English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 70, 71, 72  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Johnny Rainbow
Rutinert


Joined: 11 Aug 2011
Posts: 849
Location: København

PostPosted: 03.10.2018 15:46    Post subject: Reply with quote

Det er vel på tide at give Hansen trøje nr 6?
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 03.10.2018 15:49    Post subject: Reply with quote

Very Happy Ã…jada

Spøk til side, 6ern bør forbli fredet til en 16 åring krever plass på laget, senere sier nei til utlandet og ofrer sjela si til RBK til han er 30. Da kan det vurderes.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 03.10.2018 17:22    Post subject: Reply with quote

Tidenes Rosenborg-keeper.
Back to top
View user's profile Send private message
Slartibartfast
Proff


Joined: 27 Sep 2008
Posts: 324
Location: Kristiansand

PostPosted: 03.10.2018 17:28    Post subject: Reply with quote

Ã…rets nyhet Love Love Love Love Love

Jeg holder på å samle klipp til en Hansen-hyllest etter sesongen, men lurer egentlig på om jeg har tillatelse av forumet til å lage den..? Kanskje jeg overvurderer effekten av en youtube-video, men er redd for å bidra på noen som helst måte til at Hansen kan bli solgt Confused
_________________
It's hope in a hanging snore......
Fishing snore!
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 03.10.2018 17:30    Post subject: Reply with quote

Hva med en Hedenstad-video i stedet?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 03.10.2018 17:34    Post subject: Reply with quote

Slartibartfast wrote:
Ã…rets nyhet Love Love Love Love Love

Jeg holder på å samle klipp til en Hansen-hyllest etter sesongen, men lurer egentlig på om jeg har tillatelse av forumet til å lage den..? Kanskje jeg overvurderer effekten av en youtube-video, men er redd for å bidra på noen som helst måte til at Hansen kan bli solgt Confused

Ja, den hyllesten fortjener han.
Og om den skulle gjøre at en storklubb i en av de store ligaene får øynene opp for han, ja - da fortjener han det også. Sjelden jeg gir en nøkkelspiller velsignelse til å gå til utlandet, men Hansen har gjort alt perfekt i Rosenborg. Han er 100% lojal og fremstår som et eksempel til etterfølgelse. En ny avtale nå, på tross av at den gamle hadde tre gjenstående år, er rett og slett helt unikt i moderne RBK. Iallefall etter hva jeg kan huske. Er vel muligens Mike Jensen som har gjort noe tilsvarende de siste 15 årene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 03.10.2018 17:38    Post subject: Reply with quote

For egen del må jeg bare erkjenne at det blir vemodig når André Hansen en gang drar videre til en annen klubb, men jo mer penger overgangen etterlater i klubben, jo lettere blir det å leve med. Det må jo skje en gang.

Nå er jo Hoftun ute av jobbtreningsvirksomheten i RBK også, så vi kommer ikke til å tape penger (netto) på salg.

Potensielt interessevekkende og prisdrivende hyllestvideoer må tåles.
Snurr film Tommel'n opp!
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 03.10.2018 19:28    Post subject: Reply with quote

Wow, André Hansen lanserer ny kontrakt med RBK samme dag som slarti lanserer ny video.

For en dag.

Foreslår forøvrig den dagen en klubb kjøper Hansen at vi utelater aksenten over é'en og argumenterer for at de har kjøpt han "andre Hansen" og så sender vi Lunna og beholder André Hansen selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 03.10.2018 23:42    Post subject: Reply with quote

For en mann!

Håper han fikk seg ei solid oppgradert lønn, vel brukte penger uten tvil.
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 04.10.2018 07:16    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Tidenes Rosenborg-keeper.

Ikke langt ifra tidenes Rosenborgspiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Hawken
Junior


Joined: 08 May 2017
Posts: 50
Location: Oslo, Norway

PostPosted: 04.10.2018 07:26    Post subject: Reply with quote

Strålende nyhet dette! Når det er sagt er det nok høyst trolig en klausul lik Heltne Nilsen sin. Altså at han får dra hvis han selv vil. Noe annet ville sjokkert meg.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.10.2018 09:11    Post subject: Reply with quote

Det er vel ulovlig med slike klausuler i Norge. Kan godt være det foreligger en felles forståelse angående en overgang i framtida, men det kan så vidt jeg husker ikke ligge noe i kontrakten om det.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.10.2018 12:01    Post subject: Reply with quote

Slike klausuler er ulovlig, ja, men det er selvfølgelig mulig å ha uoffisielle muntlige avtaler på bakrommet - såkalte gentlemen's agreements. Disse kan dog brytes av begge parter uten andre konsekvenser enn forsuring blant de involverte, da de juridisk sett hverken er gyldige eller lovlige.

Jeg kan imidlertid ikke si jeg helt forstå hvorfor det skulle foreligge en slik avtale her. Da har i så fall Bjørnebye og klubben kastet de fleste og beste kortene relativt unødig. Hansen hadde allerede en lang kontrakt, og om man forlenger denne (og sannsynligvis øker lønna noe) og samtidig lover å selge til en gitt pris/nivå, har jo André (og Jim - grøss!) posisjon så det holder. En slik løsning bruker man vanligvis bare om man vil forlenge med en spiller på utgående kontrakt som egentlig vil ut og mangler tilbud, ikke på en spiller som allerede er bundet til klubben i over tre år. Jeg hadde forstått en slik avtale om forlengelsen kom i 2020/21, men ikke nå.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 04.10.2018 12:23    Post subject: Reply with quote

Dette med klausul burde vært unødvendig.

Den klubb som vil ha spillere som ønsker å utvikle seg, lar de som vokser seg klar for nytt nivå dra når pris er akseptabel og spilleren ønsker seg videre.

Den spiller som blir satset på av en klubb signerer kontrakt som gjør at klubben som ga han sjansen får igjen litt for jobben.

Så til det Zorac skriver over her. Enig i at det er litt merkelig at det forlenges nå... Men det kan jo være slik at noen har vært ute etter Hansen, kanskje sportslig samme nivå men høyere lønnsnivå. Hansen litt lunken, men samtidig lysten på å sikre seg litt mer økonomisk ønsker litt bedre betalt og lengre kontrakt for å bli.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 04.10.2018 18:31    Post subject: Reply with quote

Nå har vi da fått igang en viss tradisjon for å la spillere dra når vi får et bra tilbud for de, vi er ferdige med å si nei til slikt som 30 mill (i 2009 verdier) for Sapara.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 04.10.2018 18:45    Post subject: Reply with quote

Hansen nærmer seg jo 30 raskt så han blir jo ikke mer attraktiv for større klubber i årene fremover... kan jo tenkes han nå belager seg på å tilbringe resten av karrieren her i klubben, har fått seg en ok lønnsøkning og bruker mer tid på å forberede seg på en advokat tilværelse når hanskene legges på hylla. Dersom større klubber er fornuftige vil de jo naturligvis legge 50 mill på bordet og kjøpe han på flekken, men siden det ikke har skjedd så langt kan det nok tenkes han ser fremover. I så fall meget godt nytt for oss siden han virker å være den eneste på banen som vet sin rolle i laget. Razz
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Silkesvarten
Proff


Joined: 03 Nov 2015
Posts: 277

PostPosted: 08.11.2018 18:56    Post subject: Reply with quote

Beste keeperen i Europa League? rått!

https://www.uefa.com/uefa...ncezone/#/

At ingen større klubber har kjøpt han enda er helt uforståelig.
Veldig redd for hvordan livet blir "etter Hansen".
_________________
In Bjørnbye we thrust
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.11.2018 19:29    Post subject: Reply with quote

Andreplass...hyggelig uansett da selv om Førsteplassen jukser litt og heter Kepa. Navn som passer til yrket osv.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
1960
Rutinert


Joined: 31 May 2014
Posts: 825
Location: Stjørdal

PostPosted: 16.11.2018 12:19    Post subject: Reply with quote

Ser det diskuteres her inne om at Andre har berget Coolen og lignende.
Saken er at Andre har berget oss helt og holdent i 2016-2017 og 2018.
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 16.11.2018 12:39    Post subject: Reply with quote

Helt enig! MÅ kåres til årets spiller i eliteserien. Håper også man kan legge diskusjonen om tidenes RBK-keeper død en gang for alle. Skyhøyt over nestemann på lista. (Godt mulig diskusjonen faktisk har ligget død lenge, men føler det ikke er lenge siden sist dette ble diskutert).

Burde cashet inn 50+ for denne mannen, men vi må nok være greie å slippe ham ved første anledning hvor Hansen selv ønsker å dra. Tipper vi takker ja ved ca 20 mill (ren gjetning).
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 16.11.2018 12:47    Post subject: Reply with quote

Nåja. Nå har jeg selvsagt ikke sett han spille, men den eldre garden vil vel mene at Geir Karlsen fortsatt er tidenes beste RBK-keeper. Til og med kåret til årets spiller av VG i 71.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 17.11.2018 23:29    Post subject: Reply with quote

De som så fotball i 71' er så gamle at hukommelsen deres ikke er til å stole på.

Jarstein var vel på vei mot samme nivå da vi istedenfor bestemte oss for å satse på Örlund som fra første kamp viste at han aldri ville være i nærheten av å være like god.

Utvilsomt beste keeperen på et norsk klubblag så lenge jeg har fulgt med.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.11.2018 00:04    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er svært vanskelig, og neppe hverken rettferdig eller meningsfylt å sammenligne spillere fra så utrolig forskjellige epoker som nesten 50 år utgjør i fotball. Er det i det hele tatt praktisk mulig å vurdere og sammenligne det relative styrkeforholdet mellom Lev Yashin og Buffon, eller for den saks skyld Messi og Pelé i nærheten av objektivt?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 18.11.2018 03:56    Post subject: Reply with quote

Fotballen har forandret seg alt for mye til at jeg synes vi skal sammenligne slike spillere.

En keeper var tidligere en skuddstopper mer eller mindre utelukkende.
forandringer har skjedd.

Det samme gjelder utespillere, da gjerne i enda større grad.

De som tror Maradona og Pele hadde dominert i dag slik de gjorde da tar feil.
Selvfølgelig kan det hende de hadde trent like mye og profitert på det, men jeg vedder fjonballen min på at en spiller som Ronaldo hadde scoret enda flere mål enn Pele, Maradona og Puskas tilsammen om han dukket opp på den tiden..

ser dere hvor teit det er?

noen var best da, andre er best nå.

dette er på ingen måte ment å ta ifra dem noe som heldst, det er fantstisk å see youtube klipp fra den tiden også.

Lev Yashin tror jeg er noe av det sykeste jeg har lest om. røyka og drakk spiste småstein for å unngå metthetsfølelse, satt ifengsel men likevell presterte på et hinnsides nivå på den tiden.

Sykt å tenke på.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 25.11.2018 21:44    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...t/70498257

Ã…rets spiller. Intet sjokk. Fantastisk fyr og keeper.
Men vi bør lenke han fast alt vi kan til Lerkendal
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 70, 71, 72  Next
Page 43 of 72

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb