English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 70, 71, 72  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 31.01.2019 00:08    Post subject: Reply with quote

Morten P er vel det beste eksemplet på at hvem som helst kan tjene god penger på å tenke høyt. Jeg tror 50% av alle her inne hadde gjort jobben hans like godt på kveldstid over en kaffe. Jeg hadde faktisk foretrukket Sofie Elise som fotballkommentator framfor han dotten der.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3887
Location: Levanger

PostPosted: 31.01.2019 00:27    Post subject: Reply with quote

Apropos de PL-ryktene. Etter å ha sett x-antall kamper fra nevnte liga de siste årene, er mitt inntrykk at Hansen ikke står tilbake for den jevne keeperen. Han har vel ymtet frampå at han ikke ønsker å være andrevalg, men det burde vel være innlysende at han stikker om muligheten skulle by seg over dammen. Med de knappene og glansbildene det innebærer.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2547

PostPosted: 31.01.2019 02:13    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/sport/10382800/

Med Hansen hadde de vunnet. Lett 500 mill.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 31.01.2019 02:14    Post subject: Reply with quote

Om han blir solgt, må vel det skje i dag, før vinduet stenger
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2547

PostPosted: 31.01.2019 02:24    Post subject: Reply with quote

Håper vi er så heldige å få beholde han til sommern. Og at vi leder serien med en viss margin når vi sier ja.
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3887
Location: Levanger

PostPosted: 31.01.2019 03:07    Post subject: Reply with quote

I så fall er det bare å krysse hender og føtter den nærmeste tida til vinduet er stengt.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
otters
Rutinert


Joined: 27 Aug 2010
Posts: 706
Location: romerike

PostPosted: 31.01.2019 14:41    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r stenger det norske overgangsvinduet ?
_________________
vi banker Alltid LSK
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 31.01.2019 14:53    Post subject: Reply with quote

Er du redd Molde kjøper han?
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 01.02.2019 00:05    Post subject: Reply with quote

Noen som ble redde nå? Wink

Neida, ser ut til at vi får beholde han! En time til!
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 01.02.2019 00:19    Post subject: Reply with quote

Faan ta deg Cool
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 01.02.2019 00:21    Post subject: Reply with quote

God damn it.
Stikk å skaff litt hjertemedisin til meg hvis du skal fortsette slik!!
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2313

PostPosted: 01.02.2019 12:25    Post subject: Reply with quote

Verden er urettferdig. Hvordan får spillere som Robin Olsen, Nyland osv sjanse etter sjanse i relativt store internasjonale klubber mens det ikke engang kommer inn bud på Hansen. Bra for RBK selvfølgelig men jeg unner ham virkelig et lite eventyr, Kan ikke tro annet enn at agenten hans gjør en slett jobb
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 01.02.2019 12:58    Post subject: Reply with quote

Har Krim-Jim som agent, så når han sikrer Solskjær Unitedjobben permanent, så kan han starte jobben med å flytte Hansen, Eikrem og Etzaz Hussein til Manchester.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2066

PostPosted: 03.02.2019 12:45    Post subject: Reply with quote

Lurer på om manglende interesse for AH skyldes at han har to svakheter, det ene er at han ikke er komfortabel med ballen i beina, det andre er igangsettingsferdigheter. Der synes jeg faktisk han har blitt dårligere de siste årene. I alle andre deler av spillet sitt har han selvsagt blitt mye bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 03.02.2019 13:07    Post subject: Reply with quote

Han er vel 29 år...så alderen hans har veldig mye å si.
En keeper fra Norge går sjeldent til en stor liga og værtfall ikke i den alderen.
Hadde han allerede spilt i en av de store ligaene, så hadde sjansen vært stor.
Tror nok kanskje midt-østen eller Asia er siste utvei for en proffkarriere med store cash i lomma.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 03.02.2019 13:15    Post subject: Reply with quote

Må si jeg er veldig uenig! Hansen har ikke blitt dårligere på igangsettinger, men alternativene høyere opp i banen har vært færre de siste 1,5 årene. Synes han gang på gang ser etter alternativer for hurtig igangsetting, men ender med frustrert å slå ut med (den ledige) hånda, avvente og starte bakfra i steden. Andre ganger virker det som han slår langt på et "dårlig" alternativ nesten som i prostest. Men utspillene hans er da virkelig presise!

Den andre påstanden om at han er dårlig med ball i beina kan jeg ikke ta seriøst. Har du sett en bedre sweeper-keeper på Lerkendal? En som spiller utespiller på trening, ikke MÅ bruke hendene og som kan slå presist med begge føtter. Han operer jo tidvis som en Manuel Neuer-light (ikke Allissonvarianten).
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1564

PostPosted: 03.02.2019 13:25    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Han er vel 29 år...så alderen hans har veldig mye å si.
En keeper fra Norge går sjeldent til en stor liga og værtfall ikke i den alderen.
Hadde han allerede spilt i en av de store ligaene, så hadde sjansen vært stor.
Tror nok kanskje midt-østen eller Asia er siste utvei for en proffkarriere med store cash i lomma.

Veldig overraskende at Hansen ikke ble solgt da han var 27-28. Det er ingen alder. Nå tipper jeg han enten går til sommeren, eller blir karrieren ut.

50-50 som RBKweb ville sagt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kristiansen
Junior


Joined: 13 Feb 2017
Posts: 39

PostPosted: 03.02.2019 13:43    Post subject: Reply with quote

29 år for en keeper er ingenting, keepere når gjerne toppnivået sitt når de har passert 30.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 03.02.2019 13:45    Post subject: Reply with quote

At André er dårlig på igangsetting mener jeg er bare tull. Problemet er at RBK de siste årene i mindre grad har spilt en type angrepsfotball hvor dette har vært viktig.

At han ikke er komfortabel med ballen i beina kan jeg overhode ikke forstå.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 03.02.2019 13:54    Post subject: Reply with quote

Andrè Hansen er jo noe så sjeldent som en tobeint keeper. Mulig høyra er litt bedre, men venstrefoten hans er god den også - og han bryr seg aldri om å få ballen på "riktig" ben hvis han er under press.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2019 14:10    Post subject: Reply with quote

Hansen er ofte gira på å sette igang tidlig ja, men han har hatt ganske ubrukelige stoppere og backer som sjelden tar mulighetene de har (unntak er Meling da, såklart).

Men, når det er sagt - han er ikke spesielt imponerende med ballen i beina. Joda, han takler småspillet helt greit, men ikke mer enn greit. Og når han først havner under litt press har det en tendens til å havne utover sidelinjen altfor nærme vår kortlinje. Jeg synes langpasningene er dårlige og at han rett og slett har litt keitete/rar teknikk når han skal spille ballen langt.

I Premier League er dette enda viktigere enn her hjemme, så sånn sett er det mulig at dette har vært med på å kjølne interessen noe.

En annen mulig forklaring er at Hansen av og til har noen skikkelige brølere. Frekvensen er ikke spesielt høy, men de forekommer. I premier league eller andre ligaer på det nivået er keepertabber sjeldnere og sjeldnere. Jeg husker De Gea hadde noen i starten, og han kunne kanskje røket karrieren i England før den kom i gang (hadde det ikke vært for at det var Ferguson som var manager og at de Gea var hans valg). I dag kan slike feil ha ekstrem innvirkning på en spillers posisjon hos fans, lagkamerater og manager. Det er et ekstremt tøft game hvor den minste feil kan sette det ut av laget. Og da er det vanskelig å snu trenden, selv for en kar som Andre Hansen.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1119
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2019 19:33    Post subject: Reply with quote

Hansen er stort sett veldig presis med beina. En av oppsillsvariantene i fjor var helt åpenbart lang pasning fra Hansen og litt ut på siden til Bendtner, som møtte, la ned ballen og forsøkte å distribuere videre. Det ble sjelden særlig farlig, men det var helt tydelig en variant som var helt bevisst, og som man en periode så 8-10 ganger per kamp. Intet galt med treffsikkerheten til Hansen, som fant Bendtners bringe omtrent hver gang. At bevegelsene rundt Bendtner gikk i hytt og pine, det er en annen sak.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2019 21:43    Post subject: Reply with quote

Hansen medgir at han gikk med en ambivalent følelse foran akkurat dette vinduet.

– Jeg håpet at ting i hvert fall skulle røre litt på seg. Så vet man at januar er vanskelig: Det er midt i sesongen i de største ligaene, hvor troppene så å si er fylt opp. Jeg har det fint i RBK, hvor jeg spiller kamper og vi kjemper om titler. Men jeg gir ikke opp helt ennå, sier han – og tror sjansen kan være større til sommeren, når kortene stables på nytt ute i Europa.

– Vi skrev at du skal ha vært ønsket som utfordrer til keeperplassen i storklubber. Hva tenker du om Premier League og Bundesliga?

– Det er lag jeg kanskje ikke trodde jeg skulle bli linket til. Men som er på det nivået jeg tidligere har sagt at kan være aktuelt. Nå er vel dette klubber som er bra dekket opp, også, så får vi se om det skjer noe til sommeren.

Les mer: RBK-keeperen innrømmer: – Jeg håpet det skulle være mer interesse
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2313

PostPosted: 04.02.2019 12:20    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Lurer på om manglende interesse for AH skyldes at han har to svakheter, det ene er at han ikke er komfortabel med ballen i beina, det andre er igangsettingsferdigheter. Der synes jeg faktisk han har blitt dårligere de siste årene. I alle andre deler av spillet sitt har han selvsagt blitt mye bedre.


Ja vel og hva begrunner du dette med?

En av styrkene til Andre Hansen vis-a-vis keepere som Nyland, Grytebust m.fler er jo at han er god med ballen i bena. Han er kanskje ingen Higuita, Jorge Campos eller Van der Sar men han er den eneste RBK-keeperen jeg har sett ved siden av Jarstein som faktisk kan brukes som behandle ballen og brukes som en slags "sweeper"
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.02.2019 16:05    Post subject: Reply with quote

Hansen er glimrende med ball i beina til målmann å være. Det er en grunn til at han spilte stopper i en treningskamp for et par år siden (riktignok mot svak motstand, men allikevel) og drømmer om å prøve seg som utespiller på lavere nivå når han legger proffkarrieren på hylla.

Han spiller stort sett alltid rolige og kontrollerte pasninger langs bakken til ledige medspiller, også under press - forutsatt at han har pasningsalternativer, selvsagt. Han er per definisjon bakerste mann, og har som regel ballen i beina i veldig farlig område, og om han da blir satt under press og mangler alternativer er det eneste riktige å måke ballen ut. When in doubt, kick it out, som det heter.

Med ball i beina tør jeg påstå at Hansen er god nok for alle arenaer i verden.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 70, 71, 72  Next
Page 49 of 72

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb