hatt omtrent samme sjanser til å ta Ludogorets (eller hvem vi nå skulle møte) som vi nå mener at vi har til å ta Zagreb.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 10:39    Post subject: Reply with quote

Ulempen med å sette igang diskusjon om ønsker til ny trener er at mange kommer til å mase om Trond Sollied.

Jeg kan ikke se at noen norske trenere enn OGS og Ståle Solbakken har ferdigheter som trenere.

OGS: Tiltrekker seg meget talentfulle spillere, og er veldig god på overgangsvinduet. Kan passe fint med tanke på generasjonsskiftet RBK MÅ gå gjennom. Står også for offensiv fotball. Ung trener.
Ulempen: Dårlig defensivt.

Solbakken: Vil nok ikke til RBK, og står for 4-4-2. God på overgangsvinduet, og har taktiske ferdigheter. Bra defensivt, kjedelig offensiv fotball.

Bortsett fra OGS, ønsker jeg meg Bob Bradly blant de trenerene jeg har kjennskap til som er realistiske. Stabæk spilte riktignok 4-4-2, men det Stabæk laget var veldig gode defensivt, god med ballposession og også gode offensitvt og på kontringer.

Ellers vil ikke det skade med en erfaren trener som kan gegenpress.
Hamren, JJ, Perry, KI, Horneland er alle type trenere som har ønsket laget å falle langt på egenbane halvdel når de mister ballen.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 10:46    Post subject: Reply with quote

Helt enig i at man bare kan droppe diskusjon i denne tråden dersom man bare skal diskutere Sollied, Solskjær, Solbakken og Bradley.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 10:54    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at Sollied blir trukket frem er vel fordi han er en av få trenere man vet kan ordentlig 433. Jeg vil ikke ha noen av de nevnte ovenfor, jeg vil ha gøy, underholdende, offensiv og angrepsvillig Rosenborg-fotball. Da blir fort en Sollied det raskeste og beste alternativet om man ikke vil bruke timer på å finne andre trenere i samme form.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 11:08    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Sollied verken er rask eller best for tida.
Zorac
Legende

PostPosted: 07.10.2019 11:10    Post subject: Reply with quote

Absolutt alt tyder på at Sollied ikke er noe godt alternativ. Dessverre.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 11:43    Post subject: Reply with quote

Det jeg da mener med beste og raskeste alternativ er at det er nok han flest kommer på/husker som 433-mann. Hvorvidt han holder koken nå er heller tvilsomt, men det er nok derfor han ofte nevnes i slike diskusjoner.
Alle må gå fan account
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 12:23    Post subject: Reply with quote

Spillet i det siste har inspirert meg til å se litt på treneralternativer igjen. Personlig ønsker jeg meg en kandidat som har erfaring med (og er dyktig til) å utvikle unge spillere teknisk og taktisk. Derfor har jeg sett mest på nederlandske trenere, siden disse ofte tilbringer mange år i akademier - og har som filosofi at en hovedtrener skal fortsette spillerutviklingen fra akademiene.

Shota Arveladze (46):
Fra Georgia. Spilte fire sesonger i Ajax, ellers i Trabzonspor, Rangers, AZ Alkmaar (som kaptein under van Gaal) og Levante. Startet trenerkarrieren som assistent i AZ under van Gaal, Koeman og Advocaat. Derfra gikk han til å trene lag på toppnivå i Tyrkia i fem år og gjorde det så bra at han ble hentet til Trabzonspor i 2015. Der fikk han sparken senere samme år, før han hadde et mislykket opphold i Maccabi Tel Aviv.

Sommeren 2017 blir Arveladze hovedtrener i Usbekistan for et lag som sliter i motgang. Med sin nederlandsk-inspirerte 4-3-3 (og nederlandsk assistent i Pieter Huistra) snur han sesongen til 3. plass, og i 2018 vinner han overlegent seriegull. I år har laget hans sinnsyke 19 seiere (og to uavgjorte) på 21 kamper, og med 64 mål har de skåret dobbelt så mye som det nest mestskårende laget. Har kontrakt ut året.

Pieter Egge Huistra (52):
Har spilt mange år på toppnivå i Nederland. Ellers 5 sesonger i Rangers, samt opphold i Japan og Belgia. Startet trenervirket som assistent for Nederlands U17-landslag, og ett år som assistent for Hong Kong. Deretter fulgte fire år i akademiet til Groningen, og fire sesonger som assistent i Vitesse - før han ble hentet som assistent til A-laget til Ajax. Senere hovedtrener for Ajax-reservene. Derfra fikk Huistra jobb som hovedtrener i Groningen - og ga dem deres beste plassering de siste 30 årene. Wikipedia skriver:

With attacking and exciting football and with a record number of points the team reached the final of the play offs to qualify for Europa League football in which it lost on penalty kicks. In the second season the club renewed his contract but many of the top players were sold. The new team was not capable to repeat the successful 2010-2011 season. Due to illness and injuries the club missed out on the play offs and ended in 14th place. the seasonal outcome, below the boards aspirations, led to his dismissal on 10 May 2012

Huistra fikk umiddelbart jobb på nivå 2, og gjorde det godt. Wikipedia skriver at han fikk sparken i sin andre sesong etter en konflikt med fansen.

Derfra ble han trener for Indonesia, men landet ble like etter utestengt fra turneringer. Siden 2017 har han vært med på å skape suksess i Usbekistan som assistent til nevnte Arveladze.

Ruud Brood (56):
Nevnte denne fyren sist. Siden den gang har han blitt ansatt av NAC Breda, og er allerede på god vei til å rykke opp til Eredivisie for 4. gang.
Ny trener fan account wrote:

Ruud Brood: Hovedtrener i Heracles 2006-2007. Har siden rykket opp til Eredivisie tre ganger på tre forsøk. Sist gang i 2014/15 med NEC Nijmegen som endte med smått sinnsyke 101 poeng (og 100 mål) på 38 kamper - et snitt som ville gitt 80 poeng i Eliteserien. Etter sesongen ble han hentet som assistent til Phillip Cocu i PSV, men forlot klubben i sommer og står nå uten arbeid (så vidt jeg kan se). Muligens ikke angrepsvillig nok for oss, om han står for liknende fotball som Cocu.

Brood har aldri fått sjansen i en toppklubb, men har mye erfaring i å dominere kamper på nivå 2. Mulig vi kan lokke ham hit til tross for nåværende jobb?

Fred Grim (54):
Spilte 10 år i Ajax under trenere som Johan Cruijff, van Gaal og Koeman. Har flere år som akademitrener i Ajax og i trenerteamet for A-laget deres. Oktober 2012 tok han over bunnlaget på nivå 2, snudde trenden og ledet dem i tre sesonger - og sluttet etter å ha tatt dem til deres beste plassering noensinne. Deretter var Grim trener for Nederland U21, før han ble assistent for A-landslaget. I sommer rykket han opp på første forsøk som hovedtrener for et lag som de foregående sesongene hadde slitt tungt på nivå 2. I år ligger de sist på nivå 1 - kanskje kan det heller friste å kjempe om seriegull her?

Jan Olde Riekerink (56):
Til sammen 12 år i Ajax, som akademitrener, akademileder og assistent på A-laget. Var med på å vinne ligaen med Porto som assistent i 2006. 2011-2014 trener for kinesiske u-landslag. Deretter ett år som hovedtrener i Galatasaray (fikk sparken), før han fikk sparken i Heerenveen i april i år. Fansen deres skriver at han var alt for offensiv for dem, og at forsvarsplanen hans utelukkende bestod i å skåre flere mål enn motstanderen.

Aron Winter (52):
10 år som spiller i Ajax, inkludert 3 sesonger under Johan Cruijff. Mange sesonger i Inter og Lazio. Nummer 12 på adelskalenderen til Nederlands landslag. Spilte sin siste fotballkamp under Koeman mot Rosenborg i 2002. Har jobbet 5 år som trener i Ajax sitt akademi (U19 og U21). Tok over Toronto FC i 2011 og vant serien på første forsøk, før han tok laget til semifinale i CONCACAF Champions League - for første gang for en kanadisk klubb. Påfølgende sesong fikk han sparken etter en svak start. Flere i fansen forklarer variable prestasjoner med at Winters offensive og spillende 4-3-3 var en dårlig match for en klubb som var rigget for defensiv knokkelfotball. I tillegg var ambisjonen å bygge laget rundt akademiprodukter.

2014 tok han over det nederlandske U19-landslaget for to år, før han var tilbake i Ajax. Der var han blant annet assistent under fjorårets suksess med Erik ten Hag. I sommer begynte han som assistent for det greske landslaget, men det har startet med tap for Finland og uavgjort hjemme mot Lichtenstein, så han kan fort bli arbeidsledig igjen.

John van 't Schip (55):
Oppfostret i Ajax sitt Akademi og spilte 11 sesonger for A-aget, inkludert tre sesonger under Cruijff. 44 kamper for A-landslaget. Har mange sesonger som trener i Ajax sitt akademi, og som assistent på A-laget. Fire år som assistent på Nederlands A-landslag under Marco van Basten. Har ellers vært hovedtrener i Twente og lag i Australia og Mexico (ble hentet på anbefaling fra Johan Cruijff). Trente PEC Zwolle i 1.5 år før han fikk sparken før 2019. Startet i sommer som hovedtrener for Hellas (med nevnte Winter som assistent). Kan fort bli arbeidsledig.

Om sitt forhold til Cruijff:
“Cruyff is my football DNA,” stated van ‘t Schip when giving an interview to the media. “My love for the game started with Johan. When watching him play, I dreamed of taking to the field with him one day. We had a special relationship until the final years of his life. He always supported me when I was a young footballer and when I turned my hand to coaching. The way Cruyff thought was unique. My philosophy hasn’t changed, I always love to play attacking football. I usually apply the 4-3-3 formation.”

Så er det verdt å nevne to trenere som egentlig bør være en hylle over oss:

Fred Rutten (56):
Var assistent til Guus Hiddink i PSV i fire sesonger. Har vært hovedtrener for Twente, Schalke, Vitesse, Feyenoord, Al-Shabab, Maccabi Haifa, PSV og Anderlecht. Størst suksess hadde han i sitt ene år (2014/15) i Feyenoord da han ledet laget med sprudlende, offensiv fotball til seier mot EL-vinner Sevilla, og var nære å slå ut Roma i sluttspillet. Siden har han hatt tre mislykkede opphold, senest i Anderlecht. Kanskje kan det gjøre at han er innenfor vår rekkevidde?

Rémi Garde (53):
I følge Lyon-fans står han for Wenger-inspirert, spillende og framoverrettet angrepsfotball.

Spilte tre sesonger i Arsenal under Wenger og var med på å vinne PL. Etter spiller-karrieren gikk han inn i trenerteamet til Lyon. Der hadde han også arbeid som leder i administrasjonen, før han ble hovedtrener i 2011. Garde ble ansatt da klubben måtte spare penger, men hadde gode resultater i sine tre år. I 2014 takket han nei til forlengelse. I 2015 gikk han til Aston Villa i PL, men fikk raskt sparken. 1,5 år senere prøvde Garde seg i Montreal, men fikk sparken etter to sesonger.

Last edited by Alle må gå fan account on 07.10.2019 16:44; edited 1 time in total
Back to top
hatemolde
Senior

PostPosted: 07.10.2019 12:36    Post subject: Reply with quote

Sånn helt seriøst.Nå må folk slutte å nevne de samme gamle. Sollied , Solbakken, Hamren og Solskjær. ( really) Vi trenger en trener som tørr å presse igjennom et generasjonskifte. Se på Frank Lampard i Chelsea. Vi trenger en som tørr å vrake alle de mette stjernene våre! En som kaster søder, hovland, helland, ect på hode og ræva ut og satse på ungespillere og spillere med lokal forankring. Jeg tar lett noen sesonger uten gull hvis jeg ser utvikling og framgang, og den eneste i Norge som kan klare dette i mine øyne er fagermo. Jeg liker ikke typen i det hele tatt, men jeg ser ingen andre klare kandidater som kan 4-3-3
Back to top
larsarus
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 12:43    Post subject: Reply with quote

Vi slipper sikkert å diskutere Nordlie denne runden - det er da noe.

- "Prøv å bli god " -- Nils Arne Eggen
Back to top
digre
Senior

PostPosted: 07.10.2019 12:50    Post subject: Reply with quote

hatemolde wrote:
Vi trenger en som tørr å vrake alle de mette stjernene våre! En som kaster søder, hovland, helland, ect på hode og ræva ut og satse på ungespillere og spillere med lokal forankring. Jeg tar lett noen sesonger uten gull hvis jeg ser utvikling og framgang, og den eneste i Norge som kan klare dette i mine øyne er fagermo.

Eller en kar fra Haugesund. Det er nettopp dette han holder på med. Jeg er nok like frustrert som andre med apillet i det siste, men jeg mener det skyldes sportsdirektøren, ikke treneren.

Nå er det ting jeg stusser på med Horneland også, som hans blinde tro på Akintola og at han ikke skjønner at vi skjønner at sidespiss er en måte å si 442 på.

Men jeg mistenker at vi heller må lære opp Horneland enn at vi får inn en stjernetrener. Jeg tror han har potensialet. Når SIB ikke skjønner at en sesong med 45 kamper trenger mer enn to backer, da gjør han ikke jobben sin.
Back to top
Bart1
Rutinert

PostPosted: 07.10.2019 13:07    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
I skandinavia er vi nok fortsatt topp 3 i attraktivitet, sammen FCK og Malmö, i kraft av størrelsen på klubben og potensialet som tross alt finnes der. Det skal ikke voldsomt mye til før det forandrer seg dog.

Vi har sparket alt for mange trenere over for kort tid til å være attraktiv for trenere. Når man vet at det Kåre Ingebrigtsen ikke holdt til å beholde jobben - tviler jeg på at det finnes noen trenere på "høyeste hylle" i Skandianavia, eller internasjonale trenere som vil velge RBK.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 13:12    Post subject: Reply with quote

Ah, fan account, det der var en lise for øyet. Gjennomtenkte, konstruktive forslag som i det minste er innenfor et realismenivå det er lov å drømme om. Dette burde jo vært sendt på epost til alle i klubben som kan tenkes å bidra i en trenerprosess, med kjernen og adressa i cc, sånn at ingen kan påstå at det ikke finnes alternativer å sjekke ut.

Formattere innlegget klarer du også.

Men jeg må si at pendelen svinger fort til fan account å være, og at dine nåværende affiniteter synes å være litt vanskelige å plassere. Kanskje mer en hat-konto enn en fan-konto for tiden?

digre: jeg klarer ikke med min beste vilje å forstå hvorfor du tror det Horneland driver med er å kvitte seg med mette stjerner. Det kunne se sånn ut en kort stund, men så viser det seg at mette stjerner er helt greit, så lenge de er norske, og dermed har mer fysikk enn teknikk, og unge spillere skal helst ikke spille mer enn absolutt nødvendig. Så det var ikke satsning på sultne spillere som foregikk, det var spissing i retning Haugesund-fotball.

Jeg ser ikke helt hvorfor vi skal bruke mangfoldige år (ja!) på å lære opp en trener som per nå ikke engang er på det nivået at han er sjef for samhandling i det laget han trener. Og hvis vi først skulle lære opp en fullstendig umerittert fitness-trener, hvorfor skulle det i så fall være noen helt uten kunnskaper om Rosenborg-fotball eller noen som helst match i grunnleggende fotballfilosofi?

Og først og fremst skjønner jeg ikke hvem dette 'vi' er som skal opptre som lærer i denne relasjonen. Publikum? Stig Inge Bjørnebye? Trond Henriksen? Ivar Koteng? Ryggmargen vil sikkert svare 'Eggen', men det er begrenset hvor fort læring basert på sporadiske pasientbesøk på Fannrem går. Basert på året som har gått er det mer eller mindre komplett stillstand.
hatemolde
Senior

PostPosted: 07.10.2019 13:15    Post subject: Reply with quote

digre wrote:
hatemolde wrote:
Vi trenger en som tørr å vrake alle de mette stjernene våre! En som kaster søder, hovland, helland, ect på hode og ræva ut og satse på ungespillere og spillere med lokal forankring. Jeg tar lett noen sesonger uten gull hvis jeg ser utvikling og framgang, og den eneste i Norge som kan klare dette i mine øyne er fagermo.

Eller en kar fra Haugesund. Det er nettopp dette han holder på med. Jeg er nok like frustrert som andre med apillet i det siste, men jeg mener det skyldes sportsdirektøren, ikke treneren.

Nå er det ting jeg stusser på med Horneland også, som hans blinde tro på Akintola og at han ikke skjønner at vi skjønner at sidespiss er en måte å si 442 på.

Men jeg mistenker at vi heller må lære opp Horneland enn at vi får inn en stjernetrener. Jeg tror han har potensialet. Når SIB ikke skjønner at en sesong med 45 kamper trenger mer enn to backer, da gjør han ikke jobben sin.

Jeg er 110% enig at SIB er den første som må gå. Han har vært god på salg, at han fikk over 50 mill for søder og bolleknekten er grunn til hylles, men når det gjelder kjøp og ikke minst være våken på hva som er i markedet er oppsiglesesgrunn
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 13:33    Post subject: Reply with quote

sånn det er nå så trur jeg at om vi skal sparke treneren så må vi hyre fra egne linjer. Ser vi på hva som sitter på trenerbenken hos oss så er det i grunn mye som hverken er fugl, fisk eller noe i mellom. Jeg syns heller vi skal kappe beina av Bjørnebye og begynne å hente spillere som er yngre og kan erstatte det som alt er her. Vi er fuckings Rosenborg, vi skal hente Hummels og ikke Hovland om vi skal hente spillere som skal kunne avslutte karrièren her (satt litt på spissen), men helst skulle jeg sett at vi henta spillere som Tim Handwerker. Jeg trur nok ikke trenerbytte er det rette nå, men heller finne noen som kan hjelpe Horneland å rotere ut spillerne som hører til i Vålerenga og Kamma fremfor Rosenborg

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 13:55    Post subject: Reply with quote

Flott innlegg, Ny trener fan account! Jeg tror veldig mange kan tenke seg både ny trener og nye spillere, men det er veldig sjelden noen faktisk gidder å gjøre denne jobben, spesielt når det kommer til trenerspørsmålet.

Tommel'n opp!
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 14:22    Post subject: Reply with quote

digre wrote:
hatemolde wrote:

Vi har jo en som vraket Bendtner og Helland. Treneren er god nok, det har han bevist i kvalifiseringen, vi trenger en bredere og bedre stall. Spillerne er utslitte nå - akkurat som høsten i fjor, dette burde SIB skjønt nå...
BalleK
Veteran

PostPosted: 07.10.2019 14:33    Post subject: Reply with quote

Vi må huske at Horneland ikke var førstevalget til Styret. Han var nok heller ikke andrevalget. Det gikk mange uker/ måneder før man fikk napp hos en kandidat. Jeg tipper at Horneland var nokså langt nede på lista over kandidater fra starten av (ren gjetning fra min side, men likevel). Vi vet at Hjulmand var veldig aktuell. Vi vet at Ronald de Boer var i møte på Lerkendal. Vi vet at Geir Bakke ble spurt. Alle som ble spurt sa nei. Noen kan sikkert ha andre grunner til å si nei (Geir Bakke var i ihvertfall tydelig på at han hadde familiære grunner), men vanligvis koker det ned til hvilket tilbud man kan gi - altså penger.

Jeg er redd vi ikke er villige til å betale lønna til de som har vist at de er gode nok. Eller kanskje vil vi, men har rett og slett ikke råd.

Forøvrig tror jeg at Horneland foreløpig sitter trygt selv om laget for tiden spiller bemerkelsesverdig svake kamper. (Men det trodde jeg om Ingebrigtsen også.)
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 438, 439, 440 ... 448, 449, 450  Next
Page 439 of 450

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb